Sunday, January 14, 2007

لبه تيغ

خوشمان بیاید یا نه شرایط امروز ایران مثل راه رفتن روی لبه تیغ است.زمانی نوشتم ارجاع پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت آغاز پایان برای جمهوری اسلامی-با تعریف نظام در ۲۸ سال گذشته-است.حالا این واقعیت هر روز پررنگ تر میشود که مسوولان نظام بر روی لبه تیغی راه میروند که یکسویش پذیرش نظم جهانی و قواعد بازی دیکته شده از سوی آمریکا و سمت دیگرش تحریمهای شدید و حتی جنگ با قویترین قدرت نظامی تاریخ بشر است.

همه میدانیم در دراز مدت نمیشود روی لبه تیغ راه رفت،حفظ چنین تعادل سختی کاری نیست که در دراز مدت ممکن باشد و دیر یا زود با از دست رفتن تعادل-بر اثر فشارهای بیرونی یا درونی-تمایل به یکسو آغاز میشود.سرنوشت این چرخش به سمت تسلیم یا جنگ نه در راهروهای شورای امنیت در نیویورک یا دفاتر کار کاخ سفید در واشنگتن بلکه در تهران مشخص میشود.

تمام نشانه ها از اخذ یک تصمیم بزرگ در راس نظام خبر میدهند:پخش خبر درگذشت آقای خامنه ای دررسانه های غربی،لغو سفر هاشمی رفسنجانی به قم و عدم حضورش در جلسه مجمع تشخیص مصلحت،سفر ناگهانی احمدی نژاد به آمریکای جنوبی،عزیمت لاریجانی به عربستان تنها چند روز پیش از سفر رایس به ریاض،حمله هماهنگ روزنامه جمهوری اسلامی و همشهری به مواضع هسته ای رییس جمهور و....بازی بزرگ شروع شده است!

شخصن فکر میکنم جمهوری اسلامی راه تسلیم و سازش با جامعه جهانی را در پیش میگیرد و هزینه هایش را هم میپردازد.در هر حال زمستان داغی در تهران در پیش است

20 comments:

  1. جام زهر معروف ديگه

    ReplyDelete
  2. واقعا اميدوارم که از اون وری نيفتن... واقعا دلم نميخواد جوونی هم مثل بچگي جنگی باشه!

    ReplyDelete
  3. اين تيغه حتما می‌بره... هر جوری که بخوان برن روش راه برن.. نه؟؟!!!

    ReplyDelete
  4. منوچهر سابق !January 14, 2007 at 11:04 AM

    خوب ... شايد برای قضاوت هنوز خيلی زود باشه

    ReplyDelete
  5. سلام اميراقا خوندم

    ReplyDelete
  6. در اين زمستان داغ طعم املت با گوجه فرنگی کيلويی ۳۵۰۰ تومن حتمآ به ياد ماندنی خواهد بود !!!!!

    ReplyDelete
  7. متاسفم که اين همه بی رحمانه ميگم، مجبور می کنند انسان رو که پر از نخواستنی ها بشه. با همه ی وجودم آرزو ميکنم اين امريکايی های پخمه به سرزمين مادريم حمله کنند و اين نظام خبيث کله پـا بشه و سقوط کند. ميدونم که تو کاملا با نظرم مخالفی اميرجان، اما خوب دلم خواست واسه يک بار هم شده نظرم رو جلوی همه مطرح کنم. دوست دارم ببينم توی ايران هم ميشه مثل باقی جاهای دنيا لااقل جوری که دوست داريم زندگی کنیم. غذا بخوریم، با آشنایان و دوستان رفت و آمد کنیم. لباس بپوشيم، سرکار بريم، مذهبمون تحمیلی نباشه، مراسم عروسی و عزامون به میل خودمون باشه و به سبکی دلمون ميخواد به خاک سپرده بشيم.

