Saturday, May 30, 2009

تا انتخابات-1: چرا رای می دهم؟

تصویری دارم از مردمی که سی سال پیش مشت هایشان را گره کردند،به خیابان ها آمدند،فریاد کشان مرگ بر و زنده باد گفتند.پیروز شدند،تقسیم شدند،به جان هم افتادند،جنگیدند،غالب مغلوب را به دار کشید،اقلیت در حزب اکثریت بمب گذاشت،همسایه حمله کرد،جنگ مقدس شد،مین شد ابزار تیمم،چهارگوشه این خاک مقهور نیرو های گریز از مرکز شد،جنگ آتش آژیر قرمز،تحریم اقتصادی،انجز انجز انجز وحده،قطعنامه،جام زهر،خلیج فارس ایران محل دفن ریگان،پرواز شوم ایرباس


مردمی را به یاد می آورم که کمرشان خرد شد،شکست به هنگام بازسازی مملکت ویران،که شهروند درجه دو شدند،که بیست میلیون رایشان پشت سد قدرت ماند،نویسنده و نخبه شان را گلو بریده و کاردی شدی یافتند،که آداب بازی را نمی دانستند،که قهر کردند،که سفلگان را با دست خود پروراندند که خواندن دیدن شاد بودن شد آرزو برایشان،که قطع نامه از پی قطع نامه صادر شد علیه شان که رویای نان بی دغدغه خوردن و ترانه بی مشغله سرودن را دارند به گور می برند


این مردم را به یاد می آورم و دلم نمی خواهد هرگز هرگز فرزندم،نسل بعدی ما، همه این حماقت ها را تکرار کند،همه این زجر ها را متحمل و مجبور به آرزوی هر چیز کوچک شود،که این خانه دیگر تاب توفان ندارد،که مردمانش حالا بیشتر پرنده های مهاجرند تا درختان ریشه در خاک ماندنی...


من رای می دهم چون عواقب رای ندادن یا یک دیکتاتوری چکمه پوش خشن است یا یک بلوای مشابه همه سی سال گذشته؛یا دخالت خارجی است یا آشوب داخلی؛من رای می دهم چون فکر می کنم با رای دادن می شود قدم های کوچکی برداشت برای نسل آینده ایران،برای پسرکم،دخترکم،برای همه بچه های این سرزمین که مثل من و ما کودکی نشود برایشان حسرت


من رای می دهم!

16 comments:

  1. محمد جواد شکریMay 30, 2009 at 11:06 AM

    ما داریم یاد می گیریم، همین انتخابات ریاست جمهوری رو در نظر بگیر، تا چند دوره قبل کسی صحبت از برنامه نمی کرد، اما حالا همه برنامه میدن، به این میگن یادگیری تدریجی ملت و سیاست مداران، یا به همین قضیه اقتصاد آزاد نگاه کن، زمانی نیلی و دوستاش از این حرف ها میزدن رسما توسط حکومت آمریکایی خونده میشدن، اما حالا همه کم و بیش فهمیدن که راه درست شدن اقتصاد همینه، نباید عجول بود، به 30 سال بعد فکر کنیم...

    ReplyDelete
  2. حمایتت می‌کنیم

    ReplyDelete
  3. خسته نباشيد جالب بود يكسري به من بزن مطالب جالبي در وبلاگ گذاشتم

    ReplyDelete
  4. http://www.mohandesin.mirhussein.com/

    ReplyDelete
  5. جداَ این قلم معجزه می کنه. دلم لزرید.
    منم رای می دم :)

    ReplyDelete
  6. ما رای میدهیم..

    ReplyDelete
  7. اگه خواستی همینجا یا تو یه پست جدا نظرت راجع به فیلم تبلیغاتی موسوی (که امشب پخش شد) بگو لطفا.

    ReplyDelete
  8. من همیشه گفتمف امیر حسین کامیار در کنار هم چیدن وقایع تاریخ معاصر تبحر ویژه ای داره...

    آخرین خبر اینکه منم در انتخابات شرکت می کنم. اما فعلا به جد حس می کنم جناب موسوی اصلا و ابدا اصللاح طلب نیستند! خبر هایی از اعتلاف به میانجی گری خاتمی به گوش میرسه.. شاید باید منتظر اتفاقات جدید باشیم

    ReplyDelete
  9. همه رای می دهیم حتما. فقط کاش یادمان نرود که مردم همین جماعت وبلاگستان نیستند. دیروز پیرمردی را دیدم که می گفت فقط احمدی نژاد چون اگه رای نیاره سهام عدالت قطع می شه. امیدوارم این فاجعه دیگه تکرار نشه

    ReplyDelete
  10. می دونی مشکل چیه؟همه فکر می کنن امروز که رای دادن و فردا اون طرف ه مربوطه انتخاب شد باید همه چی در عرض سه سوت تغییر کنه!

    ReplyDelete
  11. محمد طه ارگانیMay 31, 2009 at 1:47 AM

    تا میر حسین یک یا حسین....

    ReplyDelete
  12. من هم رای میدهم به خاطر خودم فرزندم عزیزانم مردم کشورم وطنم...
    یه خواهش هم دارم میشه لطفا تو یه پست جداگانه راجع به اصلاح طلبی آقای موسوی بنویسید؟

    ReplyDelete
  13. باید رای داد و نم نم جلو رفت خاکریز به خاکریز تا کم کم مردم به یک بلوغ اجتماعی و فرهنگی و سیاسی برسن که دیگه نیازی نباشه اینقدر از لزوم شرکت در انتخابات گفت طوری باشه که این موضوع جزو بدیهیات بشه خیلی راه داریم تا اون موقع و باید کم کم به اونجا برسیم ...
    امیدوارم ...
    راستی تو کامنتهای نازلی گفته بودی طرفدارای کروبی بازی در میارن میشه توضیح بدی این بازی چی بوده ...

    ReplyDelete
  14. سلام... امیدوارم این دوره همه متوجه بشن که این موضوع رای دادن چقدر مهمه... امیدوارم فاجعه دوره قبل تکرار نشه....

    ReplyDelete
  15. سلام امیر حسین جان.موافقم.بآهسته و پیوسته باید رفت.اصلا این تخریب حالا ی موسوی به نظرم بسیار بسیار ضایعتر از برخورد ا ن است.الان واسه همه ما )70 -17(میلیونی که به ا ن رای ندادیم باید مهم این باشه که دیگه بالا نیاد.جای این بحث ها اینجا و الن نیست.گرچه یه خوبی داره که آدمها و ظرفیتها و صداقتشونو نشون میده/اما باز همون هم بیشتر مایه یاس و نا امیدی.

    ReplyDelete
  16. یعنی ما ایرانی ها اینقدر خم شدیم واسه بار کشیدن واسه بیچارگی واسه ذلیل بودن واسه دعوا کردن واسه تفرقه و تحقیر و غم و فقر و ضعف؟نمیدونم والا اگه هنوز نفهیمیدیم اولویتهارو و مسئله رو قبول کن تا  سالها هم نخواهیم فهمید.به نظرم این نهضت عظیم وبلاگ نویسی تبلیغی واسه انتخابات اگه از چند سال پیش همینجوری آماتوری صرف فرهنگ سازی تشویق به مطالعه و فکر کردن میشد حالا سر انتخابات راجع به اصلهای اینقد بدیهی نیاز به این همه بحث نمیبود.

    ReplyDelete