Wednesday, February 15, 2006

ولنتاين

دوستت دارم/اقيانوس ها/کنار جوی خانه تو زانو ميزنند/و رد قدم های تو را ميبويند/توفان ها به کناری ميايستند/تا نسيم بلورينت بگذرد/تاريکی ها کنار خانه توجمع ميشوند/تا طرح مردمکانت را بگيرند...دوستت دارم.(شمس لنگرودی)


اقرار ميکنم من هيچ وقت روز ولنتاين رو دوست نداشتم.هم فکر ميکردم اين يه رسم غير ايرانی و وارداتيه و هم اينکه چنان به ابتذال کشيده شده بودکه از دخيل شدن در اون احساس شرمساری ميکردم.حالا بعد از مدتی احساس ميکنم نفس کار،قشنگ و دوست داشتنيه.روزی در بين اين همه روزها که بشه ياد آوری کرد دوست داشتن رو...و خدا ميدونه بعضی وقتا اين يادآوری برای زنده موندن و قوام يه رابطه از نون شب هم واجب تره.حالا اگر نميخوايم حتما همين روز باشه ميشه هرکس روز خاصی رو تو زندگيش انتخاب کنه برای يادآوری اينکه چقدر بی حضور همراهش دنيا خاکستريه.سالروز نخستين بوسه،اولين دوستت دارم و يا...!


پی نوشت:ديوار خانه ام دريچه ای فيروزه ای دارد به آن سوتر ها که بسيار دوستش دارم.هر بار که جلويش ميايستم اول تصوير لبخند تو را نشان ميدهد بانو!

32 comments:

  1. تا باشه از اين روزا باشه دلش امير ...(منظورم همين بوسه و ايناست) ...  ;)

    ReplyDelete
  2. منظور داش بود!!!! درضمن اولD:

    ReplyDelete
  3. يه اسم ايرانی هم داشت . چی بود ؟ بيست و نه بهمن ؟؟

    ReplyDelete
  4. سلام..آره از اين نظر که بهانه ای باشه واسه ياد آوری  دوستداشتن ها واز اين حرفا روز بدی نيست...به هر حال يه جور ياد آوريه عشقولا نه  هاست!!
    شعر اول متنت خيلی قشنگ بود...

    ReplyDelete
  5. خوب اين ولنتاين يه نمه فرنگی ولی اگر دوست داری يه روز رو با نام و فرهنگ ايرانی داشته باشی همان روز سپندار مذگان هست . پوووووووف چه بوديم و چه شديم . فرهنگ پيشين بر باد رفت و صادراتی اش را وارد کشور خودمان کرديم !

    ReplyDelete
  6. سپندار مذگان = ۲۹ بهمن ماه

    ReplyDelete
  7. به سجاد عزيز توصيه ميکنم کمی مطالعش رو بيشتر کنه و توصيه ميکنم از همه منابع استفاده کنه نه فقط منابع موافق.نوشتش غلطای فاحش تاريخی و تحليلی داره.اگه يه زمانی حاضر شد بی تعصب باهم بررسی کنيم اين قضيه رو در خدمتگزاری حاضرم.ولی به اين شرط که بی تعصب باشه.دلت خوش!
    امير عزيزم سلام.اول هرچی بايد بگم دلم خيلی برات تنگ شده بود.ما که از دنيا ی وب رفتيم و ژيشبينی شما در مورد بازگشتم تا حالا اتفاق نيوفتاده.

    ReplyDelete
  8. در مورد اون ژست تو وبلاگ اسنوا بايد بگم که مدعی تاريخ شناس يا مطالعه قوی نيستم.من فقط نظراتم رو گفتم.در اين مورد که فکر ميکنی من متعصب هستم خيلی زياد تعجب کردم.البته اين برای من عادت شده...به هر حال من کمتر از اونی هستم که با شما وارد بحث بشم(هرچند اگه به قول شما تعصب رو کنار بزارم)اما با اين حال خوشحال ميشم که در اين مورد به من اطلاعات بيشتری بديد!البته اگه ترسمون از اونا و تهديد هاشون رو بزاريم کنار....من هم تعصبم رو ميزارم کنار...اما قبلش به خودم هم بگيد که به چی تعصب دارم.

