Wednesday, September 3, 2008

حماقت تنها چیزیست که ته ندارد

بعضی از این ایرانی های فرنگ نشین در پاره ای اوقات مزخرفاتی میگن در مورد ایران که آدم میخواد ملاج خودشو یا ملاج اونا رو بکوبه به دیوار...آخرین اظهار نظر اینطوری که خوندم این درفشانی آقایی بود به اسم کمانگیر که واقعن حال منو بهم زد.طرف مربوطه رسمن استدلال کرده درسته که «حمله نظامی آمریکا به ایران باعث ویرانی و کشتار میشه اما مگه جمهوری اسلامی با گرسنگی و کراک چند نسل از مردم رو از بین نبرده »و تهش هم درفشانی کرده « حالا که ما باید بین حمله نظامی آمریکا و احمدی نژاد یکی رو انتخاب کنیم همون زنده باد حمله نظامی آمریکا»


اولن جمهوری اسلامی یک حکومت اشغالگر نیست.من بیزارم از جمهوری اسلامی ولی این سیستم حکومتی ریشه در این خاک داره و هنوز که هنوزه خیلی از مردم به مبانی اعتقادی جمهوری اسلامی باور دارن.به جان خودم مردم فقط من و شمای وبلاگ نویس نیستیم.ایران هم فقط ونک به بالا نیست.جمهوری اسلامی مساله داخلی ایرانه و خود ما ایرانی هم حلش میکنیم،حالا هر چقدر هم میخواد طول بکشه.اون بخشی از جامعه که آرمان های ادعایی حاکمیت رو باور دارن همونقدر ایرانیند که من و همونقدر حق دارند که بنده.همه حرف ما اینه که این بخش از جامعه نباید زور بگه به ماها و ارزش هاشو تحمیل کنه.داریم ذره ذره هم میجنگیم برای این ماجرا.ایران نتیجه مدرنیته زورکی پهلوی ها رو دید.انقلاب پنجاه و هفت یکی از دلایلش پاسخ مردم به این مدرنیته زورکی بود. دوباره با زور سرنیزه گاوچرون های آمریکایی معلوم نیست از کدوم ناکجا آبادی سر در بیاریم


ثانین:بخشی از بدنه جمهوری اسلامی متحجر و ناکارامدن. اما این بخش همه نظام و حاکمیت نیستند.درسته توی این حاکمیت مصباح یزدی و جنتی هم هست اما بابا جان صانعی و خاتمی هم داریم.کرباسچی هم داریم یا حتی همین قالیباف محترم که تو این چند سال تهران رو دگرگون کرده.نمیشه ادعا کرد جمهوری اسلامی کلن ناکارامد و نابود کننده مردمه.این یه ادعای مضحکی ببش نیست.همه ملت ایران تو انقلاب ۵٧ سهیم بودن و حالا همه میخوان تقصیر ماجرا رو بندازن گردن حاکمانشون و این واقع بینانه نیست.ایران امروز یه جامعه زندست.به غیر از اسراییل یکی از باز ترین فضاهای خاورمیانه رو داره و اقتصادش انقدر قویه که حتی یه دیوونه هم بعد سه سال نتونسته رشد اقتصادیش رو از بین ببره.از این جامعه زنده مثل یه واحد متلاشی حرف زدن فقط حماقت و یا خصومت راوی رو میرسونه


حضرات خارج نشین!یا واقع گرا باشین و یا آبجو تون رو کوفت کنین و زندگی بفرمایید برای خودتون.ما خودمون مشکل خودمون رو حل میکنیم


پی نوشت:هر کسی که فکر میکنه حمله نظامی آمریکا مشکلشو حل میکنه جان مادرش بره این فیلم برایان دی پالما رو ببینه بعد از خودش خجالت بکشه

28 comments:

  1. منظورم همون دوم بود

    ReplyDelete
  2. دوست عزیز خیلی تند رفتی. همان طور که تو اد نظرتو میگی اون آقام می تونه نظرشو صریح  بگه. با این تفاوت که شما بی احترامی کردی و اون نکرد.
    در ضمن کمانگیر خیلی طرفدار داره تو وبلاگ نویسا. شما شاید تازه کار باشی و یا تازه باهاش آشنا شده باشی. بنابراین کمی حد و حدود رو رعایت کن
    موفق باشی

    ReplyDelete
  3. نمی فهمم چه جوری جنگ می تونه کمک کنه حالا تو هر شرایطی. این همه خسارت های مالی و جانی و هزار تا درد بی درمونی که همراه خودش میاره. نمی دونم...

