Sunday, November 20, 2005

با مدعيان آزاد انديشی

حسين رضازاده باز هم طلا گرفت ودل ملتی رو شاد کرد،اما روی سکو رفتنش با عکس اقای خامنه ای،بحث و جدل زيادی رو هم در سطح جامعه و هم در وبلاگستان راه انداخته...واقعيتش اينه که رفتن روی سکوی اول با اون وجنات به دل من هم نچسبيد اما تبديل اين قضيه به يک رسوايی سياسی برای رضازاده و نوکر رژيم  خطابش کردن کاملا غير منصفانست.ادعای اينکه رضا زاده خودش رو بخاطر پول فروخته هم بی پايست چون اگه ايشون انقدر دنبال پول بود پيشنهاد ده ميليون دلاری ترکها رو رد نميکرد.خوشمون بياد يا نه رضا زاده سيستم حکومتی و شخص اقای خامنه ای رو دوست داره.سوال بنده ازين مدعيان آزاد انديشی در وبلاگستان اينه که چرا حق تنفر رو برای خودشون به رسميت ميشناسن ولی حق اظهار علاقه رو نه؟رضا زاده بايد مثل هر شهروند ديگه ايرانی حق داشته باشه ديدگاه سياسيش رو مطرح کنه و اون رو به هر نحو مقتضی تبليغ و حمايت کنه.بيايم باور کنيم که اگر اکثريت جامعه نسبتا از حق انتخاب ازاد برخوردار نيستن راه حلش اين نيست که اقليت رو هم محروم کنيم.


برای من يکی که همون بالارفتن پرچم ايران با همت رضازاده کفايت ميکنه تا دوستش داشته باشم و براش احترام قائل شم.


پی نوشت ۱:آزاده از ملودی شهر بارانی ميگه ...


پی نوشت ۲: حضور کم سن و سال ترين زندانی سياسی جهان در ايران رو به پيشگاه امت هميشه در صحنه تبريک و تسليت عرض ميکنم


پی نوشت ۳:در پوستين خلق به روز شد

55 comments:

  1. هوم ... اين يکی رو خوب اومدی ها ؟؟؟ راستش من می خوام سر به تنش نباشه ولی ميگم خودش زور زده ، وزنه بلند کرده ، خودش قراره هزار تا درد بی درمان در آينده بگيره ، خودش داره دهن خودش رو سرويس می کنه ، زحمت می کشه ... حالا دلش خواسته عکس اونی رو که دوست داره بالا بگيره ... مگه ملک شخصی ماست که بگيم بيجا کرد ؟؟؟

    ReplyDelete
  2. والا ! تازه اينم که پول گرفته به نظر من بی انصافيه ... کلا مغزا اينجوريه !

    ReplyDelete
  3. اينم اضافه که چون بالا رفتن پرچم ايران برام اهميت چندانی نداره نه دوستش دارم نه بهش احترام می ذارم ( دست کم نه به این دلیل . بخاطر زورش و سخت کوشی اش شاید ) ...

    ReplyDelete
  4. باهات ۲۰۰٪ موافقم!

    ReplyDelete
  5. ...همشهريشه ديگه ،مثل ما که با عکس همشهری هامون می ريم توی تابوت:)

    ReplyDelete
  6. در ضمن جايزه که قابل شما رو نداره

    ReplyDelete
  7. انگار ما عادت کرديم يه جورائی خلاصه يه وصله ای به اطرافيان بچسبونيم ديگه!!! حالا ميخواد قويترين مرد جهان باشه...

    ReplyDelete
  8. موافقم ...(بین ورزشکارا مرسومه؟؟ ... اگه هست که هيچ. اگه نيست واقعا اين ادم به ذهنش تنهايی ميرسيده که اونچه رو دوست داره اونجا اعلام کنه؟ اگه مرسوم نباشه يه راهی نميشه واسه مورد توجه قرار گرفتن؟ ... و وای به حال ما که يه کار توجه بر انگيز بکنيم اونموقع ديگه اينکه چه از توش در بيارن يب بهش بچسبونن يا چطور جلوه اش بدن يا ندن دست ما نيست... چون بی قدرتيم.)

    ReplyDelete
  9. البته بعيد ميدونم ميادين ورزشی ميادين انچنان مهمی باشن برای استفاده.

