Friday, April 29, 2005

شبه فمنيسم ايرانی

۱-فمنيسم به زبان ساده جريانی است برای احقاق حقوق زنان در عرصه های فردی و اجتماعی


۲-در ايران به طرزی واضح حقوق انسانی مورد تعرض و يا بی اعتنايی قرار ميگيرند که اين نامردمی زنان و مردان هر دو را شامل ميشود ولی بايد پذيرفت تضييع حقوق شهروندان زن در برخی حوزه ها پر رنگ تر است


۳-جنبش فمنيسم در ايران به درستی برای بدست اوردن انچه حقوق حقه خويش ميداند تلاش ميکند.ورود سيل زنان جوان تحصيل کرده مطالبات اين حرکت را افزايش داده و در عين حال شتاب ان را نيز فزون تر ساخته است


۴-به نظر من تلاش برای رفع ايراد از قوانينی چون حضانت کودکان،حق طلاق،قانون حجاب،ديه و...،افزايش حمايت های قانونی از حضور امن زنان در عرصه های فردی و اجتماعی ويا عهده دار شدن سمت های مهم چون رياست جمهوری ،قضاوت ،وزارت و...توسط زنان قابل تقدير و صحيح بوده،بايد چنان ادامه يابد تا تمامی اين حقوق همانند امتيازاتی چون حق رای،حق تحصيل و حق انجام کاری به جز امور منزل توسط راهبران کشور و روح سنتی جامعه به رسميت شناخته شود


۵-اما فمنيسم در ايران مانند بسياری ديگر از پديده ها قلب ماهيت شده و به حرکتی بدل گشته که من انرا شبه فمنيسم ايرانی مينامم!


۶-شبه فمنيسم  ايرانی در اساس خود مرد ستيز است و به سرعت تبديل به جريان ساده انگارانه «زنان خوبند-مردان بد»ميشود چنان که اين عاميت بی پايه شعار معروف «چهار پا خوب دو پا بد » قلعه حيوانات جرج اورول را در ذهن انسان متبلور ميسازد.نمونه بارز اين نحله فکری را ميتوان در فيلم واکنش پنجم خانم ميلانی يافت انجا که ۵ زن فيلم در رستوران محل ميعادشان از زندگی مشترک خود سخن ميگويند و جز زنی که همسرش مرده سايرين از ددمنشی مردانی که با انان سر به يک بالين ميگذارند روايت ها ميسرايند،گويی از نظر شبه فمنيستهای ايرانی «مرد خوب مرد مرده است»


۷-اما انچه شبه فمنيسم ايرانی را غير قابل تحمل ميسازد دو گانگی اين جريان در مواجهه با مبحث حقوق و مسووليت هاست.شبه فمنيست های ايرانی ميخواهند از تمام مزايای فمنيسم بر خوردار باشند بدون انکه مسووليت های ان را بپذيرند.شبه فمنيسم ايرانی ميخواهد تمام امتيازات سنتی خود را حفظ کند،تلاش معاش را به کل به دوش مرد بسپارد،از تمام تصميم های مهم فردی و اجتماعی خود را کنار کشد و تنها زبان به ملامت و عيب جويی بگشايد اما ازادانه برود،بيايد و به شرم اور ترين شکلی هيچ مسووليتی نپذيرد.فمنيست نماهای ايرانی به طرزی جالب توجه هم فاقد همراهی ،صبوری و مسووليت پذيری زن سنتی ايرانی در امور منزل می باشند و هم با هوشمندی از پذيرش هرگونه مسووليت در خارج از حيطه سنتی زنانه خويش جا خالی ميکنند.گوی برای بدنه اين جريان، فمنيسم در ادعاهای بزرگ،ناليدن صرف از ظلمی که به زنان ميرود،سيگار،مشروب،کافی شاپ،سکس ازاد،فروغ فرخزاد و البته تهمينه ميلانی خلاصه و محدود ميشود.به واقع ميتوان شبه فمنيسم را مصداق آن مثل معروف دانست که ميگويد«شتر مرغ را گفتند بارببر،گفت مرغم،گفتند بپر ،گفت شترم» در يک کلام شبه فمنيست های ايرانی در عرصه مسووليت ها کاملا سنتی و در عرصه حقوق کاملا مدرن می باشند.


