Tuesday, October 7, 2008

ایران سحر آمیز

عکس گلشیفته فراهانی را که دیدم ایستاده روی فرش قرمز فیلم «body of lies» رایدلی اسکات،با خودم فکر کردم چقدر خوب که یکی از آدم های نسل ما انگار دارد می رسد به آرزو هایش و مهم تر از آن دارد به ناظران غربی یاداوری میکند ایران فقط احمدی نژاد نیست،فقط مرگ بر آمریکا و بنیادگرایی نیست.ایران کشور جوانی است و عرفان و امید،کشور هزار و یک شب. ایران جادویی ترین کشور خاورمیانه است که هم گلشیفته فراهانی و شیرین عبادی دارد، هم احمدی نژاد و حاج منصور ارضی.هر دوی این تصاویر ایرانند و هیچ کدام از این دو به تنهایی ایران نیستند و همین جادوی ایران است:ملغمه غریب سکولاریسم و مذهب،سنت و مدرنیته،گذشته و آینده و من هنوز به حاصل این در همجوشی عجیب خوش بینم.به آینده خودم و ایران خوشبینم.

10 comments:

  1. امید که خوشبینیت به ثمر بنشیند

    ReplyDelete
  2. رضا جان از وقتی عکس این بنده خدا رو این سایته یکی داره میگه چرا روسری نذاشته اون یکی میگه با روسری خوشگل تر بود آن دگر میفرماید لباسش فلانه...بی خیال سالن مد که نرفتیم.هوم؟

    ReplyDelete
  3. در مورد شیرین عبادی هم من شناخت خاصی ازش ندارم،اما هر جور بخوای نگاه کنی به قضیه این خانم یه بخشی از ویترین امروز ایرانه نه؟

    ReplyDelete
  4. رضا قاری زادهOctober 7, 2008 at 7:16 AM

    ویترین جای مانکنهاست امیر .... آدمها اینور ویترین باید نگاه کنند . باید ببینیم یه مانکن چطوری میره پشت ویترین با چه برنامه ، هدف ، رانت یا هرچیز دیگه ای ...
    ما حالا حالاها باید ویترین بقیه خلق اله را خیره نگاه کنیم بس که دستمون خالیه خوب که نگاه می کنیم

    ReplyDelete
  5. بنده اینجا تصریح می کنم "ایران کشور عرفانِ"... و زتده باد رئیس بزرگ...

    ReplyDelete
  6. بنده اینجا تصریح می کنم "ایران کشور عرفانِ"... و زتده باد رئیس بزرگ...

    ReplyDelete
  7. ما تا وقتی که در بند گفتمان فرهنگی غربی هستیم در نظرمون بازی کردن یه هنر پیشه مون تو یه فیلم هالیودی میشه مظهر ایرانیتمون.. باید از این سیطره ی قدرت خارج شد و به دنیا بی مرزبندی های کنونیش نگاه کرد اونوقته که دیگه شیرین عبادی هم با همه ی فرصت سوزی های و مواضع آبکیش دیگه به واسطه ی این جایزه که باز هم از سنبل های این نگاه غربزده است قهرمان ملی و یک روی سکه ی ایران معاصر نمیشه..

    من چهارشنبه امتحان ادبیات پسا مستعمراتی دارم... منو تا بعد از امتحان جدی نگیرید!

    ReplyDelete
  8. سوال من هم در پست پیشین بی پاسخ ماند!

    ReplyDelete
  9. کاش منم به اندازه تو امیدوار بودم به آینده با این ملغمه ای که وجود داره!
    جامعه امون یه سطح بیشتر و بزرگتر از خود ما هاست ...ایران خود ما ها هستیم با همه این تضاد ها.

    ReplyDelete
  10. حالا باز برنگردین بگین من چشم ندارم ببینم یه بازیگر ایرانی به این موفقیت ها دست یافته ولی به قول اون همسایه ممد مجاهدی که به مامان ممد گفته بود شما چی هستین که زحمتتون باشه (در پاسخ به تعارف همیشگی زحمت نمی دیم) منم باید بگم حالا فیلمهای هالیوودی چی هستن که بازی توشون افتخار باشه. فیلمش امیدوارم فقط خیلی در خدمت توجیه حمله این یانکیها به عراق و افغانستان نباشه.

    ReplyDelete