Sunday, July 11, 2010

هلند! اسپانیایی بازی کن و پیروز شو

روی کاغذ اسپانیا برنده‌ی بازیست. آنها به سبکی بازی می‌کنند که مجید جلالی به زیبایی آن را فوتبال فردا، نامیده است. بازیکنان اسپانیا تکنیکی‌ و سریع‌تر از حریف هلندی خود هستند، سابقه قهرمانی یورو٢٠٠٨ اعتماد به نفس خوبی به آنها بخشیده و مربی‌شان سابقه دوبار قهرمانی در فینال جام قهرمانان با رئال مادرید را دارد... با این همه، من هوادار هلندم. نارنجی‌ها بیست و دو سال است هیچ قهرمانی در سطح بین المللی به دست نیاورده‌اند و گمانم حالا وقت خوبی است که هم‌تیمی های روبن و اشنایدر به افتخاری دست پیدا کنند که نه نسل کرایوف و نیسکنز به آن رسیدند و نه همدوره های فان باستن و گولیت... تجربه بازی نیمه نهایی مقابل آلمان نشان داده برای شکست دادن این اسپانیا نباید به دفاع پناه برد. هلند اگر قهرمانی می خواهد باید اسپانیایی‌تر از اسپانیا بازی کند تا همگان به یاد بیاورند «فوتبال فردا» که اسپانیا مدعی آن است تا چه حد تحت تاثیر مکتب هلندی «فوتبال کامل» است

9 comments:

  1. من از اول جام طرفدار اسپانیا بودم و هستم ولی دوس دارم هلند قهرمان شه..بخاطر همه ی اونایی که اسم بردی از کرایف تا گولیت و حتی نسل جام 98 مثل دنیس برکمپ و مارک اورمارس!..فوتبال به مکتب هلندی خیلی بیشتر از یک قهرمانی در جام جهانی بدهکاره!

    ReplyDelete
  2. خوشحالمان کردی مرد.
    امشب نوبت هلند است

    ReplyDelete
  3. چه کیفی داره که هلند قهرمان شه، اگه الان نشه شاید دیگه هیچ وقت نشه. هرچند که به قول تو روی کاغذ اسپانیا برنده ست. من واقعا فکر نمی کنم اسپانیا سبک جدیدی رو ارائه کنه. فوتبال فردا چه صیغه ایه دیگه؟! اسپانیا همون فوتبال روون هلندی که بارسلونا ارائه می کرد رو ارائه می کنه، با اتکا به بازیکنان فوق ستاره ش. اگه بگن آلمان (تا قبل از نیمه نهایی) فوتبال فردا رو ارائه می کنه، قابل قبول تر بود.

    ReplyDelete
  4. زنده باد هلند!

    ReplyDelete
  5. اینا رو که گفتیی یه طرف

    مجیدی تمدید کرد

    اون هم یه طرف

    ReplyDelete
  6. مبارک هوادارن اسپانیا

    ReplyDelete
  7. آرمان آریاییJuly 12, 2010 at 9:08 AM

    ای تو روح هر چی تیکی تاکاست...به امید فردای روشن برای من، تو و تمام مردم دنیا

    ReplyDelete
  8. چقدر زیاد خوشحالیم از قهرمانی اسپانیا....

    ReplyDelete
  9. اگر طلبید، بهمن می خوام برم هلند. موندم چطور فان باستن رو پیدا کنم... چند روز پیش داشتم با برادرم در همین مورد حرف می زدم، خیلی جدی می گفت برو توی فیس بوک براش مسیج بذار. بعد با هم برید کافه ای، جایی. ولی خب شب هم باید بری خونه ش دیگه. پدرم نشسته بودن. عصبانی شدن. من و برادرم پهن زمین بودیم از خنده که همه چیز رو جدی گرفتن.

    ReplyDelete