۸-در خاتمه اجازه ميخواهم از صميم قلب به بزرگ بانوانی چون شيرين عبادی،شهلا لاهيجی ،مهرانگيز کار،رخشان بنی اعتماد و...ادای احترام کنم که گامهايی بزرگ برای توسعه فمنيسم در مفهوم واقعی ان و احقاق حقوق حقه انسان ايرانی اعم از زن ومرد برداشته اند

73 comments:

  1. agha man kamelan ba nazarate shoma movafegham

    ReplyDelete
  2. سلام .مي خونم برميگردم

    ReplyDelete
  3. اقا ما اصولا خودمون ضد فيمنيست بوديم حالا ديگه بيشتر. من حاضرم اين حقوقی که شما نام برديد را تمام به مردها بسپارم. تحصيل کرده يا هر چيز ديگه من اشپزی را به خيلی کارهای ديگه ترجيه ميدم. اينها همش ظاهره. باطن را بايد از يک جای ديگه درست کرد

    ReplyDelete
  4. rastii amir jan ye chize digee
    Ba ma BAH az in bash ke ba khalghe jahanii

    ReplyDelete
  5. عجب !!! ميبينم که ضد فمنيست هستی .. شايد راست بگی و فمنيست و شبه فمنيست فرق دارن ولی نظر شخصی من اين نيست که زن يا مرد بايد وظايف خودشونو فراموش کنن .. من ميگم هيچ زنی نبايد اجازه بده که مردی هرچی ميخواد بهش بگه .. مثلا مردی حق نداره به زنش بگه نرو سرکار يا نرو فلان جا و امثال اينا .... همينطور که مرد تشخيص داره زن هم تشخيص داره و ميدونه چی درسته چی غلط .. حتی بيشتر وقتا عقل خانوما بهتر کار ميکنه .. خلاصه اين که همه چی متعادلش خوبه و نبايد زياده روی کرد .. اينم بگم که من خودم مخالف مردا هستم و نميذارم مسير زندگيمو يه مرد تعيين کنه .. يعنی همه افکاری رو که توی ذهنم دارم بايد انجام بدم و اجازه دخالت به هيچ مردی رو نميدم .. ببخشينا امير خان ولی دوره مرد سالاری تموم شده .. هرچند ميبينم که توی قشر تحصيل کرده آقايونی هستن که هنوز مثل مردای گذشته فکر ميکنن .. بازم ميگم بايد تعادل رو حفظ کرد ..هم زن و هم مرد !!! حرف زياده و نميشه اينجا گفت ///

    ReplyDelete
  6. والا چی بگم؟ خيلی سر در نمی يارم آخه من تو يه فاز ديگه ام(چششمک)

    ReplyDelete
  7. تا حدودی حق با تو ميتونه باشه...اما تا حالا زنی رو ديدی که بعد از ۳۰-۴۰ سال زندگی مشترک هنوز عاشق شوهرش باشه؟ضمن اينکه به نظر من مردای ايرانی هم به اون درجه از ظرفيت نرسيدن که اگه زن تمام مسووليت های يه جنبش فمنيستی رو قبول کنه فکر نکنن که ...خوب...وظيفشه...زندگيه خودشه....پس ميبينی که خانوما خيلی هم توی این تبديل دستشون باز نيست...

    ReplyDelete
  8. سلام . امير اين حرفا يعنی چی ؟ واقعا تو داری حمايت ميکنی ؟ نه باورم نميشه !!!

