Thursday, August 3, 2006

همدلی با مقاومت

من خوب ميفهمم  همانطور که بمب های اسراييلی در مقياس وسيع زنان و کودکان لبنانی و فلسطينی را قتل عام ميکند،راکت های کاتيوشای حزب الله لبنان يا بمب گذاران انتحاری فلسطينی هم در مقياسی کوچک تر همين کار را با غير نظاميان اسراييلی انجام ميدهند.عقلم ميگويد هر عملی که به کشته شدن غير نظاميان از هر دوطرف بيانجامدمذموم است و نا پسند اما قلبم حاضر نيست محکوميت حزب الله يا حماس را بپذيرد.دلم زمزمه ميکند پنجاه و اندی سال پيش هزاران مهاجر يهودی از سراسر جهان به فلسطين آمدند و زان پس کشتند و بردند و سوختند.يک ملت تحقير و بی خانمان شده و انسانيت روز به روز شرمسار تر گشته است!قلبم به هيچ وجه راضی نميشود مقاومت در سرزمين های اشغالی را محکوم کند.اسراييل تا نپذيرد که به مرزهای ۱۹۶۷ باز گردد يعنی شبعا،جولان،کرانه باختری و بيت المقدس را تخليه نکند و حق تشکيل يک کشور مستقل فلسطينی با حضور آوارگان و به مرکزيت قدس را به رسميت نشناسد هيچ همدردی لااقل در سراسر خاورميانه نخواهد ديد!


پی نوشت:دارم يه روزه ميرم يه سفر کوچولو پيش همدل ترين دوست دنيا!اين چند وقت احساس ميکنم وسط زندگيم يه جعبه پاندورا باز شده و انگار همه چيز بهم ريخته،به شدت احتياج دارم به آرامش،آرامش و آرامش.خيلی اميدوارم که دست پر و دل سبک برگردم

29 comments:

  1. پس تو می خوای بگی که اسرائيل فقط پنجاه و خورده ای ساله به وجود اومده. به خدا اين قوم ظالم و خوش آشام که منم دل خوشی ازشون ندارم هزاران سال اونجا زندگی کردند.برای خودشون دولت و شاه و اوسان و چسان داشتند .

    ReplyDelete
  2. حتی قبل از اينکه اسمی از فلسطين برده بشه قوم يهود اونجا بوده.

    ReplyDelete
  3. امير نکنه فقط به اين خاطر جانب داری از اينها می کنی که با تو همدين هستند؟

    ReplyDelete
  4. نوشته بودم كه در جنگ ملل هستند كه تاوان پس مي دهند .......

    اميدوارم سفرت آنقدر آرامش بر انگيز و پر هيجان باشد كه آرزو كني چند روز ديگر هم ادامه داشته باشد .

    شاد و تندرست باشي

    ReplyDelete
  5. برايت سبد سبد آرامش آروز ميکنم امير عزيز.

    ReplyDelete
  6. سلام امير جان . من برگشتم.به شدت دلتنگ اينجا و خوندن پست های جديد بودم .خدا کنه که سفر خوش بگذره و آرامش از دست رفته برگرده.

    ReplyDelete
  7. سفر بخير و سلامت.

    ReplyDelete
  8. يه کم اون طرف تر که نگاه کنی ميبينيم همگی نياز به ارامش دارن...همه ی دنيا ...حالا اونی که همدل داره و موقعيت مسافرت و یا... شانس اورده

    ReplyDelete
  9. من نميفهمم اين مردم فلسطين چقدر بدبختند که همه دنيا وکيل و وصيشون هستند . مردم فلسطين و عرفات و ... صلح کردند و خواستند مثل آدم زندگی کنند اما حماس و حزب الله و ايران و سوريه و غيره گفتند نه خير باید پدر اسرائیل رو در بیارید . اصلا فلسفه وجودی حزب الله چیه ؟ یه گروه نظامی تو یه کشوری که هم دولت داره و هم ارتش چیکار میکنه ؟ از اون جالبتر این گروه چیکار به یه کشور دیگه ( فلسطین ) داره ؟

    ReplyDelete
  10. من بی تعارف - با وجود اينکه به خاطر مذهبی بودن دولت اسرائيل ، احترامی براش قائل نیستم - در این قائله حق رو به اسرائیل میدم . حزب الله هم اگر خیلی نگران جون زن و بچه های «شیعه» لبنانیه ، بهتره دفتر و دستک و مقرها و ستادهاش رو از آپارتمانهای مسکونی و وسط روستاها و مناطق غیر نظامی شهری به جای دیگه ای منتقل کنه و به جای قایم شدن و کاتیوشا زدن از پشت مردم عادی ، مثل بچه آدم بره وسط بیابون با «صهیونیستها» بجنگه .

    ReplyDelete
  11. ردپای ايامAugust 4, 2006 at 3:53 AM

    خوش بگذره ،مارم ميبردی تک خور!

    ReplyDelete
  12. آرمان آريايیAugust 4, 2006 at 5:10 AM

    سلام..من معتقدم به هيچ وجه من الوجوه اسراييل حاضر نيست از قدس دست بکشه..دست کشيدن از قدس مساوی با شکستی تلخ برای صهيونيسم..ان شالله که سفر خوبی پيش رو داشته باشی...به اميد فردای روشن برای من٬ تو و تمام مردم دنيا

    ReplyDelete
  13. ديگه من نميدونم چی درسته و چی غلط. اميدوارم آرامشت رو بدست بياری. خوش بگذره.

