Wednesday, June 1, 2005

در نظر بازی ما ...

سلام!ديشبم شبی بود که حالی کرديم.مهمان تشريف داشتيم چنان چتر باز کرديم و لنگر انداختيم و چنان مست باده الست شديم که صاحبخانه مظلوم بالاخره مجبور شد ساعت ۳ صبح بنده حقير رو با آشغالها بذاره پشت در.به چه حالی من تا خانه رسيدم بماند.جای آلن و سينا سبز!


۱-با فرا رسيدن فصل گرما تهران ديدنی شده.لباس خواتين شوخ چشم،رنگارنگ و تنگ چنان که آفتاب روی انبوه برجستگی ها و فرو رفتگی های سلوک بر باد ده نسوان عزيز تر از جان ،نقاشی های شبه امپرسيونيستی تصوير ميکنه،با رنگايی زنده و سايه روشن هايی درجه يک.از من اگه بپرسن بايد عارض شم ونگوگ به گور هفت جد ختنه نشدش ميخنده اگه ميتونست شاهکارهايی اينچنين رنگی و گرم و البته متحرک خلق کنه


۲-صبح به روال هر روز شرق خريدم شروع کردم توی تاکسی تيتر ها رو خوندن.صفحه اول عکسی بود از احمد صدر حاج سيد جوادی که منو برد تا روزای گرم ۱۳۷۸.روزايی که با اميد ميرفتيم دايرة المعارف تشيع برای مدخل نويسی .دايرة المعارف تشيع تشکيلاتی بود که به همت خانم محبی و به ياد شهيد سعيد محبی پسرش شکل گرفته بود و تنها توسط اين شيرزن اداره ميشد.اقای صدر-وزير دادگستری کابينه بازرگان-اونجا مسوول تاييد نهايی نوشته های ما بود.به جرات ميتونم بگم از اين ادم باشخصيت تر،نجيب تر و انسان تر من کسی رو تو زندگيم نديدم.الان بايد بيشتر از ۸۰ سال داشته باشه.نميدونم دايرة المعارف الان دايره هنوز يا مشکلات مالی و فشار های سياسی بالاخره دخلش رو اورد ولی روزای خوبی که اونجا داشتم و چيز های با ارزشی رو که ياد گرفتم هيچ وقت فراموش نميکنم.


۳- يه سانچو دارم شاه نداره...به کس کسونش نميدم....به راه دورش نميدم...


سانچو:ارباب !شما که ميگفتين بهت حسوديم ميشه و محبوبيتت از من بيشتر شده و منو تحت الشعاع قرار دادی و...حالا چرا داری پزمو ميدی؟ارباب منم هر وقت باهات ميام بيرون اين روزا يه موج گرما تو بخشای فوقانيم شروع ميشه و هر چی به قسمتای تحتانی تر ميرسه فيزيکی ترو برجسته تر ميشه،من فکر ميکردم از افتابه ولی حالا فهميدم تاثير نقاشی های امپرسيونيستی متحرکه


پی نوشت :از دوشنبه تا اخر انتخابات آزاديخواهی و در پوستين خلق هر روز آپ ميشن.حرفای جدی انتخابات رو تو آزاديخواهی مينويسم.هجويات انتخاباتی رو تو در پوستين خلق.يه کانديداهايی من بسازم چل ستون چل پنجره..

45 comments:

  1. منم که عاشق هنر!!! تابستان را بسيار دوست می دارم:))

    ReplyDelete
  2. واقعا حیرانند...

    ReplyDelete
  3. از دوشنبه تا آخر انتخابات ميشه چند روز؟؟؟؟اگه آپ نکنی من شاکی ميشم ها.......

    ReplyDelete
  4. ۱)سلام بابا تو آخرش منو از راه و گرایش خودم منحرف می کنی با اين توصيفاتِ سور رئاليستی...خدايا زمانه بر عکس شده۲)باب مدخل نويس...من می گفتم اين امير فاضلتر از اين حرفاست...بابا اينکاره بابا علامه...از شوخی گذشته حال کردم که داداشم اينکاره بوده ۳)بسيار کار جالبيه.هوای انتخابات واقعا آدمو به فعاليت وا می داره.موفق باشی.

    ReplyDelete
  5. ببينم من بالاخره از بلاگ زينب بايد می فهميدم تو چه شکلی هستی؟واي از اين دمسردی ها٬خدايا...

    ReplyDelete
  6. واقعا حیرانند...بد جری هم حيرانند!!!!راستی لينک اين دو تا وبلاگ و برام ميفرستی؟؟؟؟

    ReplyDelete
  7. عجبا...جلو سانچو اين حرفارو نزن روش باز ميشه بعد من از پسش بر نميام...

    ReplyDelete
  8. تابستان خود را چگونه گذرانديد؟ ـــــ اقا هيچی!ما همش درگير مسائل غير اخلاقی بوديم! :))

    ReplyDelete
  9. ۰ - بابا صاحبخانه مظلوم عجب قوی هيکل و پيلتن بوده که شما رو گذاشته دم در!... ۱- چشم ما که پاک پاکه اصلا برآمدگی ها رو نمی بينيم. فقط... ۲- جوونی کجايی... ...پی نوشت: دلم برات تنگ شده جووووووونم!

