Friday, October 23, 2009

چو فردا بر آمد بلند آفتاب

گودر غیر از وقتی که از آدم می گیرد و اعصابی که بعضی وقت ها خرد می کند و...بلای بدتری هم سر آدمی می آورد: گودر تو را مجبور می کند هر خبر بد را صد بار بخوانی، مثلن بی شمار بار در جریان اعدام سهیلا قدیری قرار بگیری و یا چندین و چند بار مطلع شوی که ریخته اند در خانه ی شهاب طباطبایی و تعدای پیر و جوان را که ضمن خواندن دعای کمیل مشغول براندازی بوده اند دستگیر کرده اند. بعد فکر کن من همان یکبار هم برای حرص خوردن تمام روزم کافی است.


اینجانب آدمی بوده ام که وقتی از سر کار می آمدم خانه، دو فقره روزنامه، حداقل دو فقره ، را از کیفم بیرون می آوردم و از الف اول تا تای تمتش را می خواندم. بعد ولو می شدم جلوی تلویزیون و از سوباسا تا حسینی و احمدزاده تلویزیون را می دیدم. خوب بعد من اینک آدمی هستم که نه روزنامه می خوانم نه تلویزیون می بینم فلذا فکر کنم بشود گودر را هم ترک کرد یا لااقل حجم زمانی که می گیرد و اعصابی که تسطیح می کند را کاهش داد...من و گرز و میدان گودراسیاب

6 comments:

  1. با سلام
    اين بار با نيم نگاهي به دو جمله تاريخي از دو شخصيت تاريخي و دوست داشتني ايران شروع مي كنم.
    ابتدا همان جواب پروفسور حسابي به يكي از دانشجويان با مضمون جهان سوم كجاست:
    پروفسور پاسخ داد جهان سوم جايي است كه اگر كسي بخواهد براي آباداني كشورش قدمي بر دارد خانه اش ويران مي گردد و اگر كسي بخواهد خانه اش آباد باشد به كشورش ويران.
    و جمله از مهندس بازرگان كه در دادگاه بر زبان آورد:اين آخرين باري است از زبان منطق و گفتگو با شما سخن خواهيم گفت و مي بينيد در آينده اي نزديك چگونه با شما حاكميا استبدادي برخورد مي نمايند..
    هر وقت كه به اين دو سخن فكر مي كنم آينده اي را پيش رو ميبينم كه ديگر آثاري از ايران موجود نخواهد بود و ايند مسير ختم شونده به ويرانكده را با سرعتي زياد طي خواهد نمود.
    از همان روزهاي آغازين بعد از كودتاي 22 خرداد شاهد بوده ايم هر چند وقت يك بار عده اي مي آمدنند و طرحهاي را ارائه مي دانند كه به بسته هاي پيشنهادي معروف گردينند. همان كميته ها و جريانهاي بسياري كه در اين مدت راه افتاد ه به نوعي از سوي همان كساني كه منافع شخصيشان براي سر پا نگه داشتن نظام و از مصلحت نظام صحبت كردن و آبروي و عزت بر

    ReplyDelete
  2. آقا شما بیا سردمدار این نهضت ترک گودر شو ما هم مثل سربازان جان بر کف در رکابیم!

    ReplyDelete
  3. امیر حسین عزیز  یک  مشت آدم زحمت می کشند از اعصاب و وقت شان مایه می گذارند گیهان و  ضدا و شیما را بررسی می کنند خلاصه ی اعصاب خرد کن اش را می جوند و در گودر به خوردمان می دهند .3 روز که ترک اخبار اینترنتی کنی از وحشت بی خبری باید بروی  دنبال منابع اولیه .قدر دان باش .
    سنگ بزرگ نشانه ی نزدن است

    ReplyDelete
  4. من قبلا اینجا اومده بودم؟!؟!

    ReplyDelete
  5. منم ترکش کردم. بدجوری روی اعصاب بود. البته دوستان رو دائم دیدن هم لطفی بود که داشت اما من به این نتیجه رسیدم که این قسم تکنولوژی با گروه خونم سازگاری نداره...

    ReplyDelete