Wednesday, June 3, 2009

بازنده خوب

آدم باید بازنده خوبی باشد.یعنی باید بلد باشد نه بشنود،نه را بفهمد،نشدن را،نرسیدن را،نبودن را...بازنده خوب ضعف های خودش را می بیند،به دنبال ترمیم نقاط ضعفش می رود،عزاداری می کند اما معتاد خاکستر نشینی نمی شود،بازنده خوب می داند تقصیر را به گردن کسی انداختن و دیگری و روزگار را مقصر دانستن فقط باعث می شود هم چوب را بخوری هم پیاز را،هم باخته ای و هم فرصت برنده شدن در راند بعدی بازی را از خودت سلب کرده ای


بازنده خوب می داند باخت لازمه برد است و بدون فراگیری درس های شکست،پیروزی مقطعی و تصادفی است.بازنده خوب رنج شکست را مانند یک هدیه می پذیرد،گلایه نمی کند،می گذارد رنج بسوزاندش تا از دل آتش و میان خاکستر ققنوس وار،برنده ای تازه متولد، جایگزین بازنده ای به خط پایان رسیده شود


دارم تلاش می کنم بازنده خوبی باشم

15 comments:

  1. می دونم این مسیریه که باید تنهایی رفت اما ما از همین تریبون اعلام آمادگی می کنیم برای هر نوع کمکی که از دستمون بربیاد

    ReplyDelete
  2. خنک آن قمار بازی که بباخت هر چه بودش
    و نماند هیچش الا هوس قمار دیگر

    ReplyDelete
  3. خنک آن قمار بازی که بباخت هر چه بودش
    و نماند هیچش الا هوس قمار دیگر

    ReplyDelete
  4. برای کسب هنر باختن هم باید تمرین کرد... گلایه نمی کنم اما هنوز بازنده بدی هستم.

    ReplyDelete
  5. بگذار رستنی ها خود برویند!
    باخت هم جزئی از زندگیه
    رنج هم جزئی از زندگیه
    چیزی که مهمه اینه که بالاخره طوفان تموم میشه و باز هم خورشید درمیاد...
    و چه خوب که از روی رنج ها و باخت ها و غصه ها نپریم!
    ببینیمشون و بفهمیمشون.
    چه خوب که بگذاریم رستنی ها خود برویند...
    بعد از تحمل طوفان و با طلوع خورشید!

    ReplyDelete
  6. چقدر چقدر چقدر خوب مي فهمي و چقدر شهامت اخلاقي داري كه به كندوكاو خودت مي پردازي و ناكاميهات رو گردن اين و اون نميندازي. خوشحالم برات و بهت حسودي هم نمي كنم چون خودم هم با تلاش و رنج بسيار اين رو ياد گرفتم و براي غبار نگرفتنش هرروز مي جنگم. هيچ چيز اتفاقي نيست امير عزيز و تو اين رو درك كردي. اين يعني سيمرغ و كيميا  اي همراه و برادر ناديده ي من!

    ReplyDelete
  7. http://tagheer.ir/archives/1388/03/13/3595 تو که زحمت می کشی خزعبلات ما رو می خونی اینم بخون امیرجان

    ReplyDelete
  8. من که این دفعه اصلا جنبه باخت رو ندارم, تو همین مدت انقدر دلشوره دارم که فکر کنم حداقل یکی_ دوکیلویی کم کردم( البته این قسمت خوبه ماجراست) ولی شب بیداریاش خیلی سخته!‌ با این همه, همه اینا به شرط پیروزی برام قابل تحمله!

    ReplyDelete
  9. واسه بازنده خوب بودن هم باید هنر داشت...

    ReplyDelete
  10. بازنده خوب برنده است

    ReplyDelete
  11. آرمان آریاییJune 3, 2009 at 7:37 AM

    سلام..عبرت گرفتن از شکست بهتر از خوابیدن در باد پیروزی! عجب جمله ای گفتم دمم گرم..خصوصی...به امید فردای روشن برای من،‌ تو و تمام مردم دنی

    ReplyDelete
  12. محمد جواد شکریJune 3, 2009 at 9:47 AM

    آدم خودش نباید بگه بازنده خوبیه یا نه، عکس العمل های ادم ها در برابر باخت رو اگه قراره خودش قضاوت کنه همه بازنده خوبی هستن

    ReplyDelete
  13. مشکل بزرگ من اینه که نمیتونم
    هنوز تو اولین باخت زندگیم موندم
    خیلی بده خیلی!

    ReplyDelete
  14. و این رنج لعنتی واقعا گندشو در اورده!
    یک وقتی -نه چندان دور-من هم همین تزو داشتم
    ولی رنجی که تمام نشه ادمو هیچ جا نمیبره

    ReplyDelete
  15. چه سفر قهرمانیه خوبی........جنگجوی سازنده....

    ReplyDelete