Tuesday, August 3, 2010

اگر ما پشت آن میله‌ها بودیم...’

اعتصاب غذای نامحدود خانواده‌های زندانیان سیاسی از امروز شروع شد. بعد از اعتصاب غذای هفده زندانی سیاسی زندان اوین برای احقاق حقوق اولیه هر زندانی مطابق قوانین موجود و به شکست انجامیدن مذاکرات با مسوولان، خانواده‌ها نیز به اعتصاب پیوستند... به گمانم تنها گذاشتن آنها شرط مروت نیست. فکر می‌کنم هر کس به طریقی که می‌تواند و توانش را دارد باید کنارشان بایستد و حمایت‌شان کند. با نوشتن، با گفتن، با روزه سیاسی، اعتصاب غذا با هر وسیله‌ای که از دستمان برمی‌آید و فکر می کنیم توانش را داریم.


من از سیاست حرف نمی‌زنم، حالا این‌جا بحث بر سر جان انسان‌هاست. سخن از دل خانواده‌هایی است که نباید تنها بمانند، نباید رهایشان کنیم. منفعل بمانیم و زبانم لال اتفاقی بیافتد، دست‌های هیچ‌کدام‌مان تمیز نیست. از دست‌هایی حرف می‌زنم که سال گذشته همین موقع مچ‌بندهای سبز داشتند و جهان را به تماشای هم‌دلی‌شان فراخوانده بودند... از دست‌ها از دل‌های تک‌تک شما حرف می‌زنم.

9 comments:

  1. مابه انسجام نیاز داریم و پیدا کردن روشهای جدید. همین اعتصاب غذا شاید برای آنهایی که شناخته شده ترند راه حل خوبی باشد اما برای ما راحت می شود تعبیرش کرد به پیشواز ماه رمضان مثلا. باید راه حل جدید پیدا کرد حرکتهایی که نشود به هیچ چیز دیگر چسباندش روشی که تا بیایند فکر کنند به مقابله با آن ما کلی از حرفهایمان را زده باشیم. درهرصورت باید بدانند ما سکوت نمی کنیم

    ReplyDelete
  2. kheyly mamnoon az neveshte hat. man dar facebook page am post mikonam.

    ReplyDelete
  3. جایزه ادبی چراغ مطالعهAugust 3, 2010 at 8:09 AM

    فراخوان نخستين دوره ي "جايزه ادبي چراغ مطالعه"
    مسابفه سراسري داستان كوتاه
    از امروز هر کس که فکر می کند پیشنهادی تازه، هر چند کوچک در ادبیات دارد به جشن كوچك ما بپيوندد و یکی از داستان کوتاه منتشر نشده اش را حداكثر تا 31 ام شهریورماه 89 به نشاني:
    شيراز – صندوق پستي 19- 718773 بفرستد.
    و يا با فایل word به يكي از رایانامه های زير ارسال نمايد:

    info@relamp.ir

    relampaward@gmail.com
    relampaward@yahoo.com
    و براي اطلاعات بيشتر به وب سايت www.relamp.ir  مراجعه نماييد.
    با دوستي:
    ابوذر قاسميان(دبير نخستين دوره جايزه ي ادبي چراغ مطالعه)

    ReplyDelete
  4. بیاید دوباره دست بندهای سبزمون رو ببندیم هر کی تو فیس بوکه یا وبلاگ داره یه جوری خبررسانی کنیم

    ReplyDelete
  5. پير فرزانهAugust 3, 2010 at 10:16 AM

    متاسفانه آن قدر منفعت طلب و بی تفاوت شده ایم که یادمان رفته همین روزها در سال گذشته دنبال تراشیدن بهانه و پیدا کردن مناسبت برای اعتراض بودیم . و امسال بهانه ها و مناسبت ها می آیند و می روند و ما همچنان با امید به فردای روشن ، پاهایمان را دراز می کنیم و آفتاب می گیریم . واقعا باید کاری کرد.

    ReplyDelete
  6. پارسال این وقتا دنبال زمان و مکان تجمعات بعدی بودیم.الان دنبال فرکانس جدید فارسی1

    تورو قران بیاین یه همفکری کنین یه جوری نشون بدیم ادمای پشت اون میله ها رو یادمون نرفته.

    ReplyDelete
  7. با سلام
    اینجانب دانشجوی دوره کارشناسی رشته روانشناسی بالینی دانشگاه علامه طباطبایی هستم و برای تکمیل پایان نامه ام نیازمند تکمیل پرسشنامه هایم توسط دانشجویان دانشگاه های شهر تهران هستم. موضوع پژوهش من بررسی رابطه بین ابعاد عشق و تعدادی از ویژگی های فردی می باشد و برای پرکردن پرسشنامه ها حداقل شرط لازم این است که آزمودنی هم اکنون داری رابطه عاشقانه با شخصی دیگر و یا افکار عاشقانه درباره شخصی دیگر باشد. لازم به توجه است که نمونه من بایستی از دانشجویان دانشگاه های تهران باشد ولی شرکت تمامی دانشجویان کشور در این پژوهش مجاز است وجواب آزمون به آنها داده خواهد شد. در پایان خواهشمند است فیلد مربوط به دانشگاه را بدرستی پر کنید تا در انتخاب اعضای نمونه پژوهش دچار اشتباه نشویم.
    برای شرکت در آزمون آدرس زیر را در مرورگر خود کپی کنید و کلید اینتر را فشار دهید.
    Azmoon.freei.me
    از مسئول وبلاگ خواهشمندم برای اعتلا و پیشرفت سطح علمی جامعه این آگهی را حذف نکند تا سایر بازدیدکنندگان هم در صورت تمایل بتوانند شرکت کنند.
    با سپاس

    ReplyDelete
  8. سلام. از خبر رسانی ات ممنون. اینها برای سیاست به زندان رفته اند، چرا از سیاست حرف نزنی ؟ سیاست مرکز ثقل همه ی این کشتارها و شکنجه ها است. اگر آن را کنار بگذاری، زندگی اینها را بر باد داده ای. منظورم این نیست که 100% حمایت کنی. این خبر رسانی خودش یک نوع سیاسی کاری است. موفق باشی

    ReplyDelete
  9. من دوباره دستبند سبزم رو می بندم

    ReplyDelete