Monday, January 7, 2008

چگونه عاشق ميشويم ۳

در دو پست قبل گفتم که ما تحت تاثیر یک فرافکنی مثبت عاشق شده و بخاطر یک فرافکنی منفی از رابطه عاشقانه بیاییم بیرون.امروز برایتان میگویم که چطور میشود با کمترین آسیب عشق ورزید:

۱-دقیقن درست است که ما در برابر فرافکنی مثبت یا منفی اختیاری از خودمان نداریم.یعنی هوشیاری و خودآگاهی ما نقشی در این بخش ماجرا ندارد.ما نمیتوانیم تصمیم بگیریم عاشق کسی شویم اما از اینجا به بعد ماجرا کاملن میتواند هوشیارانه بررسی شود.خودآگاه منطقی ما یا همان بالغ میتواند در برابر هر فرافکنی تصمیم بگیرد که چطور رفتار کند.آیا آن را اصلن ابراز کند یا نه؟آیا در صورت ابراز آن را تبدیل به ازدواج کند یا نه؟در صورت بروز فرافکنی منفی چطور رفتار کند و...اگر ما یک بالغ هوشیار و آگاه داشته باشیم شانس فراوانی داریم که رابطه عاشقانه مان را به درستی مدیریت کنیم

۲-همان طور که گفتم ما معمولن فرافکنی منفی را بعد از فرافکنی مثبت داریم.اصولیش شاید این باشد که ما صبر کنیم فرافکنی مثبت و منفی تمام شوند و آن موقع تازه شروع کنیم به شناختن خود واقعی طرف مقابلمان با حداقل دخالت آنیما و آنیموس.اگر واقعن از آدمی که شریک عاطفی ماست خوشمان آمد و بالغمان و کودکمان پسندیدندش این رابطه را تبدیل به ازدواج کنیم و الا خروج از آن رابطه شاید معقول ترین کار برای هر دو طرف باشد اما ما در ایران یک مانع بزرگ داریم:فرهنگ ایرانی در برابر بسیاری از شکلهای رابطه و نه فقط بخش جنسیش به شدت مانع تراشی میکند.به درست و غلطش اینجا کاری ندارم،این واقعیتیست که وجود دارد.بنابر این امکان اینکه یک رابطه انقدر آزموده شود تا بدون ازدواج به فرافکنی منفی برسد کمی بعید است.با این حال پیشنهادم این است که لااقل در اوج تب و تاب عشق ازدواج نکنید.در هر شرایطی که هستید کمی به خودتان زمان بدهید

۳-سوال مهم این است که زمان بدهیم که چه شود؟زمان بدهید تا لااقل بتوانید هوشیارانه بررسی کنید میزان اشتراکاتتان با شریک عاطفی تان در واقعیت چقدر است.وقتی فرافکنی منفی اتفاق میافتد دو چیز یک رابطه را از فروپاشی نجات میدهند:اول داشتن یک خودآگاه دانا به زیر و بم روان انسان که منعطف است و میداند هیچ چیز مطلق نیست و دوم داشتن مجموعه خصوصیات مشترکی بین دو نفرکه من اسمشان را میگذارم چسب رابطه.مثلن هر دو طرف به صورت یکسان درونگرا یا برونگرا باشند،علایق و سر گرمی های مشابهی داشته باشند،از لحاظ اقتصادی هر دو طرف خودکفا باشند یا دورنمای واضحی از خودکفایی داشته باشند،ارزش های خانوادگی-والد-مشابهی داشته باشند و...اینها همه کمک میکند در صورت بروز فرافکنی منفی اولن معقولانه بررسی شود و ثانین فروپاشی رخ ندهد.پس حتمن حتی وقتی مست عشقید اگر قضیه برایتان جدی شد به این وارد دقت کنید

پی نوشت ۱:استاد کلاس یونگمان میگفت:عشق یک تجربه بی نظیر است آن را از خودتان دریغ نکنید،لذتش را برید ولی فوری ازدواج نکنید

پی نوشت ۲:کتابی دارد باربارا دی آنجلیس به اسم« آیا تو آن گم شده ام هستی»توصیه میکنم جدن اگر به ازدواج فکر میکنید کتاب را بخوانید،معیار هایی کمی در مورد یک امر کیفی مثل عشق میدهد که شاید برای تصمیم گیری کمکتان کند

پی نوشت۳:فراموش نکنید در هرحال عشق یک جادوست.سرّی که عقل از شناختش ناتوان است.همه آنچه که گفتم فقط یک تلاش ناقص نه برای شناختن عشق که برای بهتر رفتار کردن زمانی است که ما هدف تیر های کوپید قرار گرفته ایم

پی نوشت ۴:سوال فکر کنم در ذهنتان زیاد باشد.بنویسید سعی میکنم پست بعدی به سوالات جواب بدهم در حد این دو زار سوادم

12 comments:

  1. اول. من الان با سوالام بر ميگيردم

    ReplyDelete
  2. نه الان بر نميگردم

    ReplyDelete
  3. عاطفه(احلام)January 7, 2008 at 6:08 AM

    اجازه هست چگونه عاشق می شويم هاتو لينک بزارم تو وبلاگ يونگ به اسم شما؟

    ReplyDelete
  4. اجازه اقا؟؟؟!! ما يه چيزی رو نفهميدم..اينکه اصلا امکان اين هست که تا قبل از پديده فرافکنی نسبت به آنيما يا آنيموس امون شناخت کافی پيدا کنيم؟؟؟ و اين مساله اگه شدنی باشه باعث انتخاب درست نميشه؟؟ يا اينکه حتما بايد فرافکنی از نوع مثبت و بعدش هم منفی پيش بياد تا ما بفهميم که چه خبره؟؟؟

    ReplyDelete
  5. با ميکرو تورنت، يه نرم‌افزاره براي دانلود که سيستمش sharingـه. اطلاعات بيشتر خواستي، بگو.

    ReplyDelete
  6. همه را خواندم و حرف ندارد

    ReplyDelete
  7. زودتر در مورد کنار اومدن با تموم شدنش بنویس لطفا :)

    ReplyDelete
  8. امير جان گفتی که معمولاً فرافکنی منفی بعد از فرفکنی مثبت اتفاق می افته. برعکس اين حالت يعنی اينکه مثلاً از يکی بدمون مياد يا اصلاً جذبمون نمی کنه اما بعد عاشقش ميشيم؟

    ReplyDelete
  9. من الان کشف کردم من کلاْ با اين مسئله مشکل دارم!!به نظر من عشق و ازدواج دو تا مقوله ی مختلفن که اگه يکيشون کنيم عشق رو تبديل کرديم به يک عادت مسخره!

    ReplyDelete
  10. خيلی خوب نوشتی امير جان؛اميدوارم آدمای زيادی فرصت کامل خوندن و درنگ توی اين نوشته ها رو پيدا کنن.

    ReplyDelete
  11. يه سوال ديگه : فرافکنی مثبت يا منفی احتياج به محرک دارند يا خود به خود اتفاق می افتند؟

    ReplyDelete
  12. سلام شما که از عشق حرف زديد ميشه به من بگيناگه يه دختر ژسری رو دوست داشت بايد چه خاکی به سرش بزنه؟

    ReplyDelete