tag:blogger.com,1999:blog-1313028133685071734.post8961957190427417834..comments2023-10-06T07:37:08.238-07:00Comments on تلخ مثل عسل: بياييد شريعتی را فراموش کنيمUnknownnoreply@blogger.comBlogger34125tag:blogger.com,1999:blog-1313028133685071734.post-53781695002738663182006-06-25T07:38:00.000-07:002006-06-25T07:38:00.000-07:00من حرف ندارم... یعنی منظورم اینه که حرفی برای گفتن...من حرف ندارم... یعنی منظورم اینه که حرفی برای گفتن ندارم... منظورم اینه که الان حرفی برای گفتن ندارم. همین.مريمjavascript:void(0)noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1313028133685071734.post-69462438883475872122006-06-25T06:41:00.000-07:002006-06-25T06:41:00.000-07:00يكي نوشته هاي عاشقونه تونو خيلي دوست دارم، يكي مطا...يكي نوشته هاي عاشقونه تونو خيلي دوست دارم، يكي مطالب طنز رو و يكي هم نوشته هاي اين مدلي رو. خط فكريتون خيلي خوبه و قلم زيباتون كمك ميكنه كه افكارتون رو به بهترين شكل بيان كنين. من از همه ي نوشته هاي شما لذت مي برم اما از بعضي هاشون خيلي هم ياد ميگيرم. سبز باشيد.نيلوفرjavascript:void(0)noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1313028133685071734.post-53559995480730847472006-06-25T06:27:00.000-07:002006-06-25T06:27:00.000-07:00ما چخلصيم بد رقم!ما چخلصيم بد رقم!مهدی هنرپردازjavascript:void(0)noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1313028133685071734.post-35240286834759543972006-06-25T06:01:00.000-07:002006-06-25T06:01:00.000-07:00همين جوری محض شوخی: دلم خواست يه پست بگذارم به اسم...همين جوری محض شوخی: دلم خواست يه پست بگذارم به اسم: نيايید شريعتی را فراموش نکنيم ........بعد هم بنويسم : تنها واسه مخالفت با اين (لينک بدم به اين پست ت)مانياjavascript:void(0)noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1313028133685071734.post-46746204949225769262006-06-25T17:59:00.000-07:002006-06-25T17:59:00.000-07:00اومدم خوندم اما دلم نخواست برای اين نوشته ات پيام ...اومدم خوندم اما دلم نخواست برای اين نوشته ات پيام بگذارم برادرجان( آخه می دونی که من غیرت و ... ممکنه یه وقتایی شیشه میشه بیارم پایین،حالا چه ربطی داشت خدا می دونه! قاط زدم امروز از صبح)/ خوش حال م که خوش خوشانت شد/اين آزاده خانم گل گلاب کجاست؟؟؟؟؟ کم کم داره يه حالت نگران کننده ای از محوی ش به آدمی زاد دست ميدهمانياjavascript:void(0)noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1313028133685071734.post-53344450940288029212006-06-25T17:05:00.000-07:002006-06-25T17:05:00.000-07:00فرشته ها نمی مير نند حتی اگه بالشون در زمين سايه س...فرشته ها نمی مير نند حتی اگه بالشون در زمين سايه سارمان نمیشود و در اسما نها می سرا يند<br><br>من به روزم دوست گل.........ارزوjavascript:void(0)noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1313028133685071734.post-84457889524408350192006-06-25T04:38:00.000-07:002006-06-25T04:38:00.000-07:00اونچه تو میگی شايد نتيجهی راهکارهای شريعتی باشه ...اونچه تو میگی شايد نتيجهی راهکارهای شريعتی باشه اما نتيجهی تحليلهاش نيست. ضمنآ هنوز معتقدم که اگر من و تو زمان شريعتی بوديم٬ کارمون همون چيزی بود که تو بهش میگی تقديس مرگ و خشونت.مهدی هنرپردازjavascript:void(0)noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1313028133685071734.post-39423885404293145892006-06-25T03:09:00.000-07:002006-06-25T03:09:00.000-07:00نتيجه تحليل های شريعتی در همان زمان و نه حالا شد ف...نتيجه تحليل های شريعتی در همان زمان و نه حالا شد فرقان و مجاهدين خلق و جمهوری اسلامی مهدی جان.اينها که مال همون دوره اند.از تقديس مرگ و خشونت زندگی خلق نميشه برادر،چه حالا و چه اونوقت!amirjavascript:void(0)noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1313028133685071734.post-59799748215557250622006-06-25T02:37:00.000-07:002006-06-25T02:37:00.000-07:00کامنت دومم این بود: «اميرم! تو از شريعتی استدلال م...