Wednesday, June 15, 2005

الا تمام عاشقان در ميهن...الا تمام عاشقان در تبعيد

سال ۱۷۹۱ ميلادی،پاريس


فرانسه تازه از بند نظام پادشاهی رهايی يافته و فرانسويان نخستين ازمون های دموکراتيک  بر مبنای اموزه های ولتر،روسو و مونتسکيو را تجربه ميکردند.پاريس در سکوت ظهر فرو رفته بود.ناگهان شهر پر از همهمه شد ،ناقوس کليساها به صدا درامد،وحشت بر شهر سايه افکند.ارتش های انگلستان،اسپانيا،امپراتوری اتريش و پروس از شمال و جنوب و شرق همزمان به خاک فرانسه وارد شده بودند تا نهال نوپای جمهوری را در قلب اروپا ريشه کن کنند...پارلمان فرانسه تصميم به تخليه پاريس و انتقال پايتخت گرفت اما ناگهان معجزه ای رخ داد! زمزمه ای در شهر شروع گشت،زمزمه بدل به فرياد شد و فرياد در سراسر فرانسه طنين انداز گرديد:«جمهوری در خطر است،پيش به سوی اسلحه ها»...هزاران فرانسوی،مارسيز خوان برای دفاع از جمهوری شتافتند و جمهوری ماندگار شد.باز هم ثابت شد خلقی متحد و يک دل هرگز شکست نخواهد خورد!


حالا در ايران ما،نهال نوپای آزادی و اصلاحات،در خطر له شدن زير گل ميخ چکمه های نظاميان است.بشنويد ندای در خطر بودن جمهوری را،صدای رژه چکمه ها برای محو ازادی را و ببنيدکه انک جلادانند بر گذرگاه ها مستقر با کنده ساطوری خون الود...بايد شتافت.جمهوريت،آزادی  در خطرند،ايران در خطر است ،پيش به سوی صندوق های رای!ياوران جمهوری،چاپارهای ازادی،بشتابيد جمعه شهر بايد يکسر بابکستان شود


پی نوشت:سعيد و اميراحمد به دوزبان از يک عشق حرف ميزنند:ايران آزاد

52 comments:

  1. نه سردار.. نه شهردار.. فقط معين بيدار

    ReplyDelete
  2. حسابی نگران شنيدن اين خبرم: اصلاحات... کات!

    ReplyDelete
  3. و يا اين خبر: معين آمد ولی همان طور که انتظار می رفت واقعا مرد اصلاحات نبود... خيلی ترسو تر از خاتمی...

    ReplyDelete
  4. مهران ما خاتمی رو اورديم تو ميدون بعد ولش کرديم که برامون اصلاحات کنه ولی در مورد معين نبايد اين کارو بکنيم برای تک تک رای هايی که بهش داديم ازش حساب ميخوايم.ماييم که بايد اصلاحات رو پيش ببريم!جن عزيز چرا به من ميگی ماموستا؟

    ReplyDelete
  5. امير جان .. اگه بده ديگه نميگم .. در زبان ولایت  ما به کسی که استاد باشه ميگن ماموستا .. يعنی استاد و راهنما  :) نبايد چيزی بگيم که تکليف شاگردی خود را انجام داده باشيم ؟؟  ;)

    ReplyDelete
  6. اولا من مخلصم جن عزيز! ثانيا من فقط پرسيدم چرا؟ تو هرچی که ميخوای بگو برادر!

    ReplyDelete
  7. از اینبرادر جن جنگل خوشمان میاید با این شعارهایش.

    ReplyDelete
  8. ای به چشم جان برادر.

    ReplyDelete
  9. سلام . ببخشيد من ميرم سفر . اين نهالی که ازش ميگی تخمشو خود اينا آبياری کردن هر موقع هم بخوان ختنش ميکنن . اون تنه کتو کلفتشم میمونه برای فلان مردم بدون رانت و بی پارتی . دنبال نهال کاشته شده بی واسطه باش .

    ReplyDelete
  10. محمدم! شمايه ذره زيادی گرفتار تئوری توطئه ايد!اين جوری که شما ميگيد بايد سرمونو بذاريم زمين و بميريم!