    ReplyDelete
  10. نه برادر من! من اينجوری فکر نمی‌کنم. رضازاده متعلق به خودشه. مدالهاش هم (هرچند به خرج ملت) حاصل زحمات خودشه. اما اون سکو که رفت روش ايستاد و اون پرچم که برای قهرمانی‌ش بالا رفت مال خودش نبود. او حق نداره بره بالای سکوی قهرمانی و تبليغات سياسی کنه. رضازاده توی يه مسابقه‌ی جهانی٬ نماينده‌ی يه کشوره و حق نداره توی اين کسوت تفکر سياسی خودش تبليغ کنه چون معلوم نيست که اين تفکر سياسی همه باشه. به نظر تو او حق داره روی سکو عکس احمدی‌نژاد يا بن‌لادن يا مصباح يزدی رو بالای سرش بگيره؟

    ReplyDelete
  11. من مطمئنم که برای بالا بردن اون عکس پول نگرفته ولی اين کارش هم بی‌پاداش نمی‌مونه... من به اعتقادات اون کاری ندارم ولی دارم می بينيم که داره از ساده گی و توانايی‌ش سوء استفاده می‌شه... اونها می خوان از اون برای جمهوری اسلامی يه تختی بسازن غافل از اینکه تختی خودش تختی بود و اجازه نداد بسازنش و جونش رو بر سر همين گذاشت... رضازاده پيش از اينها از چشم من افتاده بود و این کارش برام چندان عجیب نبود... يا حق!

    ReplyDelete
  12. هم موافقم هم مخالفم.

    ReplyDelete
  13. تقريبا نظر مهدی را قبول دارم .درباره اين ورزشکار. و يه چيز ديگه هم هست از اينکه ورزش هم به سياست آلوده بشه . احساس بدی بهم دست می ده . چون ذات ورزش يه چيز ديگه است. بماند. اما با نظرت درباره اينکه هر کس می تونه هر نظری داشته باشه شديدا موافقم .ما به علت اينکه با نظر کسی مخالفيم نبايد تزهای صد من يه غازی بديم. آخه اين مرد اگه پولکی بود ترکيه می رفت .

    ReplyDelete
  14. سلامبرامير. من کاملا با شما موافقم، چون اين حرکت رضا زاده بنظر من اصلا سياسی نيست فقط ما داريم يکم بزرگش ميکنيم. رضا زاده و همه همشهری اش يه حس و اراده خاصی نسبت به رهبر دارن، مخصوصا خود رضا زاده اعتقاد زيادی داره و زمينه اين کارها رو هم داره شما از اون عقدش تو کعبه بگيريد تا او چفيه‌ای که وقتی از مسابقات بر میگرده تو فرودگاه .... خلاصه اين حرکت رضا زاده کاملا شخصی بوده نه سياسی!
    هر چند که خوب بدش نمياد يه جورای پيش آقا عزيز بشه!!!

    ReplyDelete
  15. اینی که شما میگی غیر از اینه که آدم بازیچه ی دست سیاست بشه و ازش استفاده ی ابزاری بشه دیگه ؟!!

    ReplyDelete
  16. امير جان فراموش نکن رضازاده اولا نماينده همه ايرانی هاست در ثانی نماینده مردم ایران است نه حکومت ایران ونهایتا میتواند در زمینه ورزش هر کاری که دوست داره وبه نظرش درسته در هر جائی انجام بده و خودت هم قبول داری این حرکت ساختگی چیزی بیشتر وبرنامه ریزی شده تری از یک تعلق خاطر ساده ست بابا هر کسی کار خودش بار خودش....
    راستی بابت تذکرات آئين نامه ايت ممنون قول ميدم پسر خوبی باشم...

    ReplyDelete
  17. سلام امیر جان با حرفات موافقم.شبیه این بحث راجع به کار رضازاده رو دیروز با کسی داشتم متاسفانه فشار حاکم بر جامعه اجازه اندیشه درست رو از اکثریت گرفته.شاد باشی

    ReplyDelete
  18. مهدی ؟ چند تا هفده ميليون ديگه بايد رای بيارن تا باورت بشه الان همه دنيا ملت ايران رو با اين اکثريت می شناسه ؟

    ReplyDelete
  19. جون شما اينا باورشون اينه که اکثريتند ... دولت مردا رو نميگم اما طرفدارانشون در سطح جامعه اصلا از وجود من و تو اطلاع ندارند ... اونا واقعا فقط خودشون رو می بينند و بس ...