کامنت دومم این بود: «اميرم! تو از شريعتی استدلال میخوای اما به دو دليل٬ توقعت رو بجا نمیدونم. اول اين که در شرايطی که شريعتی قرار داشت٬ نمیتونست اون حجم از آموزههايی رو که میخواست انتقال بده٬ کاملآ استدلال کنه و برای تکتکشون دليل منطقی بياره. او بيشتر سعی داشت يه روشنگر باشه تا یه متکلم و يه معلم باشه تا يه فيلسوف.<br><br>دليل دوم هم اينه که شريعتی يه اديب و جامعهشناس و محقق تاريخ بوده و نه يه فيلسوف. کسی که تاريخ رو مطالعه میکنه و کسی که جامعهشناسه٬ نظراتش بر اساس ديدهها و واقعيات و حوادث اتفاق افتاده شکل میگيره نه بر اساس بديهيات منطقی و استدلالهای مجرد رياضی. شريعتی يک روشنگر بود و هرچند راهکاری که ارائه داده با تجربيات امروز ما همخونی نداره اما تحليلهايی که جامعه اطرافش میده در زمان خودش بینظيره. »مهدی هنرپردازjavascript:void(0)noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1313028133685071734.post-19673457055197619452006-06-25T02:35:00.000-07:002006-06-25T02:35:00.000-07:00و کاش سينا به من بگه که آمارش رو از کجا آورده.يا ح...و کاش سينا به من بگه که آمارش رو از کجا آورده.<br><br>يا حق!مهدی هنرپردازjavascript:void(0)noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1313028133685071734.post-83080191423390217012006-06-25T02:34:00.000-07:002006-06-25T02:34:00.000-07:00خيلی برام جالبه که شريعتی بیچاره رو از شرايط سی سا...خيلی برام جالبه که شريعتی بیچاره رو از شرايط سی سال پيش که اسلام منبری و کمونيسم و بیسوادی و بیاطلاعی بیداد میکرد بکشيم بيرون و بياريمش توی دادگاه معاصر و با قوانين امروز و معيارهای کنونی بکوبيمش و با افتخار سرمون رو بالا بگيريم که ما از شريعتی گذشتيم و افکارش دمده شده. حتم دارم اگه در زمان اون بوديم خيلی ما که امروز داريم تکفيرش میکنيم٬ هر شب میرفتیم حسینیهی ارشاد و پای حرفهاش مینشستیم و ازش الگو میگرفتیم. همونطور که حتم دارم اگر شریعتی امروز بود٬ بسیاری از عقاید سی سال پیشش رو کنار گذاشته بود. همونطور که سروش و خیلیهای دیگه کنار گذاشتن.مهدی هنرپردازjavascript:void(0)noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1313028133685071734.post-44569843193369413382006-06-25T02:20:00.000-07:002006-06-25T02:20:00.000-07:00خيلی برام جالبه که شريعتی بیچاره رو از شرايط سی سا...خيلی برام جالبه که شريعتی بیچاره رو از شرايط سی سال پيش که اسلام منبری و کمونيسم و بیسوادی و بیاطلاعی بیداد میکرد بکشيم بيرون و بياريمش توی دادگاه معاصر و با قوانين امروز و معيارهای کنونی بکوبيمش و با افتخار سرمون رو بالا بگيريم که ما از شريعتی گذشتيم و افکارش دمده شده. حتم دارم اگه در زمان اون بوديم خيلی ما که امروز داريم تکفيرش میکنيم٬ هر شب میرفتیم حسینیهی ارشاد و پای حرفهاش مینشستیم و ازش الگو میگرفتیم. همونطور که حتم دارم اگر شریعتی امروز بود٬ بسیاری از عقاید سی سال پیشش رو کنار گذاشته بود. همونطور که سروش و خیلیهای دیگه کنار گذاشتن.مهدی هنرپردازjavascript:void(0)noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1313028133685071734.post-6064063577630757202006-06-25T02:19:00.000-07:002006-06-25T02:19:00.000-07:00کاملن موافق نيستمباهوش بوده اين مردو درد اجتماع او...کاملن موافق نيستم<br><br>باهوش بوده اين مرد<br><br>و درد اجتماع اون روز چيز ديگه ای بوده<br><br>شريعتی از جمله کسانی ست که تاريخ مصرف دارن<br><br>اما تاثيرش همونطور که ميگی انکار ناپذيره<br><br>يادی اگر ميکنم گاهی ازو بواسطه هوش و تحليل گريشه يه جور هوش !گل تنjavascript:void(0)noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1313028133685071734.post-42805588229499540862006-06-24T19:49:00.000-07:002006-06-24T19:49:00.000-07:00احسنت امير! البته من هم معتقدم فراموش کردن کار درس...