Sunday, August 6, 2006

مشروطه ناتمام

صدمين سال مشروطيت که ميشود دلم ميگيرد.اسم ها و رسم هاست که مدام در ذهنم ميگذرند.ستارخان،یپرم خان،ميرزا جهانگير خان صور اسرافيل،ملکم خان ،باغشاه،مجلس به توپ بسته شده،استبداد صغير و...ما هنوز انگار همان جاييم.مشروطه،مشروطه شد تا عدالتخانه داشته باشيم و قانون،تا هيچکس فراتر از قانون نباشد.تا شخص اول مملکت بداند قدرتش را مديون ملت است نه فر ايزدی يا وحی الهی!اما حالا قوه قضاييه ای داريم که روی ديوان بلخ را هم سفيد کرده و تخصصش بستن سنگ و باز کردن سگ است.شخص اول مملکت هم به لطف خدا اختياراتش از قادر متعال فقط کمی کمتر است و به هيچ احدالناسی حساب پس نميدهد.حکمش،حکومتی است وجايگاهش آسمانی!مشروطه خواهی هم مضحکه دست حضرات شده...


پی نوشت يک:کتابی دارد دکتر ماشاءالله آجودانی به اسم مشروطه ايرانی.بی بديل ترين حکايت بنيان های فکری مشروطه که من تا کنون خوانده ام....


پی نوشت ۲:اين حکايت مضحک زمين خريدن يهوديان از فلسطينيان و غيره و غيره اسطوره پردازيست که فقط از رسانه های قدرتمند صهيونيستی بر ميايد.اما گيرم که چنين باشد و فلسطينيان زمين های خود را تاپيش از ۱۹۴۸ به صهيونيست ها فروخته اند، آيا واقعا کسی فکر ميکند که کرانه باختری رود اردن،بيت المقدس،نوار غزه،شبعا،جولان و...راهم يهودی ها خريده اند؟حتما فردا مدعی ميشوند حمله اسراييل به سرزمين های عربی در ۱۹۵۶ و ۱۹۶۷ شايعه ای بيش نيست

45 comments:

  1. تو اين دو روزه دومين باره که اسم ماشااله آجودانی مياد ديروز هم پيام يزدانجو سفارش کرده بود از اونجايی که خرافاتی م ! حتمن ميرم می خونم ش تو تاريخ معاصر خيلی تعطيلم

    امير خان بی خيال فلسطين و لبنان نمی شی حالا حالا ها ؟

    ReplyDelete
  2. سلام

    خيلي زيباست

    موفق باشيد

    يا علي

    ReplyDelete
  3. جناب

    ميشه به من بگين اين مسائل بين اسرائيل و فلسطين و معامله خانه و يا هر چيز ديگرش به جنابعالی چه ربطی داره ؟؟؟؟؟؟؟؟

    بايد فرض کنم که شما هم مانند باقی يک عدد ايرانی مفلوک بدبخت هستيد که اگر در ايران هستيد که از نظر من يک گری گوری تمام و کمال و اگر در خارج از ايران هستيد هم يک ايرانی منفور که تمامی جهان به آنان به چشم تروريست نگاه ميکنند

    خوب  شما گری گوری کور و کچل که رژيمی چون جانيان اسلامی بر سرتان ميکوبد و شلاقتان ميزند و زنانتان را برای فحشا به اقصی نقاط جهان صادر ميکند

    بهتر نيست درمانی برای سر کچل خودتان بيابيد به جای فضولی و دخالت به کار دو کشوری که پدر کشتگی شان تا کنون جز دردسر برای ما ايرانی ها چيزی در بر نداشته ولی همچنان مانند قاشق نشسته زنگ زده مرتب خودمان را وارد کاسه آششان ميکنيم ............. نانا

    ReplyDelete
  4. نانا جان!از ادبيات مشعشعت لذت بردم.منو ياددر فشانی های بهروز صوراسرافيل يا مشابهين داخليش مثل حسن عباسی انداخت.شما به خاطر من گريگوری کچل خودتو ناراحت نکن. همون به نانايت برس

    ReplyDelete
  5. مهدی هنرپردازAugust 6, 2006 at 4:31 AM

    همون مشروطه‌ی ايرانی رو که بخونی کافيه تا بفهمی ما چرا هنوز داريم توی مشروطه‌ها دست و پا می زنيم و بعد از صد سال هنوز به چيزی نرسيديم. فرهنگ ما هنوز نمی‌تونه درست انتخاب کردن٬ تحمل مخالف٬ عقل‌گرايی٬ پرهيز از توهم٬ راستگويی٬ دلسوزی٬ دور انديشی٬ احترام به حقوق دیگران و ... به ما ياد بده و تا اينها رو ياد نگيريم٬ تا قيام قيامت هم از دور باطل مشروطيت خلاصی نخواهيم يافت.

