Friday, June 17, 2005

گاهنامه خروس مال با طعم پرتقال

سلام!...دنيا می بلعدم/چيزی مثل الکل در هواست/که ديوانه ام ميکند،غم به دلم می آورد...(اورهان ولی)


۱-ديروز بالاخره شانس ياری کردو «پرتغال کوکي» کوبريک رو ديدم.عجيب فيلم خشنی بود يه صحنه هاييش از بس تو عريان نشون دادن خشونت بی پروا بود منو ياد The Wall آلن پارکر انداخت،هر دوتا فيلم يه جورايی نقد زندگی مدرن محسوب ميشن.خلاصه خوب بعد از ظهری بود.دو سه گيلاس شراب دو ساله و باد ملايم کولر و لميدگی بی قيد و...زندگی شايد همين باشد نه؟...ممنون امير جان برای اين روز عالی.


۲-ديشب حوالی ساعت ۱۲ رفتم بيرون تا در يک اقدام متهورانه و خداپسندانه اشغال ها رو بذارم بيرون.تا اين فعل مردانه رو انجام دادم و خواستم برگردم بالا يهو يه چيزی افتاد پايین جلوی پام.ديدم يه زاغچه هست که حدس زدم رو تير برق نشسته و برق گرفتتش!حيوونی هنوز به زمين نرسيده ۴ تا گربه دورش کردن.اوردمش خونه که گربه ها لااقل زنده زنده نخورنش ولی تودستام جون داد!اولين بار بود که موجودی تو دستای من ميميرد.اون تنش اخرش وقتی که داشت جون ميداد...از اون وقت يه جورايی احساس ميکنم مرگ به کف دست راستم چسبيده و جدا هم نميشه!


۳-امروز صبح با هوس خيام بيدار شدم!رفتم سراغ اين مجموعه کارهای شاملو که شعر های خيام رو با همراهی شجريان و فريدون شهبازيان خونده،داشتم تو منو دنبال اين کار ميگشتم که يهو چشم افتاد به «خروس زری پيرهن پري».پرت شدم به روزهايی که غم بود اما کم بود.جاتون خالی تا اخرشو گوش کردم«قوقولی قوقو سحر شد/سياهی دربدر شد/فرشته ها دويدند/ستاره ها رو چيدند/خورشيد خانم در اومد/با يک طبق سر اومد/تا شب نکرده حاشا/بچه ها بياين تماشا»


۴-چند وقتی تو هر کتاب يا فيلمی يه ادم ساده لوح ميبينم باهاش احساس شباهت و همذات پنداری ميکنم.احتمالا يه جور نقص ژنتيکه نه؟


سانچو: ارباب جان! نقص ژنتيک نيست .اسم درستش «واقع گرايی سوپر رئاليستيه»!بعدشم غصه نخور ارباب،از قديم گفتن«هرکس که نداند و بداند که نداند/لنگان خرک خويش به مقصد برساند».ارباب راستی خوب شد خواستی خيام گوش کنی سر از خروس زری در اوردی ،حتما اگه از اول نيتت خروس زری بود اخر عاقبت کارمون گوش کردن گلپری جون بود نه؟


پی نوشت:ساعت ۱۲:۳۰ !هيجان زدم و نميتونم بخوابم!تقريبا تمام سايت های انتخاباتی رو چک کردم.با بچه هاتو ستاد دکتر معين صحبت کردم و چند تا خبر هم از شهرستاها داشتم... به نظر مياد دکتر معين برنده انتخاباته و در بدبينانه ترين حالت به عنوان نفر اول انتخابات به دور دوم ميره.هر چنداحتمال هر اتفاقی وجود داره اما فکر ميکنم شادی نزديک است!!


