Sunday, March 12, 2006

چشمها را بايد شست

 هر چه زمان ميگذرد بيشتر ميفهمم که اميد بستن ما به اصلاح طلبان حکومتی تا چه حد اشتباه دهشتناکی بوده...دکتر شيرزاد از بهترين و صريح ترين رهبران جنبش اصلاحات در مجلس ششم و ساختار درونی مشارکت محسوب ميشد اما همين بزرگوار وقتی  حضور علی افشاری در کنگره آمريکا را توصيف ميکند از واژه مشمئز کننده بهره ميگيرد.بياييد يکبار اين اتفاق را با هم مرور کنيم.افشاری در کنگره حاضر شد،از شکنجه ها و تضييقاتی گفت که در ايران بر او رفته و بر آزاديخواهان اين مرزو بوم هنوز ميرود،خواهان حمايت آمريکا از جنبش دموکراسی خواهی در ايران شد و هر گونه فشار نظامی و يا تحريم اقتصادی عليه ايران را محکوم کرد.دلم ميخواست از اين آقای دکتر عزيز بپرسم اشمئزاز در کجای اين جريان نهفته است؟


مشکل آقايان منجمد شدن بخشی از ذهنشان در دهه های جنگ سرد است که تحت آموزه هايی چپ هر چه مربوط به آمريکا بود بد و شيطانی و منحط محسوب ميشد.حضرات هنوز به تغيير زمانه در لايه های ذهنی و بستر انديشه شان ايمان نياورده اند.انحصار طلبی اصلاح طلبانه هم نوبر است.آقايان با وجود همه ادعاهای اصلاح طلبی ميخواهند همه مثل انها اعتراض کنند،هر جا که آنها خواستند اعتراض کنند و و حتی بلندی صوت اعتراض را با ايشان و احزاب دولت ساختشان هماهنگ سازند.اين شرم آور است آقای دکتر نه حضور اقای افشاری در کنگره.نفرت انگيزبلای دهشتناکی است که شما و همپالکی هايتان بر سر اعتماد يک نسل آورديد.مشمئز کننده نه حضور علی افشاری در کنگره که حضور اقای محتشمی پور در مجلس ششم با دوپينگ شورای نگهبان و سکوت مطلق شما حضرات اولترا اصلاح طلب است حضرت اجل.همان روز بايد فاتحه شما و اصلاح طلبيتان را ميخوانديم.زياده عرضی نيست اقای دکتر شيرزاد!


پی نوشت يک:اعتراض به اصلاح طلبان حکومتی به جای خود ولی من هنوز هم برين باورم که تنها راه حل کم هزينه تغيير در ايران همان اصلاحات است و لا غير!


پی نوشت ۲:آزاديخواهی به روز شد  

51 comments:

  1. هنوزم دير نشده.....بسم الله الرحمن الرحيم......الحمدلله رب ....

    ReplyDelete
  2. کاش من اون خورشيدی بودم که تو منتظر طلوعشی.من بعد از ۱۱ ماه دوباره نوشتم.سری بزن

    ReplyDelete
  3. اصلاحات بله...اما به دست کی؟و چه جوريش هم مهمه؟و تا چه حد...همه به فکر اصلاحات هستند اما به چه سمت و تا چه حد بشه گفت اصلاحه خودش حرق ديگه است!

    ReplyDelete
  4. سلام فقط همين ...

    ReplyDelete
  5. در اين مورد ترجيح ميدم که چيزی نگم فقط تنها چيزی رو که در موردش يقين دارم!! آمريکا هرگز ....

    ReplyDelete
  6. دکتر شيرزاد اشتباه نمی کند. آمريکا هيچوقت دلش برای ما نمی سوزد که از سناتور های آمريکايی انتظار صلح و دوستی داشته باشيم. با نظر ها ی «آن یکی سينا» و« نسرين» موافقم. متاسفانه دو نفر از شاخص ترین چهره های تحکیم وحدت،  بدون اینکه حواسشان باشد چه کرده اند اشتباه کردند. و تعجب می کنم که چرا. /امیر عزیز راه اصلاح طلبی در کشوری با شرایط فعلی کشور ما که تو هم رهرو اش هستی اينچنين اعتراض هايی نيست. شرايط خطر ناک است ...