    (چرا اينا رو تو وبلاگ خودم نمی‌نويسن؟ می‌نويسم!)

    يا حق!

    ReplyDelete
  6. مهدی هنرپردازAugust 6, 2006 at 4:33 AM

    نمی‌نويسن= نمی‌نويسم

    ReplyDelete
  7. ادبيات من هرچی هست ربطی به اين که تو پاسخ مرا ندادی ندارد فهميدی !!!!!!

    اين از اولند

    دوما من ترا ياد هر خری مياندازم هم ابدا به اين سئوال من از تو ربطی نداره اينو هم که اميدوارم فهميده باشي !!!!!

    سوما يک سوال رک و راست و صريح ازت کردم اگر تو اعتقادی به مزخرفاتی که راجع به دو کشور اسرائيل و لبنان نوشتی  داری قاعدتا بايد استدلال دخالت خود را به عنوان يک ايرانی !!!!!!

    برايم توضيح دهی

    ورنه بيجا ميکنی که عقيده ای را که بوی بدی ميدهد در وبلاگت بنويسی

    اين بوی گند همان بوی دخالت رژيم اسلامی ايرانی در کار مردم ديگر جهان است که کار ايران را به آستانه ويرانی با بمب هسته ای غرب کشانده !!!!

    اگر خواب بودی بيدار شو

    و به عنوان يک ايرانی اگر يک ايرانی هستی و مامور اين رژيم نيستی متوجه باش که دخالت ما مردم ايران به کار يک جنگ دو کشور دیگر

    هرچقدر عادلانه يا نا عادلانه باعث گرم شدن سرمان به مسائل ديگر و غفلت از اين سراسر گهی که ميهنمان را در برگفته ميگردد بی کم و زياد

    و اين ريختن آب به آسياب رژيمی است که ذره ای دلسوزی برای ما مردم ايران ندارد

    فهمستی چه ميگم يا بازم ادامه بدم

    ReplyDelete
  8. شهرزاد جان!مشکل اينه که نميدونم چرا تصور ميشه اگر کسی از فلسطين حمايت کرد يعنی جمهوری اسلامی رو تاييد ميکنه و يا اگر گفت اسراييل يک واقعيته که بايد پذيرفته بشه به آرمان فلسطين خيانت کرده...من نميفهمم تنافر اين دو موضوع رو که من هم اسراييل رو به عنوان يک واقعيت میپذيرم که وجود داره و هم هوادار يک کشور مستقل فلسطينی هستم.

    ReplyDelete
  9. اين که ما در ايران مشکلات فراوانی داريم و چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است و...رو قبول دارم.اما اين دليل نميشه که فراموش کنيم شصت ساله اسراييلی ها دارند تو خاورميانه آدم ميکشند.شهرزاد سال ۱۹۴۸ اسراييلی های گروهک ايرگون به رهبری مناخيم بگين تمام ساکنان يه روستا به نام دير ياسين رو قتل عام کردن.منظورت اين نيست که کشتار دير ياسين شصت سال پیش و هزاران مورد مشابه هم به گردن آخوند هاست؟

    ReplyDelete
  10. دست از سياه و سفيد ديدن جهان بر داريم و قبول کنيم چون از حکومت ايران دلخوشی نداريم نميشه مدعی بود که از هر کس حمايت کردند منفوره.

