Sunday, May 24, 2009

شرمسار توییم محمد

هر حرف دیگری تکرار است محمد.هر حرف دیگری جز اینکه ما به تو یک شهر بدهکاریم.من و نسل من به تو خرمشهر را بدهکاریم،همان خرمشهری که عروس اروند بود روزگاری و حالا یک روز می خوانی که برقش قطع شده،روز دیگر آب  و هنوز زخم جنگ را بر تن دارد...شهرت هنوز خرم نشده و من شرمنده تو و همه آن بچه هایی هستم که سی و چهار روز با دست خالی وجب وجب تن به تانک زدید تا خرمشهر محمره نشود.به خدا به خدا به حرمت تو هم شده محمد جهان آرا،یک روز شهرت را دوباره از نو می سازیم،خرمشهر باز هم عروس اروند می شود...تا آن روز، خوب شد که نبودی و ببینی؛شرمنده توییم،هر حرف دیگری تکراری است!

13 comments:

  1. پست پارسالت هنوز یادمه ارباب...

    ReplyDelete
  2. آرمان آریاییMay 24, 2009 at 9:47 AM

    میدانستم از جهان آرا خواهی نوشت به رسم هر سال..اما امسال طعم نوشته ات فرق داشت...به امید فردای روشن برای من، تو و تمام مردم دنیا

    ReplyDelete
  3. آخ که غیرت آبادانی منو برانگیختی...سپاس امیر جان. من به جای همه آبادان و خرمشهریا می گم که ممنون. واقعا آدم دلش می سوزه وقتی می ره اونطرفها. اتفاقا امروز داشتم دوباره به روزی که بعد از 20 سال رفتم آنجا فکر می کردم که فقط زار زار گریه می کردم و چشمام هیچی رو نمی دید. اون عروس خوشگل سبز ، زرد و رنجور و تکه تکه شده بود...

    ReplyDelete
  4. امیدوارم یه روزی این ویرانشهر دوباره بشه خرمشهر
    فعلن که با این اوضاع ظاهرن باید منتظر دمیدن صبح دولت باشیم تا چنین چیزی ممکن بشه

    ReplyDelete
  5. شايد بهتر است بگوييم محمد و محمدها...
    دقيقاً ديروز كه تلويزيون داشت محمد نبودي ببيني رو مي گذاشت منو برد به اون روزها و به ياد پسرخاله اي كه 24 سال است كه ديگر نيست... روزهاي سخت سخت مي گذرند زمان چون رعد... .

    ReplyDelete
  6. همه بدانیم پدر محمد جهان آرا آمد در حض.ر 20 هزار نفر در یالروز دوم خرداد گفت و بلند گفت و با افتخار گفت : همه مردم خوزستام به میرحسیم موسوی رای می دهند  

    ReplyDelete
  7. همه بدانیم پدر محمد جهان آرا آمد در حض.ر 20 هزار نفر در یالروز دوم خرداد گفت و بلند گفت و با افتخار گفت : همه مردم خوزستام به میرحسیم موسوی رای می دهند  

    ReplyDelete
  8. همه بدانیم پدر محمد جهان آرا آمد در حض.ر 20 هزار نفر در یالروز دوم خرداد گفت و بلند گفت و با افتخار گفت : همه مردم خوزستام به میرحسیم موسوی رای می دهند  

    ReplyDelete
  9. وقتی که غلام کویتی هر سال میگه ممد نبودی ببینی ... مادرم و امثال مادرم آه میکشن و بعد آخر آهنگ میگن اگر ممد زنده بود و محمره رو اینجوری میدید دق میکرد ...

    دیگه از نسل پدر من، جوون تراش محمد جهان آرا و ... هیچ کسی نمونده که جلوی خرابی بیشتر شهر رو بگیره. شهری که یه روزی مردمش برای وجب به وجبش جنگیدن ازش یه خرابه فقط مونده واسه پر کردن جیب کسانی که از اون جنگ هنوز دارن به جیب میزنن

    ReplyDelete
  10. عجب غمی ریختی در جانم تقویم بی‌فراموشی

    ReplyDelete
  11. che soozi dare oon ahang o in neveshte. Az bachegi baram ye hesse ajib dasht in ahang,, " mammad naboodi bebini .. " che soozi dare ..

    ReplyDelete
  12. یه جشن خرم غمگین.,

    ReplyDelete
  13. خرمشهر!سرود آزادیش که از رادیو پخش شد و هنوز یادم مونده!

    ReplyDelete