Saturday, June 18, 2005

دويدن بر ماسه های درخشان درد

سلام!بهت زده ام!باورم نميشه اتفاقی که افتاده،مساله اصلا باختن انتخابات نيست،مساله دريافتن اينه که چقدر تنهاييم.تمام اون شعارهای دموکراسی و حقوق بشر فقط برای ۴ ميليون نفر جالب بود و حکايت ماهيانه پنجاه هزار تومان برای پنج و نيم ميليون نفر! ما فريب خورديم به راحتی باختيم و اجازه داديم تحريميان و راست افراطی دست در دست هم بذارن و مثل دو لبه يک قيچی نهالی رو که ۸ سال لحظه به لحظه براش خون دل خورديم از بين ببرند!تحريميان عزيزم! ظريف انديشانی که شعارهايی رو ميفرموديد که فقط به درد سوييس و دانمارک ميخوره،رياست جمهوری برادر احمدی نژاد-تير خلاص زن اوين،سر تيم ترور دکتر سامی و طراح عمليات ميکونوس-بر همتون مبارک!


بغض غريبی دارم! نه برای باختن انتخابات که برای اون همه احساس پاک که فرهيخته ترين فرزندان اين مملکت عاشقانه خرج کردند تا حديث تلخ ناباروری ايران ما بازهم تکرار نشه و متاسفانه شد!مبارک ملت ۲۸ مرداد!مبارک همتون که بساط تمسخر رو شروع کرديد.مبارک شماها که بعضی وقتا فکر ميکنم تو مريخ زندگی ميکنيد!


اما همه مسوليت ها رو به دوش تحريميان انداختن صرفا بخشی از واقعيته! ما نتونستيم با مردم کوچه و بازار ارتباط برقرار کنيم،ما قدرت سازماندهی راست افراطی رو بسيار دست کم گرفتيم،ما تازه فهميديم که اين خاتمی بود که با کاريزمای شخصيش ۲۰ ميليون رای گرفت،در حالی که برنامه بسيار دموکرات تر از خاتمی فقط ۴ ميليون رای اورد.ما به اشتباه فکر کرديم ايران و ملت ايران يعنی من و خانوادمو يک مشت وبلاگ نويس و روشن فکر ! ما بازی رو باختيم ولی با تمام وجودم باور دارم ما فقط يک دور بازی رو باختيم و باز هم باور دارم برای عزاداری هيچ وقتی نداريم.شکست واقعی وقتيه که ما تجارب اين چند ماهه رو به سهولت از دست بديم!ما الان خودمون رو شناختيم ،نقاط ضعف و قوتمون رو ميدونيم،بسياری ارتباطات دوستانه تو اين چند ماه بدست اومده که نبايد از دست بره.در گام اول بايد کنار هم بايستيم برای ايران ،تا هر کسی به جز احمدی نژاد رييس جمهور بشه!


پی نوشت:مطمئنم پيروان عزيز بهروز صور اسرافيل،هخا ،غيور مردان تحکيم وحدت،نيما راشدان فرويد مال ،نازک طبعان عزلت گرای خيال پردازو...خيلی زود ميفهمن چه کردند و در کنارش اقرار ميکنم نيشخند اين حضرات برام خيلی تلخ تر از زوزه شوم پيروزی انصار حزب الله است!کاش ميفهميديد که هر رايی که از از ما دريغ کردين مستقيم تو جيب اقای احمدی نژاد رفت حضرات !

43 comments:

  1. سلام دوست عزیز.به من بی سواد کمک کنید.ممنون میشم.موفق و شاد باشی!

    ReplyDelete
  2. يعنی واقعا باختيم؟ همه چی تموم شد؟ يعنی هيچی به هيچی ؟ باورم نميشه... هر نتيجه ای رو پيش بينی ميکردم جز اينو .. واقعا مردم آگاهی داريم .. حيف !!!

    ReplyDelete
  3. شنيدی کروبی اعتراض کرده؟ راستی مرحله دوم کی هست؟

    ReplyDelete
  4. سلام....متاسفم برای خودم و تو و برای خيلی های ديگه که به اين اميد رفتيم پای صندوق که اصلاحات تداوم داشته باشه....اما نشد...امروز فکر کردم چقدر آدم بی ...توی کشور ما زندگی ميکنه که رييس جمهور منتخبمون .... راستی حالال برای دور دوم بايد چه کنيم؟؟کاش همه يه فکر درست بکنيم

    ReplyDelete
  5. باورم نميشه توی تهران فقط ۳۰۰۰۰۰ نفر به معين رای داده باشن .. خود کروبی هم گفته سپاه دخالت کرده .. حالا بايد چيکار کنيم؟ چقدر توی اخبار چرت ميگن .. کدوم فضای آزاد .. کی اينارو انتخاب کرده .. چی ميشه آخه؟ اخبار داخلی فقط بلدن چرت تحويل مردم بدن ..