    ReplyDelete
  9. راستی ميدونستی توی اين مملکت هرکی بخواد از تمدن کهن ش حرف بزنه...چه وصله ای بهش ميچسبونن؟من هم نميدونم اما ميدونم اسم هرکسی رو که به ملت فحش بده و از جمال و جلال مغرب بگه ميزارن روشن فکر!ببخشيد..اما بلاهت از منه!فکر نميکنم کسی در مورد اين جزييات احمقانه بخواد گوشش رو حروم کنه...

    ReplyDelete
  10. در ضمن اگر بغير از صدای آمريکا و راديو اسراييل و روزنامه کيهان و يالثارات و ... منبعی داريد که من مراجعه نکردم معرفی کنيد.در ضمن من توی متنم که تحليلی نکرده بودم...کرده بودم؟!

    ReplyDelete
  11. از نوشته های من ناراحت نشی امير خان.من کلا کمی بد اخلاقم!!!!!جدی نگیر...!

    ReplyDelete
  12. همه روز  ها روز خدا هستند. انسانی که میداند نیاز دارد  دوست می دارد  چه روز ولنتاین باشد چه روز ..... اسمش را هرچه که بگذارند فرقی نمی کند . من که هر شب به ياد عشقم و در کنار خيال او ميخوابم. خدايا تو ميدانی که هنوز او را نديده چقدر دوست دارم.

    ReplyDelete
  13. پست قبلت عالی بود خوندمش .. در مورد اين پست هم کلا اين نفس ايرانی جماعته( بلانسبت!) که هر مناسبتی رو چه وارداتی چه صادراتی چه برگشتی! به گند ميکشه  .. واسه همينم تا حالا نشده با همسر و فرزندان! روز ولنتاين برم بيرون .. بابا ادم از بس اين فنچای ۱۴ ۱۵ ساله رو ميبينه به عقل خودش شک ميکنه به علی!! // و هر چی بيشتر ميگذره بيشتر باورم ميشه اينجا مملکته خود خود امام زمانه!

    ReplyDelete
  14. من هميشه ولنتاين تنها بودم و اون کنارم نبود امسالم به رسم هر سال ازم دوره ! اميدوارم به بقيه خوش بگذره واسه من ولنتاين ياداوره دوريهاست هميشه هديه ای که تو اين روز گرفتم انتظار بوده ! انقد انتظار کشيدم که فک ميکنم جاده انتظار پايانی نداره !

    ReplyDelete
  15. این هم مثل همه چیزهای دیگه بستگی به آدمش داره که قشنگ باشه یا به گند کشیده بشه...ولنتاين مبارک رفيق:)

    ReplyDelete
  16. راستی هميشه يادم ميره بگم اسم وبلاگت خيلی دوس داشتنيه مثل خودت !

    ReplyDelete
  17. با خانم پاييني  دباره اسم وبلاگتون موافقم...بعدشم من اين روزو دوست دارم! کار قشنگيه..چه اشکالی داره که وارداتيه؟!

    ReplyDelete
  18. سلام امير جان. منم خودم پارسال يه طومار از اينکه ولنتاين وارداتيه و ما خودمون سپندار مذگان داريم نطق فرمودم. اما ... همين فقط - اما-
    قشنگه امير. دوست داشتن عاشق بودن ديوونه بودن خيلی قشنگه. هميشه عاشق باشی پسرک.