    ReplyDelete
  4. آقای عرفان!کسی که حمایت کند از بمب ریختن بر سر من نه تنها مودب نیستم با او که جرش میدهم.جر به کسر ج اگر خود این مردک و هوادارانش انقدر فارسی یادشان نبود که بفهمند چطور باید جر را تلفظ کرد

    ReplyDelete
  5. رضا قاری زادهSeptember 3, 2008 at 7:03 AM

    به به بحث شیرین جر دادن است ... گفتیم وسط این همه بغبغوی کفتر چاهی هام یه سرکی بکشم اینجا حاضریم را رد کنم که ارباب رو من هم حساب کنه واسه این امر خطیر

    ReplyDelete
  6. رضا قاری زادهSeptember 3, 2008 at 7:05 AM

    در ضمن خواستم بگم این عرفان بی تربیت که جواب ارباب را داده تومنی هفت صنار با عرفان خودمون توفیرشه ها ... دوستان عنایت داشته باشند حتما

    ReplyDelete
  7. امیرانه امیرانه حمایتت می کنیم !
    منم موافقم . خیلی هایی که دور خودمون می بینیم هرچند هم مخالف سرسخت نظام باشند چون جنگ  و مصیبتهاش رو تجربه کردن راضین هر چیزی پیش بیاد جز جنگ‌@حتی اگه به قیمت سخت تر گذشتن روزهاشون باشه و معتقدن سهمشون تو زندگی بیش از یک جنگ نیست.
    هرچند که به شدت علاقمند آرامش و آسایش و حتی زندگی از نوع غربی و پیشرفت و حذف این همه ایراد و مشکل از زندگیهاشونن اما قیمتش هم براشون خیلی مهمه! قیمت این زندگی که با چنگ و دندون برای حفظش دارن با زمین و زمان می جنگن

    ReplyDelete
  8. عرفانِ خودتونSeptember 3, 2008 at 7:27 AM

    این بنده خدا اخیرا یه پستی نوشته بود و صراحتا اعلام کرده بود که اهل آبجو و این حرفها نیست! بعدشم حماقت حماقته خارج نشین و داخل نشین نداره.. بعد ترشم غلط کرده آمریکا بخواد به ایرانمون نگاه چپ بندازه خودم از مالزی بلند میشم میام چشمشو در میارم...بعدتر ترشم ما هم حمایتت می کنیم!

    ReplyDelete
  9. رضا جون مرسی قبل از اینکه خودم برسم حساب ما رو از این بابا جدا کردی.. بعدشم دفعه آخریه که من با اسم دیگه ای جز عرفان کامنت می دم.. اگه کسی باید اسمش رو عوض کنه اون من نخواهم بود!

    ReplyDelete
  10. اوه یه لحظه فکر کردم عرفان قاطی کرده ها.نه که همه ش سرش تو کتابه و مشغول درس خوندن گفتم حتماً اثر گذاشته رو اعصابش.نگو که یه عرفان دیگه بوده که در حقیقت اصلاَ عرفان محسوب نمیشه.

    ReplyDelete
  11. من از اون تیکه ی حضرات خارج نشینش خیلی خوشم اومد حالا طرف آبجو خور باشه یا نباشه!

    ReplyDelete
  12. وقتي ازش پول مي گيره بايد هم بگه زنده باد آمريکاااا
    به نظر من هم دين ريشه توي اين فرهنگ و آب و خاک داره اصلن نمي شه يه دفعه ره صد ساله رفت و همه چيز و  متحول کرد.خود همين مردم ناراضي مقابل تغيير اينجوري مي ايستن.

    ReplyDelete
  13. امیر جان قضاوت کردن آدمها کار درستی نیست. نظر دیگه . من آرش رو میشناسم ( تو همین وبلاگستان )وجود آگاه و بی نطیری داره . به خاطر اینکه نطرش رو گفته قضاوتش نکن . هر کدوم از ما نظراتی داریم که ممکنه برای بقیه دلچسب نباشه ولی این دلیل نمیشه که ....

    ReplyDelete
  14. صورتک خیالیSeptember 3, 2008 at 10:23 AM

    یا آبجو تون رو کوفت کنین و زندگی بفرمایید برای خودتون.ما خودمون مشکل خودمون رو حل میکنیم-----

    شوما چای تون رو بخورین و به روزی فکر کنید که بالاخره یاد گرفتید که خودتون رو خودمون ننویسید!

    ReplyDelete
  15. این استدلال های تو  که حکومت فعلی ایران چه و چه حرف دل من نیست اما....
    فقط می خواهم بدانم چه تضمینی هست که بعد از حمله ی امریکا کشتگان کراک و تصادف و گرسنگی کمتر خواهد شد.

