Tuesday, February 2, 2010

ما پرسپولیس را می‌بریم

به نظرم ما دربی را می‌بریم. استقلال اگر به خودش نبازد قطعن به پرسپولیس این روزها نخواهد باخت. از خط حمله قرمز‌ها که بگذریم، در بقیه‌ی جبهه‌ها اوضاعشان تعریفی ندارد. حقیقی یا معمارزاده هرگز دروازبان‌های مطمئنی نبوده‌اند؛ بدون محمد احتمالن مجبورند شیث را ببرند سمت راست و من روی زوج سپهر حیدری و مجتبی شیری، پشیزی شرط نمی بندم. در وسط زمین هم کریم را دارند و دیگر هیچ. کلاه کج، بادامکی، مجتبی زارعی یا محمد پروین همگی بازیکنانی معمولیند که تجربه چندانی هم در دربی ندارند.


جای صمد اگر بودم دست به خط دفاع بازی ابومسلم نمی زدم. برای خط هافبک هم از کاظمی و رحمتی با هم بازی می گرفتم. یعنی تیمم را ۴-٢-٣-١ می‌چیدم. با ۴-۴-٢ جانوآریو سمت چپ گرفتار شیث می شود و حرام، اما در شیوه ی اول از یک طرف می شود کیانوش رحمتی را چسباند به باقری، طوری که هر دو از بازی خارج شوند که برنده ی این معادله استقلال است و از طرف دیگر فابیوی آبی ها می تواند در مرکز زمین متمایل به خسرو حیدری بازی کند و در سمت چپ قرمزها آتش بازی راه بیاندازد. این طوری مجیدی را هم می شود به عنوان بال چپ ازش بازی گرفت که حفره‌ی حتمی سمت راست پرسپولیس را در ضد حمله هدف بگیرد. پرسپولیس اگر در حمله باشد شیث آن جلوست و اگر در دفاع به سر برد شیث مجبور است حفره های احتمالی مدافعین میانی اش را پوشش دهد. این یعنی در هر حال فضای آزاد، و فرهاد آبی‌ها عاشق فضاست تا به حریف ضربه بزند. سخت ترین قسمت کار شاید انتخاب مهاجم نوک از بین اکبرپور و سید صالحی و برهانی باشد. من باشم سیاوش را می گذارم آن جلو، نه برای اینکه گل بزند که برای درگیر شدن با دو مدافع وسط قرمزها و ایجاد فضا برای مثلث تهاجمی پشت سر. اینجوری آس برنده ای مثل آرش برهانی را همیشه در آستین داری تا برای تغییر شرایط بازی بشود رویش حساب کرد.


نه...هر چه فکر می کنم ما پرسپولیس را می بریم.

17 comments:

  1. دمت گرم! یعنی مساوی نمی شه؟!

    ReplyDelete
  2. به نظر من هرچی داداش جونم بگه

    ReplyDelete
  3. امیر جان برادر پاشو،پاشو....پاشو صبح شده باید بری سرکار

    ReplyDelete
  4. دیگه مساوی کردن که این حرفا رو نداره امیرحسین جان...واقعا فکر میکنی تو این خر تو خری مملکت ما میذارن یکی اون یکی رو ببره...نکنه دلت اغتشاش میخواد هوم؟؟؟

    ReplyDelete
  5. جناب امیرحسین خان اولا پرسپولیس نشون داده که هر وقت روی کاغذ از استقلال ضعیف تر بوده، داخل میدان عکسشو ثابت کرده . دوما بازی روز چهارشنبه برگزار میشه و این یعنی چی ؟ یعنی اینکه تماشاچی زیاد نیاد و خدای نکرده مسئله ای ایجاد نشه و سوما طبق رسم این سالها مساوی و دیگر هیچ .

    ReplyDelete
  6. هوار محمد رو فراموش کردی. یک بازیکن با تکنیک و فانتزی. همچنین خلیلی که هنوز هم در محوطه ی جریمه خطرناک است.
    اگر اشتباه نکنم استقلال در بازی با استیل و ابومسلم سه دفاعه بازی کرد.
    البته استقلال خط دفاع خوبی برای تحمل فشار در صورت پیش افتادن ندارد. ولی در مجموع همان طور که گفتی مگر که استقلال فردا به خودش ببازد.
    یک نکته ی مثبت هم اینکه دایی هیچگاه در داربی برنده نبوده :)

    ReplyDelete
  7. عمرن:)

    ReplyDelete
  8. امیر دارم می ترکم،پایه دربی دیدن هام نیست،امیر از صبح یه بغضی تو گلومه که نمی دونی...

    ReplyDelete
  9. یه دختر از همین حوالیFebruary 2, 2010 at 11:40 PM

    نمیدونم کی میبره کی میبازه فقط احساس میکنم آقایون این سری دستور دادند بالاخره یکی ببره،،، یعنی مساوی نشه.... امیدوارم تماشاچیا از هیچکدومشون طرفداریِ خاصی نکنند و همبستگیشون رو در ابعادِ دیگه ای نشون بدند....

    ReplyDelete
  10. زهی خیال باطل برادر

    ReplyDelete
  11. رضا قاری زادهFebruary 3, 2010 at 12:54 AM

    چه توقعات شعوری بالایی داری از این صمد آقا ارباب ! شک نکن امروز سرخه سرخه

    ReplyDelete
  12. نه داداش این خبرها نیست...پرسپولیس ببازه؟...اون هم از استقلال؟...عمرا...تو دیگه چرا؟ تو که اینقدر خوب تحلیل می کنی؟ خوب می نویسی؟ تو چرا طرفدار استقلالی؟

    ReplyDelete
  13. قربان متن مرثیه سرایی باختنتان راهم آماده کنید لطفا :-)

    ReplyDelete
  14. 1. میربیم ار سیلوپسرپ ام

    2.تو چند تا پست پیش ((ما یک سینما یک)) هم خیلی باحال بود

    ReplyDelete
  15. منم میگفتم می بریم مابرنده بودیم فقط گل نزدیم

    ReplyDelete