    ReplyDelete
  9. ميدونی من به مبارزاتی که برای احقاق يه سری از حقوق زنها ميشه احترام قائلم و اگه کاری بتونم انجام ميدم . اما يه چيزی رو ميدونی : از اين تجمعات فمنيستی و شعار هاشون حالم بهم ميخوره اصلا با اين ايسم مخالفم مگه نه اين که دنبال برابری هر دو جنس هستن از لحاظ حقوق اجتماعی؟ پس چرا ميگن حقوق زن؟ نمی گن حقوق انسانها ؟ مگه تو اين دنيا حق مردها ضايع نميشه؟

    ReplyDelete
  10. سلام و درود

    ReplyDelete
  11. ميدونی مشکل کجاست دو گانگی فرهنگ ماست .متاسفانه در فرهنگ ما بخشهای لاينفکيست که جدا ناشدنی اند.

    ReplyDelete
  12. بدبختانه 60% فمنیستهای ما اصلا نمیدانند فمنیست یعنی چه یعنی بدون هیچ مطالعه ای دراین زمینه ادعای فمنیست بودن دارند. تصورات ذهنی این افراد همانطور که خودت گفته ای زن خوب مرد بد است.

    ReplyDelete
  13. ۳۰٪ هم که برای سر ژوش گذاشتن بر کثافت کاريهايشان ادعای فمنيستی ميکنند . نميدونم چرا هر چی وارد اين مملکت ميشه اين همه دست خوش تغيير ميشه.

    ReplyDelete
  14. خوب گفتی!... خوب گفتی!... بزن قدش!.... همين روزهاست که ترورت کنن!!

    ReplyDelete
  15. انگار فقط ادعای فمينيست بودن يه جور احساس غرور و برتری به خانمهای محترم (بعضيهاشون!) می ده... خيلی با افتخار می گن که فمينيست هستن ولی موقع حرف زدن در اين مورد چنان توش می مونن که اصلا معلوم می شه ذات ماجرا رو درک نکردن.

    ReplyDelete
  16. در جواب پیتون  هم بايد بگويم ما ر مملکتی زندگی ميکنيم که هنوز خيلی جاها زن را به عنوان انسان نشناخته اند.

    ReplyDelete
  17. امير گل گفتی . من فعلا نمی خوام نظر بدمو صبح می يام . کاملصحبت می کنيم

    ReplyDelete
  18. سلام....مدتهاست که حقوق زنان ناديده گرفته شده و هنوز هم ميشود....زمانی طولانی نياز است تا به تعادل برسيم.هم تفکر مردان و هم زنان بايد به تعادل برسد و مهم اينست که به واقع بدانيم که از چه حقوقی برخوردار هستيم تا به بتوانيم به حق واقعی خود برسيم. واقعا فکر ميکنيد مردی پيدا ميشود که زنش را در انتخاب آزاد بگذارد؟هميشه به نوعی نظرش تحميل ميشود .

    ReplyDelete
  19. من از همينجا به تمام زنانی که اين پيام را ميخوانند ميگويم:تغییر را از خانواده ای که در آن زندگی ميکنيم بايد شروع کرد،منتظر نباشيد تا چيزی تغيير کند،تغيير را خود بوجود آوريد و کم کم اين تغيير  گسترش پيدا ميکند.زمان را از دست ندهيد.

    ReplyDelete
  20. البته اينم مقصر نيست. زنها هم مقصر نيستند.ما هم مقصر نيستيم .طبق معمول ما تو ايران همه چيزو برعکس می فهميم يا برعکس به ما می گن. و تعريف درستی از هيچ چيز نداريم

    ReplyDelete
  21. خرم= خرن*

    ReplyDelete
  22. امير زياد ور زدم ببخش

    ReplyDelete
  23. مگر اشکالی دارد که تغييرات را از خانواده شروع کنیم؟
    تغييرات از نوع آرام نه خشن.داشتن حقوق مساوی در خانواده.متاسفانه انگار مردسالاری جزئی از شخصيت مردان شده است.

    ReplyDelete
  24. بله درست می فرماييد . نه شما هم درست می گيد . بله بعله شما هم درست می گيد همه درست ميگن. خدا رو شکر که همه می دونند مشکل چيه؟و خيلی ها حتا راه حلش رو هم ميدونند!