    ReplyDelete
  20. برای منم همون بردنش کافيه. اما خوب جای انتقاد هم داره. راستی من يه کم برای اون صحت پيشنهاد ميليون دلاريه شک دارم ... سياسته و هزار دوز و کلک.نه؟

    ReplyDelete
  21. به نظرِ من حرف‌تان معقول است: کارِ رضازاده محکوم‌کردنی نیست—دست‌کم نه بیش از آنکه کارِ آن سینما‌گری را می‌شود محکوم کرد که وقتی دارد اُسکارش را می‌گیرد حرفی هم درباره‌ی جنگ یا ایدز یا حقوقِ سرخ‌پوستان می‌زند: اگر جِین فوندا و مایکل مور حق دارند، حسین رضازاده هم حق دارد از هر تریبونی برای چیزی که بخواهد تبلیغ کند. نهایت اینکه ابرازِ علنیِ علاقه به حاکم را احتمالاً نوعاً "بی‌کلاسی" تلقی می‌کنیم، حتی اگر آن حاکمِ خاص را ظالم ندانیم.

    ReplyDelete
  22. منم باهات موافقم درمورد رضازاده.کاملا هم موافقم

    ReplyDelete
  23. می دونی از يه طرف می گم اون آخونده اومد عکس آقا رو داد دست این بابا..خب بيچاره چيکار کنه نمی تونه که نگيره؟ می تونه؟؟؟ از يه طرف هم می گم آخونده می دونسته که رضا ضاده اون عکسو می گيره پس به خوب کسی عکس رو داده..شايدم نه..مهم بردنه که برد... به عمق فاجعه زياد فکر نکن ريما جان.

    ReplyDelete
  24. ببين معمولا مقدار عقل و شعور با درشتی هیکل رابطه عکس داره ... به ما هم سر بزن.

    ReplyDelete
  25. دوستان گفتنی ها رو گفتن

    ReplyDelete
  26. ۱۰۰٪ مخالفم ! دليل مخالفتم رو هم اعلام داشتم . در اين مورد يکی از افرادی که لا اقل از روی احساسات نمی تونه حرف بزنه منم ! ماهيت تمام مسابقات ورزشی و هرم تمام رقابت های ورزشی المپيک است و در قوانينی که ملل به هنگام رقابت در آن بر اساس آن پای به صحنه رقابت می گذارند ؛ آمده است . ورزش جدا از سياست است ! و ما يکی از کشورهای خطا کار هميشه به حساب می آييم . چون کشور ايکس را به رسميت نمی شناسيم . کار رضا زاده علاوه بر اين باعث شد که ما کرسی های جهانی را از دست بدهيم . خيلی چيزها می خواستم بنويسم ولی دوست ندارم شادی بدست آمده از مقام های رضا زاده را بيهوده نمايم و با بد بينی بخش خالی ليوان را رقم بزنم !!!‌ شاد و تندرست باشيد .

    ReplyDelete
  27. اینا جا مونده بودن :! ! ! آزاد انديشی چيزی سوای اين است که قانون را به زير پای بگذاريم .... همانطور که نوشته بودم او آزاد است که انديشه و ايدئولوژی دينی خاصی داشته باشد و خلاف قوانين حاکم بر ملل و دنیای ورزش نيست !!!

    ReplyDelete
  28. سلام.....
    سلام....
    محسنم هم سلام می رسونه.....خوبی ؟؟؟

    هر کس اعتقادی داره...کما با اين همه ادعامون برای ايران چه کرديم؟؟

    ReplyDelete
  29. اتفاقا نظر من هم همینه..اینهمه این مخالفان دم از اندیشه ازاد میزنند..خوب این بنده خدا هم نظرش رو گفته... لابد واقعا اعتقاد داره دیگه....اما خدایی اش با این سخنرانیهای رییس جمهورمان این عکس بردن رضا زاده خیلی حرف توش بود برای دنیا...

    ReplyDelete
  30. سینــــــــــــــــــــــــــــــــاNovember 20, 2005 at 9:37 PM

    آقا سلام . اين چه کامنتيه بعد يه عمر واسه من گذاشتی ؟ من تا حالا پشت کیو کردم که برام نوشتی
    اهل پشت کردن هستم ؟ حالا اگه يه بار توی کوه يه مساله ای بين من و تو اتفاق افتاد ، ديگه قرار نبود که تو وبلاگ جار بزنی . اون دفعه هم به خاطر گل روی تو بود که اصرار کردی ، راستياتش دلم نميخواست سراغ غريب غربا بری . برای همين زحمتشو خودم کشيدم ، نميدونستم اينقدر دهن لقی !

