Wednesday, May 27, 2009

راتاتوی

کوفته اندونزی دستپخت مادر آقای همکار دقیقن همون تاثیری رو بر من میذاره که دستپخت آقا موشه ی راتاتوی بر منتقد غذا...سیر می کنم میان بهترین خاطراتم


جایتان سبز خیلی خوشمزه بود

10 comments:

  1. امیر حسین به جای ما!

    ReplyDelete
  2. کوفته اندونزی را قبلا هم درباره اش گفته بودی. نه؟

    ReplyDelete
  3. آقا نوش جان... جسارتا من از هرچی غذای مالزی و اندونزی و تالند و برونئی و اینهاست حالم به هم می خوره... کله پاچه ی خودمون سرور همه ی غذاهای جهانه...

    ReplyDelete
  4. نوش جان
    قرار شد که طرز تهیه‌اش را هم یاد بگیری. یادت نره ها بیار به ما هم بگو

    ReplyDelete
  5. آه عجب فیلمی بود این راتاتوی! یادآوری اون صحنه غذا خوردن منتقد کلی حال داشت!

    ReplyDelete
  6. http://nimanasrin.blogfa.com/ اين رو هم حتما بخون

    ReplyDelete
  7. کوفته اندونزی


    مواد لازم:

    گوشت چرخ کرده 500 گرم-آرد سوخاری نصف پیمانه-شیرنصف پیمانه -پیاز2 عدد-جعفری خرد شده3 قاشق سوپخوری-تخم مرغ2 عدد - فلفل سبز2 عدد-گوجه فرنگی خرد شده1 کیلو-نمک، دارچین، فلفل به میزان لازم-روغن به میزان لازم


    طرز تهیه:

    جعفری را خرد میکنیم.بعد پیازها راخرد میکنیم.گوشت چرخ کرده را در ظرفی ریخته و ادویه ها را اضافه میکنیم.در ظرف کوچکی آرد سوخاری را در شیر حل میکنیم و به گوشت اضافه می کنیم .تخم مرغ را هم به گوشت اضافه کرده و با دست ورز میدهیم.

    برای کوفته ها بهتر است گوشت را آسیاب کنید تا کوفته موقع پختن وا نرود و موقع خوردن راحت ترک بخورد.اگر گوشت را آسیاب نکنید آن را دو بار چرخ کنید و با دست هم خوب ورز دهید.گوشت را به پیاز  اضافه کرده و تا گوشت و پیاز خوب مخلوط هم شوند ورز می دهیم تا به خورد هم بروند .

    وقتی گوشت و پیاز خوب مخلوط شدند به مخلوط شیر اضافه میکنیم.2 قاشق از جعفری را هم اضافه میکنیم و مجدداً با دست ورز میدهیم.روغن را در ماهی تابه میریزیم تا گرم شود.

    از مواد به اندازه گردو برداشته و به شکل بیضی در می آوریم و در ماهی تابه سرخ میکنیم. روغن باید کامل داغ با

    ReplyDelete
  8. از مواد به اندازه گردو برداشته و به شکل بیضی در می آوریم و در ماهی تابه سرخ میکنیم. روغن باید کامل داغ باشد تا کوفته ها موقع سرخ کردن باز نشود.وقتی یک طرف کوفته ها سرخ شد برمی گردانیم و طرف دیگر را سرخ میکنیم.

    * حرارت زیر ظرف باید کم یا ملایم باشد.

    * این غذا برای 8 - 6 نفر کافیست.

    *روغن را در ابتدا به مقدار کم در ماهی تابه میریزیم و کم کم وقتی لازم شد دوباره روغن اضافه میکنیم.


    کوفته ها که سرخ شد در یک بشقاب میریزیم و داخل ماهی تابه دوباره روغن میریزیم و روی حرارت میگذاریم. فلفل سبز ریز خرد شده و گوجه فرنگی خرد شده را داخل روغن میریزیم.

    * میتوان کمی زردچوبه و زعفران برای زرد شدن رنگ کوفته هم استفاده کرد.

    گوجه فرنگی و فلفل را حدود یک دقیقه تفت میدهیم. سپس کوفته ها را روی آنها میچینیم و در ماهی تابه را میگذاریم و 20 دقیقه زمان میدهیم تا غذا جا بیفتد و آماده سرو شود.



    کشتی ما رو تو با این کوفته اندونزی خان داداش... خودم درست میکنم دعوتت میکنم بیای بخوری..بعد اگه از هرچی کوفته اندونزی خوردنه پشیمون نشدی :دی

    ReplyDelete
  9. با کوفته کوفته که دهن ما خوشمزه نمی شه. ور دار بیار. شیرینی ماشینتو که هنوز ندادی خان داداش!

    ReplyDelete
  10. نوش جان
    مگه چه فرقی با کوفته تبریزی خودمون داره؟

    ReplyDelete