    ReplyDelete
  7. آمريکا خواهان دموکراسی در ايران نيست. آمريکا بدنبال  تسلط بر دنيا است و با توجه به وضعيت ايران، آمريکا دشمن دهشتناکی است که خواهان منافع ايران است.
    نبايد گفت:مرگ بر آمريکا. بايد فکر کرد که با اين دشمن چگونه کنار امد.از آمريکا خيري به ايران نمی رسد.
    درخواست دخالت آمريکا مشمئز کننده است.
    علی افشاری در کنگره آمريکا آنچه گفت که آمريکا می خواست، او بگويد.  

    ReplyDelete
  8. متن گفته هاي دکتر شيرزاد:
    احساس بسيار بدي نسبت به حضور دو تن از اعضاي سابق دفتر تحكيم در سناي آمريكا دارم. شايد جوانها فكر كنند من قديميام و با پارادايم هاي دهه 60 خو گرفتهام. شايد براي برخي امروزيها چيزي به نام غرور ملي مفهوم رنگ باختهاي باشد كه فقط براي كتابهاي تاريخ و مسابقات ورزشي به درد ميخورد. اما من هر كار كنم نميتوانم خود را قانع كنم كه دو جواني كه طي سالهاي اخير به سهم خودشان براي جنبش دانشجويي كار كردند، زحمت كشيدند و صدمه خوردند بروند مقابل سناتورهاي آمريكايي و از جامعه بين الملل (يعني در واقع از آنها) تقاضاي "حمايت علمي و معنوي از مطالبات دموكراتيك مردم ايران" داشته باشند. تصور من اين است كه اين نوع درخواست براي هر ايراني كه هنوز از غرور ملي خود چندان فاصله اي نگرفته، بسيار مشمئز كننده است.

    ReplyDelete
  9. متن گفته هاي دکتر شيرزاد:
    افشاري در آنجا از بازداشتگاه خود، سه سال زندان ناعادلانه، چهار صد روز سلول انفرادي، شكنجههاي جسمي و روحي، بي خوابي هاي متوالي و بارها تهديد به اعدام سخن گفته است. رواياتي كه نظير آن توسط افراد مختلف بارها مطرح شده و هيچ دادخواهي صورت نگرفته است. من به عنوان يك ايراني از اينكه در كشورم باندهاي قدرتي وجود دارند كه بيمحابا از پرسش قانون، چنين فجايعي ميآفرينند احساس ننگ ميكنم. اما به مراتب از طرح اين شكواها در مقابل كساني كه براي دهه هاي متوالي يك رژيم كودتايي و ناقض حقوق بشر را در ايران روي كار آوردند بيشتر احساس شرم و سرافكندگي دارم..............................

    ReplyDelete
  10. دوستان چرا فراموش ميکنيد که بايد برای حتی همين اصلاح طلبی بايد يار گيری کرد.چرا تصور ميکنيد آمريکا مظهر همه بدی های عالمه؟اگر در مقطعی منافع ما و آمريکا بر هم منطبق شد بايد به دليل سابقه کودتای ۲۸ مرداد بازي رو بر هم زد؟

    ReplyDelete
  11. وقتی همه روزنه های اعتراض مسالمت آميز به روی يک جريان سياسی بسته ميشه به نظر شما نبايد قاعده بازی جديدی رو تعريف کرد؟

    ReplyDelete
  12. فقط لومدم بگم سلام و والسلام. خوش باشی.

    ReplyDelete
  13. من نلومدم اومدم:))

    ReplyDelete
  14. مهدی ما در مورد عالم سياست حرف ميزنيم نه در مورد عالم اخلاق.در عالم سياست نه دوست دايمی داريم نه دشمن دايمی،فقط منافع دايمی وجود داره.به صرف اينکه  آمريکا زمانی استعماری با ايران رفتار کرده نميشه فرصت حرکت رو برای هميشه سلب کرد

    ReplyDelete
  15. خصوص اعتقاد شما در خصوص تنها راه ايجاد تغييرات در ايران بايستی عرض کنم روشها و تئوری ها تا زمانی که ابزاری برای اجرا کردنشان وجود نداشته باشند سرنوشتی جز سرنوشت جريان اصلاحات در ايران را به خود نخواهد ديد. به نظرم مصداق بارز صحبتم  موضع گيری جناب شيرزاد ( به عنوان نمونه ای از ابزارهای تحقق  آرمان اصلاحات در ايران) در خصوص سخنان نمايندگان جنبش دانشجويی ايران ميباشد جنبشی که از اساسی ترين پايگاهای تحقق آرمان اصلاحات در ذهن همه اصلاح طلبان بوده  و هست و اکنون به صراحت موضع فرزندان خود را که اکنون با آزادی واقعی خود فرياد آزادی و آزاده خواهی سر ميدهند را موضع شخصی آن افراد اعلام ميکند و آنها را عملا از جنبش دانشجويی ترد ميکند.....

