Thursday, January 11, 2007

گردون شش

کتاب هفته:مرشد و مارگریتا،نوشته میخائیل بولگاکف،ترجمه دکتر عباس میلانی.

«مرشد و مارگریتا» کتابیه بی نیاز از توصیف،اگر کتاب رو بخونید متوجه میشین که کتاب چه تاثیر مهمی بر ادبیات و به دنبالش بر سینما در دوران معاصر گذاشته-از شما چه پنهون من حتی رگه هایی از تاثیرش رو بر هری پاتر هم پیدا کردم-اگر قرار باشه من ده تا از بهترین کتابهایی که تو زندگیم خوندم انتخاب کنم یکیش قطعن همین مرشد و مارگریتاست.دو تا ترجمه ازش تو بازار ایرانه حتمن ترجمه دکتر میلانی رو بخرید

فیلم هفته:shall we dance :فیلم داستان سر راست آمریکایی پسند مزخرفی داره.اما چند پارامتر هست که دیدنیش میکنه:اول اینکه دوست داران ریچارد گر و جنیفر لوپز میتونن یه دل سیر سیاحت کنند حضرات رو،دوم اینکه کارگردان در عین فیلم نامه کلیشه ایش به شعور آدم توهین نمیکنه و مهمتر از همه فیلم در مورد رقصه و صحنه های رقص محشری داره.من خودم بنا به همین بند آخر و علاقه مفرط به رقصیدن و تماشای رقص فیلم رو ۳ بار دیدم.رسمن هم اعتراف میکنم هر وقت خلقم خیلی تنگ میشه میشینم دو باره یه قسمتایی ازین فیلم رو میبینم

ترانه هفته:just one last dance :این آهنگ سارا کانر...چه خاطراتی هم پشتش هست برام

شعر هفته:چقدر دزدیدن نگاه/از چشمان تو/لذت بخش است/گویی/تیله ای/از چشمم به دلم میفتد/بانو/با مردی که تیله های بسیار دارد/می آیی؟(کیکاووس یاکیده-بانو و آخرین کولی سایه فروش)

وبلاگ هفته:قهوه خانه آقای مرعشی خواندنیست.من که مشتری ثابت این بخش از سایت برادر همسر آقای رفسنجانی هستم

پست هفته: این پست دوست معزز ناشناسم:فمنیست بودن هم اگر بخواهد از شعار خارج شود کلی دردسر دارد انگار

سوتی هفته:شخص شخیص خودم!بله خودم.ده روزه که دارم به فجیع ترین سبک ممکن سوتی میدم.دمم گرم و دلم خوش!



13 comments:

  1. آخ جون گردون

    ReplyDelete
  2. ببخشيد با تاخير اما به قول شما با شدت تولد ۳۰ سالگی مبارک...دلت خوش :)

    ReplyDelete
  3. فریاد ناصریJanuary 11, 2007 at 1:56 PM

    ايشالله که مبارکه قدمت /ببخشيد يه کم دير اومدم/عزيز دل برادر /اينقدر ما رو نگردون دور گردون

    ReplyDelete
  4. دختر ارديبهشتیJanuary 11, 2007 at 2:08 PM

    تولدت مبارک امير. ببخشيد که دير شد... خودت که می دونی///

    ReplyDelete
  5. دختر ارديبهشتیJanuary 11, 2007 at 2:09 PM

    فيلمه رو ديدم آره دل باز کنه........کتابم خوندم جالبه ...وقتی خوندمش که اوایل طرحم بود و  تو روستا تنها بودم ....کلی هم ترسيدم يه شبی...

    ReplyDelete
  6. پسته هفتت خيلی جالب بود.// البته ظاهرا اينو نبايد به تو بگم بايد به خودش گفت... مرسی از اين گردونات

    ReplyDelete
  7. ۱.شاد آمدی ...

    ۲.دير به روز کردی اين بار!

    ۳.آدرسی که گذاشتم اين پايين بيانيه۱۱۰ تن از دانشجويان همدان در اعتراض به انحلال...هم خودت و هم عسل خوانان اگر شوقی داشتيد بخونيد!

    ۴.زی با زی!

    ReplyDelete
  8. فيلم هفته عاليه... من چندين باررر ديدمش ... هر بار که ميبينم يه درس و نکته جديد از توش گير ميارم... ارزش چندين و چند بار ديدن رو داره..واقعا اين فيلم درس ميده به ادم..

    ReplyDelete
  9. چقدر رفتار و بر خورد اون خانمه (زن ريچارد گر توی فيلم) ؛ منطقی و قشنگه...ادم کيف ميکنه..

    ReplyDelete
  10. در مورد سوتی نگو که من اولم البته تقصیر خودمه اینقدر وراجی میکنم که اخر یک سوتی بدم !!در مورد ÷ست هفته هم ممنون جالب بود

    ReplyDelete
  11. کتاب هفته: شيطان اين کتاب دوست داشتنی ترين شيطانی ست که ديده ايد. من تو اين کتاب عاشق شخصیت کروويفم. درباره سوتی هفته هم  بگويم که بگذاريد يکيش رو براتون تعریف کنم: امیر خان این هفته تشریف آوردند پیش مامان جونشون موقعی که می خواستند برگردند تهران دقت کنید به این قسمت موقع خداحافظی . خیلی عاشقانه رفتند به سمت مادرشان و گفتند مامان سلام.

    ReplyDelete
  12. تاخير را که بپذيری تولدت مبارک

    ReplyDelete