Sunday, February 15, 2009

به احترام اصغر فرهادی

آقای فرهادی خیلی عزیز!چقدر جگرم حال آمده باشد از این خرس نقره ای که بردی خوب است؟یک برلین است و یک جایزه خرس نقره ای بهترین کارگردانی که امسال تقدیم تو شد.می دانی من «درباره الی» را ندیدم ولی از تعریف هایی که شنیدم می توانم حدس بزنم ما با یک پدیده روبروییم.پدیده ای که می تواند اینده سینمای ما را عوض کند،آینده فرهنگی خیلی از ماها را عوض کند.می تواند امیدوارمان کند،به شوقمان بیاورد،به حرکتمان وادارد


فیلمی که تو ساختی در چارچوب های رایج همین مملکت ساخته شد،با همین نظام بگیر و ببند ممیزی،با همین بضاعت سینمای ما و این فیلم از یک طرف جایزه بهترین کارگردانی برلین را برد و از سمت دیگر تماشاگران سینمای ایران را به شدت چنان تحت تاثیر قرار داد که بیایند صف بایستند و بلیت فیلم تو را تا مبلغ هفتاد هزار تومان بخرند...تو کاری بیشتر از ساختن یک فیلم معرکه برای ما انجام دادی،آقای فرهادی!تو برای ما امید آفریدی و امید بیشتر از هر چیزی نیاز نسل مایوس من است.یک کلام:دمت گرم آقای کارگردان!


 

9 comments:

  1. چه خوب تعبیری بود این عبارت "آفرینش امید"

    ReplyDelete
  2. منم خوشحال شدم خیلی.
    ضمنا از بس تو منو به یاد فیلمو وفیلم منو به یاد تو می اندازه، دیشب که فیلم "زاغه نشین میلیونر" یا اسلام داگس میلیونر رو که دیدم به یاد تو بودم. واقعا که جالب بود و یه لحظه نمی شد چشم ازش برداشت و یه نفس بلند رو محکم نگه داشته بودم تا فیلم تمام شد!

    ReplyDelete
  3. ما که فیلم را ندیدیم امیدوارم دچار ممیزی نشه و توفیق دیدن این شاهکار برای ما هم دست بده

    ReplyDelete
  4. دلم قیجوجه(همون قنج)میره زودتر ببینمش.ندیده ها هم تعریفشو میکنن

    ReplyDelete
  5. خدا کنه بذارنش اکران شه...

    ReplyDelete
  6. آخی من نمی دونستم چه خبر خوبی ایول

    ReplyDelete
  7. آقا خدا رو شکر با ظهور این پدیده شما دست از سر کنعان بر میداری دیگه...فلذا مبارک است این پدیده...

    ReplyDelete
  8. خوشبختانه فرهادی از آن دست آدمهای ست  که رو به سوی بهتری داشته‌,دچار تکرار نشده ,حرفی برای گفتن و شنیده شدن داشته و اصلا هم اصراری به نمایش فیلسوف مآبانه ی از خودش و یک من دلخواه دیگری نداشته.تا اینجای قضیه عالی ست.فقط آرزو می کنم ایشان مخملباف و... دیگری نشوند,آدمهای که در هر زمان به اقتضای منافعشان ,فکرشان دچار تغییر ,و نه تغییر اندیشه شان بعلت بالنده شدنشان!

    ReplyDelete