    ReplyDelete
  11. من هم هوادار سياست دخالت ايران در فلسطين و لبنان و هزينه پرداخت کردن بابتش نيستم اما نميتونم خودمو قانع کنم که به اين دليل پرونده سياه جنايت پيشگی صهيونيسم رو نبينم

    ReplyDelete
  12. من قبلا تو يه وبلاگی عرض کردم محو اسراييل و کوبيدن به طبل هلال شيعی تبليغات فاشيستيه،متهم شدم به اينکه ابله هايی مثل من عظمت ايران رو از بين بردن.اينجا ميگم داره حقوق اوليه انسانی فلسطينی ها ناديده گرفته ميشه ميفرمايند مامور رژيم هستم.من عاجزانه عرض ميکنم از مقايسه اين حرفا بدتر از دکتر جکيل و مستر هايد دچار دوگانگی شدم و الان نميدونم بالاخره چيکارم

    ReplyDelete
  13. فلذا عاجزانه از گمنام شير اوژن و نانا دلاور درخواست ميکنمبشينن يه گپی باهم بزنن ببينن من بالاخره اينوريم يا اونوری.موجب مزيد امتنان خواهد بود اگر نتيجه مباحثه رو به من عظمت از بين بر مامور رژيم ابلاغ فرماييد

    ReplyDelete
  14. متاسفم که شما باز هم پاسخ مرا نداديد

    شما نميتواند با گفتن مسخره که بايد از من اجازه ميگرفتيد و اين گونه سخنان ......باز هم درخواست مرا برای پاسخ نا گفته بگذاريد

    من خواهان پاسخی بسيار ساده از شما هستم و يا شما بايد امکان نوشتن پيام را برای من از بين ببريد

    يعنی مرا پاک کنيد  يا هر کاری که نتوانم به اينجا بيايم و يا پاسخم را بدهيد

    شما ممکن است مرا نشناسيد ولی من هنگامی که با کسی بحثی را ميگشايم احتمالا منظوری از آن دارم

    و بيکار نيستم که بيايم و از هر کسی جويای پاسخ باشم

    مسخره کردن اين که خود را جاسوس رژيم بنامی هم ابدا لازم نيست اگر نوشته مرا با دقت بخوانی من به شکل اين يا آن جنرال گفتم و به شما تهمتی نزدم

    بنابراين بحث را منحرف نکنيد و پاسخ مرا بدهيد

    نانا

    ReplyDelete
  15. نيلوفر هاتفAugust 6, 2006 at 7:10 AM

    ...

    از سر خط نمی نويسم

    خدای من هم جنگ نمی خواهد

    مشروطه یا غیر آن نداریم

    آب نداریم نان نداریم

    غم فردای آباد داریم

    علی دایی داریم

    اصل غار و گرز که داریم؟

    ReplyDelete
  16. اين رشته سر دراز دارد ...

    ReplyDelete
  17. زبان مادریAugust 6, 2006 at 8:30 AM

    یادته هزاردستان رو،اونجایی که رييس انبار غله جلوى سقاخانه ى ته خيابان كشته شد، چه طوری اون نظميه چى خاص و نغزگو(مرحوم جهانگير فروهر) بازارى ها را يکی يکى بازجويی مى كرد و وقتی مى شنيد كه تمام شون اون ساعت بعد از ظهر، در خواب و چرت و پاى بساط و غافل از پيرامون شان و غرقه ى "خواب خوش و ياد يار" بوده اند، با طنين چشم گير و عجيبى گفت: " جماعت خواب! جمع خفته! جامعه ى چرتى!"

    حالا شده حکایت ما

    ReplyDelete
  18. آقای دکتر جکیل و مستر هاید / تکلیف ما را هم روشن کن ببینیم با کی طرفیم / اصلن کی گفته تو بدون اجازه ی من نظر بدی؟ / حالا نظرم میدی، چرا همون چیزای را نمیگی که من دوست دارم؟ / پس تو چه جاسوسی هستی که دموکراسی ولایتی را هنوز یاد نگرفته ای؟

    ReplyDelete
  19. سلام.

    ما که سواد اینجور چونه زدنا رو نداریم اما خوندن وبلاگت رو - و تمام نظرهای دیگران رو - به دو دسته  پیشنهاد می کنم : اول اون دسته ای که مثل من می خوان وسط این معرکه دوزار سواد بیشتر پیدا کنن و دوم اونایی که می خوان از یه پاپاسی سواد سیاسیشون نهایت لذت رو ببرن. آخه واقعا بعضی از این اظهار نظرات  برای دل غشه گرفتن از خوشی هر آدم بی سوادی کافیه.

    منتظر بقیه پستها هستم.