    ReplyDelete
  16. اين همه آمريکا ستيزی برام جالبه...فکر نميکردم آمريکا انقدر تو ذهن جريان روشنفکری ايرانی مظهر همه بدی های عالم باشه.شد برام درس عبرت!

    ReplyDelete
  17. يه کامنت طولانی نوشته بودم همش پريد..... خيلی الان اعصابم خورده.......اه

    ReplyDelete
  18. امیر جان سياست آمريکا ستيزی ای که امروزه شاهد آن هستيم حاصل سالها سرمايه گزاری و جهد جمهوری اسلامی با انحصار رسانه ای و... در جهت سياست دشمن تراشی و به خصوص معرفی کردن آمريکا به عنوان شيطان بزرگ و کشوری که به خون ملت ايران تشنه است ميباشد... ولی جامعه ما بايستی در نظر داشته باشد که سياست اموز جهانی بر خلاف گذشته به سان سياستهای مشهور بريتانيا در قرن گذشته سياستی شفاف و ساده است و پيچيدگی های گذشته را ندارد.... لذا بهتر است به جای دشمن تراشی  و برداشت های مغرضانه و خيالی از سياست جهان نسبت به خود-اندکی بيشتر در شعارهای انساندوستانه دمکراتيک و مبتنی بر منطقی که از سوی جهانيان برای ما مخابره ميشود تامل کنيم و آنگاه بر اساس مشاهدات خود بسنجيم که آيا نظامهای آزاد و دمکراتيک جهان به ما راست ميگويند و يا نظامی که تاب تحمل کوچکتيرن مخالفتی را ندارد و تيغ سانسور چنان در آن برنده شده که بعد از ارجاع پرونده ايران به شورای امنيتُ- با بسنده کردن صرف به اخبار رسانه های نظام - هيچ بنی بشری از اين مساله با خبر نشده و نخواهد شد.........

    ReplyDelete
  19. چی می‌شه گفت وقتی با حرفات هيچی درست نمی‌شه. نمی‌دونم بگم upam

    ReplyDelete
  20. سلام فقط خواستم بگم که بی اجازه وبلاگتون رو لينک کردم عيبی نداره که ؟ راستی فکر نکنم در مورد خودم هم زياد سوپر من باشم شايد به خاطر اين باشه که در مورد مشکلات خودم در انتظار سوپرمن قوی تری می نشينم که معمولا دير می ياد يا اصلا نمی ياد موفق باشی

    ReplyDelete
  21. مهدی علی مددیMarch 13, 2006 at 8:14 AM

    سلام و خسته نباشید. شما بهتر می دانید که در این کشور روی هر زمینه ای که دست بگذارید نشانه های جمود فکری سنتی عقب ماندگی و دگم گرایی وجود دارد. چند سال پیش فکر می کردیم که در سیاست چه خبرها که نیست.! اما حالا که رفتار این سیاسیون را می بینیم متوجه میشویم که انگار این عقب ماندگی و نداشتن علم و تجربه در همه زمینه ها وجود داشته و یک خرد ورزی همه جانبه در همه زمینه ها مورد نیاز است.

    ReplyDelete
  22. امير جان من! من قبول دارم که بايد برای رسيدن به منافع‌مون مذاکره و چانه‌زنی کنيم ولی هرکاری شرايطی داره. مذاکره با دست به دامن شدن خيلی فرق می‌کنه. چرا ما در چنين شرايطی بايد از موضع ضعف مذاکره کنيم؟ چرا بايد ملت ايران رو ذليل آمريکا نشون بديم؟ امير جان! درسته که ما دوست و دشمن مطلق نداريم ولی قبول کن که رفتن بچه‌ها به آمريکا يا اسراييل٬ با رفتن‌شون به فرانسه و آلمان خيلی فرق می‌کنه. آمريکا از زمان رياست جمهوری بوش پسر٬ عملآ با ايران از در جنگ و تهديد وارد شده و عملآ خودش رو دشمن دسته اول ايران معرفی کرده. با اين وجود٬ من باز هم موافق مذاکره‌ام ولی «مذاکره» اما نه «دست به دامن شدن» و «التماس و التجا» و البته مذاکره‌ی کسانی که محبوبيت و پشتوانه‌ی بيشتری داشته باشن و نمايندگی تعداد بيشتری از ايرانی‌ها به عهده‌شون باشه. يا حق!

