Wednesday, January 7, 2009

افتخار به بشریت داده،متولد می شویم

سی و یک سال پیش چند ساعت دیگر...خوب حالا که فکر می کنم من از همان اول تکلیفم را با محیط اطرافم مشخص کردم،نخواستم که به دنیا بیایم.دکتر مجبور شد به روش های غیر انسانی مثل چنگک و فورسپس و اینها متوسل شود و مرا بیرون بکشد.دقت فرمودین؟بیرون بکشد


من سی و یک سال وقت داشتم فکر کنم که چرا نخواستی به دنیا بیایی؟خوب تا قبل از سی سالگی زرت و پرت هایی چون دنیا جای بدیست و زمین بزرگ و پاک نیست و از این حرف ها لذت خفنی دارد.به خصوص آن تلالو دو زاری روشنفکرانه که به آدم می دهد-و من نمی دانم چه سریست در روشنفکری که انگار هر چه به شیر گاز نزدیکتر باشی،منور تری-اما سی سالگی یک اتفاق جادویی است که پای آدم را می آورد روی زمین سفت واقعیت،توی این یک سال فکر کردم که چرا نمی خواستم به دنیا بیایم؟ و فکر کنم حالا جوابش را می دانم:مساله صرفن لذت خفن بطالت بود،آنجا داشت به من خوش می گذشت و اصلن چرا باید آدم جایی که دارد بهش خوش می گذرد را ترک کند؟من فسقل این را می دانستم اما آن دکتر خر احساس می کرد اگر بگذارد من آن جا بمانم به سوگند کوفتی بقراطش خیانت کرده فلذا متوسل به خشونت شد


حالا می دانم من دیوانهء لذت بطالتم و کلن مسوولیت و سخت کوشی خر است.این حرف های یک آدمی است که تا ساعاتی دیگر به دنیا می آید و مثل فرشته ها پاک و جگر است...آدمی که دارد کم کم یاد می گیرد شادکامی در روزمرگی است.آدمی که دارد یاد می گیرد بخاطر غصه چیز هایی که ندارد لذت آنچه که دارد را بر خود حرام نکند و این آموزش آنقدر کیف دارد که آدم به هر بهانه ای برایش جشن بگیرد،مثلن به بهانه حضور در سی و دو سالگی!


تولدم مبارک!

33 comments:

  1. اول من اول

    ReplyDelete
  2. دوم تبلدت مبارک تنبلوکه شومپوس کومپولی خودم

    ReplyDelete
  3. مبارک باشه امیر خان

    ReplyDelete
  4. دوستت دارم...

    ReplyDelete
  5. با سلام و عرض ادب ... مطالب و یادداشت های خوب و مفیدی در وبلاگ دارید .... در صورت تمایل به سایت مهدیه ساری وارد شوید ... مطمئن باشید دست خالی برنمی گردید ... موفق باشید .

    ReplyDelete
  6. ارباب ارباب تولدتون مبارک...

    ReplyDelete
  7. پندار (از مرگ)January 7, 2009 at 3:36 PM

    تولدت مبارک امیر جان. در طول این دو سالهء مجاز خوانی هیچوقت از خواندن اینجا سیر نشدم رفیق جان. اگرچه خیلی از مواقع نظر نمی گذارم اما اینجا یکی از بهتریننهای مجاز است.

    ReplyDelete
  8. مبارک ...مبارک...
    می بینم 9 تا کامنت به این سرعت فلذا به به امیر خان کوچولو ی باهوش از دنیا گریز...پس یعنی علی عاشق بطالت و لحظه و حال و تنبلی و ...واسه همین بود جا خوش کرده بود و نمی اومد به دنیا؟ ای ول نکته خوبی بود پس به شما باهوشان تبریک.
    بیخود نیست ناهید از قول دایی اش می گوید: تنبلی نعمتی است که خدا به بندگان برگزیده اش می دهد!
    همه ی اینها شوخی بود. تو که ماشالله هم زرنگی و هم حداکثر استفاده را از زمانت می کنی و اصلا برگزیده ای!
    بازم مبارک

    ReplyDelete
  9. بله....مبارک هاشان باشد!

    ReplyDelete
  10. پناه بر خدا!اون پایینیه کیه؟چه خبیث!

    ReplyDelete
  11. تبریک رفیق

    ReplyDelete
  12. تولدت مبارک پسرم

    ReplyDelete
  13. راستی ارباب سانچو با تو به دنیا اومد یا بعد تو

    ReplyDelete
  14. آقای دیوانهJanuary 8, 2009 at 1:20 AM

    اینم سی و یکمین کامنت به افتخار سی و یکمین سالی که ارباب روی زمین اربابی کرد!

    ReplyDelete
  15. آقای دیوانهJanuary 8, 2009 at 1:23 AM

    پیک ها همه بالا!
    بالاااااااتر!
    به سلامتی ارباااااااااااب
    نووووووووووووووووش!

    ReplyDelete
  16. مبارک باشه.

    ReplyDelete
  17. آقا مبارک باشه . یه سال بزرگتر شدی . باشد که آرامتر هم بشی .

    ReplyDelete
  18. تولدت مبارک!

    ReplyDelete
  19. گرچه تلفنی گفتم ولی حال میکنم بازم بگم تولدت مبارک امیرخان !

    ReplyDelete
  20. تولدتون مبارک .

    ReplyDelete
  21. سلام.تولدتون خیلی مبارک باشه. امیدوارم سال خوبی باشه براتون و به همه آرزوهاتون برسین..

    ReplyDelete
  22. به امید روزهای بهتر. زادروزت فرخنده.

    ReplyDelete
  23. تولدت یه عالمه یه عالمه بار مبااااارک خان جان.,

    ReplyDelete
  24. مبارک باشه این سی دو سالگی گوگولی مگولی

    ReplyDelete
  25. مبارک باشه

    ReplyDelete
  26. تولدت مبارک...و ممنون به خاطر اینکه هر چیزی که یاد میگیری را با ما هم اینجا قسمت می کنی

    ReplyDelete
  27. هی می گم چرا هر وقت می یام اینجا یه چیزایی شبیه حس خودم اینجاها پیدا میشه نگو که... تولدتون مبارک

    ReplyDelete
  28. تولدت مبارک امیرحسین خان کامیار سی و یک ساله

    ReplyDelete
  29. به! تولدت مبارک. ضمنا به قول رفیقمون "توی دنیای پر از خشونتی... ولی حالا که اومدی, پس خوش اومدی!"

    ReplyDelete
  30. سلام امیر عزیز
    هزاران بار تولدت مبارک (مسلمان عزیز)

    ReplyDelete
  31. یعنی 86 نفر آمدن اینجا تولدت رو تبریک گفتن!

    ReplyDelete
  32. تولدت مبارک

    ReplyDelete