Monday, November 30, 2009

دور از چشم فمنیست ها

یک زمانی کشف و شهود کرده بودم که فقط وقتی می توانم مطمئن باشم عاشق زنی ام که دلم بخواهد عمر بگذارم پای مراقبت از او...امروز به کشفم یک تبصره اضافه کردم: فقط وقتی می توانم از عاشقی مطمئن باشم که نه تنها دلم بخواهد از آن زن مراقبت کنم که به وقت ضعف، دوست داشته باشم با او باشم، که از پرستاری شدن توسط او لذت ببرم. که روی ضعیف مضمحلم را نشانش بدهم و بگذارم تر و خشکم کند.

19 comments:

  1. چقدر در این مورد باهات هم عقیده هستم من...!‌

    ReplyDelete
  2. و نمی دانی که چه حس غریبی دارد گاه  مادری کردن برای آن که دوستش داری. زن که باشی , مادری هم با تو همزاد است.

    ReplyDelete
  3. خب ارباب شما الان عواطفتون بالانس شده؛ این که خیلی مبارکه!

    ReplyDelete
  4. ای بابا عشق سیری چند؟
    پ ن:من که فمینیست نیستم

    ReplyDelete
  5. بینظیری تو جان برار

    ReplyDelete
  6. این فمنیست که قاعدتآ باید فمینیست باشد, دیو دوسر است؟ غول بی شاخ و دم است؟ خنده‏دار است واقعآ. انگار زن فمینیست عاری از هرگونه احساس و عاطفه‏ی انسانی‏ست. مثلن شریک و همراه و همسر را به روزگار ضعف و بیماری یا تنگ‏دستی یا هر چه منفی قلمداد شود تنها می‏گذارد. نویسنده‏ی این متن چه کسی را مبنای ارزش‏گذاری و قضاوت قرار داده؟ هندجگرخوار و مادر فولادزره؟
    آدم می‏ماند حیران.
    دارم فکر می کنم به تعداد دفعاتی که پرستاری کردم از مردانی که دوستشان داشتم، شانه ام پناه آنها بوده، در بغلم گریه کرده اند...ساعت ها گش شنواشان بوده ام، خریدهایش را انجام داده ام و هزار یک همدلی و مراقبت دیگر ...تعدادش از دستم در رفته ...و بنده فمینیستم...

    ReplyDelete
  7. سخت نگیر امیر حسین عزیز ، زنا هم میدونن چه لازمه مراقبت کردن و بیشتر مراقبت شدن از طرف یه .....

    ReplyDelete
  8. فقط میشه گفت این هم برای خودش نظریه... بعضی ها ساده عاشق می شوند و بعضی ها با تبصره و بند عاشق می شوند... ولی اصل اینه که عاشق می شوند...

    ReplyDelete
  9. اتفاقا من دیشب داشتم به این مسئله فکر می کردم که چقدر دلم می خواد از یه مرد مریضی که خودشو برام لوس کرده پرستاری کنم! ... واجب شد قربان ما شما رو ببینیم!

    ReplyDelete
  10. من فقط حس فضولیم گل کرده بود سر این پست و اون کامنت و گودر و غیره

    الان یک نفس راحت کشیدم و حس فضولیم ارضا شد

    ReplyDelete
  11. جناب امير حسين اين نوشته شما اصلا مردسالارانه نبود. من هم به عنوان يه زن حس نكردم كه نگاه مراقبتي ميخواهيد به زن داشته باشيد. منتها مشكل ذهنيت شما اين است كه شما كليشه هايي را با خودتان در مورد زنان به همراه داريد كه هيچ وقت و هيچ گاه نميخواهيد بپذيريد كه اين كليشه ها مردسالارانه است سعي ميكنيد گل و بلبل و آذين بهش ببنديد و به ظاهر مدرنش كنيد و بگوييد كه نه اصلا برابر خواهي و ... است در صورتي كه اين مدلي نيست واقعا. خيلي جاها عقايد شما واقعا غير برابري و مردسالارانه است. قبول كردن يا نكردن اين موضوع هم از طرف شما هيچ اهميتي براي من خواننده و يا حتي فمينيست ها ندارد. شما ميخواهيد كه اين كليشه ها و تفكرات اتان را حفظ كنيد و فمينيست ها را به نوعي آدمهاي هجوم برنده به اين اعتقادات اتون ميدونيد و اينه كه معمولا باهاشون كنار نمي اييد. به نظرم هم اين مشكلي نيست تا وقتي كه شما سعي نكنيد اصرار كنيد كه عقايد اتون برابر خواهانه هست. در ضمن قرار نيست چون شما مثلا كتاب ميخوانيد يا تحصيلكرده هستيد يا ... نتيجه فرهنگ مردسالار كشور ما نباشيد كه. اگر اين موضع رو بپذيرد اونوقت ميفهميد كه خانم هاي فمينيست هيچ هم به شما و نگاه ا

