Friday, August 28, 2009

ف مثل فوتبال

قرعه کشی بازی های گروهی جام قهرمانان باشگاه های اروپا را می بینم، ما اهل فوتبال صدایش می کنیم چمپیونز لیگ، بعد فکر کن رئال با میلان همگروه شده و اینتر با بارسا. هیجان زده می شوم: دیدن بارسا و انتر که زلاتان و اتوئو را تاخت زده اند و آقای خاص مورینیوی کبیر روی نیمکت اینتر یعنی صد و هشتاد دقیقه هیجان و کل کل...این طرف هم فلورنتینو پرز پرمهره ترین تیم فوتبال تاریخ جهان را از رئال ساخته، حتی سالی که زیدان و فیگو و بکهام و رونالدو همزمان در رئال بودند، رئال کسی مثل ژابی آلونسو را نداشت. رو در رویی کاکا با هم تیمی های سابقش در سنسیرو باید خیلی معرکه از اب در بیاید.


فکر می کنم به روزگار و می بینم فوتبال هنوز می تواند به هیجانم در بیاورد. هنوز می شود برای شاهین صبح ها در شرکت کری خواند که امسال تلافی فصل منحوس قبل را سر بارسا در می آوریم و جواب شنید که این فصل هم شش تا به رئال می زنیم، یا با همین شاهین نشست و در مورد این که استقلال مرفاوی روح ندارد و لامذهب قلعه نوعی تیمش با همه بی تاکتیکی حس خوبی به من و ما ی هوادار می داد بحث کرد.


دلم برای این هیجان تنگ شده، برای اینکه منتظر باشم برای چیزی، به آن سر پا ایستادن ها موقع تماشای بازی، به فحش دادن ها، چرت و پرت گفتن ها، بی انصافی های هوادارانه که فقط یک طرفدار فوتبال می فهمدش، دلم برای تپش قلب موقع دربی تهران تنگ شده، برای حرص خوردن، برای حس زنده بودن بعد همه این روزهای سخت پشت سر گذاشته شده...سپاس خدای فوتبال، سپاس که دوباره بازی ها دارد شروع می شود!

9 comments:

  1. آقای دیوانهAugust 28, 2009 at 4:28 AM

    سپاس

    ReplyDelete
  2. آقای دیوانهAugust 28, 2009 at 4:28 AM

    ارباب دیدی یه تلخ مثل عسل دیگه هم هست؟!!!!!
    این: http://babyitsyou.blogfa.com/
    فقط ویرگول نداره!

    ReplyDelete
  3. برعکس سیاست که زندگی می گیرد ورزش و چترش زندگی می بخشد.

    ReplyDelete
  4. کلا استقلال سرور همر چهارتاشونه

    ReplyDelete
  5. منو چی می‌گی پس که باید بیام اینجا تا بفهمم لیگ قهرمانان قرعه کشی شده! کلا انگار یادم رفته بود چیزی به اسم فوتبال وجود داره.

    ReplyDelete
  6. یواشکی رفتم جدول رو دیدم و اومدم. داداش امسال دیگه نوبت یوونتوسه که قهرمان بشه. همین طور آروم آروم و بی سرو صدا. حالا ببین. ضمنا آرزوم اینه که دینامو کیف از اون گروهی که گفتی بیاد بالا! کلا من ارادت خاصی به دینامو کیف دارم.

    ReplyDelete
  7. همیشه به آقایون حسودیم میشه به خاطر اینکه یه موقعی هست که می تونن تمام غم و غصه شون رو خالی کنن. می تونن خوشونو بسپرن به بازی و یادشون بره که دنیا دست کیه!
    حالا هم دیگه روح و روان میخواد که بشینی از صفر شروع کنی به فوتبالی شدن! لذت تماشای فوتبال گوارای وجودتون جمیعا!!!!

    ReplyDelete
  8. من حسمو نسبت بهش از دست دادم.واقعا دارم نگران میشم.خوبه که دلخوشی هات دست نخورده موندن

    ReplyDelete
  9. می گم امیرانه چرا اصرار داری بگی جام به جای لیگ. آخه جام به بازی های حذفی می گن. حالا این که معادل فارسی لیگ چی می شه یه بحث دیگست.

    ReplyDelete