    ReplyDelete
  10. امير حسينJune 1, 2005 at 3:51 PM

    هاااااااااااااااا... باز مست کردی‌؟ ... مهم نيست  يکدفعه اشکال نداره ! آبليمو خريدی ؟

    ReplyDelete
  11. نوشته های باحالی داری......خيلی...فکرای  احمقانه و جالب هم بهش اضافه شده

    ReplyDelete
  12. صورتک خیالیJune 1, 2005 at 7:10 PM

    منم هنردوستم مستی هم مبارک و نوش....برم پوستين خلق ببينم چه خبره اونجا که مينويسی دوستر دارم:)

    ReplyDelete
  13. فکرای احمقانه...: )))...آخرش بود داش امير٬نه؟

    ReplyDelete
  14. tejarat InternetyJune 2, 2005 at 2:32 AM

    سلام . پس بابا خوش تیپ نديدی . در هنگام مستی / کاش نسيم ياد مرا در تو پديدار کند . تعطيلات خوش خوشگل پسر بالا بلند ابرو کمند و خوش تیپ

    ReplyDelete
  15. هر وقت وقت کردی يه سر بزن وبلاگ داش کوچيکه ببين چی نوشتی متحد شويم ها؟!!!

    ReplyDelete
  16. داش امیر از هر کجا هستی یه سر به من بزن.

    ReplyDelete
  17. ............... يک نقطه چين طلبت بود نه؟

    ReplyDelete
  18. سانسور ؟؟؟؟ ميشه ؟ واقعا ... ؟؟

    ReplyDelete
  19. آی اين مهمانی ها حال می دهند!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  20. سلام بر امير. مستی ام ديگه درد منو دوا نميکنه غم با من زاده شده منو رها نميکنه، منو رها نميکنه. (ما با اجازه رفقا امشب تو عالم مستی به همتون حال می کنيم) اگه بتونيم و گيج نزنيم. آقا امير تابستان با همين متحرکها زيبا ميشه وگرنه گرما که فايده ای نداره بدون موجودات نمکی. راستی اونجا وضعيت هاشمی چه جوره؟

    ReplyDelete
  21. خوب والا نمیدونم راجبه این چی میشه گفت.اما در هر صورت انتخابات مهمه!راستی سری هم به ما بزن.

    ReplyDelete
  22. باده الست ؟؟؟

    ReplyDelete
  23. بحث حجب و حيا و نجابت شد دلم هوس شمال کرد.

    ReplyDelete
  24. سلام .. ته حال خاره؟ کجا بوردی؟ ته جا کار داشتم .. ای بابا !!!

    ReplyDelete
  25. نه بابا چقدر سانچو رو تحويل گرفتی .

    ReplyDelete
  26. قربون تابستون برم.(مخلصيم قربان)

    ReplyDelete
  27. چی بگم ؟! :)) از دست تو  و اون سانچو ت ، امير :))

    ReplyDelete
  28. وحشتناکه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  29. من واسه خودم کسی ام . راهم هم دور نيست . حله ؟؟؟؟ (:

    ReplyDelete
  30. پس ما در حقيقت با يه دايرتالمعارف نويس سرو کار داريم!!!

    ReplyDelete
  31. میشه توضیح بدی مدخل دايرتالمعرف کجاشه؟

    ReplyDelete
  32. اینجا هم میشه زندگی رو با خوشی سر کرد؟! من راهشو بلد نیستم. اگه میشه به من هم یاد بده

    ReplyDelete
  33. ميشه يه گاز از سانچوت رو به من هم بدی؟

    ReplyDelete
  34. پی نوشت :از دوشنبه تا اخر انتخابات آزاديخواهی و در پوستين خلق هر روز آپ ميشن.حرفای جدی انتخابات رو تو آزاديخواهی مينويسم.هجويات انتخاباتی رو تو در پوستين خلق.يه کانديداهايی من بسازم چل ستون چل پنجره....چراوعده ای میدیم که منتونیم اجرا کنیم و بعدش همه هواداران خودمونو دپرس ....پس چی شد !!! امیرووووووووووو

    ReplyDelete
  35. باز يکی مرد دو روز تعطيل شد تو بلند شدی رفتی شمال.حداقل يه بوقی سوتی چيزی بگو اقا ما دو روز نيستيم.

    ReplyDelete
  36. اااااااااااا اين جن جون که ترک بود چرا شيرازی شد يهو ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    ReplyDelete
  37. اگر ان ترک شيرازی بدست ارد دل ما را ....... (: ... راستی سلام امير ...

    ReplyDelete
  38. نگاهی  :) .. کاکو اميرو  اين درسته که از امکانات شرکتی واسه آپ کردن استفاده بهينه کنی ؟؟؟ حتما بايد در  شرکت آپ کنی ؟ خوب تو خونه اينکارو بکن .. هم ما الينه نميشيم هم اينکه ...

    ReplyDelete
  39. زحمت نکشيد الينه = الينه هست در هيچ يک از زبانهای شمالی جنوبی غربی شرقی معادل نداره ...

    ReplyDelete
  40. آقا  اجازه ؟؟ ما اگه خانمی يا آقايی نداریم که آخر هفته يا اول هفته بياد پله هامونو تميز کنه يا کارامونو انجام بده .. از کی بايد نظر خواهی کنيم ؟؟؟؟؟ مرديم بسکه بامردم  ارتباط تنگاتنگ  نداريم ........

    ReplyDelete
  41. سلام بر امير. ميدونستم از همون دفعه اول فهميده بودم که بی وفای!!! راستی جن جنگل دمت گرم ديگه حالا ماشديم دستمال کش و جارو کن آقايون! نه عزيزم ما همون توالت پر کن هميشگی هستيم، مخصوصا از نوع صحرايش! والا، ... باز زبان ما رو باز کردن!!!

    ReplyDelete
  42. شما اول اپ کن بعد حودکشی. قبول؟

    ReplyDelete
  43. آی جننووووو جدی حدی همشری هسيم؟

    ReplyDelete