    ReplyDelete
  23. مشمئز کننده !!!!! والا ! تو مايه واژه های شريعتی  بود . اونم اون دوران ! کارشون يا درست بود . يا غلط . يا به مصلحت بود يا مغاير مصلحت اما مگه استفراغ کرده اند که بگيم مشمئز کننده بود ... حقيقتش من بدجوری از اين کلمه حرص خوردم

    ReplyDelete
  24. مهدی جان چرا بايد ملت ايران رو ذليل امريکا نشون بديم .؟؟؟ اگه از اين کار فرجی برای اين ملت حاصل بشه من که پايه ام . شخصا ذليل هر کسی ميشم !

    ReplyDelete
  25. چرا من از سياست چيزی نمی فهمم ؟

    ReplyDelete
  26. سلام امير جان. من با پی نوشت يک کاملا موافقم و ديگر اينکه همه ی اون چيزايی که گفتی هم مشمئز کننده تر از کار افشاری بوده، اما فقط يک حرفی دارم اونم اينکه کار افشاری هم خفت آور بوده اما به مراتب کمتر از ديگر مسائلی که اسم بردی. اگر دولت ايران هنوز سر پاست از شومی اعمال پشت پرده ی همين اروپا و امريکا و روسيه کثيف تر از همشون هست. اين ها در پرده آن کار ديگر می کنند و در ظاهر پاچه ی همديگر رو می گيرند. اگر ساپورت همين ممالک از دولت وطن فروش ما نبود تا حالا ده دفعه اين ارازل کله پا شده بودند حالا اين آقا رفته تو سنا به خود اون چپاول گرها داره حرفهايی رو ميزنه که اونها هزار بار دقيقترش رو خودشون می دونند. اما با اين همه باز هم نميشه ازش خرده گرفت راه بهتر و آسون تری نداشته. تا بعد

    ReplyDelete
  27. منوچهر سابق!March 13, 2006 at 12:23 PM

    آقا شما توپت پره ...بنده ميرم بعدا ميام

    ReplyDelete
  28. در ضمن خوبه دوستان بدونند چرا ما بايد از موضع ضعف حرف بزنيم ؛برای اينکه ما در اين موضع قرار داريم. اگر فردا به ايران حمله بشه آره اين ها هم گند ميزنند به منافع امريکا و خيلی شر درست می کنند اما نبايد فراموش بشه ضرر عمده و اصلی بر ايران وارد ميشه. نسبتش شبيه خراب شدن خونه ما و پاره شدن کفش آمريکاست. حرف امير کاملا درست است، اگر شرايط به گونه ايی پيش رفته که منافع ما مردم ايران با امريکا لااقل به طور موقت برهم منطبق شده بايد از اين فرصت نهايت استفاده رو بکنيم. اين حماقت هست که فکر کنيم منفعت دولت ايران، منفعت من ايرانی هم هست؛ دشمن ترين دشمن من ايرانی دولت جمهوری اسلامی است. اونها هم پولمون رو می خورن هم نفسمون رو ميبرند، امريکايی ها با روش هميشگيشون فقط پول ميخورند و اگر همت کنيم رهايی در کار هست برای اثبات حرفم به تمامی مستمرات يا کشورهای شکست خورده جنگ جهانی نگاه کنيد امروز مردمشون وضعی به مراتب بهتر از ما دارند( البته به نسبت ثروت های موجود) اما رهايی از دست اين نظام کشکی مذهبی چيزی شبيه محال است. اين کلا از خصوصيات مذهب تروريستيی اسلام هست. کشتار کشتار کشتار مخالفين تا هميشه. به اسم خدا و پيغمبر!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  29. ببين امير اجالتا اينا رو ولش بچسب اين پفيوز دانش جعفری گفته خيالمون نيس تحريم بشيم ما تجربه اداره کشور با نفت ۸ دلاری رو هم داشتيم! اينا که چيزی نيس!

