Tuesday, June 16, 2009

برای گندم

اقرار می کنم نمی دانم چه بنویسم.خسته ام،نگرانم،ترسان و هراسیده و بار مسوولیت این نوشته ها دارد برایم سنگین می شود.واقعن حیران بعضی از دوستانم که با چه جراتی دیگران را تشویق می کنند به حضور در خیابان ها،با چه جسارتی می گویند بیایید چیزی نیست.آن بیرون در این خیابان ها نفرت دارد اوج می گیرد.وقتی یک نفر آنقدر خشمگین است که برود روی پشت بام و نفرتش را گلوله کند و هفت نفر را بکشد،وقتی من انقدر در خودم خشم حس می کنم که اگر دستم به آن آدم برسد خرخره اش را بجوم یعنی یک چیزی دارد غلط پیش می رود


گندم جانم!از صبح چند بار نوشته ات را خواندم.گریه کردم،بغض کردم،غمگین شدم،خشمگین شدم و حالا آمدم اینجا رو راست و علنی برای تو،برای همه تان بگویم من واقعن دیگر نمی دانم چه چیزی درست است و چه چیزی غلط...من برابر تک تک شما که اینجا را می خوانید احساس مسوولیت می کنم.همیشه احساس مسوولیت کرده ام،همیشه سعی کردم صادقانه بنویسم و شریک تان کنم در ایده هایم،اندیشه هایم،عواطفم؛حالا در این روزها بار این مسوولیت بد جور دارد شانه های من را خم می کند.دیروز داشتم می آمدم بنویسم که به خیابان نروید و تحلیلم اشتباه بود،امروز هم حرفم ممکن است غلط باشد و فرق این دفعه این است که تاوان تحلیل غلط می تواند جان آدمیان باشد.


گندم تا آنجا که به من مربوط است؛اگر حق انتخاب به من بدهند بین حفظ جان یکی از همان هفت نفری که دیروز در راهپیمایی کشته شد و به ثمر رسیدن همه آمال و آرزو های آزادی خواهانه ام برای ایران شک نکن شک نکن که حفظ همان یک جان را انتخاب می کنم...حرفی ندارم که برایتان بنویسم.حیران و هراسان فقط از همه تان خواهش می کنم خواهش می کنم هر کاری که می کنید تسلیم جو، تسلیم احساسات نشوید،از صمیم دل باور دارم هیچ چیز این جهان به اندازه جان یک انسان ارزش ندارد...جانتان را با هیچ چیزی تاخت نزنید


دلم پیش تک تک شماست


همین

38 comments:

  1. من با اینکه می ترسم ولی میرم به خاطر همون هفت نفری که دیروز کشته شدن

    ReplyDelete
  2. من عجیب این جمعه ای که داره میاد اینده میترسم.کاش هزینه ها رو کمتر کنیم.هنوز مبهوتم و بغض دارم.

    ReplyDelete
  3. من نمیتونم برم.چون اگه بگیرنم درسم کلا لغو میشه.اما نمیدونم چی بگم.واقعا کتک خوردن و کشتن خواهر برادرام منو آتیش زده.هنوز تو بهت و وحشتم.

    ReplyDelete
  4. همه ما این نگرانی ها را داریم. مشکل این است که جریان اطلاعات بسیار مبهم است. شایعات هدفدار از سوی دولت پخش می شود. به نظرم فقط باید در هماهنگی با اکثریت طرفداران موسوی رفتار کنیم و از خشونت بپرهیزیم. لطفا اطلاعات سره را از ناسره جدا کنید و در وبلاگ یا فیس بوک یا ایمیل و تلفن منتشر کنید. برنامه امروز را می روم.

    ReplyDelete
  5. http://masihalinejad.com/?p=399
    قبل از اینکه بروید حسابی سبک سنگین کنید.
    من دیروز بودم. آن چیزی که دیروز به دست آمد را به راحتی از دست ندهیم. من طرفدار نرفتن هستم. دیروز فقط شایعات در برابرمان بود. امروز اما می خواهند بازی مردم در برابر مردم راه بیندازند. حواستان باشد که حامیان دروغگو هم با ما هستند. نباید در مقابلشان ایستاد. مشکل همه ی ما خشونتی است که به راحتی به کار گرفته می شود.