 

48 comments:

  1. شايد نتوني باور کني امير جان ولي من با اينهمه تبليغ براي معئن اين همه زحمت اينهمه بحث اين همه تو خيابونا تو پارکا با مردم صحبت کردن نميخوام راي بدم نه امير جان بزا خيلي رک بهت بگم من از نظر عقلي باور کن خودم ميدونم بايد به معين راي داد ولي خيلي جالبه يه قضيه ئ احساسي نميزاره من راي بدم ميگم خودم ميدونم تصميمم كاملا احساسيه ولي نميتونم فراموش کنم که دوستان مشارکتي و اصلاح طلب چه جوري وقتي دانشجوهارو تو دانشگاها سلاخي مي كردن ساكت بودنو به خاطر منافعشون حتي يه حمايته خشکو خاليهم نکردن امير جان من مي خوام راي بدم ولي نميتونم و مثل بچه کوچولوها الان کسي رو مي خوام که که آرومم کنه و به هم بگه برو راي بده خوشحال ميشم اگه اين كارو بكني

    ReplyDelete
  2. همه انگار يه تجربه شکل تجربه تو دارند پرنده من گنجشک بود. پرنده خوشبختی بوده که تو دست تو مرده  اگه به اين اعتقاد داشته باشيک که مرگ پايان کبوتر نيست روهام. فيلم سينما ۱ رو ديدی اونم راجع به مرگ بود دنيای پس از مرگ عالی بود با اينکه سانسور که چه عرض کنم سلاخی شده بود اما قشنگ بود رابين ويليامز بازی می کرد ته اش اين بود اين افکار آدماست که بهشت يا جهنم رو باراشون می سازه

    ReplyDelete
  3. خوندمش . گفتی شاملو این شعر <من مرگ را سرودی کردم> را به خاطرم اوردی که دوس دارم

    ReplyDelete
  4. ۱)پرتقال کوکی بسیار حوش ساخته در درجه اول.از اون لحاظ هم:می دوساله و محبوب 14 ساله/همین بس است مرا صحبت صغیر و کبیر...
    2)اگه جای ما جماعت مسیحا دم(!!) بودی چیکار می کردی؟
    3)سانچو هم گاهی خوب پرسش های اساسی مطرح می کنه

    4)شاد باشی(مراعات نظیرم نصفه نیمه موند)

    خوشحالم که مرغ سحر بالاخره از پینگلیش نوشتن دست بر داشت.اما حالا دیگه وقت عمل بر مبنای تفکراتی که قبلا داشتیم هست.امید وارم بر این تناقض درونی غلبه کنی،مرغ سحر عزیز

    ReplyDelete
  5. خوش باشی هميشه...

    ReplyDelete
  6. خوش باشی رفيق.هه هه قهذمان فيلم سفيد

    ReplyDelete
  7. پرنده ی من مرد.
    پرنده ها می ميرن
    اما پرواز مثل دريا هميشه زنده اس. دلت گرم و چراغت روشن

    ReplyDelete
  8. سلام . عشقست شراب دوساله و بس

    ReplyDelete
  9. ۱- نديدمش و نخوردم ! ۲- منم حدود ۱۲/۱۴ سال پيش اشک اسبی رو ديدم که بر اثر شلاغ های تيمار گر اشک می ريخت ... هنوز که هنوزه جلوی چشمهامه ۳-تقصير سانچو است ! ۴- حرفی ندارم ......

    ReplyDelete
  10. امير !! من ترجيح ميدم اگه قراره ازم نقدی بشه بدون نيش و کنايه و به قول معروف <خلاصه بريم سر اصل مطلب > باشه! توبيا درست حسابی بگو مشکلت با نظرات نه چندان مهم آيريس چيه ما مخلص برادر هم هستيم !‌ :) دل تو هم شاد..

    ReplyDelete
  11. پس سو ء تفاهمی در بين بوده ..از طرف من . متاسفم . من هم دقيقا به اين دليل که فکر می کردم تو اين يه مورد از هميشه بيشتر با هم اختلاف سليقه داريم نمی خواستم زياد راجع بهش حرف زده بشه ..

    ReplyDelete
  12. ممم...يه بار ديگه کامنتاتو بخون ..من واقعا هنوزم فکر نمی کنم زبانشون طنز باشه يعنی در واقع من فکرکردم تو اين يه مورد طنز نيست :) انی وی! مرسی از اهميتی که قائل ميشی ..و من باز هم متاسفم به خاطر هر سوء تفاهم بوده و نبوده...

