Monday, December 15, 2008

برای حیرت چشمانت

می دانم می دانم،حتی نمی دانی توی جهنمی یا در بهشت.خوب می دانم که من یکی تنها ثمره ام از همه این جهان خدا، همین خوب عاشق شدن است.کسی آن موقع که قصه های عاشقانه می خواندیم یادمان نداد که عشق اصل نانوشته ای دارد که فقط خون دل کلماتش را آشکار می کند روی کاغذ:هیچ وقت عاشق آدم آسان نمی شوی.


اصلن مگر نمی گویند عشق صدای فاصله هاست.آدم آسان،آدم در دسترس،آدمی که دستت را دراز کنی و بدست بیاوریش دیگر جای فاصله نمی گذارد،فاصله که نباشد تب و تاب نیست و بی تاب و تب،تخیل.بی تخیل دیگر کدام عشق جان من؟عشق در همین سختی هایش عشق می شود اگر آدم های دو سر رابطه اش بالغ و عاشق باشند.آدم آسان قاتل عشق است. خیلی که هنر کنی می شود آدم آسان را خیلی خیلی دوست داشت برای همین آدم آسان فقط به این درد می خورد که بروی خواستگاریش یا بیاید به خواستگاریت...دنبال عشق باید در سختی گشت نه در آسانی


این سختی عشق،شیرین است.رشد می دهد.پوستت را می کند و بزرگت می کند و شگفتا که رنج سختی را می کشی و خوشی،دوری و نزدیکی،نیستی و هستی.همه اضداد، همه اضداد در عشقند.اصلن عشق مگر چیزی جز همین رقص بزرگ دو جرم کیهانی است بدون اینکه هیچ کدامشان آن دیگری را ببلعند؟ از من بپرس تا برایت تعریف کنم:بی واهمه نرسیدن،قلب عاشق آن چنان که باید نمی لرزد.اینجاست که آدم باید تکلیفش را معلوم کند:میخواهد فقط برسد یا می خواهد هر لرزش قلبش زیبا ترین سمفونی کائنات را مترنم سازد،حالا اگر رسید چه بهتر!می دانم که جواب این سوال را زود می فهمی...می دانم می دانم!

8 comments:

  1. اوووووووووووووووول

    ReplyDelete
  2. تک تک کلمه هاش و دوست داشتم .تک تک اشون و چشیدم و تجربه کردم و فکر می کنم جز این نیست!

    ReplyDelete
  3. راستش با این جمله یکم مخالفم"هیچ وقت عاشق آدم آسان نمی شوی"اگر عشق فرافکنی عاشق رو ی معشوق باشه، خوب اگه عاشق خودش آدم آسونی باشه یا سایه اش، فرافکنیش هم روی آدمی از همین دسته...اینطوری مثل اینه که بگی فقط آدمای خاص عاشق میشن...نه؟؟
    البته در ین که عشق پوست آدم و میکنه و بی فاصله معنی نداره شکی نیست.

    ReplyDelete
  4. شاید لیلی جان باید در مورد آدم آسون حرف بزنیم...مثلن ببینیم آدمی که از نظر ما اسونه برای اون عاشقم آسونه؟

    ReplyDelete
  5. می‌دونی تو بزرگترین شانس زندگی من هستی.  ممنونم.  

    ReplyDelete
  6. قشنگ نوشته بودی، صادقانه اینکه مدتیست مشتری وبلاگت شدم و پست هات رو خیلی دوست دارم

    ReplyDelete
  7. بهاره جان!اسمش ممکنه برای من عشق باشه برای تو توهم بعد از یه ناکامی...کی بهش نگاه کنه و چطوری بهش نگاه کنه مهمه

    ReplyDelete
  8. مطمئنی اینا اسمش عشقه و توهمات بعد از یه ناکامی نیست؟

    ReplyDelete