    ReplyDelete
  6. دیگه نباید طعمه شد برای این حضرات .
    اما چاره چیه ؟

    ReplyDelete
  7. این روزها همه امون مثل همیم ..داشتن این درد مشترک کم کم داره گرون تموم می شه...

    ReplyDelete
  8. http://khordad88.wordpress.com/
    کی از اعضای ستاد موسوی اعلام کرد که دولت و نیروی انتظامی و پلیس قصد دارد از برنامه امروز ساعت پنج به عنوان ” دام مرگ” استفاده کند. وی اعلام کرد نیروهای سرکوبگر قصد دارند چهارصد-پانصد نفر از مردم را به دام انداخته و بکشند تا با ایجاد ترس در مردم جلوی جنبش مردم در دفاع از حقوق و رای شان را بگیرند. این عضو ستاد موسوی از مردم خواست از شرکت در این مراسم و افتادن در این دام خودداری کنند

    ReplyDelete
  9. امير من اول براي تو مي نويسم كه خسته اي و مي گم بي هيچ ترسي كاش مثل دوست مي ديدمت و فقط با يك نوازش كمي از خستگيهات رو مي گرفتم .مي فهممت كه چي ميگي...
    و اما بعد براي همه هموطنام و همه كساني كه اين وبلاگ رو مي خونن
    خواهش ميكنم هوشيارانه رفتار كنين باور كنين خيلي ها كه فقط دنبال ايجاد نشنج هستند و اصلا هدف شماها رو دنيال نمي كنن دارن از آب گلالود ماهي مي گيرن
    من روي سخنم به طرفداران همه كانديداهاست باور كنيد اين شلوغي ها مال هيچ طرفداري نيست خواهش مي كنم خوددار باشين!
    برادر من دانشگاه تهران درس مي خونه و مي گه شلوغ كاريها كار يه عده است كه اصلا معلوم نيست از كجا اومدن؟ و فقط دنبال تشنج هستن
    امنيت و حفظ جون تك تك ماها از هرچيزي بالاتره الان انرژيهاي خشم ماها اونقدر زياد شده كه ديگه حوزه منطقمون كار نمي كنه و نتيجه اش جز تخريب چيزي نيست....آگاهانه عمل كنين خواهش مي كنم  ايراني طرفدار هركسي باشه ايرانيه خواهش مي كنم حواستون باشه كه اين رخنه هايي كه ايجاد شده داره مي شه سيل و همه رو با هم نابود مي كنه. و ما هدفمون داره فراموش مي شه و قضيه تبديل به چيز ديگه اي شده كه هدف ماها نيست.
    آقاي موسوي هم اعلام كردن تو

    ReplyDelete
  10. کاش اطلاع رسانی کنید  کسی نرود
    به خاطر روزنامه ایران و رادیو که می خواهند این را به حساب خودشان بگذارند
    رادیو گفته که طرفدارهای احمدی می خواهد در ولیعصر اجتماع کنند و همین طور  روزنامه ایران
    یعنی صرف نظر از خطرها همه چیز روبه حساب خود بی پدرشون میذارن

    ReplyDelete
  11. آدمو یاد اونچه که توی سالهای اول انقلاب برای حزب های مختلف پیش اومد می اندازه
    می خوان فنگ شویی کنند!

    ReplyDelete
  12. کاش همه این طوری درباره جون آدم ها فکر می کردن!
    حالا همه دیگه اغتشاش گرا رو می شناسن,‌همون موتوریا, همون آدمای بی ظرفیت, آره متاسفانه همون بسیجیا!