    ReplyDelete
  11. من مخلص همگی دوستان هستم چه معينی .. چه تحريمی ... من شايسته اينهمه لطف شما ها نيستم منو شرمسار نکنيد ..;)...دوستان عزيز اگه هشدار آقای احمد قابل را خونده باشين بايد بدونيد که از امروز عصر تا پايان شمارش آرا هر اتفاقی ممکنه بيافته .. هر اتفاقی .. خواهش ميکنم که اونو بخونيد و برای هر حادثه ای آماده باشيم .. حتی امکان داره وسط انتخابات آقای دکتر معين نسبت به گستردگی تقلبات اعتراض کنه و يه وقتی حتی ممکنه کار به تحريم هم بکشه .. بله تحريم .. خيلی لحظات مهم و سرنوشت سازی الانه هست .. بهوش باشيم . يک نه تاريخی ديگه به تاريک انديشان و چکمه پوشان دوران مزوزوئيک بديم ... زنده باد کانديدای آزاديخواهان ايران دکتر معين.. پيش بسوی هر چه گسترده تر کردن جبهه آزاديخواهی و حقوق بشر از همه آزاديخواهان و دگر انديشان ...

    ReplyDelete
  12. راستش نمی خواستم و نمی خواستيم که بريم اما شايد تجديد نظری شد...اما من معتقدم نهال اصلاحات هر موقعی که بخوان خشک ميشه

    ReplyDelete
  13. سلام...می خونم اينجا رو...نيک آهنگ رو...سيبستان رو...خودم رو...سينا...حميد...الپر ...فکر می کنم!کاش اين مغز کوچيک جواب می داد

    ReplyDelete
  14. من ؟ نه ! اصلن من کامنتهای توهين آميزو فقط پاک ميکنم. همين. در ثانی شما هر کامنتی ميذارين با اسم خودتونه؟ درسته؟ خوب اصلن دليلی نيست که من نظر محترم شما رو پاک کنم.:)

    ReplyDelete
  15. می شتابيم..

    ReplyDelete
  16. سلام امير جان..سخنان آغا را شنيدی..هيچی نشده شمشير را از رو بسته..مخالفت تلويحی با دولت حزبی!!!..طرف صحبتم تمام دوستان هست..عزيزان عده ای از ما ۸ سال پيش و ۴ سال پيش از روی احساسات و علاقه به سيد رای داديم ولی الان فرق داره..با گذاشتن پيش شرط٬ به معين رای ميديم٬ ديشب به طور تلويحی گفت که اگر رييس جمهور به بن بست بخوره بايد از مردم کمک بخواد!..اين خيلی حرفها توش نهفتس..اميدوارم قدر اين فرصت رو بدونيم..يک فرصت ديگه به اصلاح طلبان حکومتی بديم و ايندفعه با قدرت پشت سرشون بمونيم...به اميد فردای روشن برای من٬ تو و تمام مردم دنيا

    ReplyDelete
  17. آقا يه چيزی من الانه کشف کردم .. اگه فرضا دکتر معين در مقابل رقباش مثل رفسنجانی شکست بخوره .. چه ميشه ؟ رفسنجانی نماينده نظامی هست که ۲۷ سال در همه ارکان نظام حضور تعيين کننده داشته . اگه اون انتخاب بشه بيچاره ميشيم .. هيچ کس جرئت حرف زدن از اصلاحات را نخواهد داشت ... انتخاب شدن رفسنجانی يعنی اينکه اينها در بوق و کرنا خواهنذ کرد که مردم ايران اصلاحات نميخواهند ديناسور ها رو ميخواهند .. آقا  مواظب باشيم .. دوستان تحريمی هنوز وقت دارين از خر شيطون بياين پائين .. آقای تحريمی ‌! مگه میشه شما یه تحلیل داشتین در ۶ ماه پیش و اعلام کردین که تحریم میکنیم . تا .حالا هم حرفتمون را عوض نکنید ؟ آخه میشه تحلیل ۶ ماه پیش شما واسه الان که اینهمه تغییرات شده .. بازم درست باشه ؟؟ ار این شیر زن بیاموزیم خانم فاطمه حقیقت جو همونی که همه شما ها وقتی که از مجلس استعفا داد میگفتین شیر زنه .. حالا مثه یه انسان منتمدن با شهامت  مدنی اعلام کرد که قبلا گفته بوده تحریم اما اکنون انتخابات را تحريم نميکند و به معين رای ميدهد.. به اين ميگن تحليل کنکرت نه مثه شما تحليل بيات .. :))