    ReplyDelete
  6. به ارزش دوستيهايی فکر ميکنم که بدست آوردم... دوست عزيز،ديگر چه فرقی دارد وقتی کسی حرفمان را نمی فهمد...؟

    ReplyDelete
  7. سلام امير.....می دونی که شما ها مخ مونو زدين ...و خود من هم اعتراف می کنم که مخ چند نفر رو زدم تا به معين رای بدم.....کانديدای اصلاح طلب ما رای نياورد....چيزی که منو ناراحت می کنه اينه که مقام معظم اين اينقدر رای روهم (به هر کانديدايی)...به حساب مقبوليتش مياره.......حالا ...بگذريم.......نمی خوای بگی که رفسنجانی وقيح از احمدی نژاد بهتره......من ديگه رای نمی دم.......

    ReplyDelete
  8. آقا انگاری بد وقتی مزاحم شدم...خوب به قول خودت اينجا سوييس نيست و دموکراسی هم پول واسه مردم فقير نمياره...گاهی اين تغيير ذائقه لازمه.حداقل واسه تجديد قوا...بی خيل انتخابات...بابا اين امير حسين ها دارن ميترکونند..آره من در عجبم از اين همه تفاهم.حالا فيس تو فيسش خيلی باحال تر ميشه.

    ReplyDelete
  9. ببخشيد.اصلاح می کنم:مونو=منو-رای بدم=رای بدند و.....

    ReplyDelete
  10. چه خوب گفتی رفيق... خوب سوزوندی دلو! مهمترين دليلش همين از دست دادن مردم کوچه بازار بود... ديشب که خاله می گفت همه اينجا به احمدی نژاد دارن رای می دن سعی کردم نترسم... ولی...

    ReplyDelete
  11. هه امير تو هم باور کردي که معين نفر ۵ام بوده يا ۵ کردنش ! زهی خيال باطل .... دوست عزيز انتخاباتی که گروهی تحريم اش کردند چطور بالای ۲۱ و نيم ميليون رای  تو صندوق اش می ره ؟! و ۱.۵ ميليون هم رای سفيد !!! خيلی خوش باوری ... در ضمن بهتره که به اون پی نوشت هم يه کم توجه کنی ... البته حق می دهم از روی ناراحتی است ... دموکراسی ...... نه هنوز زوده !!!

    ReplyDelete
  12. امیــــــــــــــــــــــــــــــر....يعنی بد بخت شديم؟؟....گريم گرفته ....:((     ..... ای خـــــــــــــــــــــــــــــــدا

    ReplyDelete
  13. راستی اينو هم بگم که معين فقط با قشر خاصی ارتباط برقرار کرد و به قول خودت آدمهای کوچه بازاری ..... این اشکال از حامیانش نبود از خودش بود  ... کسی که می خواهد یه مملکتی رو بگردونه باید قادر به برقراری ارتباط با اکثریت جامعه باشه ........ تازه يه چيزه ديگه هم بگم ..... خيلی از همين مردم کوچه بازاری اونو ضد انقلاب می دونند !!!!! .... من هم از این نتایج بغض کردم !

    ReplyDelete
  14. آدمهای کوچه بازاری رو فراموش کرد

    ReplyDelete
  15. اصل اول دموکراسی به عقايد همه احترام بذاريم اينه نه؟

    ReplyDelete
  16. داش الن و حميد عزيز! من عقيدم رو گفتم! به نظرم صراحتا اشتباه کرديد! تا اونجا که يادم مياد اصل دموکراسی ازادی در بيان عقايده نه؟ در خاتمه اينا غرغرای بعد باختنه بچه ها جدی نگيرينش!

    ReplyDelete
  17. نتيجه درخشان تحريمتون،ادم خوری مثل احمدی نژاده حضرت! به افتخارتون سه سه بار نه بار هورا!

    ReplyDelete
  18. امير امير امير ... الان وقت اين حرفها نيست . بدترين کار رو نکن . ما تمام کسانی رو که ميشد پای صندوقها کشونديم . عده ای هم عقيده داشتند که نبايد ميامدند و به عقيدشون هم عمل کردند . به نظر من چندان فرقی نميکرد . اين دوره رای کاملا شخصی بود . به هرحال بايد برای جمعه آينده برنامه ريزی کرد . فعلا نميدونم که چيکار بايد کرد . به قول نبوی به پوپوليسم رسوخ کرده در ذهنمون نه بگيم و نگذاريم که احمدی انتخاب بشه . يا ... فقط تروخدا ديگه بحث ديروز رو کنار بگذاريد . حداقل در وبلاگهامون نشون بديم که چقدر به دموکراسی معتقديم و چقدر به رای ديگران ( چه تحريم کنندگان و چه ۵۰ تومنی ها و ... ) احترام ميگذاريم .