    ReplyDelete
  13. بچه ها یه خبری بدین...بگین امروزم اخه طرفدارای احمدی نژاد اونجان..میخوان ما هم به حشاب اونا نشون بدن...چیکار کنیم؟؟؟

    ReplyDelete
  14. بچه ها یه خبری بدین...بگین امروزم اخه طرفدارای احمدی نژاد اونجان..میخوان ما هم به حشاب اونا نشون بدن...چیکار کنیم؟؟؟

    ReplyDelete
  15. نسیم عزیز و دیگران لطفا امروز نرین! مثلا برنامه امروز در محکومیت اغتشاش گراست!

    ReplyDelete
  16. تو رو خدا امروز به خیابون ها نرین ..هرکسی که امروز بره میذارنش به حساب احمدی.و هر چه جمعیت بیشتر برای اونا بهتر!نروید

    ReplyDelete
  17. یه نگاه بندازین به کامنت دون این بلاگ
    http://bahmanagha.blogspot.com/
    بحث داغ نرفتن به راهپیمایی امروزه

    ReplyDelete
  18. هر چی خواستم چیزی بنویسم نشد بعد نوشته کتایون رو دیدم که شر کردی..بعد همان...

    ReplyDelete
  19. متن اطلاعیه ستاد میرحسین درباره اعلام راهپیمایی امروز:
    مردم در دام درگیریهای طراحی شده نیفتند.
    من حرفمو پس گرفتم نمی رم بهتره عاقلانه رفتار کنیم

    ReplyDelete
  20. چه ها نرین

    ReplyDelete
  21. چه ها نرین

    ReplyDelete
  22. بجه ها نرین...موسوی رو اگه به رهبری قبول درین گفته نرین...میخوان به حشاب خودشون تموم کنن.به هر کی هم میشناسین بگین

    ReplyDelete
  23. امروز و بذارین روز اونها باشه و بیان سرسپردگیشون رو اثبات کنن.امروز مردم عادی نیستن که میرن ولیعصر خودتون میدونید مردم از یه ماه قبل باید هماهنگ بشن اینا افراد خاص هستن تو دامشون نیافتید و نرید.با شتابزدگی و احساساتی تصمیم گرفتن هیچی درست نمیشه.تو این شرایط جون آدما هیچ تضمینی نداره بهتره زنده بمونیم تا الکی بمیریم و هیچکی هم ککش نگزه

    ReplyDelete
  24. من می‌گم نباید بریم به یه دلیل مهم اونم اینکه باید با هم باشیم و امروز این اتفاق نمی‌افته چون همه می‌خوان ولی‌عصر نباشن من با هرکی حرف میز‌نم جایی غیر از میدون می‌ره یکی می‌ره حافظ یکی می‌خواد بره عباس آباد، یکی می‌ره ونک خب پس این چه فایده ای داره اصلن اگه نتونیم با هم باشیم.  نمی دونم منم مثل امیر دیگه نمی‌کشم

    ReplyDelete
  25.  
    14:37 - خبر فوري ::: خبر فوري ::: در تماس با دفتر آقاي مهندس موسوي همين الان اعلام شد و در حال تنظيم بيانيه اي براي عدم شركت هستند كه تا چند دقيقه ديگر در سايت قلم نيز اعلام خواهد شد- و مكرو مكر الله و الله خير الماكرين به همه خبر رساني كنيد راهپيمايي 26 خرداد براي خنثي سازي توطئه آشوبگران معلق شد منتظر اخبار فوري بعدي باشيد (منبع مطلع: 5000 نفر لباس شخصي اوباش سازماندهي شده و آموزش ديده ويژه براي هر گونه برخورد و ضرب و جرح امروز تجهيز شده‌اند)- گول اخبار اعلام شده از راديو پيام را نخوريد. قصد استفاده از تجمع مردم به نفع خود است همانطور كه از آراي مردم استفاده شد- اعلام تجمع هوارادان موسوي از صدا و سيما غير طبيعي است
    خبر فوري :::::: خبر فوري - با توجه به زير نويس كليه شبكه هاي صدا و سيما براي به آشوب كشاندن و سوء استفاده از حاميان موسوي به نفع خود در قالب حاميان موسوي و با نشان سبز راهپيمايي امروز براي تجمع در ميادين ولي عصر- بهارستان -فردوسي-كريمخان و كارگر به بهانه پايان دادن به اغتشاشات اخير كه ساخته و پرداخته تماميت طلبان حاكم است به همه خبر رساني كنيد.به همه خبر رساني كنيد راهپيمايي براي خنثي سازي

