Thursday, May 13, 2010

برای بابک

بابک کامنت گذاشته«کلا وقتی دیدم از این کمانگر تروریست قاتل حمایت کردی خیلی ازت ناامید شدم از کسی حمایت کردی که عضو پژاک بود و جدایی طلب و در عملیات تروریستی شرکت کرده بود...نظامو قبول نداری اسلامو قبول نداری!دیگه مشکلت با تمامیت ارضی ایران چیه؟ »


برای من جمهوری اسلامی به عنوان نظامی سیاسی، یک واقعیت موجود است که به گمانم تا چند دهه آینده خیرش از شرش بیشتر است برای همین من خودم را نه مخالف نظام موجود سیاسی که همراه آن می دانم. همه چیزی که من از این نظام می خواهم پذیرش حق حیات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آدم هایی مثل من است که جز قرائت رسمی حاکمیت می گویند و می نویسند و زندگی می کنند. من می خواهم کتاب های مورد علاقه ام سانسور نشود، فیلم ها توقیف نشوند، سر هر چهار راه گشت ارشاد سبز نشود و یقه ام را نگیرد و...در مورد مسلمان بودن یا نبودنم هم راستش به گمانم رابطه آدم ها با خدایشان از رابطه آنها با همسرشان هم خصوصی تر است، برای همین من دلم نمی خواهد اصلن وارد بحثی این طوری شوم و بخواهم مسلمانی ام را ثابت کنم که قبول کن قصه این گونه شبیه تفتیش عقاید می شود


اما تمامیت ارضی ایران از معدود چیزهای زندگی من است که حاضرم بخاطرش بجنگم و بمیرم. برای همین این بخش حرفت دردم آورد. فرقی نمی کند این تمامیت ارضی را تجزیه طلبی داخلی تهدید کند یا تهدید نظامی خارجی. جلوی هر دویش من حاضرم سینه سپر کنم. به سابقه نوشته های این وبلاگ هم مراجعه کنی می بینی در اوج تهدیدنظامی آمریکا نوشته ام فرقی نمی بینم بین ارتش بعث عراق و سپاه تفنگداران دریایی آمریکا و همان طور که ایستادن جلوی تجاوز عراق واجب بود نبرد علیه متجاوز احتمالی غربی هم لازم است. همه ی اینها را نوشتم برایت که بگویم من شیفته این مملکتم، اینجا وطن من است و من دل در گرو مهر ذره ذره خاکش دارم که اگر نداشتم راه رفتن چندان مسدود نبود. با این پیشینه اما من همچنان اعدام فرزاد کمانگر را محکوم می کنم.


قوه قضاییه ظرف دوازده سال گذشته ابزار سرکوب اصلاح طلبی در ایران بوده است، روزنامه ها را توقیف، مردمان را زندانی و قاتلان را تشویق کرده است. هجده تیر 78 شبه نظامیان انصار و نیروی انتظامی به کوی دانشگاه تهران حمله بردند، رهبر حکومت مساله را محکوم کرد، قوه قضاییه می دانی چه کرد؟ بعد از کلی بردن و آوردن اینها، گروهبان عروجعلی ببرزاده را به اتهام سرقت یک فقره ریش تراش محکوم کرد و دیگر هیچ. تمام آن بگیر و ببند و بزن و بکش با محکوم کردن سرقت یک ریش تراش تمام شد و رفت. قتل های زنجیره ای هم همین، قتل های کرمان هم، ترور حجاریان ایضن...می توانم تا صبح از این نمونه ها برایت بشمارم که قوه قضاییه سنگ را بسته و سگ را گشوده است. حالا با چنین کارنامه درخشانی من چطور باید به حکم پشت درهای بسته ی این سیستم اعتماد و باور کنم فرزاد کمانگر معلم، تروریست بوده... که را کشته؟ کجا بمب گذاشته؟ دادگاه علنی اش کو؟ وکیل مدافعش چرا به پرونده اش دسترسی نداشته؟ هیات منصفه مان کجاست؟ کجا اقدام مسلحانه برای تجزیه طلبی کرده؟ تازه به همه ی اینها که شد جواب بدهیم باید برویم سراغ سوال اصلی: با قومیت های ایرانی چه کرده ایم که جوانان و نخبگانشان راه نجات را به غلط در تلاش برای تجزیه می جویند؟ دردمان کجاست و چطور باید درمان شود؟


