Tuesday, March 6, 2007

مردانی که تعريف جديدی از مرد بودن دارند

فعالان بازداشت شده جنبش زنان،همچنان در بازداشتند و خبر میرسد که دست به اعتصاب غذا زده اند...میان این اخبار بد من ذهنم مدام درگیر خانواده های کسانیست که مهمان کرم وزارت اطلاعات جمهوری اسلامیند.به ویژه همسرانشان!

جدن به این باورم که مردانی مثل بهمن احمدی امویی-همسر ژیلا بنی یعقوب،یا جواد منتظری -همسر آسیه امینی- یا...ضمن اعتقاد ارزشمند به اصولی مثل آزادی و برابری و انسانیت،توانسته اند بر بار سنگین چهار هزار سال سنتهای مردسالارانه اجتماع ایرانی غلبه کنند.این گذشتن از حصار سنگی سنت است و بسیار بسیار دشوار.این ارایه تعریف جدیدی از مردانگیست.همان چیزی که ما در عصر مدرن و در زمانه انسان مدار و نه جنس محور به آن محتاجیم.این یعنی فمنیسم!

پی نوشت:فکر میکنید یک اعتصاب غذای سه روزه بین وبلاگ نویسها در حمایت از باز داشت شدگان،چند نفر حامی پیدا کند؟



18 comments:

  1. من که همينجوری به صورت ژنتيکی دچار اعتصاب غذايی و البته قضايی هسم.. آما خدا وکيلی از جماعت فمنيست خوشم نمياد و هيچ جوره توی کتم نمی ره ازشون حمايت کنم فقط همدردی بلدم و همين داش امير جان!

    ReplyDelete
  2. به نکته جالبی در مورد مردهای اون زنها اشاره کردی ، اما باید دید تا کی از این ر و یه پشیمون نمیشن..

    ReplyDelete
  3. نمی دونم چند نفر؟!

    ReplyDelete
  4. بهتر بود اسم فيمينيسم رو نمی اوردی اينجا حالا ملت يه طور ديگه فکر می کنند چون خداييش رفتار و تفکر فيمينستها گرچه خيلی کمک کرده به حقوق در گل مانده زنان اما تفکر زيبايی نيست و به تمايز بيشتر هميشه منجر شده. ميدونم که تو بهتر از من بلدی اين مسائل رو اما تعميم اين بزرگ مردان که مردانگی اتفاقا يعنی همين و حمايت از زنان، کاری بسيار زيبا و بديع است در جامعه ايرانی حيف که به اسمی نسبتا ناجور تعميم بگيرد.

    ولی خداييش عجب کاری کردن اين مردها.

    اعتصاب عذا هم کار زيبايی نيست چون اولا لطمه ميخورن تنهايی که بايد حالا حالاها بدوند و سالم باشن دوما کسی نمی فهمد دردشان را و برايشان مهم هم نيست و سوما شايد راههای بهتری برای اعتراض هم باشد.

    ReplyDelete
  5. منظورم از تنهايي، بدنهايی بود.

    احسنت بر قلم و ذهن فعال شما که چنين مردانی را يافتی و معرفی کردی.

    ReplyDelete
  6. راستی اين پينوشت خودت را هم اينجا مياورم که ديگران اگه مثل من پست قبلی ات را نخوانده باشند متوجه اصل موضوع گردند:

    پی نوشت۲:شخصن با برخی ازین تعاریف از فمنیسم و خواسته های جنبش زنان مشکل دارم اما این دلیل نمیشود که شجاعت شیر زنان کشورم را نستایم ...

    ReplyDelete
  7. فکر می کنم در دفاع از فمنيسم بايد يه تيکه از کامنتم تو دو پست قبلت رو بازگو کنم : امير عزيز شايد ديدگاه منفی خيلی ها نسبت به فمنيسم به اين خاطر باشه که نوع تنفرانگيز اون برای ما به عنوان فمنيسم تعريف می شه. نگاه به سريال ها و فيلم های سخيف داخلی راجع به زنان می تونه همه رو جری کنه نسبت به فمنيسم. زن های ايرانی هم گاهی از مردسالاری به زن سالاری جهش می کنند. اما فمنيسم امروز به معنای تساوی حقوق انسان ها فارغ از جنسيتشونه. که طبيعتاْ به معنای زن سالاری هم نيست.