    ReplyDelete
  25. سلام... امير جان! واقعآ همينطوره که ميگی... ما ايرانی‌ها هنوز يا از اين ور بوم ميفتيم يا از اون ور... من فکر می‌کنم علت این‌که خيلی از تبعيض‌ها عيله زنان٬ هنوز وجود داره (حتی در بين خانواده‌های تحصيل کرده) به دليل همين افراط و تفريطيه که در عملکرد خود زنهای ايرانی ديده می‌شه... بعضی زنهای ايرانی به جای اينکه حقوق واقعی خودشون رو دنبال کنن٬ بيشتر به دنبال «زن سالاري» و «سوار گرفتن از مردهاشون» هستن... نتيجه اين ميشه که يا هيچ‌چيز يا همه‌چيز...

    ReplyDelete
  26. در مورد هاشمی هم بايد بگم که او از زمان انقلاب تا حالا٬ جزو بالاترين مقامات ايران بوده و تا به حال٬ کارنامه‌ی مثبتی از خودش به جا نذاشته... در مورد برنامه هم که ظاهرآ بعيد می‌دونم برنامه‌ی خاصی داشته باشه چون کسی که کانديدا شدنش رو به داروی تلخ تشبيه می‌کنه و حتی خوردن اين داروی تلخ رو موکول به لحظات آخر می‌کنه٬ چه برنامه‌ای ممکنه داشته باشه جز اونچه که قبل از سال ۷۶ داشت؟ مواضع و ادبیات هاشمی هنوز پدرسالارانه و قيم‌معابانه است و من فکر می‌کنم دوران اين مواضع و اين ادبيات٬ در ايران به سر اومده باشه... حرف زياده... يا حق!

    ReplyDelete
  27. اه من چی بگم با اون بطری اب پرت کردنم تو کوه ديگه کاملا لو رفتم

    ReplyDelete
  28. صورتک خیالیApril 30, 2005 at 3:02 PM

    علت اینکه من یه دو سه روزی هست که فمنیست شدم و تا یه چند روزی فمنیست باقی خواهم موند! ( خدایا زودتر این چند روز رو تموم کن که دارم سکته میکنم!) امروز در راستای تبلیغات امپریالیستی مامان به دیدن این فیلم رفتم ...از دید فمنیستی این فیلم خیلی غم انگیزبود!!! و کلی متوجه شدم که به زنها ظلم میشه ؟؟ واسه همین یه چند تا طرح دیگه در دست برسی دارم که باید بدم به مجلس که اونجا به شور بشینیم در یک جلسه غیر علنی غیر رسمی بدون حضور زنان و خبرنگاران تا واسه این ضعیفها تصمیم بگیریم !! که این همه حقشون ضایع نشه یواش یواش بیان جزو پسرها نه ببخشید بشرها ...بحث در مجلس در مورد حضانت بچها طولانی شد و بعد از نمایش فیلم به اتفاق مجلس به این نتیجه رسید که هر وقت چند تا زن در یک رستوران یا کافه نشستن دور هم حتما اونجا بر علیه یک مرد توطئه میشه !!

    ReplyDelete
  29. صورتک خیالیApril 30, 2005 at 3:02 PM

    !! به همین علت چون اوضا ع کشور بحرانی و امریکا در مرزها خیمه زده طرح قبلی به قید سه فوریت به مدت 100 سال مسکوت گذاشته شد و طرح جدید به قید 3 فوریت و با تصویب شد که تا اطلاع ثانوی تجمع بیش از یک نفر زنان در کافه ها ورستورانها ممنوع اعلام میشه و همون یک نفر هم حکمش مباحه !!
    امروز از خودم راضیم کلی با تصویب این قانون از حقوق اینها دفاع کردم!!

    ReplyDelete
  30. صورتک خیالیApril 30, 2005 at 3:03 PM

    امیر ، این رو درس دو سال پیش نوشتم! تحت 10 پست معروف فمینیستیم!!!...البته از اون دید برام جالب بود که همون نگاهی رو که من به فیلم داشتم تو هم داشتی! خیلی مسخره بود اون فیلم و کافی شاپ هر چند من تهمینه میلانی رو دوس دارم و اینجور هم که تو گفتی زیاد تصورش نمیکنم...