قصه کمی پیچیده تر از این حرف هاست بابک. سال هاست عادت کرده اند بی کفایتی و بی تدبیری شان را بگذارند پای استکبار و استعمار و صهیونیسم و غیره. هرکس مشفقانه گفته راهتان غلط است متهم شده به دشمنی با خدا و پیغمبر و دین مبین. هر کس گفته داریم به ترکستان می رویم، فرصت سوزی می کنیم، منافع ملی را آتش زده ایم تهمت شنیده جاسوس زرخرید بیگانه است...یادت باشد ما همه ایرانی هستیم، من همانقدر نسبت به این خاک حق دارم که تو، همانقدر تعصب و غیرت روی ایران دارم که تو و هر کس که بخواهد برای منافع خود؛ من و تو را، مذهبی و سکولار را، فارس و کرد را روبروی هم قرار دهد حتمن بدخواه این ملک است. دل به بدخواهی ندهیم، دست از متهم کردن هم برداریم. این مملکت حتمن به اندازه همه ما جا دارد

25 comments:

  1. یک دانشجوMay 13, 2010 at 7:38 AM

    از شما خواهش میکنم این لینک رو ببینید و نظرتون رو بفرمایید و ما رو از اشتباه خارج کنید. این لینک و فیلم موجود بسیار گویا هستند اما خوب نظرات افرادی مثل شما هم که قاعدتا به دور از تعصب و همراه با منطق است خلاف آن چیزی است که در این لینک دیده میشود. پس فردی مثل من دچار تناقض میشه.
    ممنون میشم اگه نظرتون رو بفرمایید. واقعا در این اوضاع و احوال رسانه ای به شدت گیج شده ام.

    http://alef.ir/1388/content/view/71632/

    ReplyDelete
  2. میثم الله‌دادMay 13, 2010 at 7:54 AM

    حرف من هم همین بود. ممنون.

    ReplyDelete
  3. من از بعد از انتخابات سال گذشته خواننده این جا شدم...همیشه منصف و معتدل بودید..این نوشته اما شاه بیت غزل بود. به داشتن هموطنی مثل شما افتخار می کنم.

    ReplyDelete
  4. آخیش که حرف دلمون رو زدی مبسوط خان داداش.
    من هم دقیقا همه ی حرفم اینه که اولا کی میتونه  ثابت کنه این اتهامات سند سازی نبوده و تازه بعدش واقعا کسی چرا نمیگه این همه سال بر سر اقوام این مملکت حکومت چه آورده که به اینجا رسیده داستان.

    ReplyDelete
  5. آباد خواستن وطن این روزها جرم است و ایران یکپارچه خواستن اتفاقا" جرم تر! ترکستان هم که مقصد پدید و نه چندان دور مدیران ارشد! این سرزمین است.
    حافظه ی تاریخت چه بغضی از من شکست امیر حسین...

    ReplyDelete
  6. به نظر من تبلیغات یک جانبه ای که باعث شده با شنیدن اسم کردها به خشونت و تجزیه طلبی فکر کنیم مهم ترین عامل تجزیه طلبی است. حکومت اگر حکومت مرکزی است و حکومت ایران است باید مال تمام ایرانیان باشد. نه حکومت فقط اقلیت موافقش بعد هم انتظار داشته باشد علم هیچ مخالفتی بلند نشود. حالا چه تجزیه طلبی قومیت ها یا مخالفین عقیدتی

    ReplyDelete
  7. داشتم فکر می کردم اگه صدای امثال تو زود تر و گسترده تر به گوش مردم این مملکت برسه راه دموکراسی خیلی کوتاه تر و کم هزینه تر می شه. سنگها زودتر نرم می شن و مردم یه دست می شن...

