Saturday, April 8, 2006

ما شکست خوردگان قادسيه

1. زوج به زوجه وكالت بلا عزل با حق توكيل به غير مي‌دهد تا زوجه در هر زماني كه بخواهد از جانب زوج اقدام به متاركه نموده و از قيد زوجيت خود را رها كند به هر طريق اعم از اخذ يا بذل مهريه.
2. زوجه اجازه دارد از هم اكنون هرگاه خواست به خارج از كشور برود و نياز به اجازه مجدد زوج ندارد. چه براي اخذ يا تمديد يا تجديد گذرنامه و اين اجازه دائمي است.
3. زوجه حق ادامه تحصيل تا هر مرحله اي كه لازم بداند و در هر مكان و محلي كه ايجاب نمايد مخير است.
4. زوج ، زوجه را در انتخاب هر شغلي كه مايل باشد و هر كجا كه بتواند كار كند، مخير مي‌كند و اجازه مي‌دهد كه مشغول به كار شود.
5. زوج و زوجه متعهد مي‌شوند هنگام جدايي اعم از اينكه متاركه به درخواست مرد باشد يا به درخواست زن، كليه دارايی‌ كه بعد از ازدواج دائم زوجين به دست مي‌آورد بين آن ها به مناصفه تقسيم شود.
6. حق انتخاب مسكن و تعيين شهر يا محلي كه زندگي مشترك در آنجا ادامه پيدا كند با زوجه خواهد بود.
7. اگر در آينده زوجين داراي فرزند شدند و طلاق اتفاق افتاد حضانت فرزندان به عهده زوجه باشد و در صورت خروج از كشور نيازي به اذن پدر ندارند.


اين  فهرست پيشنهادات کميته حقوقی مرکز فرهنگی زنان برای گنجانده شدن به عنوان شرايط عقد در عقد نامه به نسوان معززه!برای بند بندش حرف دارم.پايه چند تا پست سريالی هستين؟

20 comments:

  1. اين که همچين چيزی تو ايران تا اين نظام رو کار ه اتفاق بيوفته کم کم مال ۵۰ ـ۶۰ سال آينده است. يک حرفايی خواستم بگم اما ولش فقط بند ۷ ظاهرا طبق قوانين اسلامی ممکن نيست، چون مربوط به اتفاقات آتی است و چون هنوز مورد شرط موجود نيست امکان شرط کردن وجود ندارد. به اميد روزی که دخترای ايرانی انقدر فهميده بشوند که جای قيمت فروششون(مهريه) اين حقوق مسلم رو موقع عقد شرط ازدواجشون قرار بدهند. منتظر حرف ها در اين باره تو پست های بعديت هستم.

    ReplyDelete
  2. چی بگم ..قبول دارم ...باید راه حلی یافت.از این یادداشت من فقط از اسمش خوشم اومد ..حیف نیست لحظه ها رو اینطوری میگذرونی..لحظه هارو گذروندیم که به خوشبختی برسیم غافل از این که خوشبختی همون لحظه هایی بود که گذروندیم

    ReplyDelete
  3. خوبه خوبه!...خيلی خوبه ينی :)....بازم بنويس ازينا چشم و گوشمون باز بشه !!!

    ReplyDelete
  4. ولی اگه همچين چيزايی باشه چقدر خوب ميشه!

    ReplyDelete
  5. اهوم..........هرچند که بيشتر کامنتورهای اينجا از نسوانند... ... و با توجه با اينکه واسه تير طايفه جن ها هيچگاه جنسيت مطرح نيس......... من يکی پا هستم واسه اين چن تا پست سريالی....... برو ... بريم

    ReplyDelete
  6. ودر پست های بعدی هم..... می کامنتم

    ReplyDelete
  7. امير جان نکن. به خدا حيفه دوستی چندين و چندساله مونه.

    ReplyDelete
  8. والله از وقتی که يادم می ياد می گفتن دیگه  قرار بعد عید پيکان جمع بشه اين قوانين هم قراره گنجانده بشه.. بشنو ولی باور نکن!

    ReplyDelete
  9. چه مسخره! این کميته نميدونم چی چی  از کجا اومده حالا؟ انقدر مضحکه که ارزش بحث هم نداره! من که می گم يه سری آدم عمدا اينا رو درآوردند برای مسخره و ناحق جلوه دادن ادعای زنان در اعاده حقوقشون...

    ReplyDelete
  10. خودم الان که دوباره نظرم رو خوندم به اين نتيجه رسيدم که حيفه نگم تکبير

    ReplyDelete
  11. ميشه تخمه هم بياريم!!

    ReplyDelete
  12. ردپاي ايامApril 8, 2006 at 3:15 PM

    این تن بمیره .... آبرو داری کن ،  دور ورمیدارن .....منتظر میشم ببينم تو پستهای بعدی چيکار ميکني ، ...... چاکريم !

    ReplyDelete
  13. ببببببببببله!آقا پايه ايم اساسی

    ReplyDelete
  14. راستش امير . فکر می کنم می دونم می خوای چی بگی . حق هم احتمالا اگه تئوریکال بخواهیم به قضیه نگاه کنیم داری . اما قبلش در نظر بگير اونايی که اينا رو نوشتند از تو شکمشون در نياورده اند . مثلا من اولين بار چيزايی مثل اين رو تو وبلاگ شادی صدر خوندم که بهرحال يه حقوقدانه .

    ReplyDelete
  15. بهرحال اگه می خوای بگی اينا مصداق همون سدوفمنيسمه که می خواد قدرت رو از مردا بگيره بده به زنا در اشتباهی . ( به نظر من طبعا ) اما حالا قبل جرم سرت رو نمی برم . پست سريالی ات رو بذار . اگه واقعا انرژی فکر کردن به جلوتر از دماغم رو دارم ( که اين روزا بيشتر اوقات ندارم ) حتما پايه ميشم !

    ReplyDelete
  16. در ضمن دل مربوطه برای شما و آزاده خاتون تنگ شده (:

    ReplyDelete
  17. اقا منو خانومم خوشبختانه از اين مسايل با هم نداريم هر وقتی مشکل ايجاد ميشه من خيلی با ارامش و مسالمت اميز خودمو از خونه پرت ميکنم بيرون و تا اذن دخول پيدا نکنم نميام!! طلاق ملاقو هم بيخيال!

    ReplyDelete
  18. صورتك خياليApril 8, 2006 at 6:15 PM

    بابا روحيه بابا حوصله!

    ReplyDelete
  19. پس تکليف اسلام و روحش چی ميشه اين وسط:دی

    ReplyDelete