    ما ملت که حريف اين قوم خبيث آخوند و مذهبيون بی بته نشديم، بلکه اجنبی های غاصب ايران رو از لوث وجودشون پاک کنند. به هر حال که بیت المال و منابع ایران داره تاراج میشه حالا چه فرق میکند کدوم دزدی به جیب بزندش!

    بعد از نابودی این نظام، بازسازی ايران خيلی ممکن تر از حالاست. فقط هدا کند به سمت کمونيستی شدن نره که متاسفانه مدتيست نشانه هاش پيداست!!

    ReplyDelete
  8. آقای ديوانهJanuary 14, 2007 at 2:25 PM

    يکی می گفت آمريکا حمله می کنه...يکی می گفت نمی کنه...يکی می گفت ايران تحريم ميشه...يکی می گفت نميشه...و....هزااااااااااااار تا حرف جور و واجور...همه می گيم احمدی نژاد بده ولی به نظرت با اينهمه گندی که اين آقای مخملی نژاد بالا آورد توی دوره بعد کی رای مياره؟؟؟؟اين اشتباهات دنباله دار همچنان ادامه پيدا می کنه...چون...چون....چون هيچ کس حرفويل دورانت رو يادش نموند که گفت: ملتی که گذشته خويش را فراموش کند محکوم به تکرار آن است!...ما محکوم به تکرار گذشته هستيم!...

    ReplyDelete
  9. با تز سازش از سوی آقايان موافقم ! عطف به فيلم مارمولک .

    در ضمن با شری هم مخالفم

    اصلا دوست ندارم يه کشور ديگه بياد اينجا واسه ما قد راست کنه ! اگه خودمون پخی بوديم شری جان که بوديم وگرنه بزار تو همين برکه بمونيم! حکايت مورد دلخواه شما حکم تزريق يا دوپينگ اکسيژن!!! به يه دونده مارتونه که نهايتش مرگه!!!

    ReplyDelete
  10. هر اتفاقی که بيفته يک چيز واضح و آشکاره اينه که هزينه هايی رو که گفتيد هميشه ملت می پردازه چه به لحاظ اجتماعی و چه به لحاظ اقتصادی . ملتی که هيچ وقت از اشتباهی که می کنه درس نمی گيره و تاريخ ش تاريخ يک اشتباه تکرار شونده ست .

    ReplyDelete
  11. خير باشه...

    ReplyDelete
  12. مطمئنن اين چاقوی تيز فقط پای ما رو مجروح می کنه .آقايون که پاشنه آهنين دارند .

    ReplyDelete
  13. می کشيديم ...چيز جديدی که نيست ...می کشيديم و دم بر نمی آورديم و نمی آريم ...

    ReplyDelete
  14. ميدونی آمريکا نمی خواد نظام و عوض کنه .سران هم اين و می دونن.جنگ هم بشه با اونها کاری ندارن و باز هم اين مردم بدبختن که هزينه ميشن.

    ReplyDelete
  15. كامنت شري چه غمي به دلم ريخت هركي بشناسيش مي فهمه  كه چه زجري داره نوشتن اين كامنت ...

    من اما با گل تن موافقم و مدام اين  جملات تو سرم مي چرخن پس تو اينجا چه كاره اي؟ الان؟ وسط اين شرايط بحراني؟ فقط يه سياهي لشكر !

    ...

    ReplyDelete
  16. زير تيغ داداش نه لبه تيغ ما زير تيغيم...