    ReplyDelete
  12. اگر اين موضع رو بپذيرد اونوقت ميفهميد كه خانم هاي فمينيست هيچ هم به شما و نگاه اتون خرده نخواهند گرفت و ...
    مسلما همه ابعاد زندگي با يك زن از نظر شما فقط در اين يه موضوع خلاصه نميشود اين يه بخشي است كه اين لحظه خواستيد در موردش بنويسيد ميتوانيد يه روز ديگه در مورد آشپزي بنويسيد و ...
    فمينيست ها مشكل اشان با ذهنيت هاي مردسالارانه است نه با اينكه شما بگوييد كه من دوست دارم زني باشد كه ازش مراقبت كنم و ازم مراقبت كنه و ... ولي وقتي تيتر ميزنيد دور از چشم فمينيست ها اين به ذهن آدم ميرسه كه مگر فمينيست ها مخالف اين ديدگاه شما هستند و ... مخصوصا كه مطالعه چنداني هم در مورد فمينيسم  نداريد.

    ReplyDelete
  13. من هم ممكنه يك روزي مريض بشوم و بنويسم كاش مادرم پيشم بود و... خب اين يعني من مادرم رو براي اين ميخواهم؟؟ مسلما نه. وقتي شما اين مدلي تيتر ميزنيد و اين مدلي مينويسيد بايد قبول كنيد كه واكنش منفي هم خواهيد داشت.
    بنابراين هيچ فمينيستي نميخواهد دنياي شما و زندگي اتان را برهم بزند يا هجوم برنده به ديدگاه شما در زندگي شخصي شما باشد، مهم زني است كه قرار است در كنار شما زندگي كند و از اين ديدگاه لذت ببرد و اگر نبرد حتما در انتخابش دچار اشتباه شده. اما وقتي شما نظرتان را در مورد يك مطلبي در يك جاي عمومي مطرح ميكنيد معلوم است كه واكنش به حرف شما وجود خواهد داشت. ديگر اينجا فمينيست ها شخص خود شما يا رابطه هاي شخصي شما را تحليل نميكنند، آنها به ديدگاه شما و نظري كه داديد ايراد ميگيرند. به نظرم بهتر است كمي انتقاد پذير باشيد. نميشود گاهي فكر كنيد كه چرا وقتي در مورد زنان مينويسيد اين همه برخوردهاي سريع و تند از فمينيست ها ميگيريد؟؟؟ شايد گاهي نگاه اتان حاوي مطالبي است كه خودتان قبول نداريد.

    ReplyDelete
  14. در ضمن شما خودتان وقتي فمينيست نيستيد و وقتي هيچ فعاليتي در زمينه برابري حقوق زن و مرد نداريد، وقتي حتي از فمينيست ها خوشتان هم نمي آيد و ....حتي از نزديك هم در مسايل زنان دستي در آتش نداريد و ... حتي در كلاسهايي شركت ميكنيد كه نگاه مردسالارانه را ترويج ميدهد و راضي هستيد و فكر ميكنيد كه اين كلاس ها به شما كمك كرده؛ چرا به خودتان اجازه ميدهيد كه در مورد ميزان افراط و تفريط نگاه اشان تصميم بگيريد و نظر بدهيد؟؟؟ شما وقتي نقطه مقابل عقايد فمينيست ها رو داريد بايد قبول كنيد كه خيلي هم سخت و سفت نقد شويد. فمينيست ها شما را نقد ميكنند نه اينكه له كنند و از بين ببرند اگر شما چنين احساسي در مورد نقدها داريد پس به نظر من كمي در مورد ديدگاه يتان تجديد نظر كنيد. نميشود كه شما يك نفر درست بگوييد اما بقيه فمينيستها به خون شما تشنه كه؟؟ ميشود مثل رابطه ا.ن و جنبش سبز. سبزي ها ازش انتقاد ميكنند اما او ميگويد شماها برانداز هستيد و ... قرار نيست كه خواندن چند تا كتاب و تحصيلات و مقاله نوشتن در روزنامه باعث بشود ما انسان برابر خواهي باشيم مخصوصا كه در يك جامعه و فرهنگ مردسالار زندگي ميكنيم.

