Monday, May 8, 2006

دو ترانه،يک زندگی

تبسم نقش نيرنگه من ازشب شاکيم ای يار/طلوعم رو تماشا کن منو دست غزل بسپار/منو پاکيزه کن از خواب ازين لکنت ازين تکرار/رها کن آرزوها رو ازين زندان بی ديوار...من از بند نفس جستم،حسابم با خودم پاکه/ميون گود فريادم سکوتم گرده بر خاکه/يه زخم تازه کم دارم برای باور پاييز/خرابم کن که دلگيرم ازين آبادی پرهيز/منو تا گريه ياری کن حريص امن آغوشم/منو بشناس که از يادت همه دنيا فراموشم...


اولين بار تو ماشين امير شنيدمش و توجهم رو جلب نکرد.بعد وقتی حرف ترانه فيلم حکم شد که چقدر خوب رو فيلم نشسته امير بهم گفت که اين خوانندش همون رضا يزدانيه که گفتی زياد ازش خوشت نمياد.بعد رفتم دنبال خريدن البوم پرنده بی پرنده که اکثر ترانه هاش کار يغما گلروييه.تو همه ترانه ها اين آهنگ شبنم بيداری يه چيز ديگست.همه آلبوم رو که گوش کنين به اين نتيجه ميرسين که اگه مسعودکيميايی خواننده ميشد احتمالا يه همچين چيزايی ميخوند.سبک کار راک ايرانيه و يه ذره دير ياب.بايد باهاش مدارا کنيد تا يواش يواش خودشو بهتون تحميل کنه!


Did I disappoint you or let you down/Should I be feeling guilty or let the judges frown/'Cause I saw the end before we'd begun/Yes I saw you were blinded and I knew I had won/So I took what's mine by eternal right.
Took your soul out into the night/It may be over but it won't stop there/I am here for you if you'd only care.You touched my heart you touched my soul/You changed my life and all my goals/And love is blind and that I knew when/My heart was blinded by you


ترانهgoodbye my lover جيمز بلانت رو اولين بار آزاده کشفش کرد.من طبق معمول تونستم از سايت ميثم داونلودش کنم و بی اغراق عاشقانه ترين آهنگيه که تا حالا شنيدم.هر بار گوش کردنش نفسم رو بند مياره.


به ظاهر دو ترانه و سبک کار و جايگاهشون هيچ ارتباطی به هم ندارن اما لحظه هام اين روزا دقيقا تقسيم ميشن بين اين دو تا آهنگ.هردوتاشون رو خيلی خوب ميفهمم.هردوشون انگار اين روزها حديث نفسن.از چيزهايی ميگن که خودم به خاطر زبان الکنم بلد نيستم اينطور به جهان بيرونی هديه شون کنم...


پی نوشت يک:دقيقا تو مدار صفر درجه انرژيم.کاش جايی برای گلايه بود يا بهانه ای برای خالی کردن دلتنگی...


پی نوشت دو:بر قوزک پام لعنت اگه تو همين هفته نرم MP3 Player بخرم.به اين تداوم موسيقی به شدت محتاجم.به اين دل سپردن به رويای کلمات موزون...


 

28 comments:

  1. من فکر ميکردم اين ازاده خانم  فقط يه نويسنده هستند . نميدونستم ايشون کاشف هم هستند.لطفا ما رو هم کشف کنيد .ممنون هستم.

    ReplyDelete
  2. نشنيدم!

    بايد برم دنبالشون!

    ...

    ازمن گفتن که نگير .

    چون وقتی بگيری عين من معتاد موزيک ميشی.شبا ديگه خواب نداری!

    ReplyDelete
  3. شما رو بايد بازيافت کرد گمنام جان.کشف چاره کار نيست!

    ReplyDelete
  4. اين قسمت چقدر به حس من نزديکه

    'Cause I saw the end before we'd begun/

    ReplyDelete
  5. قشنگ بود بايد بشنومش

    ReplyDelete
  6. آهنگ شاهکاره. وای  صدای غم زده خش دارش که به شعذ غمناک وجهی غم انگير و واقعی ميده.وای چقدر قشنگه....چقدر برای من حرف توش داره برای من گردن شکسته

    ReplyDelete
  7. شعذ=شعر

    ReplyDelete
  8. من باعث شدم كه تو به آسمون نگاه كنی تو هم باعث شدی كه من بعد از مدتها موزيك غربی گوش بدم.

    ReplyDelete
  9. امير از من به تو  نصيحت دور MP3 Player رو يه خط قرمز بکش چون منو که تبديل کرده به يه موجود ۴۹ کيلويی فکسنی...لامصب وسط اتوبان وادارت ميکنه از ماشين پياده شی تا خونه قدم بزني!