    ReplyDelete
  31. صورتک خیالیApril 30, 2005 at 3:05 PM

    حالا استاد الان که حسی ندارم و در کل نسبت به اين جور بحصها هم احساس خوبی ندارم ولی شايد باز آمدم و نظر؟!! خودم رو در اين زمينه اعلام کردم البت با اجازه بزرگترا!

    ReplyDelete
  32. همچين تهديد می کردی که ميخوای پست ضد فمنيستی بنويسی کلی جبهه گرفتم بعد وبلاگتو باز کردم P: ... فکر نمی کردم با يه بحث تاحدودی منطقی مواجه بشم ;)

    ReplyDelete
  33. با شبه فمينيسم برخورد نداشتم .. در واقع با فمنيستهايی که شعارشون < زنان خوبند مردان بد > باشه تاحالا برخورد نداشتم . فيلم واکنش پنجم رو که مثال زدي تک تک کسانی که در اون جمع از زندگی مشترکشون می گفتند دردهايی بود که به وضوح در اين جامعه می بينيم همونطوری که پسر رعد هم گفت ، وقتی عينا داريم ستمی رو که از طرف برخی مردان به زنها روا ميشه می بينيم بايد حق بديم که يک عده ديد خوبی نسبت به مرد نداشته باشن . ميدونی امير ، ما داريم دور و بر خودمونو می بينيم و قضاوت می کنیم . اما حداقل می تونيم دورادور بشنويم که چه نوع زندگيهايی در حال جريانه . / من اينجا دارم برای رسيدن به بعضی حقوق ضايع شده خودم مبارزه می کنم در حاليکه در گوشه ای از اين شهر زنی بزرگترين آرزوش اينه که از همسرش کمتر کتک بخوره ، اون دیگه فرصت فکر کردن به امکان تحصيل و کار رو نداره و حتی فکرش به مواردی مثل حق طلاق و حضانت هيچوقت قد نميده .... آدمها متفاوتند ، زندگی ها متفاوتند و طرز فکرها متفاوت !

    ReplyDelete
  34. امير حرف زياد دارم.اين مشگلی که می گی . درسته.زنان دقيقا <زن خوب مرد بد> را می گن . ولی يه بار ديگه اين جمله را بيا بررسی کنيم . چرا می گن؟ چون توی قرنها مردها ستم کردن. يعنی خود مرد ها که نه. طرز تفکر که به مرد ها القا کرد برترند. می دونی وقتی چيزی به کسی مشبه بشه کار تمومه.امير جان! وقتی ديه کسی نصف ديه يکی ديگه باشه نه خود آگاه اين فکر به ذهن می رسه که اون نصف من ارزش داره پس با هم برابر نيستيم.اين يه نمونه اش است.

    ReplyDelete
  35. امير بزار يه حادثه برام پيش اومد بگم شايد زياد ربط نداشته باشه . /// يه بار در جايی بعد از اينکه چايی خورديم و فهميد که من ارمنی هستم يواشکی به ترکی به دوستش گفت دوبار بشور اين يارو ارمنيه. ولی اون نمی دونست که من ترکی هم ( از شانس بدم) بلدم. من اون لحظه داشتم  فکر می کردم به کشک بودن برابری انسان ها- به هموطن هام- به فمينيست ها- به مرد سالار ها-به مسخ شدن ذهن ها - به سنگيتی حماقت بشری-و خيلی چيزهای ديگه. من از اون کسی که اون حرف رو زد را هنوز دوست دارم و سر سوزنی ازش دلگير نيستم .از طرز فکرش ناراحتم.از اينکه چرا يکی صرفا به دليل داشتن يه دين ديگه اينقدر بهش توهين بشه. من تا حالا نديدم که کسی به علت اينکه زنه ليوانش دوبار شسته شه!