    ReplyDelete
  20. گمنام.........August 6, 2006 at 2:52 PM

    من نميدونم که چرا  همه چيز بر عکس در ذهن اين بچه ها  تعبيير ميشه..اولا ما نبايد جز  اون دسته ادمهايی باشيم که ميگن هر کس زير علم ماست پس از ماست و هر کس زير علم ما نيست  پس از ما نيست و مرتد ميباشد ...اگر کسی از هر گروهی که ميخواهد باشد  از فلسطين حمايت کند  دليل بر اين نيست که موافق  دولت ميباشد  . اين دست از تعبيير ها فقط ميتواند ساخته فکر يک ادم ماليخوليايی باشد... ما بايد  وقتی ميخواهيم  گذشته را مرور کنيم درمقام يک  مورخ  با صداقت  گذشته را روبروی خود قرار دهيم و ان را نقد کنيم ..نه مثل انانی که چون از ابشخور يک حزب  امرار معاش ميکنن  در نقد شان تماما  حسن نيت  به گرو هشان  مشخص  و فاحش است ...اين مهم نيست که ديگران بفهمن  ما يک وطن دوست هستيم  مهم اين است که حتی اگر در مذام اتهام هم اگر هستيم دلمان برای اين کشور بتپد..بهر حال خيلی خوشحالم که طرح اين مباح-ث اگر هيچ فايدهای نداشت  ( باعث  خنديدن يک عده  بسيار  متشخص شد....متاسفانه من به دلايلی من ديگر نميتوانم به اينترنت  دسترسی داشته باشم  ...این شماره تلفنمن ميباشد هر کس اگر خواست با من در تماس باشد  خوشحال ميشوم ....۰۹۱۱۱۲۶۰۶۸۴

    ReplyDelete
  21. گويا متخصصان بسيارند و من کوته فکر ... .

    دنيای گنگی است و برايم  نا آشنا ...

    ReplyDelete
  22. نانا جان!الان من يهويی بيدار شدم و فهميدم که تا بحال حواسم نبوده و مامور رژيم بودم.ممنون از روشنگريت و برهان قاطعت و ادب بحثت و...البته شير فهم شدم که اينا هيچکدوم مهم نيست و مهم فقط اينه که من جواب سوال تو رو بدم.ازين به بعد هر پست وبلاگ رو قبل از نوشتن به محضرتون ارسال ميکنم که پس از تاييد منتشر بشه.خدا سايه شما رو از سر ما کم نکنه.

    ReplyDelete
  23. امير جان شما هميشه خوب و نازنين بودی برام و ميدونم دل پاکی داری ولی خوب متاسفانه چيزی هست که خيلی از ما دچارش هستيم و اون هم نوعی تعصب به علايق افکار يا اعتقاداتمون هست. وقتی شما به لبنانی ها به چشم يک مشت مسلمان و اسراييلی ها يک مشت يهود نگاه کنی همين ميشه که نميتونی حواست رو روی اين که اينها همه انسانند با قباحت ها و خباثت های انسانی که هر يک به منافع خود می انديشند و کلا مردم حالا فرق ندارد قوم خودشون يا طرف مقابل ابزاری هستند برای منافع آنان اگر زنده ماندن مردم به نفعشون باشه سعی ميکنند زنده بگذارندشون اگر مرده شون به درد ميخوره پس ميکشنشون. يهودی و مسلمون هم نداره. اينقدر به کثيفی سياست ها با چشم احساساتت نگاه نکن. در ضمن عميقا از ادبيات نانا خوشم نمياد ولی عميقا اصل منظورش رو راجع به اینکه عمل نظام ایران۱۰۰٪ غلط هست میپسندم. رژيم ايران از اون جنگ حمايت مادی و معنوی کرده و ميکنه به جرات ميشه گفت خون کودکانی که ريخته شده و دلرحم هايی مثل تو امير عزيز براشون به درد اومده به گردن آخوند سردمدار ايرانی و سياست کثيفشونه شايد بيش از انکه به گردن حماس و صهيون باشه.

    ReplyDelete
  24. من اصلآ يادم رفت خودم چی می خواستم بگم وقتی بيانات گوهر بار و اديبانه نانا !!! رو خوندم . فقط بهش می گم که خودش رو با بد کسی در انداخته . ببخش امير کف کردم ديگه

    ReplyDelete
  25. ايران خواهان اون جنگ است بلکه اسراييل هر چه ديرتر به سراغشون بیاد و لوث وجودشون رو از حکومت پاک کند. گرچه اسراييل رو هم تاييد نميکنم با اين حرف هام اما معتقدم به مملکت ديگری اونم با وضع ايران که اکثریت مردمش در انواع لجن های اجتماعی از فقر و فحشا و اعتياد دست و پا ميزنند نرسيده فضولی به جنگ مملکت ديگر کند، اگر خيلی عرضه داره وظيفه خودش در قبال ملتش رو انجام بده.

