Tuesday, January 17, 2006

چپول های جهان،بپا خيزيد!

پيش نوشت:من هنوز زنده ام و جهان هم هنوز به همان مدار سابق ميچرخد و ميچرخد و ميچرخد.دقيقا مثل هميشه بيضة بيضا!


۱-سی و سه سال بعد ازسالوادور آلنده ،حالا باز هم يک چپگرا رييس جمهور شيليه:خانم ميشله باچلت.جالبه که تمام آمريکای لاتين و کاراييب رو رهبران چپگرا گرفتن.از چپ های ميانه رويی مثل نستور کرچنر(آرژانتين)،لولا(برزيل)،وينسنته فاکس(مکزيک) بگيرين تا تندروهايی مثل هوگو چاوز (ونزوئلا)و مورالس در بوليوی.اگه دانيل اورتگا و ساندنيست ها انتخابات نيکاراگوئه رو هم ببرن کابوس چپگرايی در حياط خلوت عمو سام کامل ميشه.هر چند اين رهبران جديد چپ بيشتر صورتيند تا سرخ...


۲-از حق نگذريم اين برادر احمدی نژاد خودمون هم يه نموره چپگراست-با اين که از طيف راست بر اومده-اينجاست که ميگن گروهای سياسی مثل کمربند ميمونن و چپ افراطی و راست افراطی که دو سر اين نوارن در واقع مواضع نزديک بهمی دارن.مصيبت فقط اينه که برادر احمدی نژاد دقيقا در منطقه سگک کمربندواقع شده:هم از سر باز کردنش سخته و هم وقتی به ادم ميخوره بد درد مياره


۳-وقتی رييس جمهور مهرورز انقدر اصرار داره حرفای اقای خمينی رو تکرار کنه-مثل امريکا از ما عصبانی باشد و ازين عصبانيت بميرد-من با خودم ميگم خدايا اين کارل مارکس رو با حوريان بهشتی فراوانی محشور کن که گفته بود«همه حوادث تاريخی دو بار رخ ميدن:بار اول به صورت حقيقی و بار دوم به صورت کمدي»


پی نوشت۱:يا حضرت عباس!اين پست چقده سياسی شد.نکنه من توده ايم و اوين هم رفتم و خودم يادم نمياد؟


پی نوشت ۲:بعد بلوای درونی ديروز ،امروز احساس عافيت ميکنم بالنتيجه مثل مريض از بستر نقاهت پا شده گشنمه.تصحيح ميکنم :خيلی گشنمه!


پی نوشت ۳:دوستداران صادق هدايت اينجا رو بخونن ببينن برادر گرامی چه درفشانی ها کرده...


پی نوشت ۴:اقرار ميکنم عمده ترين دليل اين لينک همين جملست:«...پايبندی يک وظيفه اخلاقی نيست،يک انتخاب آزادانست...»


پ


 

48 comments:

  1. آقا ما  مخلصيم در بست ...... راستی ؟ چرا نميری خونه ؟؟؟ ...... ;)

    ReplyDelete
  2. سلام دوست عزيز لذت بردم

    ReplyDelete
  3. چه اشکالی داره اينجا کمپلت سياسی بشه اصلا ... خيلی هم خوبه... راستی با اون قضيه سگک کمربند کلی حال کردم... بعد هم اين دفعه دومه که میگم تو رو خدا اينقدر عربی بلغور نکن سبک نوشته هات داره مثل راپورت چی های زمان ناصر الدين شاه ميشه! درست مثل اين طنزهايی که نبوی جديدا واسه بی بی سی مينويسه...

    ReplyDelete
  4. سلام. عالی بود. لذت بردم از نوشته ت.   راستی فکرش رو کردی اگه کمربند سگک نداشته باشه چی می‌شه؟  بابا خیلی ضایع می‌شه  پس  خیلی بهش بها دادی ها. خير پيش

    ReplyDelete
  5. و آنگاه که ستارگان در دل آسمان مخملین میدرخشند به سوی آسمان برایت بهترینها را  آرزو خواهم کرد راستین ,دیوانه وار و ژرف ... سلام مهربونم با ترجمه ای جدید به روزم و منتظر حضور گرمابخشت هستم ...زود بیا

