Sunday, February 20, 2005

سلام ! اگه يه شيعه استاندارد تا اين حد شيفته امام سومش باشه که شهيد جاويدست و سرور شهدا جای تعجبی نداره اما وقتی چومنی هرهری مذهب چنان عاشقانه حسين بن علی رو دوست بداره و حريم حرمتش براش پر رنگ باشه کمی جای تامل داره.


بهرام بيضايی در فيلم نامه کم نظيرش -روز واقعه-جمله ای ازقول قهرمان تازه مسلمانش نقل ميکنه به اين مضمون«تمام حجت من بر مسلمانی حسين بن علی بود» حالا بی اغراق همه حجت من بر انسان بودنم حسين بن علی است و اسطوره رفتاريش.ايمانش ، شجاعتش،همتش، صلح طلبيش و احترامش به خواست مردم.


از کربلا  « هيات من الذله » هميشه در گوش منه و «مهلا مهلا» عاشقانه ای که زينب در اخرين لحظه به حسينی ميگه که داره سمت اسبش ميره برای قربانی شدن.اهسته تر برو اهسته تر و خدا ميدونه که از نظر من تمام دنيا در اين مهلا مهلا نهفته است.تمام اونچه که زندگی رو با ارزش ميکنه اميد،ايمان،عشق و صبر.


کاش دست از تعصب برداريم بدون عينک بدبينی و بدون نقاب جهل به حسين ، زينب و کربلا نگاه کنيم. خواهرکم يه متن خوب برای عاشورا نوشته خوندنش خالی از لطف نيست

5 comments:

  1. فعلن اول تا بعد

    ReplyDelete
  2. سلام دوست عزيز . آزادگی رو بايد در قطره قطره خون اونهايی پيدا کرد که برای رسيدن به حق از جان می گذرند . هر سرزمينی که در آن زور باشد کربلاست و هر روزی که حاکم جبار زنده است عاشورا .. ....

    ReplyDelete
  3. آره راست می گی خيلی هم راست می گی.

    ReplyDelete
  4. دلم برای پانچو تنگ شده. چه بلایی سرش آوردی نکنه جای شما رفته حسینیه یاخچی آباد سینه بزنه

    ReplyDelete
  5. باهات موافقم اما از اين نذري ها و عزاداري ها كه بوي گند ريا ميده حالم بهم ميخوره...بيشتر يه كارنوال به نظر مياد تا يه عزاداري!

    ReplyDelete