Saturday, October 10, 2009

من و یونگ و فروید رو کجا می برین؟

معروفه که فروید و یونگ خواب هاشون رو برای هم تعریف می کردن تا کس دیگه ای جز خودشون برای تعبیر خواب کمکشون کنه...واقعن وقتی می تونم مساله کسی رو ببینم یا حلاجی کنم یا راه حل بدم بعد مثل خر در کار خودم می مونم؛ نه می تونم خواب هام رو خودم تعبیر کنم، نه مشکلاتم را آنالیز کنم نه هیچی؛ می خوام خرخره ی خودم رو بجوم...یه دفعه استادم سر کلاس بهم گفت مشاهده در تو به سمت بیرون جریان داره، خودتو نمی تونی ببینی...راست می گفت انگار...خودم رو سخت می تونم ببینم.


پی نوشت سانچویی: ارباب! ارباب! جدن خوشبحالت که خودتو نمی تونی ببینی...نمی دونی چه پدری از آدم در میاد وقتی مجبور باشه هی تو رو ببینه

8 comments:

  1. به به سانچو... به به خود اتهامی

    ReplyDelete
  2. می بینم که بعد از 3 ماه سانچو اغتشاش گر از زندان آزاد شد و عرض اندام نمود. این پر روییش رو هم به دل نگیر اثر اعتراف گیریه

    ReplyDelete
  3. من چون بعضی وقت ها مجبور می شم که چند ساعت توی صف گاز معطل بشم کابوس ها سوختی می بینم. چند وقت پیش خواب دیدم  : هفت بشکه گازوئیل از زمین بیرون اومدن و محتویات  هفت بشکه بنزین رو که کنار آسفالت بود سر کشیدن و دوباره رفتن تو زمین !  

    ReplyDelete
  4. خوابای من که ته خنده اس..

    ReplyDelete
  5. آدم گاهی وقتا اونوقت دلش واسه دوستش میسوزه

    ReplyDelete
  6. و این جمله ی استادت برای چه کلاسیه؟
    (بلاگ من رو بخون لطفا)

    ReplyDelete
  7. che jaaleb! dar mored she`re naamjoo daghighan hamin fekro kardam o ba`d be hamin natije residam
    :)
    dar morede  khodet ziyaad sakht nagir, zendegi kon baraadar jaan, dar har lahze faghat baraaye hamoon lahze, bikhiyaale Jung o Feroid o asaatide mohtaram
    ;)
    in dast ke misaayi dome shir ast o shir toghyaan mikonad gaahi

    ReplyDelete
  8. رضا قاری زادهOctober 11, 2009 at 6:55 AM

    خود یونگ اگه اشتباه نکنم تو روانشناسی تعلیم و تربیتش بود که می گفت روانکاوی و تحلیل روانی در میان علوم شبیه فیزیک اتمیه . اون هم از این نظر که عامل آزمایش کننده خودش در نتیجه آزمایش تاثیر مستقیم و بی تردیدی داره . بنا بر این به فرض تواناییهای بالای تحلیل شخصیتی به خصوص در امر مقوله ی برسی شعور ناخودآگاه اصلاَ منطقی نیست که آدم بخواد خودش خودش را تحلیل کنه . حتی در مورد تحلیل سایرین نیز باید سعی کنه تا جایی که می تونه حوزه تاثیرگذاری خودش روی خودآگاه و ناخودآگاه تحلیل شونده را محدود کنه . و حتی در مواردی که تحلیل شونده یک پیش داوری و قضاوت قبلی نسبت به روانکاو داره روانکاوی را ادامه نده .

    ReplyDelete