    ReplyDelete
  36. من به فيمينست می خندم . به هر ایسم دیگه ای . اینم یه بازیچه است .من عميقا به اين که زن و مرد با هم برابرند عقيده دارم و زمانی به علت دهن به دهن شدن با استاد معارف (در زمان مترجمی خواندن) در شرف اخراج از دانشگاه بودم.ولی شديدا عقيده دارم زن زنه .مرد مرد . مرد به علت فيزيک بدنيش می تونه کار سخت بکنه . زن نمی تونه. زن احساسیه مرد عقلاني (استثنا ها رو کار نداريم بعدا این حرفم لطفا پیراهن عثمان نشه). . .....تفاوت هست ولی دليلی برتری بر هم نمی شه.

    ReplyDelete
  37. من يک دختری می شناسم که تیپ مردانه می زنه.موهاشو کوتاه میکنه سيگار و مشروب مصروف می کنه.بی مهابا سکسی داره با هر کسي.الفاظی به کار می بره که چاله ميدونيش عارش می ياد بگه. ... کلا می گم خودشو به صورت يه مرد اونم از نوعی داش مشتی در می ياره. چرا ؟ چون فکر می کنی فيمينيسنته. چون فکر می کنه با ادعای پسر بودن و تظاهر به پسری کارها و مشکلات حل می شه. ولی وقتی بحث قتل های عشيره رو باهاش باز می کنم.گفت< خرم من چيکار کنم؟> اين جور فيمينيست ها عملا دارن آنتی فيمينيستی کار می کنن. چون با کارهاشون ثابت می کنن که مردا برترن.

    ReplyDelete
  38. سلام دوست عزيز
    بسيار بسيار خوشبختم :)

    ReplyDelete
  39. يکی از مشکلات بزرگ فمينيسم در ايران بد فهمونده شدن اونه. مثلاْ دقت کنيد به سريالهای کمدی تلويزيون در اين رابطه. اونجا وقتی کسی از فمينيسم دم می زنه منظورش اينه که مردا بايد برن سر کار پول در بيارن باهاش خريد کنن بعد با اون خريدها غذا درست کنن بعد از غذا هم ظرفا رو بشورن در زمانهای خالی و فراغت هم زنان خسته از اين زندگی يکنواخت رو به گردش ببرن. خوب معلومه هر مردی با ديدن اين سريالها و قبول اين تعريف برای فمينيسم در برابر هر چه فمينيسته می ايسته و مقاومت ميکنه. اونوقت اگر کسی هم بخواد از حقيقت و معنای اصلی فمينيست دم بزنه حرفش شنيده نميشه. فمينيست در حقيقت به معنای حقوق زنان نيست بلکه به معنای احقاق حقوق از دست رفته زنانه. تا وقتی که حقی رو از کسی نگرفتن احقاق حق معنی نداره. بر هيچ کس پوشيده نيست که تبعيض در انواع مختلف در همه جای جهان صورت می گيره. مثلاْ در ايران زن خوب زنيه که سکس نکنه و برعکسش در آمريکا زن خوب زنيه که خوب سکس کنه. به نظرتون اين دو تا يکی نيست؟

    ReplyDelete
  40. من خودم به خاطر شرايط ويژه ام دکترای مورد تبعيض واقع شدن دارم و کاملاْ اين موضوع رو ميفهمم. البته زنان هم بايد قبول کنن که برای حقوق برابر بايد فعاليتهای برابر داشته باشن.

    ReplyDelete
  41. امير جان ممنون.

    ReplyDelete
  42. من از اين ناراحتم که چرا پسرا در بعضی موارد آزاديشون بيشتره .. شايدم به قول يکی از دوستام پسرا هم يه محدوديتهای ديگه ای دارن .. من از شعار دادن بدم مياد و طرفدار زندگی متعادل هستم .. زن و مرد در کنار هم کاملا منطقی و عقلانی هرچند از پسرای اين زمونه دل خوشی ندارم ... در ضمن آلن اينی که تعرف کردی در مورد ارمنی بودنت اون آدما کاملا اشتباه کردن ما خودمون با يه خانواده ارمنی دوستيم و ميتونم بگم که اعتماد شخص من به اون خانومه بيشتر از به ظاهر مسلموناست ..