    ReplyDelete
  13. من هم يه بار يه کبوتر تو دست‌هام جون داد وسط اتوبان همت که هنوز تازه داشتن می‌ساختنش عين خنگ‌ها وسط اتوبان نشستم بغض کردم يه کبوتر سفيد بود قلبش تند تند داشت می‌زد بعد دیگه نزد... می‌دونی امير چرا من همش فکر می‌کنم تو يه جورايی شبيه قهرمان فيلم سفيدی؟ ها؟ چرا؟

    ReplyDelete
  14. پرتقال کوکي رو ديدي? ديدي چه جوري واسه هيشکي هيچي نمونده بود من که توش خشونت نديدم بيشتر توش تباهي ديدم من مرگو دوست دارم شايد چون آخر همه چيه يه خواب راحته نه نميخوام بگم همه چي تو اين دنيا پليديه پس بميرم تا همه چي تموم شه ولي خب فکر کنم ديگه همه چيرو ديدم هم عشق و هم نفرتو هم دوست داشتنه با تمام وجودو هم مبارزه رو و الان ديگه خستم مي خوام بخوابم ولي ...  امير جان موففق باشي

    ReplyDelete
  15. سایت طراحی کامپیوتری و گرافیکJune 17, 2005 at 5:42 PM

    سایت طراحی کامپیوتری و گرافیکwww.dezfoolian.com

    ReplyDelete
  16. تازه برگشتم .. خيالت راحت رای دادم .. ميگم پستت جالبه ها !! سانچو خيلی حاليشه .. خوش باش آقا جان ..

    ReplyDelete
  17. اولن عرض کنم خدمت شما آشغال بردن سر کوچه اصلن کار مردونه اي نيست. فعلن که اگه سرایدار نباشه،من يکی مسوول هميشگی اين کارم. اون زاغچه را هم فکرشو نکنين.شايد "باید" می مرده ... //من ایطوری حدس میزنم: معین اگر هم برنده شه، سرش هوار میشن. (به خاطر اون تندرویهای قشنگی که وعده اش را داد و من مطمئنم عمل میکنه) وادار به استعفاش می کنن. و اگه نداد، عزلش می کنن.اون موقع است که همه به پا می خیزند و اون مقع است که به قول شما شادی نزديک ميشه. اما نميذارن معين بياد بالا تا اين اتفاقات احتمالی نزديک به يقين هم نيفته! خيلی ناراحت کننده است...

    ReplyDelete
  18. آی خروس  سحری چشم نخود سینه زری این دفعه پسته دارم اون هم پسته رفسنجان!!!!زیاد بابت شباهت با ساده لوحان سخت نگیرید تو این درگیریهای انتخابات با این روش تبلیغات زیاد عجیب غریب نیست که آدم همچین احساسی بهش دست بده

    ReplyDelete
  19. اين صدا سيما آرشیو از حضور مردم تو فصل تابستون نداره؟

    ReplyDelete
  20. سلام امير :) آقا من هيچ کدوم از اين فيلمها رو نديدم پس نمی تونم حست رو درک کنم !!! ولی از اونجايی که عشق فيلمم دلم خواست :(

    ReplyDelete
  21. آخی چقدر دلم برای اون پرنده سووووووووووووووووخت :(

    ReplyDelete
  22. آخی چقدر دلم برای اون پرنده سووووووووووووووووخت :(

    ReplyDelete
  23. سلام امير جان! اولآ اينکه اوضاع به اون خوبی که فکر می‌کرديم نبوده. هرچند هنوز آرای شهرهای بزرگ به قطعيت نرسيده و معين بيشترين آراش توی شهرهای بزرگ بوده...

    ReplyDelete
  24. ثانيآ٬ من غلط بکنم که چيزهايی رو که دارم به رخ کسانی بکشم که ندارن... اگه نوشته‌م باعث ناراحتی‌ت شده باشه هيچ وقت خودم رو نمی‌بخشم...

    ReplyDelete
  25. ثانيآ٬ مرگ٬ نه تنها به تک‌تک سلولهای ما چسبيده٬ که در تمام اونها جريان داره (انگار وارد حريم تخصصی نگاه شدم!!!) اونکه ديدی قسمتی از اون همه مرگيه که تو وجود همه‌ی ما آشکاره ولی نمی‌خوایم باورش کنیم...

    ReplyDelete
  26. ثانيا دومی٬ ثالثآ بود.... يا حق!

    ReplyDelete
  27. يکی بياد به من تسليت بگه...