    ReplyDelete
  6. ۱. چپ صورتی اصطلاح جالب انگيزی است . ۲. شايد هم نخودچيِ چپ و راست شده ! ۳. خدا رحمتش کنه ! ولی عطف به حرف همين عمو مارکس به نظر می رسه که اين دوره بهترين زمان برای جنگ و جنگ آوری نخودچی است ؛ چون شرايط الان يه چيزی تو مايه های کمدی ۵۷ هم برای مردم ايران هست درست مثل بالا دستی هاش ! و بهترين فرصت واسه سرگرم کردن مردم ؛ افزایش عرق ملی و هاپالی هاپو کردن سرمایه های ملی و نيز اندکی کاهش جمعيت می تونه باشه ! پ .ن . ۲ : خوشحال و خشنوديم از گذر طوفان درونی که پيش آمده بود .

    ReplyDelete
  7. منظورت کاملا مفهوم بود!.....اين همه اسم اسپانیش رو چه جوری حفظ کردی؟ من يه دونه اش رو هم نمی تونم درست تلفظ کنم!

    ReplyDelete
  8. راستی يادم رفت بگم به روزم...

    ReplyDelete
  9. من قول ميدم برات کمپوت بگيرم وقتی افتادی تو اوين... از اين نظر گفتم خيالت رو راحت کنم...راستش من حس سياسی نويسی ندارم پس کامنتی هم در اينباره نميدم چون شديدا غيرمعتبره...

    ReplyDelete
  10. سلام . اصلا سمت چپ يه قدرت خاصی داره . دهه شصت يادته ؟ چرا دور بريم به يه مورد خيلی نزديک اشاره کنم . چرا وقتی يه مورده بی اهميتی بهمون ميگن که ميخوان عصبی بشيم برا اينکه بگيم عين خيالمون نيست ميگيم به ... چپم . ميبينی اين چپ خيلی قوی . دوس داشتی در اين موارد سياسی باز بحث ميکنيم . منتهی يه خرده تخصصی تر . خوبی داداش .

    ReplyDelete
  11. ای بابا...دست از سياست بردار برادر!!

    ReplyDelete
  12. گشنگيتو درک کردم برادر!! کاش منم به اين گشنگی برسم.بعدشم سياسی شدی. مواظب باشش.اينجا ديوار موش داره.موشم گوش داره ...

    ReplyDelete
  13. سلام. می دونی امير تازگی حاااااااااااااالمممممم از سياست به نهايت به هم می خوره. اين يعنی خيلی خيلی خيلی شديد. می دونی چرا؟!

    ReplyDelete
  14. بهت هم بگم هر کاری می کنی بکن اما کاری نکن دل بانو بشکنه تا جايی که می دونم ما خانم ها به دلايلی کاملا عاقلانه و سياستمدارانه از سياست بيزاريم!!!

    ReplyDelete
  15. ای کمونيست!اون بنده خدا حق داشت می گفت تو کمونيستی

    ReplyDelete
  16. منم از ديروز هی گشنه ام ميشه و از اينجا می فهمم حالم خوبه ........ امير . من و تو که تو اوين همبند بوديم . يادت نيست؟ .... ای وای خاک به سرم . بی ناموسی شد که . منظورم قبل انقلاب پربرکت جمهوری اسلاميه برادر ! ((:

    ReplyDelete
  17. اااااااااااا. خوب اگه من بهت گير ندم پس کی گير بده! تازه ميخواستم بگم اين عنوانی که واسه این پستت نوشتی بد جوری بوی ابراهيم نبوی ميده!!!:دی دیگه سانسورش کردم.... بعدم امير جون همين که ميای چرنديات من رو ميخونی واسم يه عالمه ارزش داره....بله ديگه تيممون هم که مايه دار شد به سلامتی... آسيا منتظر باش که قهرمان مي آيد...

    ReplyDelete
  18. ۱- " امريکا از ما عصبانی باش و از عصبانيت بمير" گفته خمينی نيست .. اين جمله معروف بهشتی است ( هرجند که فرقی نميکنه کی گفته باشه ).
    ۲- اين جمله نوشته مارکس هست در کتاب ۱۸ برومر ..." هگل در جائی نوشته است که حوادث   تاريخی دو بار روی می دهند . اما او فراموش کرد که بگوید  بار اول بصورت تراژدی و بار دوم بصورت کمدی ".
    ۳- آيا از قدرت يابی چپ ها در آمریکای لاتين ( آنطور که بدرستی نوشتی در حياط خلوت امريکا ) و بويژه از انتخاب شدن خانمی که اولين رئيس جمهور شيلی و از رهروان آلنده بوده و خود شکنجه شده دوران پينوشه است و بشکلی کاملا دمکراتيک انتخاب شده . دلخوريد ؟؟؟

    ReplyDelete
  19. يادم رفت بگم. بله امير جان. فيلم شبکه چهار ديدم. کاش ضبطش ميکردم.