    ReplyDelete
  43. صورتک خیالیMay 1, 2005 at 5:53 AM

    آقا من بازی نميکنم! الان آمده بودم کامنت بزارم! ولی تا کامنتهای اين آلن رو دوبار پاک نکنی من نيستم...رفتم کيبورد رو بشورم:))

    ReplyDelete
  44. آخه ميدونی چيه؟! من! از اين جريان ناراحت شدم

    ReplyDelete
  45. در ضمن اگه ميبينی عربيه من انقدر خوبه! به خاطر اينکه که ۶ سال تو مدرسه عربی و عرب تو پاچه ی ما چپوندند و کلی دود تاير ماشين خورديم...

    ReplyDelete
  46. اسنوا جان! منم از سال اول راهنمايی عربی خوندم مثلا. ولی اصلا عربيم خوب نشدو خوندم که نمره بگيرم. اين عربی عربيه که عرب زبانش هم بدان صحبت نمی کنه و من از طريق دوست لبنانيم فهميدم. ولی خدايش معنيش چی ميشه؟

    ReplyDelete
  47. سلام.  بيشتر با شبه فمنيستها برخورد داشتم . نمی دونم چرا من بدشانسم

    ReplyDelete
  48. بيا در گوشت بگم

    ReplyDelete
  49. اقا ما کار در گوشی نداريم.اينجا ما همگان محرميم محرميم محرميم! انچه که ديدی بگو

    ReplyDelete
  50. حالا که محرميم ... راست ميگن لبنانی ها خيلی رديفن؟؟!!

    ReplyDelete
  51. اسنو جان! دوست لبنانی من از شانس بد من پسر بود! البته رابطه مون ککاری بود . هيهات از فکر ناجور:))

    ReplyDelete
  52. ايشالله  لبنان بری می فهمی . من که خودم به شه خر فهم شدم. تيکه لبنانی اصلا معروفه

    ReplyDelete
  53. به شه = به شخصه

    ReplyDelete
  54. سلام...خوبی؟؟؟فمنيسم...فمنيسم...من آپ هستم...خوشحال ميشم سری بزنی...موفق باشی...

    ReplyDelete
  55. :)) آيدين نميری!!

    ReplyDelete
  56. آقا منم با هر ايسمی مخالفم !فمينيسم هم تا چن وخ ديگه به حال و روز گيتار در مياد! در ضمن از شيرين عبادی هم خوشم نمياد چراشو بعدا ميگم! چيه خب نظرمه ديجه!

    ReplyDelete
  57. بعدشم! تو چار من هر پستی می ذارم ميای ساز مخالف می زنی؟! هووم؟! دهه! آخه تو گی تو عمرت روسری گذاشته ی که ميای ..لااله الا الللللللله!

    ReplyDelete
  58. بی خيال ! زياد با اين جور چيزها ذهن ات رو خسته نکن .... آخرش از قبل معلومه ...

    ReplyDelete
  59. سلام همسايه .. خوبی؟ سانچو خوبه؟ نظر سلنچو در اين مورد چيه؟ راستی در مورد تذکرت باشه من کوتاه ميام ..

    ReplyDelete
  60. جوانک بسی عقل بايد بود اندر ان کله! پسر جان!از من خواهی اپ کردن حال انکه خود  اندر خم يک کوچه مانده ای و خود حال اپ نمودن نداشته ای...بسی سخت است قبول در خواستت ....باشد که خداوند قبول رحمت فرمايد و حالی و حولی به اينجانب عطا فرمايند که بنده ی حقير از اين لطف و مرحمت خوانندگانی نظير (امـــــــــــــــــير) بيرون ايم و اپ نموده و صور ی را از چشم انتظاری به در ارم ! امين يارب  العالمین !! :)) !!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  61. اميرکم....لطف خدا شامل حال من شد و به حول و قوه ی الهی بنده اپ نمودم ....خدای بزرگ نيز تو را مشمول رحمتش فرمايد... امين !   ( سی يو سون!!)

