Monday, August 4, 2008

چگونه در یک سوآپ فرهنگی شرکت کنیم؟

١-برای شرکت در یک سوآپ فرهنگی باید اول بتوانید برگزار کنندگان سوآپ را قانع کنید که یک جلسه را فقط به کالای فرهنگی اختصاص دهند.یعنی هر کس با کتاب و فیلم و سی دی در آنجا حاضر شده و بخرد و بفروشد-کالای فرهنگی را البته!


٢-در فاز ٢ باید مکان مناسبی برای این کار بیابید.عموم امت همیشه در صحنه در جریانند که بطور کلی مکان معمولن مشکل لاینحلیست اما به فضل خداوند نباید ناامید بود و همیشه نیکوکاری پیدا میشود که این مشکل خطیر را هم حل و فصل نماید فلذا من الله توفیق


٣-برای مرحله سوم باید بتوانید کالای مناسبی برای فروش یا معاوضه بیابید.مثلن من خودم فکر میکردم لااقل بیست درصد کتابخانه ام را بخواهم رد کنم ولی وقتی رفتم کتاب ها را جدا کنم فقط رسیدم به ۵ عدد کتاب،همچنین دقت فرمایید که اگر دو ردیف فیلم جدا کرده اید یکی برای سوآپ و یکی برای خودتان مثل بنده اشتباهی فیلم هایی را که میخواستید نبرید سوآپ تا هم از در آمدی کلان محروم شوید و هم با آبرو ریزی مجبور به جمع و جور کردن فیلم ها شوید و از دست مردم پسشان بگیرید


۴-در گام بعدی چانه بزنید:نترسید بابا جان دویست تومان زیر قیمت درخواستی تان پیشنهاد بدهید شاید گرفت.مثلن من خودم یک فقره ایلیاد و اودیسه دیدم دست شرکت کنندگان محترم که دو جلدش را میفروختند فقط پنج هزار تومان و من در حالی که با ملاج حاضر بودم پول را بدهم و کتاب ها را بگیرم صرفن با کمی قالتاقیت و قرار دادن فروشنده معزز در رو در بایستی موفق به اخذ پانصد تومان تخفیف هم گشتم


۵-در خاتمه به این سوآپ های فرهنگی به شکل فرصتی برای دور هم جمع شدن و شناختن دیگران هم میشود نگاه کرد.مثلن طرز معامله کردن هر کدام از ما آدمها بخشی از روحمان را نشان میدهد: کسی که اول همه کتاب هایش سال خرید و قیمت درخواستیش را مرتب نوشته معلوم است که چقدر در زندگی آدم با برنامه ایست یا آدمی که انگار خجالت میکشد چانه بزند نشانمان میدهد چقدر خجالتیست و...امیدوارم سوآپ فرهنگی بعدی را بتوانیم با حضور خیل ملت شهید پرور برگزار نماییم


پی نوشت امنیتی:ببینید اگر رفتید سوآپ و برق رفت موقع بازگشت حواستان باشد که به مانعی برخورد نکنید اگر کردید سعی نکنید از رویش بگذرید اگر سعی نمودید ممکن است مثل من نا گهان خود را در شرایطی بیابید که توی تاریکی دارم از یک کپه شن و مصالح ساختمانی به ارتفاع قد خودم بالا میروم و در نتیجه تا هم اکنون از همه جایم دارد شن و خرده سنگ بیرون میریزد

19 comments:

  1. شرکت روزآمدAugust 4, 2008 at 3:29 AM

    آيا مي خواهيد داراي حافظه ي بهتر و دقت و تمركز بيشتر باشيد؟
    آيا فرزندان شما به دليل مشكل در يادگيري كند ذهن به نظر مي رسند؟
    آيا نگران كاهش حافظه در اثر افزايش سن هستيد؟
    آيا تحت فشار ناشي از اطلاعات هستيد؟
    آيا مي خواهيد به بيشترين توانايي مغز خود دست يابيد؟
    آيا مي دانيد حتي نوابغ نيز مي توانند قابليت هاي خود را بهبود بخشند؟
    آيا در محدوده ي سني 4 تا 94 سال قرار داريد؟

    يادگيري ماندگار به روش مرورهاي متوالي و تآخيري لايتنر به همراه مجموعه تمرين هاي افزايش كارايي هوش و حافظه در بسته ي نرم افزاري لايتنر

    تلفن های راهنمایی و مشاوره:
    02166592219
    02166434864

    ReplyDelete
  2. میگم ها امیر توجه کردی گاهی وقتا مهمترین نکته ها تو قسمت پی نوشت هستش.

