Tuesday, May 19, 2009

سروش جان پرور روح را نشاید، چنین دباغی پوست اهل فرهنگ

...«به جستجو برآمدم که قصه چیست و محمود دولت‌آباد کیست. خبر آوردند خفته‌ای است در غاری نزدیک دولت‌آباد که پس از 30 سال ناگهان بی‌خواب شده و دست و رو نشسته به پشت میز خطابه پرتاب شده و به حیا و ادب پشت کرده و صدا درشت کرده و با «سخافت و شناعت» از معلمی به نام عبدالکریم سروش سخن رانده و او را «شیخ انقلاب فرهنگی» خوانده و دروغ در دغل کرده و متکبرانه با حق جدل کرده است. و این همه عقده‌گشایی و ناخجستگی در مجلسی به نام و حمایت از مهندس موسوی که در پی پوشیدن قبای خجسته صدارت است»...


کاش دولت آبادی جوابی ندهد به این حرف ها...کاش کسی به دکتر سروش یاداوری کند شما و محمود خان دولت آبادی ستون های فرهنگ این مملکتید.الگویید.صد ها مثل من می جنگند که روزی چون شما شوند.برای انتخابات،برای سیاست،ستون های سقف فرهنگ را ویران نکنیم.این سقف همین حالا هم بیش از تحملش بار بر سرش آوار شده،تیشه بر ریشه اهل فرهنگ زدن،آقای دکتر سروش،زیبنده نویسنده مدارا و مدیریت است؟


پی نوشت:دولت آبادی و سروش،نویسنده و فیلسوف،هر دو حق معلمی دارند بر گردن من...بسیار آموختم از نوشته هایشان.تلخ شدم از خواندن آن نوشته،از آن لحظه هایی بود که آرزو می کردی ای کاش نباشد،ای کاش نباشی!


پی نوشت2:در همین راستا: این نوشته  مهدی جامی

6 comments:

  1. به قول یه دوستی i am so sorry forهممون!!!

    ReplyDelete
  2. ستون های فرهنگی هم قبل از اینکه ستون باشند آدم اند با تمام خواص انسانی که در خودمان هم سراغ داریم...

    ReplyDelete
  3. محمد تعلقMay 19, 2009 at 7:39 AM

    از خودم خجالت می کشم گاهی که دل سپرده ام به اینان به امید نجات...
    سیاست که تکلیفش مشخص است اما وقتی فرهنگ اینچنین لجام پاره می کند حالت تهوع می گیرم...
    نمی خوام از کسی دفاع کنم اما آتش را دولت آبادی روشن کرد. پستی که نوشته بودید هم اشاره ای به آن قسمت از صحبت های استاد نداشت که بی پروا به سروش می تاخت. ناراحت اگر نشویم سراسر گزافه بود.
    اما دیروز که پاسخ سروش خواندم شوکه شدم گرچه دکتر در بحث و مجادله رعایت هیچ کس و هیچ چیز نمی کند. خلاصه که تا انتخابات هرروز برایمان چیزی به ارمغان خواهند داشت این دو طایفه.
    خداوند زشت رویان رو دوست دارد و از خوبان بیزار است.

    ReplyDelete
  4. راستی امیر لاستت به کجا رسید؟؟؟

    ReplyDelete
  5. بازی قدرته دیگه. ولی کاش یاد بگیریم نظراتمون را بدون توهین به دیگران بیان کنیم

    ReplyDelete
  6. شوکه شدم.باید پذیرفت جامعه دچار بحران اخلاق شدم.نمیتونم بگم چقدر حیرتزده هستم...با عرفان مخالفم.نویسنده انسان هست ولی  لزوما از قماش چاروادار ها نیست که چاک دهنشو بکشه....
    متاسفم که اینها برای امثال من خدا هستند

    ReplyDelete