    ReplyDelete
  62. سلام...حيف ماموستا دوست نداره وگرنه من خودم يه فمينيست واقعی ام

    ReplyDelete
  63. صورتک خیالیMay 1, 2005 at 4:37 PM

    امير در اين موردا حرفم نمياد اپ کن دلم برات تنگه!

    ReplyDelete
  64. امير جان مطلبی بس عميق نگاريدی. لازم نيست تحقيقی درباره ي جامعمون ( حداقل برای ما) انجام بشه که متوجه بشيم ما بين ؛عرف؛و ؛قانون؛و ؛شرع؛ لنگ در هوا مونديم بطوری که عمل به يکی در تضاد با ديگری قرار می گيره و هيچ وقت راه درستی پيدا نمی شه اين فقط درباره ی مسايل اجتماعی صدق نمی کنه بلکه در تمام امور. همگی بايد تلاش کنيم تا اين سه جریان رو به يک جریان تبديل کنيم يا اينکه حد اقل يه رابطه ی قابل قبولی بينشون بوجود بیاریم. اما درباره ی فمنیستی گری... دور نيست زمانی که رفتاری بسيار بسيار بدتر و غير انسانی تر در کشور مابا زن ها ميشده دمخور شدن با آدم های مسن این رو به وضوح به آدم نشون میده وقتی دربرابر اين تناقض بسيار بزرگ قرار می گيريم معمولا چه واکنشی نشون ميديم آيا فقط می گيم خوب اينا اونجورین ما اينجوري !؟ مسلما اين مشکل خيلی ريشه دار تر از اين حرفاست و به نظر اين بنده ی حقير تماما دريشه در عدم وجود عدالت اجتماعی داره.

    ReplyDelete
  65. تا وقتی که همگان از امکانات موجود يکسان و به تناسب شايستگی استفاده نکنند کشور ما رشد قابل توجه ی در هيچ زمينه ای نخواهد داشت. من شديدا با الن که گفت زن زن و مرد هم مرد هستش موافقم نبايد مساوات رو با تشابه عوضی گرفت ولی چيزی که مسلم هستش حق گرفتنيه نه دادنی ...در ضمن الن يه داستانی گفت که اگه درست متوجه شده باشم «یه بار که داشته مترجمی ترکی می خونده از دستشويی می اومده استاد معارفشون که از علما بوده بهش گفته که قبل از چايی خوردن دستت رو دوربار بشور» و اون هم ناراحت شده و خواسته بره یهودی بشه ای بابا... اين که ناراحتی نداره بقول يکی « غال معصوم النزافت من العيمان». اين که ناراحتی نداره.

    ReplyDelete
  66. عزيزم آخه چرا نمی خوای به حرف پدر روحانی گوش بدی؟

    ReplyDelete
  67. اسنوا جان . دوست خوبم! من گفتم ناراحت نيستم .فقط به از اينکه هنوز تو قرن بيست و يک اين تفکرات هست متاسفم.اگه نه < از کوزه همان تراود که در اوست>. ولی ناقلا تو احتمالا همدانشگاهی ما بودی خوب از جریان با خبری:)) و لطفا زير نويس هم بزار من نه تنها از عربی چيزی حاليم نيست و بلکه اصلا بلد هم نيستم.

    ReplyDelete
  68. صورتک خیالیMay 1, 2005 at 8:39 PM

    پرتقال لبنانی سراغ داری امير؟!

    ReplyDelete
  69. الن جون ايشالله خدا قسمت کنه جفتمون با هم بريم!

    ReplyDelete
  70. در ضمن صورتک جان لبنان سيباش خوش مزه تره

    ReplyDelete
  71. man nemidoonestam ma inhamee sahebnazar too in donyaee weblogestan darim

    ReplyDelete
  72. سلام امير کم پيدايی؟

    ReplyDelete