    ReplyDelete
  3. رونوشت:پسرAugust 4, 2008 at 6:43 AM

    تو بی برقی چیزی از کتابخونه ... نکردی که؟!
    خیییییییلیییییی خوش گذشت. ممنون

    ReplyDelete
  4. خیلی هم سخت نبود قانع کردن من. من کلا با هر جور طرح سواپی توجیه ام.

    ReplyDelete
  5. خواندن اینجا بعد از مدتها خنک بود و لذت بخش و شاید هم کمی نوشتالژیک . موفق باشی

    ReplyDelete
  6. آغاز دوران خفت،استرس و ناکامی بر شما دوست گرانمایه و گران سنگ فرخنده باد.
    یک هوادار پرسپولیس

    ReplyDelete
  7. شنیدم قرمزها دست به دامن سید الشهدا شدید برای بازی امروز با سایپا؟

    ReplyDelete
  8. سوآپ با طعم شن و ماسه باید دردناک باشه

    ReplyDelete
  9. از کامنت تبلیغاتی که فاکتور بگیریم بایستی با افتخار عرض کنم که سوم!!!!

    خوب اینجا مثل هر وبلاگی نیست که فقط اول شدن درش باعث افتخار باشه- ما به سوم شدن با سوم شدن در تلخ مثل عسل هم به خود می بالیم..

    ReplyDelete
  10. زحمت روتوش رو خودت میکشی اخوی؟

    ReplyDelete
  11. باورت میشه من در دهاتی تا حالا به وجود همچین پدیده فرهنگی معظمی واقف نبودم؟ خوب حالا اشکال نداره عوضش الان یاد گرفتیم... الان که فکر می کنم می بینمیم پدیده ی مشابه این سواپ فرهنگی که فرمودید در حاشیه ی نمایشگاه کتابی در دانشگاه ما اتفاق افتاد اما نمی دونم چرا همه کتابهای چگونه ملیونر شویم و هنر آشپزی و اوریگامی عرضه می کردند!

    ReplyDelete
  12. آقا راستی می بینم که قطع برق رو با تمام اعضاع و جوارح حس میکنید! باکت نباشه اخوی تحمل این سختی های زودگذر فانی به خوشنودی قلب آقا می ارزه بی شک! به حق پنج تن ایشالا چراغ دلت خاموش نشه که بی برقی از در آید و از پنجره رود!

    ReplyDelete
  13. رضا قاری زادهAugust 4, 2008 at 5:49 PM

    چه سوآپ طویل المدتی هم بود ارباب ... ما گمان کردیم رفتید غیبت صغری نگو رفته اید تصمیم کبری ...

    ReplyDelete
  14. سوآپ یعنی چی امیر جان؟ به خدا جدی می پرسم و کلی هم خودم رو شماتت کردم که لابد سواپ یه چیز خیلی مهم فرهنگیه که ما ازش بیخبر موندیم.

    ReplyDelete
  15. سوآپ یعنی چی امیر جان؟ به خدا جدی می پرسم و کلی هم خودم رو شماتت کردم که لابد سواپ یه چیز خیلی مهم فرهنگیه که ما ازش بیخبر موندیم.

    ReplyDelete
  16. به پي نوشتت توجه خاصي  ميكنم.

    ReplyDelete
  17. چه جوری میشه درین سواپ فرهنگی شرکت کرد؟ کلی کتاب و فیلم خوب دارم، گفته باشم که بعدن دلتون نسوزه!!

    ReplyDelete
  18. ترز جان سوآپ یعنی معاوضه...یعنی با یکسری دوست جمع میشویم جایی و فیلم ها و کتاب هایی را که دیگر نمیخواهیم میفروشیم به هم و میخریم از یکدیگر

    ReplyDelete
  19. به به شما هم غزال دارید که.. مبارکه ایشالا..

    ReplyDelete