Monday, September 21, 2009

از کتاب ها و سایر موارد

١-خانه که بودم تا نیمه های کتاب کوستلر را خواندم. گفتگو با مرگ، شهادت نامه اسپانیا. امیراحمد گفت کتاب را نصفه نگذار با خودت ببر. گفتم نه می خرم. از آن کتاب هاست که باید در کتابخانه داشت.


٢- می دانستم میرچا الیاده در بیست و شش سالگی یک رمان نوشته به اسم شب های بنگال. الیاده البته عمده شهرتش را مدیون پژوهش های بی نظیرش در اسطوره شناسی و متافیزیک است. یادم نیست کدام وبلاگ نویس معتبر بود که از شب های بنگال تعریف کرد تصمیم ملوکانه گرفتیم برویم بخریمش!


٣- کتاب دیگری هم بود که دیشب گذاشتمش در لیست و گفتم حالا سه تا کتاب توجیه کتابفروشی رفتن دارد...هر چه فکر می کنم اما اسمش یادم نمی آید. شاید رفتیم چشمه پیدایش کردیم


۴- پول؟ به ممد آقای فیلمی خیلی وقت است سر نزده  ام، به نظرم وقتش است. باید چند قفسه جدید برای کتاب ها بخرم. کتری لازم داریم برای آشپزخانه. دی وی دی پلیر، اپتیکالش باید عوض شود. عینکم را هم باید عوض کنم، دلم می خواهد بروم بتهون جدید در سنایی ببینم چه خبر است...پول؟ نزدیک سیصد هزار تومنی پیاده ام اما عجالتن بی خیال همه موارد فوق. لبیک یا نشر چشمه!

2 comments:

  1. کتری را نخر در ضمن شما یه قولی داده بودی به پونو یادتون هست

    ReplyDelete
  2. شرمنه از بابت این کامنت پوپولیستی اما باید عرض کنم که شما می بایست اینجا تشریف داشتید که بابت یه عینک دو برابر اون مبلغی که فرمودید پیاده شوید تا خیال کتاب و کتابخوانی و کتری و اوپتیک دی وی دی پلیر و سایر اقلام روشنفکرانه ی مختص مرفهان بی درد از سرتون بپره

    ReplyDelete