    ReplyDelete
  26. سلام گريگوری پک جان . اومدم يه کم در افشانی کنم ديدم مسجد جای گوزيدن نيست .

    ReplyDelete
  27. فقط يه جمله معترضه ( که لال از دنيا نرفته باشم ) : اين همزمانی درگيری لبنان و اسرائيل با قضايای شورای امنيت اگر اتفاقی هم باشه بوی خوبی نميده . چون يه طرف قضيه ( حزب الله )‌ با ساز ايران ميرقصه و طرف ديگه ( اسرائيل ) با ضرب آمريکا قر ميده .

    ReplyDelete
  28. منم موافقم سينا که اوضاع بسی پس هست...خدا ميدونه دلم چقدر برای اين کامنت هات تنگ شده بود

    ReplyDelete
  29. کمی دليل اعتراضم را به صاحب اين وبلاگ ميشکافم تا سو تفاهی باقی نماند .

    رژيم جمهوری اسلامی ايران از بدو غصب قدرت با شيوه های همين امروز که شما شاهديد خيال بازگرداندن امپراطوری اسلامی و يا همان جهانگشائی را داشته و اين برايش نه يک تفنن بلکه تنازع بقا بود چرا ؟

    زيرا ايده ئولوژی عقب مانده صدر اسلامی تنها در يک کشور در ميانه اين چهان مدرن و پرشتاب محکوم به زوال بوده و اينان اين را خوب ميدانستند

    اگر ايران سرزمينی کوچک به اندازه مثلا آلبانی بود ميتوانستند موفق باشند و دور خود حصار کشيده و اسلام فاندمنتال خود را پرکتيس کنند

    ولی ميهن ما بزرگتر از آن است و پرجمعيت تر از آن است و مهمتر از همه صاحب جوانترين سکنه کشورها است

    بنابراين چاره شان تنها شعارها و رفتن به دنبال جهان گشائی بود  ادامه دارد

    ReplyDelete
  30. اينان به ايران مانند کشوری که اشغال کردند نگريستند و برای استفاده از معادن نفتی سرشار ما و ثروت ماو راندن نقشه های کشور گشائی  خود  بايدما ايرانی ها را به شدت سرکوب ميکردند

    تا دستشان برای کمک به حزب الله ها و حمس ها و شيعه های عراقی باز باشد

    اعمال آينان را تمامی شما در ايران و افرادی چون من با غم و درد در خارج از ايران شاهد

    بوده ايم

    در برابر خيالات جهان گشائي اينان جبهه سرمايه داري غرب هم که اساسا ماهيت وجودي

    اينان با او دچار تضاد آشتي ناپذير است زيرا  برايش ترقي و پويائي و اختراع و اکتشاف و هرچه به آينده مربوط است مهم است در حالي که نگاه اينان مستقيم بر گذشته خيره است تصميم به نابودي اينان گرفته است .....ادامه دارد

    و از بيست و هفت روز پيش برنامه بسيار پرخرج خود را مبني بر جنگ با رژيم اسلامي

    ReplyDelete
  31. ايران را شروع کرده و حزب الله لبنان سرباز هاي پياده شطرنج اين جنگ هستند از طرف رژيم اسلامي ايران

    خوب با اين صف بندي من معتقدم که ما ايرانيان اگر حقيقتا تحت ظلم اينان چه اجتماعي

    چه اقتصادي چه سياسي بوده ايم براي مدت بيست و هفت سال بايد اکنون در جبهه غرب باشيم چون هرچه هست دست به کوتاه کردن عمر اين ظلم زده براي ما !!!!!!

    و  اگر در اين جنگ جبهه

    نميگيريم حداقل ميتوانيم ساکت باشيم

    نه اينکه براي دشمنان بي واسطه خود دلسوزي کنيم

    مردم شهروند لبنان هم به همان اندازه

    مردم شهروند ايران مقصرند که اساسا

    پذيرفتيم  که عده اي وکيل و کفيل برايمان  تعيين کنند  که چه بنوش چه

    بپوش چه گوش کن چه ببين !!!!!!