    ReplyDelete
  17. آرمان آريايیJanuary 15, 2007 at 6:21 PM

    سلام..اين بحث سر دراز داره..حرفهايی که مطرح ميکنم نظر شخصيم هست: چيزی که برای من مسلم هست اينه که جمهوری اسلامی با بحران سرنگونی مواجه نيست(عطف به مطلبم پيش از انتخابات رياست جمهوری)..همونطور که در خط آخر گفتی آخرش سازش و تسليم هست(سياست عقب نشينی مرحله به مرحله به سبک آخوندی!خلخالی در زمان حياتش به يک خبرنگار خارجی گفت ما جمهوری اسلامی رو برای ده هزار سال در ايران خواهيم داشت..حالا من نميگم ده هزار سال ولی با شرايط فعلی و سياست هايی که اتخاذ ميشه فعلا بمدتی نسبتا طولانی جمهوری اسلامی باقی خواهد ماند..حکومتی ايدئولوژيک که حتی راضی به تعطيل موقت توحيد ميشه(گفته صدوقی) پايدارتر از اين حرفها هست..معتقدم در آينده نه چندان نزديک جمهوری اسلامی خودش بدست خودش اصلاحات و تعديل هايی انجام بده چون جز اين چاره ای نداره ولی سعی ميکنه تمام اصلاحات فوق العاده کنترل شده باشه تا به سرنوشت رژيم پهلوی دچار نشه..حالا بحث طولانی هست بايد منتظر بنشينيم.

    ReplyDelete
  18. سلام.نمی دونم واقعا می شه به اين قضيه سازش اين آقايون با جامعه جهانی اميد بست؟

    ReplyDelete
  19. اميرجان با عذرخواهی از تو که کامنتينگ تورو جايی برای ايراد نطراتم ميکنم.

    آرمان جان تو خيال کردی من تصور اين هست که آمريکايی ها پسرخالمونن؟!! نه رفيق. اونها دشمن هستند، به فکر منافعشون و به تنها و تنها منافعشون. جناياتشون با همه ی کثيفيش باز هم کمتر از نظام اسلامی ايران هست. من رو ببخش که اين رو ميگم اما آره دوست من دور از جون تو و دوستان، خودم رو ميگم، آره بدبختيم. بدبختيم که نزديک به ۳ دهه است که اين زالوها خونمون رو ميمکند. دخترامون رو حراج اعراب ميکنند. پسرامون رو به هر شکلی که نابود ميکنند ـ حالا يا با جنگ، يا با کمبود امکانات يا با مواد مخدر يا دادن موتورهای ناايمن قسطی ماهی ۵ هزار تومان و يا توي اوين زير هيکلای کثيفشون و شکنجه هاشون. بدبختيم که حق هيچی نداريم تو مملکت و باز دهن هامون رو باز ميکنيم و در حالی که نون و ماست غذای ۱۰٪ ملتمون است، ميگيم انرژی هسته ای حق... !!

    ادامه در کامنت بالا..

    ReplyDelete
  20. آره آرمان جان بدبختيم. من به شما، به ستاره ی شمالی و به همه ی مخالفان ديدگاهم حق ميدهم که با من مخالف باشيد. اما به خودمم حق ميدهم که بخوام خاک ايرانم، که آرزوم اينه روزی بدنم رو در خودش جای بده، زير چکمه های سياه سربازان امريکا لگدمال بشه. به من ميگی عکس جنايت امريکا رو نديدم! من بهت ميگم از اونها فجيع ترش رو دیدم. جوانان مبارزی که فقط برای حق آزادی کلام و حق رسیدن بیت المال به صاحبانشون معترض شدند، نخواستند براندازی نظام کنند، اما توی زندان جلوی چشمشون چند نفری به زناشون تجاوز میکردند و خودشون رو به روشهای وحشیانه ای که حقیقتا بیانش قلبم رو میفشاره، آزار میدادند. دیدم جای اسید بر کف دست عزیزی رو که ۳ بار عمل کرد اما دیگه دستش دست سابق نیست. دیدم تاول های شلاق های فلزی رو بر کمر پسرکی که الکل خورده بود! سینه های سوراخ شده ی فروهر رو و ...

    باز هم لازم است بگم؟!! اطمینان داشته باش که سربازان امریکایی شاید یکی از صدهزار به زنی تجاوز کنند در کشور اشغالی. مطمئن باش سگ های امریکایی هزاربار تربیت شده تر از مسئولین و پشیتیبانان نظام فعلی ایران هستند.

    امیرجان بازم شرمنده.

    ReplyDelete