Monday, October 29, 2007

تف تو گورت سانسورچی

پیش نوشت:خواندن این پست استثنائن مجانی نیست.وقتی تا آخرش خواندید و تمام شد برای حلال شدن ماجرا،لطفن رکیک ترین فحشی که بلدید نثار زنده و مرده هر چی سانسورچیست در جمهوری اسلامی بنمایید

فیلمی هست به نام «محرمانه لس آنجلس»که درش راسل کرو و کوین اسپیسی بازی میکنند.مدتها مشتاق دیدنش بودم و سال قبل برنامه سینما یک سیمای مفخم جمهوری اسلامی پخشش کرد و من مشتاق هم چهار چشمی نشستم برای تماشا.فیلم به نظرم معمولی بود و البته آشکارا شدیدن سانسور شده...در هر حال دیدیم و با خودمان گفتیم بدون دیدن «محرمانه لس آنجلس» از دنیا نرفتیم.شد و شد وشد تا همین هفته قبل در بساط دستفروش فیلمی محترم این فیلم را یافتیم.گفتیم بخریم یا نخریم،خلاصه من باب اثبات خریت خریدیم.بعد تشریف بردیم بنده منزل و مشغول دیدن شدیم.چشمتان روز بد نبیند فیلم که تمام شد تازه دوزاریمان افتاد آنچه که سیمای حکومتی به اسم «محرمانه لس آنجلس» به خوردمان  داده در واقع «محرمانه قم» بوده و ما حالیمان نشده...دقیقن سانسور چی محترم داستان فیلم را عوض کرده بود و تمام سکانس هایی که روح فیلم را تشکیل میدادند از دم تیغ گذرانده و شامل لطف اسلامی فرموده بود.با خودمان عهد کردیم اهرمن در دنیای دیگر نیم سوز به ماتحتمان کند اگر باز هم بنشینیم از تلویزیون حکومتمال شاهکار های سینمایی ببینیم

پی نوشت:دیالوگی داشت در آخر فیلم که خیلی به دلم نشست.دو پلیس که میان دل و مقام هر یک انتخاب خودشان را کرده بودند،به همراه زن تن فروشی که موجب جدل بود داشتند از هم خداحافظی میکردند.زن به مرد جاه طلب گفت:«بعضی مردا دنیا رو فتح میکنن و بعضیا هم با فاحشه ای که دوسش دارن میرن آریزونا»

17 comments:

  1. اوللللللللللللللللللللللللللللللللللل

    ReplyDelete
  2. کوروش-وفاداردلشکستهOctober 29, 2007 at 9:32 AM

    سلام ..وبلاگ جالبي داري...يه سر هم پيش من بيا..پشيمون نميشي!

    ReplyDelete
  3. آخ گفتی ياد خريته نصفه نميمه ی خودم واسه ديدن نيمی از فيلم مارتا از شبکه ۱ افتادم.

    انگار نه انگار که پشت دستمو داغ کرده بودم که تلوزيون اسلامی را بی خيال شم

    ReplyDelete
  4. سلام.مرسی که سر زدین.

    با یک ببخشید بزرگ خدمت کل آقایون...دوستی می گفت:اصولا مردها به دنبال یک فاحشه ی آشپز می گردند...

    ReplyDelete
  5. ای اقا... ديگه شما چرا؟ وقتی فيلم هامون رو ده ديقه ش رو قيچی می کنن از فيلم های خارجی چه انتظاری داری برادر من... البته این سانسورچی ها شاهکارهای دیگه ای هم زدن از جمله فیلم کوتاه هیت !!!

    ReplyDelete
  6. بعيد بود که يه <دنبال فيلم بگرد> از سيمای ايران فيلم ببينه ...حتی اگه آبی و رابی رو نمايش بدن!!

    ReplyDelete
  7. مگه قضيه سريال معروف"اوشین" رو نشنیدید؟

    اوشین یک زن تن فروشه که تو جایی با چنین عنوانی زندگی می کنه! با ری یوزو(شوهرش) تو چنین جایی آشنا می شه!

    حالا ما چی دیدیم؟ یه زن زحمت کش مظلوم و معصوم و فارغ از هر گناهی!

    وقتی ژاپنی ها فهمیدند که تو ایران این همه طرفدار پیدا کرده خواستند نسخه دوبله شده اش رو با قیمت بالایی باز از ایران بخرند و .....

    ReplyDelete
  8. من با فاحشه ای که دوستش دارم می رم آريزونا هورا برای من، تازه خيلی هم روشنفکرم.

    ReplyDelete
  9. اگه فحش رکيک بلد نباشيم چی کار کنيم که مديون نباشيم؟

    ReplyDelete
  10. اوه . اون جمله معرکه بود .

    واقعن معرکه

    ReplyDelete
  11. حالا اين يعني مني كه اين فيلم رو توي سيماي مفخم جمهوري اسلامي ديدم،بايد برم دونه دونه خيابون ها رو گز كنم تا يه فيلم فروش پيدا كنم كه محرمانه ي لس آنجلس داشته باشه؟ :-<

    من با ركيك ترين فحش موافقم ها...فقط نمي دونم توي اين فحش ها كدومش از همه ركيك تره.با اجازه يه ليست فحش مي نويسم پست مي كنم واسه زنده و مرده ي هرچي سانسورچي ه...

    ReplyDelete
  12. بر هر چی ولد زناست لعنت....

    ReplyDelete
  13. با عذر خواهی از دوستان حسب الامر حضرت اميرانه ( دامت برکاته) بی ادبانه ترين دشناممان را نثار اين قوم نموديم.

    ReplyDelete
  14. اين ديالوگو يه جای ديگه هم شنيدم يادم نمياد کجا...

    سانسور کردنم که ديگه عادی شده با اين کاراشون شعور ملتم زير سوال می برن...

    ReplyDelete
  15. آقا اجازه! ما هم هر چی گشتيم فحش رکيک مناسبی به ذهنمون خطور نکرد... حلال کنين!

    ReplyDelete
  16. آرمان آريايیOctober 30, 2007 at 11:08 AM

    اون مطلبه چه ميکنه ضرغامی منو که يادت هست؟ اينا اصلا دکترا دارن تو زمينه سانسور...به اميد فردای روشن برای من٬ تو و تمام مردم دنيا

    ReplyDelete
  17. اولا خواستم بگم پست شما رو خوندم و هزينه اش رو هم با كمال ميل پرداخت كردم. ديگه ببخشيد اگه كم بود! دوم اينكه من هم همان موقع كه شما ديديد با توجه به ارادتي كه خدمت جناب راسل كرو دارم اين فيلم رو از صدا و سيماي نه چندان محترم مون ديدم و به نظرم معمولي اومد. پس مي فرماييد دوره بيافتيم به دنبال اصلش بگرديم؟!

    و سوم اينكه قلم طنزتون بي نظيره. عجيب به من مي چسبه.

    ReplyDelete