    ReplyDelete
  8. و اين برای من قابل دفاعه ... اين تعريف lady is firest رو هم مخالف فمنیسم می دونه چون تو همین شعار مسخره جداسازی انسان ها و حقوقشون بر مبنای جنسیت دیده میشه ... شعارهای دلخوش کنک که بیشتر به ضرر زن هاست و به اسم احترام به زنان تبلیغ می شه ... مگر نه اینکه خیلی ها به اسم احترام به زن و حفظ کرامتشون اونا رو وادار به خونه نشینی می کنن و چهار تا اسم پرطمطراق هم بهشون هدیه می کنن : مادر بچه ها ، مدیر خانه و ... جفنگیات دیگه که قصدش البته تحمیقه و بس ... امیر عزیز من رسماً اعلام می کنم که چند سالی هست که احساس می کنم یک فمنیستم ... و به این افتخار می کنم ... به خاطر این پست ها و روشنگری هات بهت احترام می ذارم و از تو ، خودم و بقیه خواهش می کنم که کم نیاریم و ادامه بدیم به حتی همین روشنگری های اینترنتی

    ReplyDelete
  9. وقيت من اينجام يعنی اينکه بالاخره از سد گذشتم و اون سد را شکوندم.

    ReplyDelete
  10. وقيت نوشتم تو بخوان وقتی.

    ReplyDelete
  11. دوست داشتنی ما از زبان من نوشته انقدر که تنها می توان گفت جانا سخن از زبان ما ميگويی.

    ReplyDelete
  12. از زبان دوست داشتنی و من :

    ديدگاه منفی خيلی ها نسبت به فمنيسم به اين خاطر باشه که نوع تنفرانگيز اون برای ما به عنوان فمنيسم تعريف می شه. نگاه به سريال ها و فيلم های سخيف داخلی راجع به زنان می تونه همه رو جری کنه نسبت به فمنيسم. زن های ايرانی هم گاهی از مردسالاری به زن سالاری جهش می کنند. اما فمنيسم امروز به معنای تساوی حقوق انسان ها فارغ از جنسيتشونه. که طبيعتاْ به معنای زن سالاری هم نيست.

    ReplyDelete
  13. و ادامه هم از زبان دوست داشتنی:

    و اين برای من قابل دفاعه ... اين تعريف lady is firest رو هم مخالف فمنیسم می دونه چون تو همین شعار مسخره جداسازی انسان ها و حقوقشون بر مبنای جنسیت دیده میشه ... شعارهای دلخوش کنک که بیشتر به ضرر زن هاست و به اسم احترام به زنان تبلیغ می شه ... مگر نه اینکه خیلی ها به اسم احترام به زن و حفظ کرامتشون اونا رو وادار به خونه نشینی می کنن و چهار تا اسم پرطمطراق هم بهشون هدیه می کنن : مادر بچه ها ، مدیر خانه و ... جفنگیات دیگه که قصدش البته تحمیقه و بس ... امیر عزیز من رسماً اعلام می کنم که چند سالی هست که احساس می کنم یک فمنیستم ... و به این افتخار می کنم ... به خاطر این پست ها و روشنگری هات بهت احترام می ذارم و از تو ، خودم و بقیه خواهش می کنم که کم نیاریم و ادامه بدیم به حتی همین روشنگری های اینترنتی

    ReplyDelete
  14. سوسن جعفریMarch 7, 2007 at 4:16 AM

    سلام ...

    ReplyDelete
  15. چند نفر ؟ تا الان چند نفر اعلام آمادگی کردن ؟!

    ReplyDelete
  16. دقيقن صفر نفر گلناز جان

    ReplyDelete
  17. راستی اين تجربه جالبی برای مردا.مردان زنان زندانی بودن!

    ReplyDelete
  18. اعتصاب غذای بلاگرها؟ اعتصاب بلاگر هاي بی نام و نشان هم مگه ميتونه مفيد باشه.. منظورم از بی نام و نشان اون دسته از بلاگرهايی هست که با اسم واقعی خودشون نمينويسن...

    ReplyDelete