احسنت امير! البته من هم معتقدم فراموش کردن کار درستي نيست! زيرا اگر فراموش کني، خطر دوباره پديد آمدنش هست! ببين، به گواهي تاريخ، انقلاب راه درستي براي اصلاح نيست. اما وقتي انسان فراموش کار ميشود، نتيجه ميگيرد که براي حل مشکلي بايد انقلاب کند :) همان که بدانم شريعتي الهام بخش انقلاب اسلامي بود (يا همان که تو ميگويي، زنده کننده غول مذهب ايدئولوژيک، کافي بود که شخصن هيچ يک از کتابهاي شريعتي را نخوانم و پست امروز تو مرا خيلي خوشحال کرد که کار چندان نادرستي نکرده ام. ديگر اينکه چه خوب است افکار و عقايد انسان تاريخ مصرفي نسبتن طولاني داشته باشند تا طرافداران آنها مجبور نباشند بعد از فقط چند دهه، توجيه کنند که عقايد افراد را بايد در ظرف زمان خودشان بررسي کرد!Fredjavascript:void(0)noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1313028133685071734.post-20364535330404491902006-06-24T14:14:00.000-07:002006-06-24T14:14:00.000-07:00شریعتی ؟؟؟؟ چیه ؟؟؟ خوردنیه ؟؟؟شریعتی ؟؟؟؟ چیه ؟؟؟ خوردنیه ؟؟؟نگاهjavascript:void(0)noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1313028133685071734.post-49451819695523582652006-06-24T14:21:00.000-07:002006-06-24T14:21:00.000-07:00سلام و خسته نباشی راستش منم موافقم که عقايد اون بز...سلام و خسته نباشی راستش منم موافقم که عقايد اون بزرگ رو به دوران خودش مربوط بدونيم<br><br>چون حقيقتا در زمان خودش بی همتا بود اما الان بايد ديد کی حرفای دکتر رو اما به روز شدش رو ميگه . اما همه ی اين افراد ميخوان بگن که آدم بايد فکر کنه نه که با چراغ يه نفر ديگه بری تو غارشب اول قبرjavascript:void(0)noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1313028133685071734.post-70220525748273451132006-06-24T15:15:00.000-07:002006-06-24T15:15:00.000-07:00کاش همه اينطور فکر ميکردن. کاش کمی محبت در دنيا بو...کاش همه اينطور فکر ميکردن. کاش کمی محبت در دنيا بود. کاش در کنار هم بوديمنكيساjavascript:void(0)noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1313028133685071734.post-17441133902504974552006-06-24T18:47:00.000-07:002006-06-24T18:47:00.000-07:00ميدونی مشکل چيه ؟ اکثر طرفدارهای شريعتی شايد يه کت...ميدونی مشکل چيه ؟ اکثر طرفدارهای شريعتی شايد يه کتابشو کامل نخوندن و يا شايد فقط تو همون ۱۴ -۱۵ سالگی خوندن . بايد يه بار ديگه کتابهاش رو خوند و ديد که نتيجه تفکرات شريعتی در بهترين شرايط همينيه که الان داريم می بينيم ...sinajavascript:void(0)noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1313028133685071734.post-79467546397857169402006-06-24T10:45:00.001-07:002006-06-24T10:45:00.001-07:00من با فراموش کردن اندیشه ها مخالفم...هر اندیشه ای ...من با فراموش کردن اندیشه ها مخالفم...هر اندیشه ای همونطور که گفتم چون زاییده ذهن انسانه ناقص هم هست...اما در غلط بودنش نمیشه با قاطعیت حکم داد و گفت فراموشش کنیم... اصلا همینکه کسی مثل تو میخونه و بعد نقد میکنه خودش میتونه راهی باشه برای پیشرفت بهتر و بیشتر بشر... فراموش کردن اندیشه ها هر قدر هم ناقص انسانها رو پس میزنه... مطمئن باش اگر من و تو امروز اندیشه ها رو فراموش کنیم به حکم اینکه از دیدگاهمون غلط هستند اندیشه به نسل بعد از من و تو منتقل نمیشه و چه بسا فرزندان ما دوباره چنین فرضیاتی ارائه کنند و دوباره یک دور تسلسل... فراموش نکردن اندیشه و غیرمتعصبانه نقد کردنشون میتونه راه رو برای رسیدن به اندیشه های کاملتر باز کنه...حرف من اینه...وگرنه شکی نیست که هر اندیشه میتونه نقصهایی داشته باشه مگر اینکه واقعا از طرف فردی کامل... یا قدرتی ورای همه قدرتها امده باشه...nargessjavascript:void(0)noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1313028133685071734.post-72780854340424986112006-06-24T10:45:00.000-07:002006-06-24T10:45:00.000-07:00پشت سر خيلی از عقايد و نظريه های دنيا هم منطقی نيس...پشت سر خيلی از عقايد و نظريه های دنيا هم منطقی نيست...