    ReplyDelete
  19. خواهش ميکنم احساساتی برخورد نکن امير . هيچ چيز تموم نشده . حتی با انتخاب احمدی نژاد در دور دوم هم تموم نميشه . شايد تازه شروع داستان باشه . من و تو و آلن و حميد و نگاه و ... همه اونهائی که تو اين جمع هستيم يک چيز رو ميخوايم ( هممون ميدونيم که چی ) فقط تاکتيکهامون فرق داشت . هيچ هم معلوم نيست که روش ما بهتر بوده . در هر حال هر دو طرف فعلا در ست اول باختيم و چون هيچکدوم در ظاهر پيروز نشديم « به هيچ وجه » نميشه گفت که کدوم تاکتيک بهتر بوده . بازم دارم مينويسم . بيا و نظر بده .

    ReplyDelete
  20. بعضی شکست ها بهتر از پيروزی هستند ... اعتقاد من اين بود که اصلاحات حکم مسکن رو داره .... گاهی بهتره که علائم ها خودشون رو نمايان کنند ! راه بزرگی در پيش است ...

    ReplyDelete
  21. وای امير ....عکس امروز صبح احمدی نژاد را ديدی با چپيه...........

    ReplyDelete
  22. سلام . منم اين شکلشو باور نکردم . لعنت به سق احمد از اولش به حرفای من در مورد رتبه معين و قاليباف ميخنديد . جدا کجاييم ؟

    ReplyDelete
  23. ميگفتم به هاشمی رای نمی دهم اما حالا حتی حاضرم برايش تبليغ هم بکنم.

    ReplyDelete
  24. سلام امير جان.ديروز اونقدر اعصابم خورد شد که...وقتی اين مردم تو کوچه خيابون ميگن که احمدی نژاد يعنی کم شدن دزدی واقعا گريه ام ميگرفت...منم به معين رای دادم ولی خواهر و مادرم رای ندادن و من نتونستم راضيشون کنم حالا هم فکر ميکنن که کار درستی کردن و رای دادن منو ميزنن تو سرم اما يه وقتی ميرسه که ميفهمن چی کار کردن  دوستم ميگه به احمدی نژاد رای داده و وقتی بهش ميگم که اون چی کاره بوده با بی تفاوتی ميگه هه هه خب چه بهتر فردا يه تيرم تو سر تو خالی ميکنه ديگه چی ميشه کرد؟

    ReplyDelete
  25. سلام بر امير. اوضاع داره خيلی وخيم ميشه واقعا تجسم اينکه احمدی نژاد با اون سابقه درخشان داره به رياست جمهوری نزديک ميشه برام خيلی سخته ولی با اين حال باز چشم آب نميخوره که هاشمی بتونه دوام بياره. نمی دونم اين ملت چرا هميشه درجا ميزنن. ولی مجبوريم واقعا تحت اجبار بايد به هاشمی رای بديم!!!

    ReplyDelete
  26. سلام امير.آب رفته رو که ديگه نمی شه باز آورد.بيا به فردا فکر کنيم.بايد دلايل اصلی شکست رو شناخت و در عين حال هر کاری برای بدتر نشدن اوضاع کرد.

    ReplyDelete
  27. دلم برای ملتم ميسوزد و بس........قبلا گفتم بازم ميگم....دليلی نداره از ترس اينکه اون نشه به اين رای بديم...درک! هر کی ميخواذ بشه بشه...مگه اين مردم سينه چاک نکردن خودشونو که اينا رتبه ۱ و ۲ بگيرن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خوب بگيرن که چشم مردم در بياد که چه گلی به سرشون ميزنن....درک......اصلا نبايد بين بد و بدتر انتخاب کرد.......اگه تو مرحله دوم شرکت کنين دقيقا اون چيزی ميشه که اونا ميخوان ...... اشتباه نکنين ...امير با توام هستم...جفتشون يه ................. .

    ReplyDelete
  28. جن جنگل کجایی؟

    ReplyDelete
  29. انقدر غمگين هستم که حالا نتونم به دوستيها و فرصتهای آينده فکر کنم . اميدوارم کسايی که انتخابات رو تحريم کردن بتونن راحت سرشون رو بالا بگيرن ...

    ReplyDelete
  30. متن نبوی رو خوندی ؟ که نوشته ما نفرتمون رو به عقلمون ترجيح داديم .............

    ReplyDelete
  31. به دستور پدر معنوی من هيچ حرفی نمی زنم ......... صبر می کنم تا فردا ........

