Thursday, November 12, 2009

میزان الحراره ی بلوغ

آدم ها را بهتر است موقع فارغ شدن شناخت. اینکه چقدر رعایت حرمت دل و تن خودشان را می کنند، چقدر درک می کنند تمام شدن را، چقدر سعی می کنند تا آنجا که از دستشان بر می آید بار روی دوش طرف مقابل نگذارند، یادشان مانده که مسوول دل و رابطه و زندگیشان، خودشانند نه هیچکس دیگر. چقدر یادشان هست که حرف هایی مثل همیشه دوستم داشته باش یا هیچ وقت تنهایم نگذار مثل باد هوا گذرایند که...


آدم ها را موقع تمام کردن یک رابطه یک عاشقی باید شناخت. باید دید حریم نگه می دارند؟ راز های رابطه را به رغم پایان مثلن تلخش توی دلشان محفوظ حفظ می کنند؟ نه تنها راجع به آدم آن سوی رابطه بد نمی گویند که جلوی بد گفتن از او می ایستند؟ آتشی را که در آن سوخته اند سرد نمی کنند؟ از خودشان می گذرند، از حقشان برای گلایه، برای ابراز خشم تا جهان برای آدمی که دوستش داشته اند آسان تر شود؟


به نظرم تصویری که آدم ها از خودشان نشان می دهند موقع تمام شدن رابطه مثل نتیجه یک آزمایش پزشکی است که میزان بلوغ فرد را نشان می دهد.

24 comments:

  1. فوق العاده بود!یعنی جمله جمله ش فکر شده درک شده و یا شاید تجربه شده بود که اینقدر پخته بود...کیف کردم

    ReplyDelete
  2. چقدر این نوشته بر دلم نشست. ممنون:)

    ReplyDelete
  3. ما گاهی خیلی بی رحم می شیم موقع قطع یه رابطه تمام چیزای خوبشو لجن مال می کنیم اینو قبول دارم...اما بیشتر اوقات این یه واکنش به بی رحمی طرف مقابله.به نظرم  بهترین راه توافق بر جداییه.نمیگم آسونه.........در آخر به نظرم اون موقع خیلی وقت مناسبی برای قضاوت نیست

    ReplyDelete
  4. ولی خوب این اخلاقا رو نباید رو کرد و باهاش شوآف راه انداخت. اینا باعث می شه شرایط برای ول کردن هم لیز بشه . لیزی هم باعث سر خوردن و سریدن میشه . به وقتش باید بناربر فرمایش شما بالغانه عمل کرد.

    ReplyDelete
  5. ولی خوب این اخلاقا رو نباید رو کرد و باهاش شوآف راه انداخت. اینا باعث می شه شرایط برای ول کردن هم لیز بشه . لیزی هم باعث سر خوردن و سریدن میشه . به وقتش باید بناربر فرمایش شما بالغانه عمل کرد.

    ReplyDelete
  6. چی بگم؟ راس میگی دیگه...

    ReplyDelete
  7. به شکل عجیبی تجربیاتم را به یادم آوردی. تازه جدا شده بودم و حتی دلداری ‌های فکر و فامیل را هم تاب نمی‌آوردم که می‌گفتند آنکه ضرر کرده اوست و از اولش لیاقت تو را نداشت و.... یک جمله می‌گفتم که این آدم یک زمانی انتخاب من بوده و برای احترام به من باید به انتخاب‌های من هم احترام  بگذارید...هنوز هم بدش را نمی‌گویم ولی وقتی او بنا را گذاشت بر رفتار نابالغ و کودکانه و خشمگین دیگر نتوانستم  در واقع نخواستم جلوی بدگویی دیگران را بگیرم.

    ReplyDelete
  8. خیلی سخته امیر..قبول کن.. مخصوصن این قسمتش
    نه تنها راجع به آدم آن سوی رابطه بد نمی گویند که جلوی بد گفتن از او می ایستند؟
    البته بستگی داره رابطهه چه جوری تموم بشه.

    ReplyDelete
  9. نمیدونم چی بگم. برگشتم به گذشتم و فکر کردم...

    ReplyDelete
  10. اما اینطور نیست که  حرف هایی مثل همیشه دوستم داشته باش یا هیچ وقت تنهایم نگذار مثل باد هوا گذرا باشند ها ... گفته باشم!