    ReplyDelete
  20. يه وُمَن که مثال سگک کمر بند عالی بود و از آن تکه های ناب اميرانه بود. دومن که توی مورد سه اون مورد قضيه ی مردن امريکا از عصبانيت حرف جناب بهشتی بود. اما خدا در هر صورت آن جنابی را که نام بردی (اگر چنانچه بهشتی حقيقت داشته باشد)، با همان حوريانی که گفتی محشور گرداند. همين الان ديسکانکت شدم و يادم باشد اين کامنت را سيو گردانم و از نو کانکت شوم. و بروم سراغ پی نوشت های سه و چهار. الان کامنت ها رو خوندم و ديدم حرفم تکراريه و جن جنگل قبلن گفته. آدرس وبلاگش چيه لطفن؟

    ReplyDelete
  21. سلام... من فکر کنم قضيه برگرده به فعاليتهايی که جمهوری‌خواهان (و البته در رأسشون حضرت جرج بوش کوچيک) انجام دادن. در واقع اين شرايط به نظر مياد در برابر انحصارطلبی‌های آمريکا شکل گرفته باشه. شايد هم مارکسيستها و سوسياليستها تلاشهاشون به نتيجه رسيده... البته همونطور که گفتی٬ اين چپها ديگه چندان سرخ نيستن و بيشتر به ميانه ميزنن تا چپ...

    ReplyDelete
  22. ضمنآ مريضی ديروزت بدجوری واگير داره. امروز بدجوری منو گرفته... يا حق!

    ReplyDelete
  23. ميدونی من اصلا اين چيزارو نمی فهمم راستيتش!

    ReplyDelete
  24. وقتی کامل ميخونم خوشم ميادا ولی نظرم نمياد!

    ReplyDelete
  25. سلام امير جان مواظب باش داداش ترمزت روغن کاری شده باشه. نکنه زبون بدخواه لال يک وقت به اوين سر و کارت بيوفته. مثل هميشه از خوندن مطالبت لذت بردم . لينکهايی هم که دادی الان ميخونم. سلامت باشی.

    ReplyDelete
  26. مرسی منو با بلاگ اين غزل خانم آشنا کردی. خيلی خوشم اومد.

    ReplyDelete
  27. خوبی؟ جالب نیست که ÷یش نوشت تو شبیه مال من شده(بعد از اینکه نوشتم مال تو رو خوندم اشتباه نشه)
    راستی دوباره می نویسم و دوباره می خونم. یه شواهدی از خودت دروکن که بدونم ÷یغامم و گرفتی جیگر

    ReplyDelete
  28. فقط ميشه نشست و لبخند زد.روزهای سرد خوبی داشته باشی:)

    ReplyDelete
  29. نمی دونم ! من تا حالا فکر می کردم خودکشی کرده ولی الان زیاد مطمئن نیستم ! شاید هم همون قضیه ی روشنفکری و خودکشی باشه !!

    ReplyDelete
  30. حرف سیاسی نه ! خطرناکه !

    ReplyDelete
  31. فرشید جوانبخشJanuary 18, 2006 at 12:32 PM

    به صرف شعری مهمان راهید/پذیرای نظرات شما هستیم/حق

    ReplyDelete
  32. جن جنگل عزيز ممنون که اشتباهاتم رو تصحيح کردی.نه اقا جان من چرا بايد ناراحت باشم که چپگراها قدرت رو گرفتن دستشون اونم به قول شما کاملا دموکراتيک...

    ReplyDelete
  33. کا امير مخلصاتيم. ريفيق و برادر، ما چه جوری اين همه رفاقت تو رو پا به پا بيايم آخه؟ دنیا ی چپکی حداقل تو حرف خوشگله. تو ذوق نمی زنه. لعنت به قوزک پای شیطون!!!

