Thursday, January 25, 2007

گردون هشت

کتاب هفته:هزار تو های بورخس،خورخه لوییس بورخس،ترجمه احمد میر علایی،انتشارات نیلوفر:از بورخس نوشتن خیلی سخته،دلم میخواد براتون از تجربه شخصیم با نوشته های بورخس بگم.من با توقع خیلی زیادی هزار تو ها رو شروع کردم به خوندن.توقعی که حاصل شهرت بی نظیر بورخس بود اما اقرار میکنم در گام اول تو ذوقم خورد چون هیچ اتفاق فوق العاده ای برام نیفتاد ولی چند روز زمان لازم بود که خودمو با یه حقیقت عجیب غریب روبرو ببینم.ناخواسته داشتم بر مبنای داستان های بورخس جهان اطرافم رو بررسی میکردم.از نظر من بورخس با خودآگاه انسان ها کاری نداره و مستقیم با ناخودآگاهشون حرف میزنه و برای اینه که چنین ماندگار و نفس گیره...کتاب رو اگر خوندید یه یادی هم از مرحوم میرعلایی مترجم کتاب کنید که قربانی ددمنشی باند سعید امامی شد

فیلم هفته:فارینلی:فیلمی ایتالیایی که نامزد اسکار بهترین فیلم خارجی سال ۱۹۹۵ و برنده جایزه گلدن گلاب در همون سال بوده...روایتی از زندگی یه خواننده اپرای ایتالیایی در قرن هجدهم.من خیلی از فیلم لذت بردم.تم فیلم مدام روح آدم رو نوازش میکنه...

شعر هفته:عشق جنگیدن است/آن هنگام که دو تن یکدیگر را بوسه میدهند/جهان دگرگون میشود/شراب خود شراب میشود/اب خود آب میشود/و زمان طعم از دست رفته اش را باز میابد/عشق جنگیدن است و گشودن در ها/عشق برهنه کردن همه نام هاست(اکتاویو پاز/بخشی از شعر بلند سنگ آفتاب/یغما گلرویی/ و جهان در بوسه های ما زنده میشود)

آهنگ هفته:hello :دوست داشتنیه این آهنگ لاینل ریچی

وبلاگ هفته:دیدگاه های این سرکار خانم تازه عروس در مورد زندگی و به خصوص زندگی دو نفره خوندنیه.مبارک باد یادتون نره وقتی به وبلاگش سرزدید

پست هفته:این پست امیر احمد ثابت میکنه که شعرا حتی وقتی از جنگ بنویسن همچنان شاعر مسلکند

درفشانی هفته:کل مصاحبه اقای احمدی نژاد با شبکه دو سیما رو میتوان شامل حال درفشانی دونست اما اوجش به نظر من اونجا بود که فرمودند«این آمریکا بود که در سال ۱۳۵۹ روابطش رو با ایران قطع کرد و ایران هرگز بانی قطع روابط نبوده»توضیح اینکه تصادفن به سال ۱۳۵۹ و به هنگام قطع روابط برادر احمدی نژاد و یک مشت ابله مشابه سفارت آمریکا رو اشغال کرده بودند و کارکنان سفارت رو گروگان گرفتند.واقعن یعنی حضرات انتظار داشتن آمریکا تو اون وضع یه سفیر دیگه براشون بفرسته؟

No comments:

Post a Comment