Tuesday, June 2, 2009

آن سوی بودن و نبودن

در همان لحظه که چیزی می میرد،چیز دیگری به دنیا می آید.این همزمانی مرگ و تولد،جادوی زندگی ماست.به خودمان بستگی دارد که در هر یک از این بزنگاه های تولد یا مرگ،سیاه پوش مرگ باشیم یا سپید پوش تولد...


اینجور بشود شاید گفت.در همان لحظه ای که چیزی می میرد و چیزی به دنیا می آید،در همین لحظه اکنون مرگ و تولد همزاد همند.لحظه حال به هر دو آغشته است اما مرگ کوله باری از گذشته است و تولد نویدی برای آینده.همه هنر آدمی شاید در این باشد که آینده اش را به گذشته نفروشد،گذشته را آوار بر سر آینده نکند


تمام شدن،مردن،پایان،مرگ را باور کردم.حالا وقتی اندک اندک جان دادی،دیگر چندان مهم به نظر نمی رسد که چگونه و چرا دست بوس فرشته مرگ گشته ای؛مرگ را که باور کنی دیگر توفیری ندارد شیک بودن حال و روز میت...تمام شد و رفت پی کارش،با همه خوشی ها و ناخوشی ها،نارفیقی ها و رفاقت هایش.حالا می خواهم از ته دل که دل ببندم به تولدی دیگر!

6 comments:

  1. مهدی باقرپورJune 2, 2009 at 4:54 PM

    راستی من برای بار اول هستش از وبلاگ شما بازدید کردم . خوشحال میشم از من هم سر بزنید . وبلاگ شما هم خیلی خوب است . از دیدنش خیلی خوشم اومد . راستش هوای انتخابات در این ایام خیلی داغ هست . و همه باید کمک کنیم که قهر کنندگان به صحنه برگردند و رای دهند . رای من موسوی است . البته شما مختار هستید در انتخاب که این عین دموکراسی است . ولی اگر تمایل داشتید به موسوی رای دهید . من ایشان را از همه بهتر تشخیص دادم . دولت نهم متاسفانه نمرات منفی بیشتری از نمرات مثبت دارد . که خیلی خوب نیست . پس برای  جلوگیری از رشد منفی کشور چاره ای نداریم جز تغییر . از  وبلاگ من که سر بزنید . مطالب داغی را می بینید که خوشحال میشم نظرتون را بگذارید . راستی یادم رفت که بگم  چهار شنبه شب مناظره احمدی نژاد  و  موسوی ساعت 22:30 شبکه 3 زنده و مستقیم به همه بگید . ممنون

    ReplyDelete
  2. همينه كه ميگن در حال زندگي كنين ولي اين امر خيلي هم سخته چون به تعبير تو اين دو اتفاق داره با هم رخ ميده كه يكي آدم رو م بره به عقب ويكي به جلو

    ReplyDelete
  3. سلام امیرحسین...هیچوقت این قدر صمیمی صذات نکرده بودم تو دلم...
    راستش همزمانی ها داره عجیب برای من پیش میاد مطلبی که تو نوشتی مطلبیه که مدتیه من رو به شدت درگیر خودش کرده گفتنش راحته اما پذیرشش سخت .من هنوز در گیر عظمت این جمله ام که "ما مرگ رو انتخاب می کنیم "و توضیحش دقیقا چیزی که تو نوشتی ازت ممنونم. وقتی اون جمله رو شنیدم با خودم فکر کردک انتخابمی تونه آگاهانه باشه یعنی تو می تونبی با آگاهی دست به انتخاب بزنی و وقتی هم آگاهی هست یعنی ترس معنا نداره!!! 3 روز پیش تولدم بود و من هم به نتیجه تو رسیدم...باورت میشه دلم می خواست الان برای این بلاگ آروم می رفتم کنار پنجره تو این هوای ابری کمی اشک می ریختم و بعد به خودم می گفتم تولدت مبارک . تولد هر لحظه مبارک...
    ممنون.

    ReplyDelete
  4. خوشحالم به خاطر تولد دوباره.تولدت مبارک

    ReplyDelete
  5. كه خودت باشي.،

    ReplyDelete
  6. زنده بودن و نفس کشیدن یعنی همین

    ReplyDelete