    تقصير ملت لبنان اين است که  اساسا اجازه داد که يک سازمان ميلشيائي

    در داخل کشور مسلح باشد و برايش از اقصي نقاط اسلحه و مهمات برسد

    و يک دولت در دولت اصلي باشد

    و حال با ويراني و مرگ دارد تقاص اين اشتباه را پس ميدهد بنابراين دلسوزي

    ندارد ................من همين را ميگويم . نانا

    ReplyDelete
  32. امير خان حکایت وبلاگ نادانی رو که دیدی؟ به نظرم دهن به دهن شدن با همچین آدمی اشتباه محضه!

    ReplyDelete
  33. ردپای ايامAugust 7, 2006 at 6:13 AM

    امير! خداوکيلی سر و کله زدن با اين دوستان عزيز که بدون توجه به کنتور درافشانی ميکنند اعصاب ميخواد ، ..... برام خيلی عجيبه که حضرات دارن تورو به چه چيزهائی متهم ميکنن... البته اين خودش یه جورائی جای خوشحاليه ، يقينا بايد کسی مثل تو از طرف اين بزرگوارها که بعید میدونم تاریخ رو تا محدوده یک سال پیش هم به خاطر داشته باشن ،متهم و محکوم بشی ! .... امیر می بینی چقدر  تاريکی ناآگاهی بال گسترده ست !

    ReplyDelete
  34. قبول داری خيلی دلگيره...

    ReplyDelete
  35. هرگز تاريخ را دوست نداشته ام. اين همه ا زمشروطه و آزادی و هر آنچه که بوده و بايد باشد به چه درد می خورد . ما همه اسير زندان های خود ساخته خودمان هستيم ما آينه نداريم. يا اگر داريم آينه ما پنجره ايست که ديگران را ديد می زنيم

    ReplyDelete
  36. تا وقتی که نخواهیم تغییر کنیم٬ هزاران ساله دیگه هم که از این جریانات بگذره باز هم همینیم که می بینی.

    ReplyDelete
  37. واقعآ خبر از اين خوش تر نمی شد

    ReplyDelete
  38. عجب بحثی راه افتاده اينجا

    ReplyDelete
  39. ميگم اين دوستمون همه ی کلاساشون غير حضوری و مکاتبه ايه؟ راجع به شهريه و اين صحبت ها هم اگه توضيح بدن ديگه همه چيز حل ميشه

    ReplyDelete
  40. داداش!! نرفتی مسافرت؟؟ بيا بی خيال اين حرف ها بشيم و هی گل و بلبل بگيم ، نمیشه؟؟؟

    ReplyDelete
  41. گمنام!لطفا اينجا فقط من رو مخاطب قرار بده.شما و نانا با من حرف داريد با من بگيد.باز هم تاکيد ميکنم اگر ببينم دوستان ديگر رو شامل خطاب قرار دادين کامنتتون رو پاک ميکنم

    ReplyDelete
  42. اينه  دموکراسی که تو ازش  دم  ميزنی...چرا کامنت های منو پاک  ميکنی...خجالت  نميکشی  که کامنت منو پاک ميکنی

    ReplyDelete
  43. منم حال بدی بم دست داد، شمال بودم(مسافرت)، خبردار شدم بله... امروز سالروز انقلاب مشروطه‌ست

    دلم می‌خواست بالا بیارم، حالم رو گرفت تو این مسافرت دوروزه! در طی صد سال آزگار  اشخاصی که می‌دونند مشروطه‌خواهی به چه معنی‌ست هنوز به صد نفر هم نمی‌رسند، بعد می‌شینند برامون حساب می‌کنند کی باید سالگردش رو (مثلا) جشن بگیرند، هنوز بدبختا معنی جشن رو نفهمیدند!!!

    آخه چه انتظاری ازشون می‌ره، همین که می‌دونند باید این روز رو گرامی بدونند خودش کلیه...

    آدم رو به مرگ می‌گیرند تا به تب راضی بشیم...

    آخ که چقدر ماها بدبختیم(البته دور از جون شما)

    ReplyDelete
  44. محمد جواد شکریAugust 15, 2006 at 5:13 PM

    سلام...مشروطه و صد سال بيداری......خيلی بيداريم............اون پی نوشت ها رو هم شديدا موافقم

    ReplyDelete