    ReplyDelete
  8. امیر جان
            بهترین تحلیلی بود که تو این چند روزه خوندم ...کاشکی همه افراد پنبه ها را از تو گوش هاشون بیرون میآوردند

    ReplyDelete
  9. برای من یکی هیچ فرقی نداره که ایران به همون شکل گربه ای که هست بمونه یا سر و دمش رو از دست بده.
    برام مهم اینه که اونایی که تو این سر و دم و دل زندگی می کنند بتونند یه رفاه نسبی و آزادی داشته باشن
    اصلا تجزیه شدن چه ایرادی داره؟

    ReplyDelete
  10. من تقریبا تمام متن ها تو میخونم و اگه جالب باشه پیام های دیگران رو هم میخونم. چیزی که برام جالبه اینه که همیشه اکثریت باهات موافقند و همین جور قربون صدقه ات می رند حتی وقتی حرف بیخود می زنی. واقعا خسته نمی شی از اینکه متن هات هیچ بحثی ایجاد نمیکنند و احساسات و نظرات دیگرانو به چالش نمی کشند؟؟!!!

    ReplyDelete
  11. بر فرض بیان از مردم یه قسمت از یه کشوری رای گیری کنن که می‌خوان از کشور جدا بشن یا جز کشور باقی بمونن. وقتی همه‌شون می‌خوان با کی قراره جنگید؟ برای چی؟ این سر دنیا نشستم و کلی امکانات دارم حقم نیست که بیام برای یه سری آدم که هیچ چیزی ندارن خیلی از داشته هاشونم ازشون گرفته شده تعیین تکلیف کنم که باید دلشون بخواد جز این کشور بمونن.  
    من ایران یکپارچه رو دوست دارم و در عین حال برا برق نگاه دوستای کردم وقتی از اتحاد چهار کردستان حرف می‌زنن ارزش قائلم. ‌مطمئن نیستم اگه من به خاطر اسم پدرم از گزینش ادارات دولتی یا دانشگاها رد می‌شدم یا تو مدرسه مجبور بودم درسایی رو بخونم که توهین به عقایدمه یا دولت مرکزی تمام تلاشش رو برای تحقیر باورها و عقایدم انجام می‌داد بازم اون ایران یکپارچه رو دوست داشتم یا نه.
    خیلی مرزا قراردادین. مرزای کشورها هم همین طور.

    ReplyDelete
  12. کاش می شد یکی یه نسخه ((دیوار)) به دست کسایی که حکم اعدام میدن یا باهاش موافقن میرسوندیم تا یه کم حال و هوای یه اعدامی رو حس کنن واقعا آدم رو منقلب می کنه.

    ReplyDelete
  13. به نظر من اعدام در هر شرایطی و برای هر کس (هرچقدر هم جنایتکار) محکوم است. محاکمه اش هم اگر به دست دادگاه ناعادل باشد محکوم تر. اگر بدون هیات منصفه باشد محکوم تر. اگر غیر علنی باشد محکوم تر. اگر بدون حضور وکیل باشد محکوم تر. اگر حتی بعد از اعدام هم معلوم نشود که به کدام گناه بر سر دار شده اند ...
    تمامیت ارض ما شرمسار است ...

    ReplyDelete
  14. ادبیات خودت همیشه بهتر جواب میده.جوابیه خوبی برای خوانندگان "سه نقطه"(!!!!!!!) بود