    ReplyDelete
  31. سلام ببخشيد که کم سر می زنم اين روزا هيچ حال و حوصله ندارم. شاد باشی.

    ReplyDelete
  32. سلام :) /// حرفت در مجموع درسته . ولی صحنه سياست ، صحنه حساسيه و اگه آدم به اندازه کافی باهوش نباشه يا آلت دست واقع می شه و يا رودست می خوره . در اين که رضازاده ذاتا به اسلام و نظام علاقه داره شکی نيست . ولی نحوه اين ابراز علاقه مهمه . متاسفانه اين جوون اونقدر باهوش نيست که استقلال رای داشته باشه و ازش سوء استفاده سياسی نشه . اگه واقعا براساس اراده شخصی و تحلیل و تفکر سياسی خودش ، اين کار رو کرده باشه ، بخاطر شجاعتش در اعلام اين موضع ، بنده شخصا دستش رو ميبوسم . و گرنه ، باید قبول کنیم آلت دست يه عده آدم سیاسی شده و از ارزش و اعتبار خودش کاسته . /// خوب مينويسيا :) موفق باشی :)

    ReplyDelete
  33. منم رضازاده رو به عنوان یه ورزشکار و قهرمان ملی دوست دارم. اعتقاداتش هم به خودش مربوطه! من فکر می کنم آدمها با قابلیت های مربوطه شون بايد سنجيد. يه مدير با مديريتش، يه قاضی با قضاوتش، يه همسر با همسريتش، يه معلم با تدريسش و ... به ما چه که تو دل و ذهنش چی می گذره؟! عملکردش در جايگاهش مهمه. (البته چندان هم مهم نيست من چی فکر می کنم).

    ReplyDelete
  34. منم چون می دونستم سليقه ت بد نيست گفتم يه فکری به حال ملودی شهر بارانی می کنم!

    ReplyDelete
  35. آزادی چیز غریبیست. از آن غریب تر مائیم.

    ReplyDelete
  36. سلام امير جان ...
    حرفات كاملن متين و درسته ، به شرطي كه مطمئن باشيم كاري كه يه قهرمان ملي در يه صحنه بين المللي مي كنه نشات گرفته از درون خودش و باوراي خودشه ...
    به چند سال قبل كه بر مي گرديم يه چيزاي ديگه ميبينيم ...
    يالهاي اول فقط با يا ابوالفضل شروع شد ، سال بعد لفظاي ديگه اسلامي + يا ابوالفضل و امسال با عكس رهبر ايران ، خب اين چي رو به تو نشون مي ده ؟

    ReplyDelete
  37. در ضمن امير جان اينجا فقط عده اي خاص بابت گفتن افكارشون بايد تاوانهاي سنگيني پس بدن ...
    وعدهاي با افكاري مثل قهرمان ايران ؛ رضا زاده ؛ هيچ جاي ترس و وحشتي براي گفتن عقايدشون ندارن ...

    ReplyDelete
  38. نگاه! حرف تو درسته ولی چرا ما که می‌دونيم اکثريت نيستن و اون ۱۷ ميليون از کجا اومده به اين فکر غلط دامن بزنيم و ژست طرفداری از آزادی حقوق فردی بگيريم؟ من فکر می‌کنم قبل از صحبت درباره‌ی آزادی بايد تعريف‌مون از حد و حدود اون مشخص باشه. بايد بدونيم که تعريفمون بر اساس قانونه يا عرف يا اخلاق؟ و از طرف ديگه بايد بدونيم داريم عملکرد کسی رو نقد می‌کنيم يا داريم محکومش می کنيم يا داريم در مورد داشتن يا نداشتن حق‌ حرف می‌زنيم... آيا اگر کار کسی قانونآ حق انجام کاری رو داشت٬ معنی‌ش اينه که نبايد اون کار رو نقد کرد؟ و اگر نقد کردی بايد به طعنه «مدعی آزاد انديشي» خونده بشی؟

    ReplyDelete
  39. محمد جواد شکریNovember 21, 2005 at 4:34 AM

    salam.....bazi ha fekr mikonand har kasi ke motarez bashe va mokhalefat kone yani roshanfekr va azadi talab...............har kasi bayad har joor doost dare zenedegi kone......va na bayad...balake har joor doost dare......