    ReplyDelete
  10. البته گريزی نيست برای آدمايی که موسيقی تلمبه ی روحشونه  :)))) !

    ReplyDelete
  11. صفحه ی پيام ها با صلوات باز می شود گاهی صلوات هم اثر نمی کند. می دانی که هر روز وبلاگ ات را می خوانم نظرت راجع به اين آهنگ چيه ؟dane me to the end of love يا اين آهنگ in the snow of newyork

    ReplyDelete
  12. منم اولين بار کاستو تو ماشين دوستم شنيدم اما برخلاف تو همون اولين بار خيلی دوسش داشتم از اون دو تا صندلی لهستانی و لاله زار

    ReplyDelete
  13. اين البوم يه هديه بود از يه دوست به من... اگرچه فيلم حکم اصلا نچسبيد اما اين البوم هر بار ميچسبه اساسی... علی الخصوص همين اهنگ...

    ReplyDelete
  14. سلام امير عزيزم دلم واقعا برای خودت و قلمت يه ذره شده بود منو ببخش گرفتار بودم هی اومدی من نبودم شرمندتم به خدا ادامه داره کسی هم ترتيب کسی رو نداده فدات شم می نويسم الانم آپم برو يه نظری بنداز يه نظری بده

    ReplyDelete
  15. يوهو موسيقی بازاره .

    ReplyDelete
  16. سلام دوست عزيز از نوشته هايت لذت بردم لطفا به من هم سر ی بزنيد منتظر انتقادات شما می باشم

    ReplyDelete
  17. منم تازه ۵ شنبه MP3 Player خريدم . دارم باهاش حال می کنم . برای خريدنش به قوزک پات احتياج داری . نفرينش نکن !

    ReplyDelete
  18. سلام امیر خان. خوبی؟ باز خوبه هنوز با موسیقی حال می کنی. من این مرحله را گذروندم. بعدش واقعاً فاجعه است. در حال حاضر هر نوع موسیقی آزار دهنده است.

    ReplyDelete
  19. ببين امير مارک کيريتيواش هم خيلی شيک ؛ هم قيمتش  مناسب هم کارايی و کيفيتش خوبه.

    ReplyDelete
  20. tejarat internetyMay 9, 2006 at 5:07 PM

    سلام . وقت جاده و ماهيگيری شده . آماده ای ؟

    ReplyDelete
  21. Did I disappoint you  من عاشق اين تيکه اش هستم صداش محشره حالا ديگه نمی دونم ايشون رو بيشتر دوست دارم يا برايان آدامز جينگوليم رو خوب البته بری پيشکسوته در قلب من

    ReplyDelete
  22. ردپاي ايامMay 9, 2006 at 7:09 PM

    سلام تاواريش ! ميبينم که لحظه به لحظه داره مهمونات زياد ميشه ، ولی خوب مطمئنم تو انقدر مرام داری که برای اينکه کی پنجشنبه شب بره توراهرو بخوابه نذاری قرعه بندازيم ، خودت پيشمرگ ميشی ،.... همين ايثارت اسيرم کرده‌،..... چاکريم!

    ReplyDelete
  23. منوچهر سابق!May 10, 2006 at 5:48 AM

    چه جالب!

    ReplyDelete
  24. سلام امير جون! دلم تنگه برا همه چيز و همه کس

    هيچوقت خودم رو اينجوری امتحان نکرده بودم.

    ReplyDelete
  25. جايی برای گلايه کردن، گوشی برای شنفتن همین نزدیکی هاست حتمن

    اگه راجع به ام پی تری!!!! سوال داشتی خسرو تجربیات و اطلاعات سرشاری در این رابطه داره (چون واسه خریدن ش ۱۲۰ روز به اعتکاف نشست و در اینترنت و جاهای دیگه سرچید البته)

    ReplyDelete
  26. دوست عزيز زيباتر از اين نميشه که لحظاتت رو در اين ترانه ها غرق کنی و با تمام وجود احساس کنی .خوشا عاشقی...

    ReplyDelete
  27. سلام.

    سرزده بودم به اينجا اما يکدفه خالی شده بودم از حس نوشتن... حتا يک کلمه... حالا هم بهتر نيستم... شايد توانم فقط در حد يک سلام باشد و همين.

    ReplyDelete
  28. ببين مال من کرييتيوه و ۵۱۲م ب....من که ازش راضيم بچه ی خوب و سر به راهيه قیمتش هم نسبت به کاراییش خوبه.... دیگه چی؟؟؟؟  آهان فقط اشکالش اينه که باطری ميخوره :(

    ReplyDelete