    جدن موضوع دیگری برای بحث کردن ندارند اساتید؟از  هشدارشان بابت حمله خیلی ممنون حالا ما چه کنیم ؟برویم مواظب تخت جمشید باشیم که موشک کروز بهش نخوره .پناهنده بشیم به عراق؟ تو خونمون دوا احتکار کنیم؟ چه کار کنیم رو به قبله منتظر مردن بمونیم تا بمب بخوره تو سرمون تا  اساتید برگردند در یک کشور دموکراتیک از سر معرفت برای ما فاتحه قرائت کنند؟

    خداوندا مملکت ایران را از دست ملت ایران حفظ بفرما !

    ReplyDelete
  16. اصلا لازم نیست فیلم ببینیم یه نگاه به وضعیت افغانستان و عراق هم کافیه برای این که بگیم جنگ نه.  

    ReplyDelete
  17. منم همیشه همین رو گفتم که جنگ به هر دلیلی خانمان براندازه چون همیشه آسیب پذیرها فقط آسیب می بینن و بالاقدرتها همواره در امانند. باز هم حمایتت می کنیم

    ReplyDelete
  18. خصوصی ات را چک کن لطفا

    ReplyDelete
  19. گلناز جان ممنون از لطفت

    ReplyDelete
  20. امیر جان
    حرف دل مارو زدی اگه اونجا بودم یه ماچ گنده باید ازت می گرفتم

    این کمانگیرم بهش خرده ای نیست. بی بتگی که شاخ و دم نداره. مگه مهدی خلجی روحانی نبود حالا معلوم نیست تو کدوم لابی داره کار می کنه

    ReplyDelete
  21. امیر جان

    باز هم دمت گرم یه ماچ دیگه بهت بدهکارم حیف که وقت کل کل با امثال کمانگیر رو ندارم ولی همه جوره حرفاتو قبول دارم

    ReplyDelete
  22. با استدلال های کمانگیر موافق نیستم ولی این دلیل بر این نیست که استدلال های شما رو راحت بپذیرم . ببخشید ، می تونید اون اقتصاد بسیار قدرتمند رو نشون بدین ؟ آیا یک اقتصاد قدرتمند تورم بالای بیست و پنج درصد داره ... ؟! که تقریبا هفتاد درصد مردم مملکت در مرز خط فقر و یا زیر اون خط هستن ... ؟! کدوم فضای باز ؟ این که نماینده مجلس و ژورنالیست راحت به اعدام محکوم می شن نشونه باز بودن فضاست ؟ و خیلی چیزهای دیگه که نیاز به گفتن نیست . یه نگاه به آمار ها بندازین ، متوجه می شین معنای اقتصاد قدرتمند یعنی چی . ولی با این که این مساله ایرانی هاست و خودشون باید حلش کنن ، موافقم .

    پیروز باشید .

    ReplyDelete
  23. افرا جان!اقتصاد ایران حتی تحت تحریم ها لااقل مطابق آمار صندوق بین المللی پول سالیانه پنج درصد رشد داشته.میزان ذخایر ارزی کشور حدود هشتاد میلیارد دلاره.و میزان تولید ناخالص داخلی منهای نفت از سال 67 تا بحال سیصد درصد رشد داشته.

    ReplyDelete
  24. درسته اقتصاد ایران پر از نابسامانیه ولی اقتصادی که مردمش یا از کراک میمیرن یا از گرسنگی هم نیست.آمریکا به اون گندگی بی خانمان و گرسنه نداره؟

    ReplyDelete
  25. قربان در گیومه از من نقل قول کرده اید که،

    حالا که ما باید بین حمله نظامی آمریکا و احمدی نژاد یکی رو انتخاب کنیم همون زنده باد حمله نظامی آمریکا

    من چنین چیزی ننوشتم. اینجا توضیحات بیشتر دادم:
    http://persian.kamangir.net//?p=3607

    ReplyDelete
  26. در مورد فضای باز:من خودم الان سه ساله دارم وبلاگ مینویسم و بارها حتی غیر منصفانه صدر تا ذیل سیستم رو مورد لطف قرار دادم ولی کسی تیربارانم نکرده،این مملکت در حد خودش گردش نخبگان و حکام رو داشته.من عرض کردم بعد از اسراییل ازاد ترین فضای خاورمیانه ایم.شما نگاه کن به سوریه یا مصر یا اردن یا شیخ نشین های خلیج:کسی جرات داره وبلاگ بنویسه علیه حسنی مبارک یا بشار اسد؟اصلن براتون قابل تصوره ظهور پدیده ای مثل خاتمی از دل یک سیستم تو اون کشور ها؟

    ReplyDelete
  27. با هر مقیاسی جمهوری اسلامی چند صدایی تر از اونه که یک حکومت توتالیتر بدون راه چاره باشه و برای خلاصی از اون بیاد آویزون بمباران آمریکایی شد

    ReplyDelete