    ReplyDelete
  32. دموکراسی که با متهم کردن باشه . دموکراسی جالبی بايد باشه . نه؟ داش امير ؟پس آزادی عقيده چی می شه؟

    ReplyDelete
  33. اعتراض به تقلبات انتخاباتیJune 19, 2005 at 5:49 AM

    با قراردادن اخبار تقلبات انتخاباتی  و فراخوان ملت به اعتراض در صدر وبلاگهای خود  ...از آزادی و دموکراسی حمايت کنيد

    ReplyDelete
  34. منم ديگه رای نميدمممم //

    ReplyDelete
  35. سلام امیر جان! خدا رو شکر٬ اگر ملت ما با ملت ۲۸ مرداد تفوتی نداشته باشد (که قطعآ دارد) روشنفکران ما بسيار منطقی‌تر و باهوش‌تر از روشنفکران اون دوره هستن... فرق امروز با ۲۸ مرداد اينه که همه‌ی ما می‌دونيم که نبايد به هيچ دليلی (حتا تقلب وسيع در انتخابات) تسليم انفعال بشيم... می‌دونيم که اگه شکست خورده‌ايم باکی نيست... فقط بايد به اشتباه‌هامون اعتراف کنيم و از شکستمون چراغی بسازيم برای راه آينده...

    ReplyDelete
  36. امير جان غمگين نبينمت!

    ReplyDelete
  37. خوب ديگه ... زورم داره ما به بدبختی اينارو رونديم تو حاشيه حالا به راحتی برگشتند به متن. حالا ديگه بگذريم من فقط يه سوال دارم از تحريمی ها سوالی که قبل از انتخابات هم پرسيدم جواب ندادند. حالا چی؟ برای بعد از تحريم چه برنامه ای داريد ؟

    ReplyDelete
  38. امير جان! متأسفانه گفتمان دموکراسی و حقوق بشر در لايه‌های روشنفکری جامعه گرفتار شده.... حلقه‌های جامعه‌ی مدنی هنوز تشکيل نشده... در غياب مطبوعات منتقد و روشنگر٬ جريان اطلاعات و آموزش مسدود شده و به سطوح پايين‌تر جامعه نمی‌رسه... رأی بالای کروبی و هاشمی نشون از گرايش‌های فرصت‌طلبانه و غيرفعالانه و غير منطقی داره... هنوز راه زيادی تا «حکومت دموکرات در جامعه‌ی دموکرات» داريم... مردم هنوز نياز به آزادی و حقوق بشر رو درک نمی‌کنن... هنوز با ۵۰ هزار تومن گول می‌خورن... هنوز با عکس دو تا دختر مانتو کوتاه٬ کنترل‌شون رو از دست می‌دن... بايد خيلی کار انجام بشه...

    ReplyDelete
  39. من با نظر سينا تا يه حدودی موافقم... با نظر تو هم تا يه حدودی موافقم... ما بايد در کنار هم قرار بگيريم ولی از انتقاد خودمون نبايد غافل نشيم... نه بايد از اشتباه‌ها چشم‌پوشی کرد و نه به مچ‌گيری از هم روی آورد... يا حق!

    ReplyDelete
  40. اگر دست به دست راي به اكبر دهيم / از آن به كه كشور به عنتر دهيم .

    ReplyDelete
  41. امير اين طوری نگو شايد باختنمون فقط هم تقصير ما نباشه....گرچه خيلی ناراختم....اما من خودم اين باخت رو انتخاب کرده بودم!

    ReplyDelete
  42. رندان تشنه لب را آبی نمی دهد کس. گويی ولی شناسان رفتند از اين ولايت...// درين شب سياهم گم گشت راه مقصود.از گوشه برون آی ای کوکب هدايت// از هر طرف که رفتم جز وحشتم نيفزود.زنهار ازين بيابان وين راه بی نهايت // اين راه را نهايت صورت کجا توان بست؟ کش صدهزار منزل بيش است در هدايت// من که گفتم : من به چشم خويشتن ديدم که جانم می رود ... // راستی می دونین دایی این جناب احمدی نژاد کیه؟!؟! اگه بفهمین، غمتون صد چندان میشه...

    ReplyDelete
  43. رندان تشنه لب را آبی نمی دهد کس. گويی ولی شناسان رفتند از اين ولايت...// درين شب سياهم گم گشت راه مقصود.از گوشه برون آی ای کوکب هدايت// از هر طرف که رفتم جز وحشتم نيفزود.زنهار ازين بيابان وين راه بی نهايت // اين راه را نهايت صورت کجا توان بست؟ کش صدهزار منزل بيش است در هدايت// من که گفتم : من به چشم خويشتن ديدم که جانم می رود ... // راستی می دونین دایی این جناب احمدی نژاد کیه؟!؟! اگه بفهمین، غمتون صد چندان میشه...

    ReplyDelete