Tuesday, February 9, 2010

پروست چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند؟

محکم توی چشم‌هایشان نگاه کن و زمانی که ازت پرسیدند اهم فعالیت های خود در دوسال گذشته را شرح بده شروع کن برایشان از پروست گفتن. اصلن سعی کن یواش یواش خلاصه ای از «در جستوی زمان از دست رفته» را برایشان تعریف کنی، شرط می‌بندم خودشان زود بی‌خیالت شوند. احیانن اگر دیدی روداری می‌کنند برو سراغ جیم جارموش و بررسی تطبیقی تحول قهرمان از گوست داگ تا محدوده کنترل. فک‌شان اگر زمین نیافتاد کافکا در هزارتو را مثل آس برایشان بزن زمین. قانع نشده بودند هالیوود را نقد کن مثلن توضیح بده که به نظرت کازابلانکا یک فیلم فیک است. فقط اگر هنوز برایت مهم است که وقت آزاد برای خودت داشته باشی زیاده روی نکن. مثلن نزن به صحرای بلاتار و برگمن و ساکوروف. شرط می بندم جلوی خودت را نگیری به زور به عنوان سفیر ج.ا در یونسکو منصوبت می‌کنند... می‌دانی که کلن سیستم‌شان زورکی است.


.

11 comments:

  1. راستش را بگویم؟حسودی ام شد!
    بسکه من بلد نیستم از نبودن دوستم،از نگرانی ام اینجور سبک بنویسم.بلد نیستم به دردهای بقیه اضافه نکنم،سبکشان کنم حتی...
    بهار می آید؟

    ReplyDelete
  2. از این آخری دو تا کتاب دارم ولی هنوز فرصت نکردم بخونم امیر جان.
    البته بار عرض شرمندگی بازم یکیش راجع به معماریه.

    ReplyDelete
  3. ببخشيدها !!!!!!!!111 لينک هاتون کو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    ReplyDelete
  4. نی نی ساکتهFebruary 9, 2010 at 10:19 AM

    روحمان شاد می شود با خواندن تلخ مثل عسل ...

    ReplyDelete
  5. براهنی. چاپ دوم 88. برای خاطر پروانه ها. خیلی حال کردم. گفتم بعد نگی نگفتی!

    ReplyDelete
  6. این پست رو که خوندم یاد اون حرفتون افتادم که " از ما به عنوان جماعتی یاد خواهد شد که ترس را با طنز، خشم را با خنده و تفنگ را با ترانه؛ پاسخ دادند"... http://andarmal.wordpress.com/2010/02/10/%DA%A9%D8%B4%D9%81-%DA%86%D9%86%D8%AF-%D8%A2%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86/

    ReplyDelete
  7. به من هم هیچ ربطی نداره که تو نوشته ی بالا را غیر فعال کردی...من دوست دارم برای اون نوشته ات پیام بگذارم...تصمیم دارم خب/.

    ReplyDelete
  8. لينكهاي اين كنار كو پس؟؟!

    ReplyDelete
  9. حتما" باید پیغمبر بشی تا کسی عاشقت بشه؟

    ReplyDelete
  10. امیر حسین جان تلخ مثل عسل، خوبی و سلامتیت رو یادت نره بلند اعلام کنی فردا برامون

    ReplyDelete
  11. همین ها را بگویی هم به ارتباط یا بیگانگان متهم می‌شوی

    ReplyDelete