Tuesday, August 2, 2005

سکوت سرشار از ناگفته هاست

دلتنگی های ادمی را /باد ترانه ميسازد/روياهايش را /آسمان پرستاره ناديده ميگيرد /و هردانه برفی /به اشکی ناريخته ميماند/سکوت/سرشار از ناگفته هاست/از حرکات ناکرده/اعتراف به عشق های نهان/و شگفتی های بر زبان نامده/در اين سکوت حقيقت ما نهفته است/حقيقت تو و من! 


چقدر اين ترجمه شاملو از شعرهای مارگوت بيکل رو دوست دارم.برای هر حالی که توش هستی ميشه درش نشانه ای يافت که به شيوا ترين زبان تو رو تفسير ميکنه.


پی نوشت ۱: دوست ناديده ام!نميدونم چطور بهت بگم که چقدر تحسينت ميکنم و چقدر خودم رو مديونت ميدونم،بابت همه اون لطفی که تو به جهان من هديه کردی هزار هزار بار ممنون.به اين بزرگوار سر بزنيد مجموعه ای از بهترين ترانه های ساليان اخير جهان رو خواهيد يافت.


پی نوشت ۲: لازمه باز هم ياد اوری کنم که پوستين خلق به روزه؟

27 comments:

  1. امير من رفتم تا بگم انسان هنوز زنده اس ولی مثل يه حيوون با هام برخورد شد. امير نذار بلاگرها اين چيزارو فراموش کنن. مواظب خودت باش. مرغ سحر

    ReplyDelete
  2. سلام امير جان.مرسی که به من سر زدی! اميدوارم لحظه هايت پر از سکوتهای شيرين باشه

    ReplyDelete
  3. دلتنگی های ادمی را ............آسمان پر ستاره ناديده ميگيرد ............. فوق العاده است .

    ReplyDelete
  4. ايضاً سلام. برم اونور ببينم چه خبره.

    ReplyDelete
  5. سلام . اميد از زندگيت لذت ببری . از همه جهاتش داداش

    ReplyDelete
  6. سلام و خسته نباشيد . خوشحال ميشم به وب من هم سری بزنيد .

    ReplyDelete
  7. ترانه که فعلن بی ترانه. همان سکوت. برم ببينم پوستين خلق چه خبره

    ReplyDelete
  8. هستم برادر و ثواب مند؛)

    ReplyDelete
  9. ممنون از لطفت...مرا همان بس که  شما نوشته های مرا از سر همدردی و دوستی ميخوانيد...جای  شکر و سپاس فراوان دارد...

    ReplyDelete
  10. منم به میثم خیلی ارادت دارم.بیشتر اهنگ هایش را لود کردم.

    ReplyDelete
  11. از مارگوت بيگل هم که نگو.

    ReplyDelete
  12. شبنم و برگها يخ زده است/ بهار حضور توست /بهار بودن توست....اين اولين شعريه که من از مارگوت بيکل خوندم دوم دبستان بودم و داييم از المان واسم نامه نوشته بود!

    ReplyDelete
  13. :) no words... آره خیلی سایت خوبیه ! منم وقتی پیداش کردم کلی باهاش حال کردم .

    ReplyDelete
  14. بله زندگی باید کرد چون کار دیگری نمی توان کرد....

    ReplyDelete
  15. ..................................................................................................................................................................................................... ايول چقدر نقطه شد ... يعنی کلی حظ کردم ..... من از اون تيکه اش خوشم مياد که ميگه : در راه خويش ايثار بايد ...نه انجام وظيفه

    ReplyDelete
  16. خوش باشی...

    ReplyDelete
  17. سلام برادر جان. منم دوستش دارم زياد و دلم همين حالا برايش تنگ شده هرکار کردم نتونستم براش بنويسم می خواستم خيلی بنويسم از اينکه چطور عکسش رو زدم به ديوار چطور کشيدم پايين کی بهش افتخار کردم کی خجالت کشيدم . اما دوستش دارم و به اين شکی ندارم. ولی خوب تو رو بيشتر دوست دارم ۳۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰تا بيشتر

    ReplyDelete
  18. اخرش شاپرکه به هر حشره ای که ميرسه اون حشره راضی ميشه باهاش بياد اما شاپرک خانومه دلش نمياد اونو ببره و عنکبوت که از اون بالا همه چی رو ميديده به خاطر مهربونيش ازادش ميکنه تاافتاب رو ببينه...امير انا اخماتووا رو امتحان کن....خاطره ای در درونم هست اسم کتابيه که ازش ترجمه شده اينجا ندارمش وگرنه چند تا شعرشو مينوشتم

    ReplyDelete
  19. سلام ........ دوست جديد . حقيقت حقيقت تو و من ......... شعر قشنگی بود . فعلاْْ

    ReplyDelete
  20. امير جانم داشتم فکر ميکردم اين شعرها واقعا ْ خوبن يا ترجمه ی شاملو اونها رو بی نظير کرده ؟ يعنی نکنه مارگوت بيکل تو موطن خودش يه شاعری باشه در قامت مريم حيدر زاده و اين جادوی کلام مترجم باشه ؟ ولی هر چه هست پسنديدنی است ...

    ReplyDelete
  21. برای پيدا کردن نشانه ها فقط کمی هوشياری لازمه وگرنه انگار تو خيلی از روزمرگی های دوروبرمون هم نشانه ای هست...

    ReplyDelete
  22. هیچکس و همه‌کسAugust 3, 2005 at 5:26 PM

    دوست عزیز من هنوز جوجه‌ام! باور کن! همینجوری برای دل خودم مینویسم! شما محبت داری! ولی من بیشتر ترجیح میدم مبهم باشه تا روون! ولی جدا خوشحال میشم اگه چیز دیگه‌ای هم به نظرت رسید بگی! چون توی این پرشین هیچکس رو پیدا نمیکنم که اشکالاتم رو بگیره! به خاطر همین وبلاگ قبلیم رو بستم! روی اونا هم کار میکنم! ( من یه جوجه‌ی هفده روزه‌ام! بند هفت رو متوجه نشدم! یعنی چی؟) راستی دوست عزیزتم جالب مینویسه!

    ReplyDelete
  23. سلام کاکو جونی! من متأسفانه هنوز نيمچه نفسی می‌کشم و هی... حالم هم بدک نيست (اما تو باور نکن)... قربون تو که هنوز بودن و نبودن من برات يه ذره توفير داره... سرت سلامت... يا حق!

    ReplyDelete
  24. منم دوستش دارم

    ReplyDelete
  25. وبلاگت قشنگه خوشحال می شم به من هم سر بزنی

    ReplyDelete