Wednesday, December 30, 2009

هفده دی هر جا که خواستید باشید

پیشنهاد می کنم «هفده دی کجا بودی؟» امیر کوهستانی را نروید نبینید. اصلن به کسی چه شما هفده دی کجا بوده اید؟ عوضش برای رونق فرهنگ مملکت من پیشنهاد می کنم هشت هزار تومان پول بلیت تئاتر فوق الذکر را بگذارید جلوی چشمتان. گذاشتید؟ آ باریکلا! بعد پول مورد نظر را به دو قسمت هفت هزار تومانی و هزار و پانصد تومانی تقسیم کنید. جان؟ بیشتر از هشت هزار تومان شد؟ قرض بگیرید بابا جان ها قرض بگیرید. بعد که پانصد تومان از دوستی اشنایی کسی قرض گرفتید و وجه مورد نظر را فراهم کردید بروید اولین کتابفروشی معتبر دم دستتان. هفت هزار تومانش را بدهید «دختری از پرو» ماریو بارگاس یوسا را با ترجمه ی خجسته کیهان بخرید. بعدش دعا کنید  انقدر خوش شانس باشید که کتاب فروشی مورد نظر «عاشقانه های مصدق» مرتضی بخشایش را داشته باشد تا هم هزار و پانصد تومان بی خودی ته جیبتان نماند و هم حظ آن اشعار را از دست ندهید. تازه اینطوری تازه مجبور نیستید به همه توضیح دهید هفده دی کجا بوده اید.


پی نوشت: برای آن پانصد تومان هم نروید به غریبه ها رو بیاندازید. من دیشب شخصن افتخار آشنایی با جوانمرد سخاوتمندی را داشتم که بخشی از پول تئاتر ما را به عهده گرفت و بعیدمی دانم روی شما را برای پانصد تومان زمین بیاندازد. گیر کردید به اینجانب جهت نوشتن توصیه نامه مراجعه فرمایید

9 comments:

  1. رحمت خدا بر امیرحسین همیشه. من اون پونصد تومن رو قرض می دم. راستی میشه بگی تنها دوبار زندگی میکنیم رو کدوم سینماها میدن؟ از سانسش خبر داری؟

    ReplyDelete
  2. من پونصد تومان را خودم دارم می شه برای هشت هزار تومان بقیه اش رو کمک این که می گی حساب کرد؟

    ReplyDelete
  3. آقای محترم همیشه که نباید برای پستهای یک وبلاگ نویس سوت و هورا کشید.به عنوان کسی که سالهاست اینجا را می‌خوانم و گاه در باره بعضی پستها با لحن بسیار ستایشگرانه‌ای کامنت گذاشتم در وبلاگم به اینجا لینک داده‌ام و.. به خودم حق می‌دهم نقد گزنده هم بکنم و نسخه هم بنویسم.شما مجبور نیستی بروی داروخانه و نسخه را بیپیچی و آنقدر برانگیخته شوی .موفق باشید

    ReplyDelete
  4. مرسی بابت معرفی کتابهای ناب...خیلی وقته نمی تونم شعر بخونم....دردم میاد....

    ReplyDelete
  5. احتمالن اگه دیشب خوب چشم می گردوندم می دیدمت! ولی تئاتر خوبی نبود برای آشنا شدن!:دی

    ReplyDelete
  6. میدونی چیه... اینکه کتابایی که دوست داری و تاترهایی که دوست نداری و فیلمهایی رو که میبینی میای اینجا میگی یه نکته بزرگ داره که خیلیها این نکته رو ندارن حتی بعضی از خوانندهای وبلاگت...
    اونم اینه که تو کتاب میخونی تاتر میری فیلم میبینی بعد اونها رو میفهمی بعد پیشنهادشون میکنی به بقیه...

    ReplyDelete
  7. این منتظران منجی باید باشه امیر حسین؟!

    ReplyDelete
  8. می دونم نباید به کامنت هم جواب بدیم فقط خواستم بگم منظور باران کامنت اوله.

    ReplyDelete
  9. اون کامنت اولو گفتم. باور کن دیگه تحمل ندارم سعه ی صدر نشون بدم.

    ReplyDelete