Thursday, October 1, 2009

داربی:حکایت مرگ و زندگی

«داربی زمینه های مختلفی دارد: فرهنگی، تاریخی، روانشناسی و سرانجام عشق. خیلی ظریف است، مثل عاشق شدن، می خواهیم دشمن اصلی را که معمولا همسایه ما هم هست از پا درآوریم...داربی مثل فیلم وسترن است، دونفری که داستان شان با مرگ یکی به پایان می رسد» حمید رضا صدر


این نود دقیقه حکایتش با همه نود دقیقه های جهان فرق می کند. آنها رقیب نیستند، دشمنند. شکست دادنشان کافی نیست باید نابودشان کرد، تحقیرشان کرد، از بین بردشان...داربی حکایت مرگ و زندگی است. تمام فصل منوط به این بازی است. چه اهمیتی دارد جام قهرمانی را بالای سر ببری وقتی جنگ حیثیتی را باخته ای؟


باید له شان کنیم. با شمایم. با شما یازده نفری که نماینده ما هستید در اردوگاه آبی. بروید له شان کنید، شما فردا جزیی از تاریخید. فرصتی دارید که تاریخ بسازید، نترسید، مرد باشید و نابودشان کنید. همانطور که قبل از شما نسل صمد و امیر و محمود بارها و بار ها نابودشان کردند.


 داربی به نظرم وسترن هست اما نه فیلم که بیشتر انیمیشن است. فرصت داری رقیبت را له و لورده کنی، بکشی، نابود کنی و بعد دشمن، مثل یک قهرمان کارتونی، دوباره جان بگیرد و سر پا شود تا تو باز بتوانی نابود و خفیفش کنی،راز جاودانگی داربی در همین است... بروید برای بار بیست و دوم بکشیدشان. با شما هستم پسران آبی اسیا! به زانو در آوریدشان...این نود دقیقه حکایتش با همه نود دقیقه های جهان فرق می کند!

14 comments:

  1. له شون کنن اون یازده نفر همه چی روبه راه میشه؟؟؟
    من از طرف همه اون یازده نفر قول شرف! میدم که همه رو له کنن!!
    سلام

    ReplyDelete
  2. کلی نوستول بود... به اندازه ی دو سالی نوستول بود

    ReplyDelete
  3. بهت حسودی ام میشه که انقدر زنده ای هنوز امیرحسین. من هرچقدر تلاش می کنم ته دلم دنبال یه ذره هیجان بگردم واسه بازی نمی تونم. هی فکر می کنم که چی؟ مگه چقدر اهمیت داره دیگه با اینهمه دردی که تلنبار شده تو دلمون تو این سه ماه. یعنی راستش حتی خنده ام می گیره وقتی فکر می کنم بهش.

    ReplyDelete
  4. چه حماسی!! همین جور هم می شه امیدوارم البته

    ReplyDelete
  5. ها ها ها  ! ... (این اولین کامنتی بود که  بوی کری خوندن میداد امیر جان !)

    ReplyDelete
  6. شیش تایی ها لطفا سکوت را کاملا رعایت کنید

    ReplyDelete
  7. نابودتان مي كنيم !

    ReplyDelete
  8. دوباره وقت له کردنشان رسیده! کاش دوباره فرصت سوزی نکنند. خدا رو شکر دیگه علی زاده ای در کار نیست...

    ReplyDelete
  9. چی جالب که فوتبال میتونه در این حد حیثیتی باشه :دی

    ReplyDelete
  10. و پسربچه ها هیچ وقت بزرگ نمیشن...!

    ReplyDelete
  11. طی 10 سال اخیر استقلال یکبار می توانست به معنای واقعی کلمه پرسپولیس رو له کنه.  مهر 77 که اونا از دقیقه ی 30 نه نفره شدند و استقلال با گاسپادین روس بدون برنامه 70 دقیقه فقط به در و دیوار زد و بازی صفر –صفر تموم شد.
    امیدوارم این بار این فرصت از دست نرود، مخصوصا که کریم هم نیست. الان که اسم بازیکنانی که کرانچار برای بازی فردا اعلام کرده رو می خوندم، واقعا با این بازیکنان هایی که اونا دارن اگر استقلال فردا نتونه لهش کنه مصیبت است، مصیبت.

    ReplyDelete
  12. آقای دیوانهOctober 1, 2009 at 3:05 PM

    فردا روز واقعه است ارباب...
    ولی من فکر می کنم بازی بازم مساوی بشه.میگی نه نیگا کن!

    ReplyDelete
  13. به نظر من هم که نتیجه مساوی از قبل تعیین شده است!

    ReplyDelete