    ReplyDelete
  34. از لينکی که داده بودی ..... اصلن به من چه خودت خواستی لينک دادی :دی .زن ها را دست کم نگيريد .يکی از آرزو هام اينه که هيلاری کلينتون رئيس جمهور امريکا بشه .يک بابايی گفته بود هر کمربندی يه روز مستعمل و زاغارت و دمده می شه .خوبه که حالت خوبه .

    ReplyDelete
  35. هی اخوی !اين نشد ها.ما کار خير بکنيم .بعد آقای مارکس از خدا بيخبر بياد حال حوری ها رو ببره. بابا انصافتو شکر!

    ReplyDelete
  36. می گم خيافت آشناست . نگو هم سلولی بوديم رفيق امير!

    ReplyDelete
  37. خيافت =قيافت

    ReplyDelete
  38. به نظر من که رئس جمهور فوق الذکر کمربند نيست بيشتر شبيه سوسبنده!

    ReplyDelete
  39. من هم جمله ی - آمريکا از ما عصبانی باش و از عصبانيت بمير- رو از خمينی شنيده بودم اون موقع که تو دهن آمريکا می‌زد. عجيبه که اینا می‌گن حرف از بهشتی بوده از بهشتی بعید بود! حتی تا چند وقت قبل اين جمله ی خمينی رو ديوارها و فکر کنم اطراف لانه ی جاسوسی یا همون سفارت سابق آمریکا بود. جلوش هم نوشته شده بود- امام خمينی:-  عجيبه. یعنی ...؟!!ا

    ReplyDelete
  40. من که هميشه گشنمه !!!!!!!!!

    ReplyDelete
  41. واقعآ روحش شاد نور به قبرش بباره عجب چيزی گفت واقعا دستش درد نکنه ...اما گفت بنده خدا کو گوش شنوا... من واست دوباره تکرارش می کنم اين بار سعی کن يه جوری بخونيش که يه خورده روت تأثير داشته باشه ---> من قطاری ديدم که ســــــــــياســــــــــــت می برد و چه خــــــــــالـــــــــــی می رفت.. بازم نگرفتی چی شد...!!!

    ReplyDelete
  42. به نظر من در تاريخ ، وقتی داستان دوران برادر گرررررررررررررامی احمدی نژاد و درافشانی هاش رو بنویسن مجبور میشن به وفور ازعلامت تعجب و سئوال استفاده کنن!!!؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!.........  اين طفلک حتی بلد نيست وقتی کپ ميزنه و ادا در مياره درست واکسش بزنه! يه چيزائی شنيده انگار ولی .............

    ReplyDelete
  43. ....و چقدر وحشتناک تره اگه يه روزی بفهمی نه تعهده و نه انتخاب.....چيزی مثل قرار داد شايد....

    ReplyDelete
  44. The man in the middleJanuary 19, 2006 at 9:23 AM

    هی مرد من بعضی وقتا ميخونم و نظر نميدم چون زياد نميدونم.

    ReplyDelete
  45. ببينم امير! اين مهسا راس ميگه قبل انقلاب هم بندت بوده!!‌تا اونجا که يادمه! شاه فقيد! سخت مخالف اختلاط زن و مرد در محيطای فرهنگی مثه بند بوده! اقا منو از شک دربيار!

    ReplyDelete
  46. رفيق امير! بسی از دلگرمی های تو دلم شاد شد. خيلی مخلصيم همرزم سابق!!!دست مارکس و لنين پشت و پناهت !!! انشالله مشت مهمی بزنی بر دهان استکبار جهانی و در راس آنها بورژوای متکبر. به حق استالين سر باند شدی جوون!ايشالله عروسی جفت بچه هات!!!

    ReplyDelete
  47. سر باند شدی=سر بلند بشی( در زبان ما توده ای ها باند مساوی بلند است):))

    ReplyDelete
  48. اينجا چرا همون کامنتينگ قبلی باز شد؟ .... آخر سخنرانی به اين قشنگی حواسم پرت شد. نبايد انقدر نا اميد باشيم. پاراگراف آخر مثل همه ی حرف های اميد بخش زيبا بود. يک شعری هم سينايی در افتتاحيه جشنواره خواند که ازآنروز با خودم تکرار ميکنم. که بايد اميد داشت. شايد که اين جوانه گل شد و شايد کوير ، باغ...

    ReplyDelete