    ReplyDelete
  11. این جمله آخر پستت عالی بود. همینطور اون جمله از یونگ که توی یکی از کامنت ها بهش اشاره کردی. بهم تسکین داد. هودم رو دیدم که چقدر رشد داشته ام. و چقدر بالغ بوده ام.
    و چقدر نابالغ و ........بوده ام :))
    مرسی

    ReplyDelete
  12. موافقم زیاد!

    ReplyDelete
  13. این یعنی که هر بلایی خواستید سرش بیاورید دروغ بگویید و نارو بزنید و از کم‌تجربگی‌ش سواستفاده کنید و ویران‌شده بگذاریدش و بروید و دم هم نزند ها؟ چون رشد بدون رنج بدست نمی‌آید؟ نه برادر یک وقت‌هایی رنجی که ناجوانمردانه باشد که نشود فهمیدش و هضمش کرد اصلن مانع رشد می‌شود حتی.
    این چیزی که می‌گویید در شرایطی که رابطه برابر جلو رفته باشد که به قاعده و با احترام باشد همه چیزش(حالا این که اصلن در شرایط فعلی جامعه ما رابطه زن و مرد می‌تواند برابر باشد یا نه به کنار) که دیگر جای گله‌ای نمی‌ماند. ولی چطور ممکن است آدمی که می‌بیند ظلم شده بهش سکوت کند؟ می‌شود همچین چیزی؟

    ReplyDelete
  14. راستش من خیلی با این انهام رمانتیک متن تو مشکل دارم رعایت حرمت یعنی چی ؟بار روی دوش یعنی چی ؟
    یکی را زمانی دوست داشتی  حالا او سیلی زده تو گوش ات یا حساب بانکی ات را صاف کرده الان اگر یکی پشت سر او بگوید زنیکه ی عوضی یا نامرد فلان شما باید بگویی اوه نه اون ادم خوبی بود توهین نکن بهش .
    آیا می خواهی نتیجه بگیری که آدم ها درقبال هم مسئول نیستند؟هر کسی با هر کسی هر جور خواست تا کند بعد هم بگوید خودت خواستی که با منی . نگو می شود رابطه را تمام کرد آدم در عمل هر روز به فکر طلاق و بریک آپ نمی افتد.
    اغلب آدم ها تحمل می کنند تا یک حدی .بخشی از آدم حسابی بودن _بلوغ _این است که با این که می دانی طرف ترک ات نمی کند هر غلطی نکنی .

    یه آدمی یه کار غلطی کرده چرا نباید گفت ؟یه وقت دونفر فلان فانتزی را تجربه می کنند و قرار می گذارند که پیش خودمان بماند این ممکن است راز باشد .اینکه یکی از طرفین بد مستی می کرده  یا دهانش بو می داده شکاک بوده و زندگی را بر دیگری سیاه کرده این راز نیست  واقعیت است نگفتن اش هم هیچ سودی ندارد و

    از حق گذشتن را اصلن نمی فهمم.


    امیر جان پایان یک رابطه برمی گردد به رفتار هر دو طرف قبل از

    ReplyDelete
  15. رشمه اشسف اشئهزاهد شیشئشههه...

    ReplyDelete
  16. کم پیش میاد همه چیزو وقت جدایی به گند نکشن  پس بالغ نشدن حیف که اینو زودتر نمیفهمیم  

    ReplyDelete
  17. مطلب شما در سایت پارسینه منتشر شد

    ReplyDelete
  18. میزان بلوغ رو خیلی خوب گفتی، صحبت های بعد از رابطه ی عاطفی کاملا نشان دهنده ی سطح فکر یه فرد  نسبت به اون رابطه ست.

    ReplyDelete
  19. کاش می شد مثل آن وقتها اینقدر از آدمها زجرکش نشده بودم انوقت حتما می امدم پیدایت می کردم و توی صورتت حرفم را میگفتم ,که تو هم انگار مثل من از این آدمها که می گویی انتظار بودن روی پله آخری را داری که   انها هنوز تا دم درش هم نرسیده اند
    تو هم هی نمک بپاش به این زخم دربدر

    ReplyDelete
  20. من عصبانی نیستم ها ...ببخشیدم اگر  یا حضرت عباستان را در آوردم ... :">

    ReplyDelete
  21. توی گودر جوابیه به این پست شما رو خوندم... به نظر درست اومد... لایکش زدم... ولی کنجکاو شدم متن اصلی رو ببینم... حالا که اینجا رو خوندم میبینم با شما بیشتر موافقم تا اون خانوم... لایکم رو پس میگیرم...

    ReplyDelete