    ReplyDelete
  19. سجاد جان!تعصب يعنی هم من هم تو آماده باشيم بپذيريم که احتمالا نظری که داريم اشتباهه.همين!برات مينويسم که به نظرم کجای ديکتت اشتباه داشت و برات ای ميل ميکنم.ازينکه بهم سرزدی ممنونم و مطمئنم خاک وبلاگستان دامنگيره،ديرو زود داره ولی سوخت و سوز نداره

    ReplyDelete
  20. سلام . خوبی؟ مبارکه داداش

    ReplyDelete
  21. ای جماعت روز کارگر هم يک رسم غربي است پس چه کنيم ؟راستی چت کردن هم يک رسم غربيه يا فرستادن کارت پستال.ول کن اسدالله .ببينم خيلی ها ازدواج می کنند با انگيزه های مختلف يا ۴ تا زن می گيرند يا زن شان را تبديل به کلفت می کنند يا شوهرشان را تبديل به ماشين چاپ اسکناس.پس چون گند زده اند به ازدواج ديگه کسی به خيال  زندگی مشترک نباشه؟اين ماهواره کانال های مبتذل هم داره پس بشينيم به اميد تلويزيون ايران؟البته یک گروهی هم هستند که تا می گویی فلان چیزداروی جدیدساخته شده جواب می دهند بعله آقا ما خودمان ابن سینا داشتیم .تا بگویی یک کهکشان جدید کشف شده می گویند ما منجمی مثل خیام داشتیم.اگر ابن سینا و خیام و ....کافیه که هیچی و اگر نه غر نزن که زندگی مون غرب زده شده.بعد هم ما حافظ داشتیم که می گوید:از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر /یادگاری که در این گنبد دوار بماند.

    ReplyDelete
  22. متاسفانه ما عادت داريم هر چيزی رو به بيراهه بکشيم.....

    ReplyDelete
  23. ولنتاينت مبارک

    ReplyDelete
  24. :)) اصلآ خودشو ناراحت نکن فرزندم

    ReplyDelete
  25. می دونی ديروز تولد امير (داداش خودم) بود.. هر سال وقتی می رم براش کادو تولد بخرم چون دقيقآ روز ولنتاين هست از جانب فروشندگان با کلی متلک آبدار رو به رو می شم....

    ReplyDelete
  26. امسال هم با کلی بدبختی رفتم برای شازده يه بليز گير آوردم آقاهه با کلی چشم و ابرو گفت خوش به حال دوس پسرتون که شما براشون اين همه خرج می کنين.. اونم برای شما اين همه پياده می شه؟

    ReplyDelete
  27. بهش گفتم چی شد فک کردين برای دوست پسرم خريد می کنم؟ ..خلاصه بعد از اينکه فهميد برای کی دارم خودمو خفه می کنم گير داد که حالا واسه دوست پسرتون هم يه چيزی ببرين...بهش گفتم خوشبختانه دوست پسر ندارم اگر هم داشتم نيازی نبود اين همه خجالتش بدم

    ReplyDelete
  28. خلاصه آقای فروشنده به اين نتيجه رسيدن که چون هيشکی (هيشکی= مذکر جماعت) منو دوس نداره و من هيچ ولنتاينی هديه ای نمی گيرم دچار کمبود محبت و افت شديد اعتماد بنفس هستم و فرمودن اين خلا عاطفی رو می تونن برای من پر کنن و به عنوان پيش پرداخت اين همه لطف و محبت حاضرن به من  در روز ولتاین با هدیه هاشون عشق بورزن... در آخر هم تاکيد کردن که اگه عشق پسری در قلبمه و اون روز ولنتاين رو به من تبريک نمی گه عشقی کاملا تو خاليه...!!!

    ReplyDelete
  29. اوخ..تاخير داشتم انگار امير

    ReplyDelete
  30. جدای اين حرف ها من فعلآ تو حال و هوای پی نوشتتم ...

    ReplyDelete
  31. حالا که صحبت ولنتاينه به اين لينک هم سر بزن: http://www.pendar.net/main1.asp?a_id=4131

    ReplyDelete
  32. منم دو سال پيش فکر می کردم اين روز تو ايران اصالت نداره . امسال فکر می کردم به جهنم که نداره . مهم اينه که جشنه !!!

    ReplyDelete