    ReplyDelete
  26.  
    14:37 - خبر فوري ::: خبر فوري ::: در تماس با دفتر آقاي مهندس موسوي همين الان اعلام شد و در حال تنظيم بيانيه اي براي عدم شركت هستند كه تا چند دقيقه ديگر در سايت قلم نيز اعلام خواهد شد- و مكرو مكر الله و الله خير الماكرين به همه خبر رساني كنيد راهپيمايي 26 خرداد براي خنثي سازي توطئه آشوبگران معلق شد منتظر اخبار فوري بعدي باشيد (منبع مطلع: 5000 نفر لباس شخصي اوباش سازماندهي شده و آموزش ديده ويژه براي هر گونه برخورد و ضرب و جرح امروز تجهيز شده‌اند)- گول اخبار اعلام شده از راديو پيام را نخوريد. قصد استفاده از تجمع مردم به نفع خود است همانطور كه از آراي مردم استفاده شد- اعلام تجمع هوارادان موسوي از صدا و سيما غير طبيعي است
    خبر فوري :::::: خبر فوري - با توجه به زير نويس كليه شبكه هاي صدا و سيما براي به آشوب كشاندن و سوء استفاده از حاميان موسوي به نفع خود در قالب حاميان موسوي و با نشان سبز راهپيمايي امروز براي تجمع در ميادين ولي عصر- بهارستان -فردوسي-كريمخان و كارگر به بهانه پايان دادن به اغتشاشات اخير كه ساخته و پرداخته تماميت طلبان حاكم است به همه خبر رساني كنيد.به همه خبر رساني كنيد راهپيمايي براي خنثي سازي

    ReplyDelete
  27. اگه عده زیاد باشه کاری نمی تونن بکنن. موضوع اینه که با هر شایعه ای بتونن مردمو از رفتن منصرف کنن. ستاد موسوی نگفته نرین. فقط گفته آرامش خودتونو حفظ کنین و قاطی آشوب ها نشین. روز سکوت سیاه ماست. به کسی توصیه نمی کنم که بیاید اما من می روم . می ترسم از اینکه دیگران نیایند. حیف است این شعله امید تسلیم ترس شود.

    ReplyDelete
  28. بچه ها نرین....از سایت قلم و ستاد موسوی عزیز نامه اومده که نرین .حواستون باشه...فقط گفته در محله هاتون به ارامی اعتراضتون رو به نمایش بذارین.کلی دوربین صدا و سیما اومده که ار هواداران احمدی نزاددتصویر بگیره

    ReplyDelete
  29. کتی به من بگو چطور امروز ممکنه عده زیاد بشه وقتی هر گروهی داره می ره یه سمت تهران؟ فقط اینو تو یا هرکسی که می‌گه امروز باید تو خیابون باشیم به من جواب بده تا من باهاش برم.

    ReplyDelete
  30. فقط اشک .. اشک .. اشک
    ممنون که هستید.. خیلی زیاد
    ما همه با همیم