    ReplyDelete
  30. ضمنا من که شخصا موافق هرگونه پدری هستم که امريکا از ايران ( متاسفانه ما!‌) در بياره! بالاخره مرگ يه بار شيونم يه بار ! نميشه که با اين شاشمال کژدار مريض کرد که!‌ تاوانشو درسته که ما بايد بديم ولی راه ديگه ای هم نيس! گرچه اون الاغايی که به نون شب محتاجن و هنوز رنگ تلويزيون رنگی رو هم نديدن بعد خودشونو جلوی اقا جر ميدن ميگن انرژی هسته ای حق مسلم ماست بايدم همچين روزايی رو منتظر باشن که جای پول نفت سر سفرشون تاپاله گاو هم نباشه!‌ حالا هی سفر استانی بره هی حمايت اين جماعت عوام بی مغز رو بگيره!  اخرش همشون و هممون بايد دونه دونه اين هسته ها رو در نواحی مختلف بدنمون جاسازی کنيم !

    ReplyDelete
  31. اين کلمه های خوشکل خوشکل اصلاحات و گفتمان و مردمسالاری و مشابهشون هم واسه سرکار گذاشتن منو تو امثال ما بود! حالا من سردستشون رييس بنياد فلان گفتگوی تمدن هاست هی سفر اروپا ميره عشقو حال ميکنه!! بالاخره هر قشری يه جور بايد تحميق بشه! مردم گشنه با پول نفت! روشنفکر هم با اين موش و گربه بازيا!! بابا به قران! به علی قسم اين کوچه مه ما ميريم نهش يه ديفاله بن بسته که بالای اون عمو سام با يه بيلاخ گنده در انتظارمونه!! چيزی هم نمونده به ته کوچه برسيم!

    ReplyDelete
  32. پيشاپيش به علت اشتباهات تایپی پوزش ميطلبم و علتی نداره جز :  انرژی هسته ای حق مسلم ماست!

    ReplyDelete
  33. امير جان! اشتباه افشاری و عطری اين بوده که داوری پيش کسانی برده‌ن که خودشون دامن‌شون به جنايت‌های زيادی آلوده‌ست. من از افشاری و عطری توقع نداشتم از کشوری حمايت بخوان که جز به نفت و موقعيت استراتژيک ايران به چيزی فکر نمی‌کنه. آمريکا اون دايه‌ی دلسوزتر از مادری نيست که اين عزيزان فکر کردن. من با حضور در کنگره‌ی آمريکا و سخنرانی از ظلم حکومت مخالف نيستم. به نظر من دادخواهی پيش اونکه بايد باشه برده نشده. ما نبايد فراموش کنيم که آمريکا سالهاست به نفع ايران کار نکرده و امروز هم نبايد چندان خوش‌بينانه به سمت‌ش رفت. و اين البته با ذهنيت جنگ سردی يه کم فرق داره. به همون دليل که نبايد به روسيه و انگليس اعتماد کرد٬‌ به آمريکا و حمايتهاش هم نبايد دل بست. فراموش نکنيم که اين روزها تمام اتفاقاتی که در ايران رخ می‌ده در راستای خواست آمريکا و منافع اونه... يا حق!

    ReplyDelete
  34. ردپاي ايامMarch 13, 2006 at 5:04 PM

    فقط اصلاحات ! ولاغير! ولی نه با رويکردی که تجربه کرديم ! .....چه تلخ بود.

    ReplyDelete
  35. If you like America, Go ahead and live your life there. It is a strong, civilized and nice country. But if you want to cultivate Iran, Don’t rely on US for it.
    I know these people. They consume too much. They earn 80 million tomans and spend 81 million tomans per month on the average. You earn a lot of money in America, more than anywhere else in the world. Where does this money come from? America is addicted to blood of other people and can’t relinquish it.

    ReplyDelete
  36. به نظر تو يه مرد مرده نياز به ريش تراشی و اصلاح داره؟

    ReplyDelete
  37. سلام . وقتی ميام به پيامها هم دقت ميکنم . بنظر من يارگيری اونم از سمت کسی که به منابع ما چشم دوخته زياد خوشايند نيس . اگر خودمون وجودشو داريم خودمون بايد دس بکار بشيم . پی همه چيز اعم از زندانو کتک و کوفت زهرمارو هم بايد به تنمون بماليم . رک بگم به وفق مرادم نباشه نميمونم اما حوصله قيام هم ندارم چون ميدونم جاده باريک بشه خيليا جا ميزنن . اينو به عينه ديدم . در رسيدن به اهدافت موفق باشی داداش .

