Wednesday, October 21, 2009

تلاش کنیم تا زندگی هایی تداوم یابد

محمد مصطفایی وکیل بهنود شجاعی بود. تمام تلاشش برای اعدام نشدن بهنود به جایی نرسید. حالا آقای وکیل باز چند موکل در آستانه اعدام دارد که برای اعدام نشدن آنها نیاز به پرداخت پول دیه است: حدود دویست میلیون تومان!


من واقعن هنوز نمی دانم موضعم در مورد اعدام چیست. نتوانسته ام خودم را قانع کنم له یا علیه اعدام باشم، اما در مورد یک چیز مطمئنم: اعدام افرادی که زیر سن قانونی مرتکب جرم شده اند جنایت است. بیایید علیه این جنایت هر چه که می توانیم بکنیم. شاید زیاد وقت نداشته باشیم، مفصل ماجرا را در وبلاگ خود اقای مصطفایی می توانید بخوانید. با خودم فکر می کنم دو هزار نفر در سراسر این کشور آدم پیدا کردن که صد هزار تومان برای این کار کمک کنند نباید غیر ممکن باشد. بیایید یکماه انرژی بگذاریم، تلاش کنیم ببینیم وبلاگستان فارسی، می تواند باری را از روی زمین بردارد.


تاکید می کنم فقط پرداختن این پول کافی نیست. بگذاریم خودمان را جای آنان که در کابوس شبانه شان طناب دار می بینند و تلاش کنیم تا آدم های بیشتری را به کمپین جمع آوری پول برای نجات این نوجوانان از اعدام جلب کنیم. از ماجرا بنویسید، با بقیه، خانواده، همکارانتان حرف بزنید. اینجوری که فهمیدم شاید کمتر از یکماه وقت داشته باشیم!

8 comments:

  1. از هر ایده ای برای جمع آوری این پول استقبال می شود

    ReplyDelete
  2. به نظرم اولین قدم یه مدیریت درست حسابیه. فعالیتهای پراکنده هیچ دردی را دوا نمی کنه. در ضمن حتما آدمهای زیادی اینجا هستن که با جمعیتهای خاصی همکاری دارن اگر بشه نظر این گروهها را جلب کرد به خاطر لینکهای زیادی که دارن می تونن این مبلغ را در کوتاهترین زمان تهیه کنن. از خودم هم شروع می کنم و جمعیت حمایت از کودکان کار

    ReplyDelete
  3. اعدام مجازات وحشتناکیه.انسانی نیست
    هیچ کس حق ندارد زندگی کسی رو خاتمه بده به جز خداوند
    کاش این پویش به نتیجه برسه

    ReplyDelete
  4. شماره حساب رولطف كنيد اعلام كنيد، يازحمت بكشيد برام ايميل كنيد  

    ReplyDelete
  5. ممنون
    زنگ زدم گرفتم ،چون تو وبلاگ آقاي مصطفايي اعداد روي هم افتاده بودن و واضح نبودن

    ReplyDelete
  6. شما فیلم مستند سیمامونو دیدین؟حرفای خانم روانشناس یه بویی داشت.نداشت؟؟؟؟؟

    ReplyDelete
  7. خصوصی داری

    ReplyDelete