اصلا کی ميتونه قسم بخوره که واقعه غدير وجود داشته؟؟؟ کی ميتونه قسم بخوره فلان حديث از فلان امام بوده و شکی هم در آن نيست؟؟ اگر شريعتی و امثالش بخوان منطقی شان کسی مثل فاطمه رو بررسی کنند آيا نبايد برن تو احاديث و وقايع تاريخی دنبال دليل بگردن که مثلا به اين دليل و اين دليل شان فاطمه بالاست..يا حسين اينطور بود يا زينب فلان کار را کرد در حاليکه به خود احاديث و وقايع تاريخی ميشه شک کرد؟؟؟ وقتی من از شريعتی ميگم منظورم جايی است که با فطرت انسان کار داره وقتی حج شريعتی رو ميخونی چنان با فطرتت بازی ميکنه يک جا انسان رو تا حد يک حيوان پايين مياره و يکهو تو رو ميکشونه تو عرش... وهمين هاست که علاقمندت ميکنه به دين...به شناختش... اينکه حالا تو بعنوان يک انسان منطقی بری دنبال دليل هر چيز...در مورد فاطمه هم همينطور... بدون اکتفا به احاديث و قوانين صرفا با حفظ اين اصل که فاطمه يک زن برجسته بوده در تاريخ ميشه براش احترام قائل شد... وگرنه چطور ميشه با منطق تاريخی گفت که کسی شان بالايی داره و کسی نداره؟؟؟من هدفم دفاع شخصی از شريعتی و انديشه اش نيست...nargessjavascript:void(0)noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1313028133685071734.post-68818716928658770912006-06-24T09:46:00.000-07:002006-06-24T09:46:00.000-07:00يعنی به نظر تو حتی نظريات نژاد پرستانه جامعه شناسا...يعنی به نظر تو حتی نظريات نژاد پرستانه جامعه شناسای نازی ارزش ثبت در تاريخ داره؟amirjavascript:void(0)noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1313028133685071734.post-51628079157413659902006-06-24T09:42:00.000-07:002006-06-24T09:42:00.000-07:00يه جورائی قبول دارم ، ولی امير شريعتی برای دوره خو...يه جورائی قبول دارم ، ولی امير شريعتی برای دوره خودش شاهکار کرد ، حرفاشو الان نميشه زياد با وضععيت جاری همگون و همسو دانست ولی مخاطبهای همدوره شريعتی رو يه بار ديگه به ياد بياور و همچنين اوضاع و احوال داخل و خارج ايران رو ! ..... و سوای اين ديد کلی من از کوير خاطرات خوبی دارم ، باهاش زندگی کردم ، ولی قبول دارم که لابلای حرفاش احساس و يه جور تعصب بيشتر از راهکارهای جهان و زمان شمول ميشه پيدا کرد ! شريعتی در جايگاه يک منجی برای آن دوران نه برای امروز همواره محترم و بزرگ است ! چاکريم !ردپاي ايامjavascript:void(0)noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1313028133685071734.post-65387211961629292912006-06-24T09:33:00.000-07:002006-06-24T09:33:00.000-07:00نرگس جان!هيچ استدلالی در نوشته های شريعتی وجود ندا...نرگس جان!هيچ استدلالی در نوشته های شريعتی وجود نداره،بيابه همين فاطمه فاطمه است نگاه کن.کجاست استدلال منطقی که به مابقبولونه اين همه شانی که برای حضرت فاطمه قائليم؟amirjavascript:void(0)noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1313028133685071734.post-58132789371629068992006-06-24T09:15:00.000-07:002006-06-24T09:15:00.000-07:00:)مرسی...ميدونی از منظر جامعه شناسی شريعتی به عنوا...:)<br><br>مرسی...<br><br>ميدونی از منظر جامعه شناسی شريعتی به عنوان کسی که تحصيلش در اين باب بوده هيچ راهکاری برای زندگی ارائه نميده ُ يک جور روی هوا موندن...<br><br>منم نوجوانيم با شريعتی شروع شد و آغاز جوانيم با نفرت ازش تموم شد.صورتک خيالیjavascript:void(0)noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1313028133685071734.post-39130560862469676192006-06-24T09:07:00.001-07:002006-06-24T09:07:00.001-07:00... اما از آنجا که او هم انسان است و شرایط زمانی ت...... اما از آنجا که او هم انسان است و شرایط زمانی تغییر میکند پس ایراداتی هم وارد است... اگر قرار باشد اندیشه ها به جرم کامل نبود فراموش شوند...خیلی از نظریه های جامعه شناسی باید به فراموشی سپرده شوند در حالیکه هر نظریه در جای خود و متناسب با ظرفیتش میتواند به رشد انسان کمک کند...<br><br>ببخشید امیر جان زیاد حرف زدم...شاد باشیدnargessjavascript:void(0)noreply@blogger.com