    ReplyDelete
  31. قلم - ستاد میرحسین موسوی در اطلاعیه ای با تاکید بر اینکه موسوی در راهپیمایی خیابان ولیعصر حضور نخواهد داشت از همه مردم درخواست کرد که در دام درگیری های طراحی شده قرار نگیرند.
    به گزارش قلم نیوز، متن اطلاعیه بسیار مهم و فوری ستاد میرحسین موسوی به این شرح است: بسمه تعالی متن کامل اطلاعیه ستاد مهندس میرحسین موسوی در خصوص اعلام راهپیمایی امروز به قرار مسموع در راهپیمایی دیروز از سوی برخی افراد و به صورت خودجوش، برگزاری یک راهپیمایی در ساعت 17 امروز از میدان ولیعصر به سمت جام جم اعلام شده است. این ستاد به آگاهی عموم می‌رساند، آقای مهندس میرحسین موسوی در این راهپیمایی حضور نخواهند داشت. از مردم عزیز مجدداً درخواست می‌گردد که در دام درگیریهای طراحی شده قرار نگیرند. جمعیتها و احزاب حامی آقای مهندس موسوی در تلاشند تا با استناد به اصل 27 قانون ا ساسی مبنی بر آزادی اجتماعات به منظور برگزاری تجمع موج سبز در اعتراض به تخلفات انتخاباتی و برخوردهای خشونت آمیز و شهادت تعدادی از هموطنان ما مجوز لازم را اخذ کنند. از آنجا که با توجه به محدودیتهای شدید رسانه‌ای که دولت حاکم ایجاد کرده است، امکان اطلاع‌رسانی مناسب و به موقع از طر

    ReplyDelete
  32. منتظر راهپیمایی بزرگ بعدی باشین. برای این کار خودتون رو آماده کنید. امروز یه سری تحرکات داره انجام میشه که نتیجه ش خیلی مهمه. امروز به دام اینها نیفتید. موندن تو خونه و خبر گیری و پخش خبر بهترین کاره برای امروز. بذارید یه بار دیگه شکست بخورن امروز:)

    ReplyDelete
  33. بحث ترس از نزفتن نیست...بچه ها برای هم قد علم نکنید..تو وجود خودتون ببینید ...ما مردم نباید جلوی هم بیاستیم...باید در کنار هم باشیم...حتی وجود یکنفر داخل اون جمعیت و تصویر پخش شده اش از تلویزیونهای ایران ازار دهنده است...بگدارید در یک روز دیگه و به وقتش.سایت http://mirhoseyn.ir/Index.aspx  به صراحت گفته که لغو شد.ببینید.

    ReplyDelete
  34. مبارزه باید از فکر و اندیشه شروع بشه...کتایون عزیزم من تو رو یا کسی رو به اصرار منصرف نمیکنم...اما این مکر و حیله نه باید به خونریزی و کشتن احدی بیانجامد و نه ما رو متفرق کنه...الان احمدی نژاد داره فدرت نمایی میکنه...بگذارید بکنه..با ارامش روح بودن رو تو خودتون بپرورانید...دیروز از ساعت 3 صدای بوق ماشین ها کر کننده بود..اما امروز؟؟؟این نشون میده که هیچ قدرتی بالاتر از حق نیست...اروم باشید

    ReplyDelete
  35. مبارزه باید از فکر و اندیشه شروع بشه...کتایون عزیزم من تو رو یا کسی رو به اصرار منصرف نمیکنم...اما این مکر و حیله نه باید به خونریزی و کشتن احدی بیانجامد و نه ما رو متفرق کنه...الان احمدی نژاد داره فدرت نمایی میکنه...بگذارید بکنه..با ارامش روح بودن رو تو خودتون بپرورانید...دیروز از ساعت 3 صدای بوق ماشین ها کر کننده بود..اما امروز؟؟؟این نشون میده که هیچ قدرتی بالاتر از حق نیست...اروم باشید

    ReplyDelete
  36. مبارزه باید از فکر و اندیشه شروع بشه...کتایون عزیزم من تو رو یا کسی رو به اصرار منصرف نمیکنم...اما این مکر و حیله نه باید به خونریزی و کشتن احدی بیانجامد و نه ما رو متفرق کنه...الان احمدی نژاد داره فدرت نمایی میکنه...بگذارید بکنه..با ارامش روح بودن رو تو خودتون بپرورانید...دیروز از ساعت 3 صدای بوق ماشین ها کر کننده بود..اما امروز؟؟؟این نشون میده که هیچ قدرتی بالاتر از حق نیست...اروم باشید

    ReplyDelete
  37. به امید بهترین روزها برای همه ی ایرانیان

    ReplyDelete
  38. به امید بهترین روزها برای همه ی ایرانیان

    ReplyDelete