    ReplyDelete
  40. بازم اينجا صحبت از قضاوت هست. ايا کار رضازاده درست بود؟از ديدچه کسی وگروهی؟ از ديدمردم ، که همه مردم شايد رضا زاده قهرمان مليشون باشه ولی صاحب عکس حتی احتمال داره که دشمنشون باشه.
    از ديد خود رضا زاده،که اختيار داره عقايد خودشه و دوست داره که به صاحب عکس هر جور که مایله ارادت نشون بده.از ديدگاه سياسی ،شايد مجبور بوده. از ديد روشن فکری ، ازاده که به هر جيزی و کسی گرايششو نشون بده ........  ولی اخر چی کارش درست بود؟

    ReplyDelete
  41. آره راست ميگی....آره راست ميگن.....

    ReplyDelete
  42. من ميگم اگه اين تصميم خودش بوده پس بايد بهش احترام گذاشت ولی اگه اين تصمصم رو واسش گرفتن بايد گفت که اصلا عروسک قشنگی نيست....

    ReplyDelete
  43. آقا من ناراحت نشدم... فقط يه کم جدی نوشتم و توقع استدلال داشتم نه فقط تأکيد بر نظر... البته اين توقع منه نه وظيفه‌ی تو... من هم هنوز می‌خوامت... يا حق!

    ReplyDelete
  44. مهدی جان ؟ حالا طرفداری از حقوق فردی شد ژست ؟؟؟

    ReplyDelete
  45. احمدی نژاد هم عقيده شخصی اش رو بيان نکرد برادر . عقيده دولت ايران رو بيان کرد و اگه ما با عقيده دولت مشکل داريم که داريم نمی تونيم بگيم حق نداشت . خب . رييس جمهوره ديگه .

    ReplyDelete
  46. بيا تصور کنيم رضا زاده رفته بود اونجا و عکس خاتمی رو برده بود بالا . تو دوران رياست جمهوری خاتمی . بازم کارش به نظر من اشتباه بود اما تو به همين حد محکومش می کردی ؟

    ReplyDelete
  47. به نظر هردومون البته . اون موقع هم کارش به نظر هردومون اشتباه بود اما مطمئنم اين گارد رو نمی گرفتيم ...

    ReplyDelete
  48. يک انسان ميتواند آزاد باشد،بی بزرگ بودن،اما هيچ انسانی نميتواند بزرگ باشد،بی آزاد بودن.

    ReplyDelete
  49. راستش متنتو نخوندم ولی ميدونم که در پوستين خلق در مورد ازادی و اين چيزاست واسه همين اين يه جمله از جبران خليل جبران به ذهنم رسيد نوشتم....به روز هستم.

    ReplyDelete
  50. من با تو مخالفم.اگر توی يه موقعيت برابر می تونست مثلا عکس گنجی رو هم ببره روی سرش و اونوقت عکس خامنه ای رو ميبرد يه چيزی ولی حالا به جز چاپلوسی و دم واسه نظام تکون دادن منظور ديگه ای نداشت .اونم يه بازيچه است که خودش شعورش نمی رسه که نمايندهء يه ملت ه نه يه گروه خاص.و ورزش فقط ورزشه و با سياست کلی فرق داره!اون حق چنين کاری و نداشت!

    ReplyDelete
  51. اومدیم سلام عرض کنیم و بريم

    ReplyDelete
  52. و از اين گذشته... به هيچ‌وجه بحث بر سر آزادی انديشه نيست که هر کسی می‌تونه نه تنها انديشه‌ی خودش رو داشته باشه٬ می‌انديشه‌ی خودش رو آزادانه بيان کنه اما نه در هرجا و نه به هر طريقی و هر ادبياتی. همونطور که سخنرانی احمدی‌نژاد رو محکوم می‌‌کنيم که عقيده ي شخصی‌ش رو جايی و طوری گفته که نبايد می گفته... امیر جان! من با زبان استدلال حرف می زنم و توقع دارم اگر جوابی هم به‌م داده می شه با همين زبان باشه... يا حق!

    ReplyDelete
  53. می‌انديشه‌ی=می‌تونه انديشه‌ی

    ReplyDelete
  54. تو اين همه موضع گيري كه اين روزها شنيدم با نظر شما بيشتر موافقم. منم اصلا از اين كار رضا زاده خوشم نيومد اما همين ما كه مدعيان آزاديخواهي هستيم بايد اين حق رو براي امثال رضا زاده محفوظ بداريم كه علاقه شون رو فرياد بزنن. چه ما خوشمون بياد و چه نياد قهرمان ما از اين آدمها خوشش مياد.

    ReplyDelete