    ReplyDelete
  14. تيم مديريت تازه هاAugust 4, 2006 at 9:20 AM

    سلام خدمت شما دوست عزيز و سرور گرامی.وبلاگ تازه ها با مطالب گوناگون از هم اکنون در خدمت شماست.شما ميتوانيد در اين وبلاگ به راحتی به جستجو پرداخته و از لينکها - عکسها - نرم افزارها و ... در اين وبلاگ استفاده نمائيد.تازه ها هميشه تازه تازه هست و آمادگی دريافت نظرات و پيشنهادات شما را جهت همکاری و ... دارد.شما در تازه ها ميتوانيد آهنگ مورد علاقه خود را پيدا کنيد.برای عشقتان مطلب عاشقانه گير بياريد.برای کامپيوتر خود برنامه نصب کنيد و هزاران هزار مطلب ديگر که همه در تازه ها هست.تازه ها از لينک دادن به شما استقبال خواهد کرد تا بزرگترين آرشيو لينک را جمع آوری نمايد.برای لينک دادن به ما کافيست آدرس خود را در پيامهای ديگران برای ما بگذاريد.پیشاپیش حضورتان را خیر مقدم عرض میکنیم.مديريت تازه ها

    ReplyDelete
  15. سوسن جعفریAugust 4, 2006 at 10:12 AM

    هوم ... شايد ... التماس دعا همشهری ...

    ReplyDelete
  16. محمد جواد شکریAugust 4, 2006 at 11:55 AM

    نميدونم چرا بايد تو بخش نظرات چنين نظرهايی موافق اسراييل بخونم....اسراييلی که حتی اگه روزنامه های اروپايی رو بخونيم مقصر شناخته ميشه.........نمی دونم شايد تبليغات حکومتی تلويزيون باعث شده که مردم نخوان حقايق رو ببينند

    ReplyDelete
  17. اول اينکه مواظب قلبت باش اگه قراره از مرگ بچه ها و زن ها خوشحال بشه و اگه شروع کرده بچه ها را با توجه به دين شان و تابعيت شان درجه بندی کنه. جنگ چيز بديه ولی کشتن آدم های اسلحه به دست ممکنه کار درستي باشه ـ هرچند من عرضه اش را ندارم ـ مسئله اينه که اگر توسل به تفنگ قراره ماجرا را حل کنه اسرائيل٫هم تفنگ بيشتر داره هم وحشيت بيشتر. من روش گاندی یا روش عرفات را بيشتر می پسندم .حزب الله متاسفانه این بار دچار توهم پیروزی شده است اين بار به جای اينکه چيزی به خاک لبنان افزوده کند  لبنان تبديل به ويرانه کرده.ببين واسه من زنده ماندن زنده ها٫بهتر شدن وضع آن ها مهم تره تا پاک کردن ننگ شکست اعراب از اسرائيل.

    ReplyDelete
  18. اگه واقعن همدل ترين دوست دنيا هست حتمن دست پر و دل سبک برمي گردي

    ReplyDelete
  19. نمی دونم به قول برادر جان که يه مدتيه فکر می کنم هيچی نمی دونم!!اما کاش هم رزمان عزيز فلسطيتی آن روزها که زمين هايشان رو می فروختند هم اين همه حس وطن دوستی و وطن خواهی داشتند

    ReplyDelete
  20. مزش به دست پر بودنشه :)

    ReplyDelete
  21. سلام. منم همینو گفتم! این وسط فقط آدما هستن که به خاطر بی فکری بعضی ها دارن از دست میرن. کاش یه ذره میتونستیم همدل باشیم و عقلمون رو بکار بندازیم. اونوقت میبینی اسرائیل که سهله ! همه دنیا رو میتونیم سرجای خودش بشونیم! ولی حیف که عقلمون رو دادیم دست یه عده بی شعور!

    ReplyDelete
  22. اومدم بگم هر چی خوبيه همسفرت... دیدم تا الان بايد برگشته باشی!

    ReplyDelete
  23. ميدونی از وقتی که فرزند بی گناه ايرانمون رو به همين سادگی کشتند و زير خاک کردند و آب هم از آب تکون نخورد همدردی با اونهايی که کيلومتر ها با ما فاصله دارند اولويتش در ذهنم تنزيل پيدا کرده... !

    ReplyDelete
  24. شراره بشراAugust 5, 2006 at 5:09 AM

    خوابت آشفته مباد ....

    ReplyDelete
  25. امير عزيز! فکر کنم تبليغات فراوانی که متاسفانه تلویزيون اینجا در جهت تمام ظالم بودن اسراييل و تمام مظلوم بودن فلسطين انجام می ده روی تو هم تاثيراتی را که آنها می خواهند گذاشته...عزيزم پنجاه و اندی سال پيش اون يهوديها که تو گفتی. زمينها را خريدند يعنی بابتش پول پرداخت کردند و فلسطينيها با فراغ دل و نشاط طبع اون پول را گرفتند و زمينهای خود را فروختند. من با کشت و کشتار و جنگ موافق نيستم ولی ... تاثير اينچنين تبليغاتی را البته قبول دارم.

    ReplyDelete
  26. اميدوارم که خوش بگذره ...فقط امير تو رو خدا اونجا که هستی  ديگه خواهشا  به هيچ چيز ديگه که خوشحالت نميکنه فکر نکن ...عزيزی عزيزم..دوست دار م هزارتا.....دوست دارم شديد ...شب بودو کسی نديد....دوست دارم سبد سبد ...برات ميرم حبس ابد..

    ReplyDelete
  27. کامنت پايينی تقديم به تو و به همه برو بچه های اين وبلاگ

    ReplyDelete