    ReplyDelete
  38. امير جان اگر منظور اصلاح در برابر انقلاب باشه من هم اميدوارم که ....ولی کجا ديدی که ديکتاتوری با زبان خوش مسند حکومت را رها کند؟دکتر سروش به عنوان يک فرد دين باور برای من غير مذهبی انسان قابل احترامی بوده هميشه.حرف خوبی می زد می گفت .ضعف های خاتمی و ساير اصلاح طلبان ناشی از سستی اعتقادشان به حرف هايی است که می زنند.بايد از آقايان پرسيد آيا هنگامی که علی افشاری در ايران حرف می زد گوش شنوايی داشتيد که ناله هايش را بشنويد؟اگر طرفی تا دندان مسلح باشند و طرفی جز قلم و جانشان چيزی در کيسه نداشته باشند و اکثریت ملت هم سرگرم چریدن باشند بايد منتظر فاجعه بود.

    ReplyDelete
  39. بايبا سياست رو ولش کن ..زندگی رو عشقه :ی

    ReplyDelete
  40. سارا بي خيالMarch 14, 2006 at 2:40 AM

    سلام............من از سياست بدم مياد.......بی خيال.........بدم مياد!! ..................................    بيييييييييييييييييييييی خييييييييييييييييال...اون نخه که دوره انگشتته که يادته واسه چی بود؟؟؟؟؟

    ReplyDelete
  41. چی بگم جمهوری اسلامی چرا نداره برادر جان.فعلا که سوار اسب النصر بالرعب شدن و 4 نعل میتازن
     

    ReplyDelete
  42. من در حد چند جلسه سر کلاس های فيزيک دکتر شيرزاد شاگردش بودم ...  تقريبا از نزديک می شناسمش بايد اعتراف کنم که خيلی تعجب کردم از اين اظهار نظر جديدش در اين که متعلق به يک نسل قبله و خوب هنوز تعصب های خاص داره روی چيز هايی که ما نداريم ولی انتظار اين نوع برخورد رو ازش نداشتم !!! چندان آدمی نيست که اين شکلی برخورد کنه نميدونم من هم واقعا يکه خوردم !!!

    ReplyDelete
  43. با تمام اين حرفا منم با پ.ن موافقم ...خيلی يک بود!

    ReplyDelete
  44. kash be andazeye 50 sal hafezeye tarikhi dashtim ,hata kamtarash ham kefayat mikard!
    anvaght behtar tasmim migereftim

    shad bashi

    ReplyDelete
  45. حالا دوباره بيا از «بانو» بنويس که ما بيشتر خوشمون بياد ديگه! :دی

    ReplyDelete
  46. درسته که ، ولی رومانتيکهای قرن ۱۹ چی ميشن ؟

    ReplyDelete
  47. سلام....متنت خيلی سياسی بود...آخه چی ميشه گفت وقتی در مورد خيلی چيزا هيچ کاری نميشه کرد....نميدونم يا من اينجوری فکر می کنم......
    واسه همينه که دوست دارم بازم از بانو بنويسی که از خوندنش لذت ببرم...(کاش بنا بودم.....)خيلی قشنگ بود/////ضمنا آپم...

    ReplyDelete
  48. خب چقد چشمامونو بشوريم...بنويس ديــــــــــــــگه!!

    ReplyDelete
  49. خيلی پست جالب و همينطور کامنت های جالبی هست . حيف که الان وقت ندارم چيزی بنويسم ........ بسيار مشتاقم (eagerly intrested ) که از نظرات آقای سينا ديگر بدانم ...ظاهرا ايشان با وجودی که به اصلاح طلبان حکومتی اميد نبسته اند . نظرات بسيار جابی دارند که ديگرانی مثل من از آنها بدوند.............در پايان مگويم : به نظر من آره بايد چشمها را شست و طور ديگر بايد ديد . نقش امريکا با کفتارهای اينطرف آب يکسان است ....... آنها به اينها و اينها به آنها پاس میدهند تا هرکدام تبلیغات و بهانه برای اعمال خود داشته باشند . دوستان واقعا بیاید طور دیگر ببینیم : آیا بهتر از این برای سرکوب مردم و مبارزه با آزادیخواهی مردم ایران میتوان بهتر از این  هماهنگی بین دو نیرو ( که هر یک در حرف بر علیه دیگری است )   بوجود آورد ؟؟؟......... کمی از موضع ديگر نگاه کنيک لطفا ................

    ReplyDelete
  50. ضمنا از حضور استاد بزرگ و گرانمايه آقای علی مددی خم در اينجا بسيار خوشحالم ..........;)

    ReplyDelete