    ReplyDelete
  28. سلام بر امير. گفتی شادی! يعنی چی؟ چه جوری؟ خوردنی يا شايد هم پوشيدنی؟ واقعا کلمه غريبی! تا حالا نشنيده بودم احتیاج به راهنمای دارم. ولی تا دلت بخواد از م شنيدم از سر کوفت خوردن از نااميدی از ظلم از خفقان از ..........

    ReplyDelete
  29. ممنون از راهنمايی شما.

    ReplyDelete
  30. خوندم. دقيق. راستی من مشکلم رو با هم ذات پنداری حل کردم، با ايده‌آليسم واپس‌گرا!

    ReplyDelete
  31. ياد فروغ افتادم و شعر ماندنيش........پرواز را به خاطر بسپار.......

    ReplyDelete
  32. طفلک برادر کم. اميرکم کجايی؟

    ReplyDelete
  33. چی فکر ميکرديم؛ چی شد .....................متاسفم -برای خودم و برای شما.........

    ReplyDelete
  34. بچه ها خودتونو کنترل کنيد هه حتي تو تهرانم اول نشد چي ميشه گفت به قير از اينکه "all in all you are just another brick in the wall"

    ReplyDelete
  35. اقا هنوز اميدوار باش .. هرچند که اول نشد ولی حتما به دور دوم کشيده ميشه ... اونجا شايد يه اتفاقايی بيفته ...

    ReplyDelete
  36. يک برگ رای تمام سهم من از آزادی اندیشه در اين مملکت....

    ReplyDelete
  37. تقلب گسترده در انتخابات ..... کانديدای شورای  نگهبان با هاشمی ميروند به دور دوم ...خاموشی يرق ذر بخشهابی از تهران در ديشب و بسياری از تلاشهای بسيجيان حاضر در صحنه و تبديل بسياری از رای های سفيد نتيجه خوبی برای شورای نگهبان و ارتجاع اران به بار آورده است .. اما کسی که باد ميکارد .... طوفان درو مينکند.......

    ReplyDelete
  38. شعور سياسی يعنی رای دادن به (ماهيانه ۵۰۰۰۰ تومان) جالبه نه خيلی هم جالبه!!!
    راستی امير ...

    ReplyDelete
  39. امير منم از صبح استرس داشتم ...اما نشد ديگه با اينکه بهش رای ندادم اما می خواستم که ...!!!!!!!!

    ReplyDelete
  40. امييييييييييييييييييييييييييرررررررر.....اين اطلاعات رو از کجا مياری؟؟؟؟ باختيم....فقط همين...

    ReplyDelete
  41. سلام دوست عزيز .... با اجازه بزرگتر ها و اهالی محلی خیر .... انجام ندادم ......... نمی دانم افکارم را بدبینانه می بایستی تعبیر می کردم یا حقیقت گرا هستم ....... نتايج را حتماْ دنبال می کنيد ..... صحنه های زشت و زبیا ... در تماشاخانه دنیا ...... فراوان است ....... چهره آرای جهان.... نقش آفرین عشق و مرگ...... صحنه ها را کارگردان است !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  42. نتيجه ی اخلاقی اينکه: دموکراسی در کشور ايران دقيقا و تحقيقا مترادف است با کلمه ی نامی"کشک"!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  43. ۱- پرتقال کوکی فوق العاده است . من داشتمش . کاشکی ميگفتی بهم تا زودتر بهت ميرسوندم . ۲ - تا حالا يه آدم تو بغلت جون داده ؟ آخرين نگاهش ميچسبه به قلبت و تا آخر عمر ... بگذريم . ۳ - خيام ، شاملو ، خروس زری ... آرامش . ۴ - ... . پی نوشت : هيجان ... و ... . اخبار مهر نيوز . اخبار سراسری ... و بهت .

    ReplyDelete
  44. دارم يه چيزی مينويسم . خواهش ميکنم تو و ساير دوستان قبل از هر کاری اونو بخونيد . تا نيم ساعت ديگه ميذارم رو وبلاگم .

    ReplyDelete
  45. خروس زری پيرهن پری.......سرمايه دوران کودکی ام..........

    ReplyDelete
  46. اقا يه تحليل رو دور دوم بده ببينيم چجورياس ..

    ReplyDelete