    ReplyDelete
  15. آقای امیرحسین شما میخوای جواب این بابک بدی (لابد داری با بابک جان گفتمان میکنی برای تمرین دموکراسی چون بابک هم حق داره حرفشو بزنه طفلی) دیگه چرا مغلطه میکنی؟ جنگ ایران و عراق چه ربطی به ورود آمریکاییا به ایران داره مگه عراق بعداز سرنگونی صدام تجزیه شد؟ تعصب تو هر چیزی تعصبه چه ناموس باشه چه وطن اون جنگ که واسه ملت بدبختی بود واسه خمینی رحمت بود(به گفته خودش) که معلومه برای چی. اگه شما دل در گرو ولی فقیه داری (که از نوشته ات اینطور بنظر می یاد وقتی میگی رهبری محکوم کرد ولی قوه قضاییه چیکار کرد (آقا بی خیال سیاست بازی تا کجا)) و از یه طرف میگی به نقاش اعتماد کنید (میرحسین) اونم حتمن تا جاییکه شعارهای خطرناک و به قول نقاش ساختارشکن داده نشه تا حاصل کار این بشه که جنبشی به این عظمت بعد این همه خسارت و کشته به اینجا برسه که آقایون برای ضربه شستی در آستانه خرداد راحت بیانیه رسمی صادر کنن که 5نفرو اعدام کردیم ما هم در تصور خام رهبری میرگاندی باشیم که بله راه چاره اجرای بدون تنازل قانون اساسی و قسمتهای مربوط به حقوق مردم است نقاشی که از سر اتفاق در لحظه سرریز تحمل یک ملت شد یه رهبر ناخواسته اگه بین آرزوی مدینه فاضله

    ReplyDelete
  16. اگه بین آرزوی مدینه فاضله گم گشته خودش از زمان جوانی که در صورت اون پیرخرابات دنبالش بوده و حقوق مردم آویزون نبود و به شعارهای جنبش نمی گفت خطرناک و ساختارشکنانه الان سر امثال فرزاد کمانگر به این راحتی بر دار نبود.

    ReplyDelete
  17. اینجا جای دعوای من و شما بر سر امیرحسین نیست. که چرا همه ازش تعریف میکنن یا چرا فلانه و بهمان.
    نظرمون رو راجع به ن.شته بدیم.
    من خیلی وقته راجع به این مسائل سکوت میکنم چون به این نتیجه رسیدم اطلاعاتم کافی نیست. .ولی من هم عاشق ذره ذره خاک وطنم هستم!

    ReplyDelete
  18. درود بر شما.

    ReplyDelete
  19. جمهوری اسلامی و خیر؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  20. آخه روز روشن که نیازی به شرح دادن نیست! آقایونی که میان اینجا و حتی همین فضای نصفه و نیمه ی مجازی رو هم تاب نمیارن گویا یادشون رفته حکومت سلطنتی تحت امر ولی فقیهشون هیچ روزنه ای رو برای حرف مخالف باقی نگذاشته! اون سه نقطه ای که به حق اسمش رو سه نقطه گذاشته یه نگاهی به اطرافیان خودش و رهبرش بکنه تا مفهوم قربون صدقه رو بهتر متوجه بشه!

    ReplyDelete
  21. کاملا درست و منطقی نوشته اید.

    ReplyDelete
  22. میر حسین موسوی میپرسد: کدام یک بهتر است؟ بیشتر کردن فشارها و ساختن حجره‌های جدید در زندان اوین به رغم شعارهای اول انقلاب که حذف زندان اوین بود، یا کنار آمدن و کار کردن همراه مردم.شما جواب بده اقا بابک

    ReplyDelete
  23. من به عنوان یک کرد که عاشق ایرانم و هرگز تجزیه شدن ایران رو نمی خوام باید بگم فقط باید جای ما باشی تا بدانی زندگی در اقلیت یعنی چی ؟  کسانی که بی گناه و تنها برای ابراز عقیده بر سر دار می رن رو تروریست خطاب کردن و بابت اعدامشون خوشحال بودن در شان هیچ انسان آزاده ای نیست ! به امید ایرانی آزاد و خالی از تعصب

    ReplyDelete
  24. آنچه از دل برايد بر دل نشيند، اين نوشته را دوبار از اول تا آخر خواندم. عالي بود مرسي

    ReplyDelete
  25. مگه ترکستان چشه؟

    ReplyDelete