Thursday, January 1, 2009

کمی نامتعارف شاید

من اگر عرض کنم با این تحلیل فرهاد جعفری موافقم که رهبری ایران فردی باهوش،توانا و استراتژیستی چیره دست است احتمالن انتقاد های زیادی را به جان می خرم اما نظرم همین است که عرض کردم. یک وقت هایی آدم با خودش آرزو می کند کاش نهضت اصلاح طلبی ایران هم رهبری با این ویژگی ها داشت یا رهبر فعلی ایران کمی سکولار تر و لیبرال تر بود تا این چتر رهبری بر سر همه ایرانی ها گشوده شود و آقای خامنه ای رهبر هر ایرانی باشد اعم از مذهبی یا سکولار... 


پی نوشت١:می توان رهبر ایران را دوست نداشت،کما اینکه من ندارم.می توان به بسیاری از افکار و حرف های او انتقاد داشت،کما اینکه من دارم و می شود کاملا مخالف روندی بود که سیستم تحت حکومت وی بر زندگی شخصی شهروندان مخالف بافت مذهبی در بیست سال اخیر تحمیل کرده است اما نمی شود نادیده گرفت که همین رهبری،صلح را برای ایران ،در منطقه ای که ظرف این مدت ٣ لشکر کشی تمام عیار بین المللی و بیش از ١۵ منازعه مسلحانه منطقه ای داشته،حفظ کرده...تولید ناخالص ملی کشور را در دوران رهبریش به چهار برابر افزایش داده و باور کنید یا نه برای ایران نفوذ منطقه ای بی سابقه ای ظرف سی سال اخیر به ارمغان آورده است.ایران به قدرتی تبدیل شده که غرب،اعراب و اسراییل را به یک اندازه نگران و همگرا ساخته...اینهاحقایق مسلمی هستند که به هیچ وجه نمی شود نادیده گرفتشان


پی نوشت٢:اگر دلتان خواست این گزارش اندرو اسکات کوپر را ببینید که چطور در سال ١٣۵۵ قدرت منطقه ای ایران،آمریکا و  اعراب را علیه ایران متحد کرد-بله علیه ایرانی که شاهش را نوکر آمریکا می دانستیم-و چطور خودکامگی شاه باعث تقویت این جبهه شوم شد.حالا آدم از ته دل امیدوار باید باشد که نسل جدید ایرانی ها دوباره همان اشتباه سال ۵٧ را تکرار نکنند.نه رهبرانمان اشتباهات شاه را و نه طبقه متوسط و روشن فکرانمان اشتباهات همتایانشان را در زمستان ۵٧ ...کمی وقت بگذارید و آن گزارش را بخوانید!

10 comments:

  1. آ مثل کلمهJanuary 1, 2009 at 6:53 AM

    خب من که نه این فرهاد جعفری را می شناسم و این مقاله ی ته پستتان را هم فعلا می توانم فقط سیو کنم تا بعدا سر فرصت با خیال راحت بنشینم بخوانمش.
    من هم خب مثل اکثریت اجتماع از رهبری بدم میاد.یعنی کلا هیچ تحمل یک کلمه حرفی که می زند را ندارم ولی نمی دونم چرا احساس نیاز می کنم که حرفهای شما درست باشه. نه که دلم بخواد.نه. یعنی خب حرفای شما حقیقت داشته باشه میشه دقیقا مخالف اعتقادات من...و هیچ کس دوست نداره اعتقاداتش رد بشن ولی در عین حال نیاز دارم که این آدم واقعا همین طوریکه شما توصیفش کردین باشه.

    ReplyDelete
  2. ببینم این همون فرهادجعفری مشهدی نیست  که چند سال پیش وبلاگ زیرسیگاری داشت و مسابقه داستان نویسی گذاشته بود؟

    ReplyDelete
  3. امیر جان به انسان با تعصب (مثلا رو دین) نمی شه جایگاه خاص داد

    ReplyDelete
  4. افزايش توليد ناخالص داخلي ايران بابت رهبري هاي درست و درمون مملكت ما نبوده، بلكه بابت افزايش قيمت نفت بوده.

    ReplyDelete
  5. آقای ............!اولن که علی جعفری نه فرهاد جعفری!ثانین بلکه همه این حرف ها که تو گفتی درستفاین به من چه ربطی دارد؟به شما چه ربطی دارد؟کی می خواهیم بفهمیم معیار حقانیت کلام چگونه زیستن گوینده اش نیست

    ReplyDelete
  6. خانم بهار!در آمد های ناشی از نفت و گاز ایران در سال 1368 حدود بیست و پنج میلیارد دلار بود.همین در آمد ها حالا با احتساب نفت چهل دلاری حدود هشتاد میلیارد دلار است.تولید ناخالص ملی از حدود پنجاه میلیارد دلار سال شصت و هشت به حداقل دویست میلیارد دلار امروزی رسیده که فقط پنجاه و پنج میلیاردش ناشی از افزایش در آمد های نفت و گاز است

    ReplyDelete
  7. فرمایش شما خانم بهار وقتی درست بود که من بر مبنای نفت 140 دلاری همین نسبت را اعلام می کردم نه نفت چهل دلاری.در محاسبه تولید ناخالص ملی امروز نفت چهل دلاری را لحاظ کرده ام

    ReplyDelete
  8. این موفقیت را می شود پای ملتی هم گذاشت که این رهبری را مهر تایید می زنند و آسیب های ناشی از هر نوع تصمیمی را در نان سفره هایشان نوش جان می کنند . گرچه گاه این تایید کار دست رهبران مقتدر می دهد که از پس اقتدار دیکتاتوری از آب در می آیند.
    قرآن می فرماید تا قومی خود نخواهد سرنوشتش عوض نمی شود .
    از مقاله اول که انقلاب ایران را با انقلاب های دیگر هم ریشه می دانست استفاده بردم اما نمی دانم چرا مقاله بعدی به دلم نشست گرچه عینا نوشته ی ترا تایید می کرد. بیشتر به دامن زدن به شایعه پراکنی های خاله زنک ها شباهت داشت متن مقاله اش .

    ReplyDelete
  9. در مورد اون ارقام و توليد ناخالص داخلي من يك چيزي به ذهنم رسيد، در وبلاگ خودم نوشتمش اگر دوست داشتيد بخوانيدش. فكر نكنم وقت زيادي از شما بگيرد.

    ReplyDelete
  10. واضحه که رهبر کنونی ایران خیلی باهوشه و هرکی انکار کنه یا نمی دونه, یا احساسی حرف می زنه. ولی همه "حیف" هایی که گفتی باعث می شه که این ذکاوت بی ارزش بشه.

    ReplyDelete