    ReplyDelete
  15. همونطور كه الان هر كس ميخواهد مثلا در جنبش سبز باشد نبايد عقايد ديكتاتوري داشته باشد و ... و يا اگر داشته باشد از بين اين دوستان سبز طرد ميشود؛ شما هم وقتي ميخواهيد خودتان را عضوي از دنياي زنان و مردان برابر خواه نشان دهيد بايد لااقل ديدگاه ها و نظرياتي داشته باشيد كه برابر خواه باشد. وقتي دوست داريد عضو اين گروه مثلا به حساب بياييد پس بايد قبول كنيد كه اعضاي گروه (مخصوصا مهم ترين هاش) ديدگاه و گفتار شما را به نقد بكشند و با شما وارد بحث شوند اما وقتي شما هيچ رقمه قبول نميكنيد يا فكر ميكنيد كه اينها هجوم برنده به عقايد شما هستند؛ بايد بپذيريد عضو گروه شما را نداند و عقايدتان را نقد كنند، ممكن است براي شما تيز و برنده باشد چون همه هويت خودتان و زن را به گونه اي تعريف ميكنيد كه در نقطه مقابل اين تفكر هست، اما اين فقط يه نقد ساده به ديدگاه شما است. اگر شنيدن كلمه مردسالار يا پدرسالار براي شما سخت است و احساس جوالدوز و فحش و ... با شنيدنش به شما دست ميدهد؛ خيلي از نظرات شما هم در مورد زنان و فمينيست ها همين حس را به فمينيست ها ميدهد. انها براي يك بسته ديدگاهي اسم مردسالاري گذاشته اند؛ اگر دوست نداريد آنها چنين اس

    ReplyDelete
  16. اگر دوست نداريد آنها چنين اسمي به شما بدهند خيلي راحت از اين بسته ديدگاهي خارج شويد. اگر دوست نداريد خارج شويد؛ اصرار نكنيد كه برابر خواه هستيد و مثل فمينيست ها نگاه ميكنيد و ... در اين صورت آنها حق دارند سريع شما رو مورد نقد قرار بدهند و بگويند چنين كسي با وجود ادعايش هم گروه ما نيست. مثلا اگر الان آيت ا.. جنتي بيايد بگه من عضو جنبش سبز هستم شما چه واكنشي نشان ميدهيد؟؟ مشابه اش را خانم هاي فمينيست وقتي شما ادعا ميكنيد كه من برابر خواه هستم انجام ميدهند.

    ببخشيد كه طولاني شد اما من فكر ميكنم خيلي سعي ميكنيد بگوييد برابرخواه هستيد اما خوب وقتي نيستيد چرا قبول نميكنيد؟؟ وقتي كساني كه به وضوح دارند در اين زمينه فعاليت ميكنند و عقايد شما را به عنوان برابرخواهي قبول ندارند چرا اصرار ميكنيد كه هستيد؟؟ لزومي نداره هم به نعل بزنيد هم به ميخ. خيلي صريح بگوييد من اين مدلي فكر ميكنم و اين برخلاف ديدگاه فمينيست ها است و من ديدگاه فمينيست ها رو قبول ندارم. سياست يك بام و دو هوا نميشود كه. در ضمن كسي نميگه فمينيست ها آخر راستي و درستي هستند و ... اگر شما ميخواهيد مثل اونها برابرخواه تلقي بشويد بايد ملزوماتش رو هم بپذيري

    ReplyDelete
  17. اگر نميخواهيد لزومي نداره احساس جوالدوز زدن بكنيد. انتقاد پذير باشيد.
    ببخشيد كه طولاني شد. شرمنده اما احساس ميكنم شما مرتب خودتان را در اين زمينه ها مخق ميدانيد و جماعت فمينيست رو حمله برنده به شما و شخصيت اتان. خواستم كمي توضيح داده باشم. چون مثل اينكه خيلي راحت يك طرفه به قاضي ميرويد و راضي برميگرديد. افراط و تفريط. جوالدوز و سوزن و ... اين ها رو خودتان تحليل ميكنيد و خودتان به خودتان حق ميدهيد. پس بايد توقع هم داشته باشيد كه نقد بشويد و تند و تيز هم باشد.

    ReplyDelete
  18. آقای دیوانهDecember 2, 2009 at 9:05 AM

    یه "زن" وقتی نخواد بشنوه اگر همه "منطق"های دنیا رو هم بیاری جلوش باز هم تورو متهم جلوه میده...
    اون امیرحسینی که من این 2-3 سال شناختم و شیفته اش شدم همیشه سنگ زن ها رو به سینه زده...حالا یکی بیاد و بخواد بزارتش زیر  رگبار اتهام و ...دیگه نوبر داره!

    ReplyDelete
  19. امیرحسین عزیز، من و شوهرم 8 ساله که داریم این کار رو با هم می کنیم (مراقبت متقابل رو عرض می کنم). خواستم بگم که خیلی کیف داره و حالا که دوست داری امیدوارم تجربه کنی مفصل! فقط یه چیز اونم این که یه وقتایی هم هست که هر کدوممون دوست داریم به حال خودمون باشیم که خب باید حواسمون جمع باشه دیگه!!! شاد باشی!

    ReplyDelete