    ReplyDelete
  18. من که رای نميدم ولی برو اينجا رو بخون و تبليغ کن  تا بتونی بقيه رو بيشتر مجاب کنی رای بدهند اينجا که من ميخونم هيچکسی نميخواد رای بده http://mebaily.com/

    ReplyDelete
  19. والا ما که همه سعيمون برا ايران آزاده عزيز.و به نظرم اگه معين بياد رو همونطور که خودت گفتی فرصتيه برا پيشرفت

    ReplyDelete
  20. به خدا رای ميديم...به خدا به معين رای ميديم...به پی...به پيغمبر...به جدم قسم...ميدم...ميدم...هر چی تو بگی ميدم...به هرکی تو بگی ميدم...خوبه؟

    ReplyDelete
  21. امير تنها نيستی .. ولی به نظر منم معين جذبه کافی رو نداره !!

    ReplyDelete
  22. سلام امير جون من الان از مسجد ميام خانم دکتر کولايی اومده بود اينجا اونم مثل من می گفت اگه جمعه ملت رای ندهند ۲۸ مرداد تکرار می شه. امير اين ماموستا که جن بهت می گه به نظرت آشنا نيست چرا به نظر من آشناست خيلی هم آشنا؟

    ReplyDelete
  23. عالب بود امير جان .. عالی ...قلمت پر رهرو .. هر کاری از دستت بر مياد بکن برای اينکه مردم و اطرافيانت به معين رای بدن ... من از ايران دورم ولی دلم با شماهاست ... جان من هر کاری ميتونيد بکنيد .. علی يار هموتون

    ReplyDelete
  24. امير نظر منو که می دونی...خوبی تو دوست جون؟می بينم که به لقب جديد ملقبت کردن...اونم چی دارم از خنده می ترکم

    ReplyDelete
  25. اامير جان .. ماموستا جان ...کاش از خطر بناپارتيسم هم ميگفتی که پشت در منتظره .

    ReplyDelete
  26. امير جی بگم! من متاسفانه نتونستم خودمو راضی کنم. متاسفم که با تو نيستم. دوست داشتم با تو هم قدم و هم گام بودم. ولی همقدم نيستم ولی رفقتم:)

    ReplyDelete
  27. داستان‌گوJune 15, 2005 at 7:18 PM

    چیزهای خوبی می‌نویسی/ موفق باشی/.

    ReplyDelete
  28. هنوز مردد ها مرددند ؟؟ ...;) اينکه در اين مدت اينجا با هم بوديم و حرف زديم و احيانا حرف شنيدم خيلی خوش گذشت .. من واسه تحريمی ها هم خيلی احترام ميذارم .. من بايد بياموزم که آدمها متوعند و حتمن آنطوری نيستند که من دوست دارم باشند .. من ميخام اينرا که يکی از شرايط اصلی دموکراسی هست با تمام وجود بهش عمل کنم ..من خيلی بايد بياموزم و تجربه کنم که انسان شايسته يک سيستم دموکراتيک باشم .. از اينکه کمی پر حرفم منو ببخشيد .. مرغ سحر جان .. لطفا طوری بنويس که بيسواد های مثل منهم بتونند بخونند .. چرا فارسی تایپ نميکنی ؟؟ ..Yasi جان کاشکی منهم معيارم واسه يک رئس جمهور اين بود که جذبه داره يا نه.. آيا اين منطقيه ؟؟ خالی باف جذبه داره .. بايد به اون رای داد .. جذبه ای که قالی باف در اداره امکان به نويسنده ها هنرمند ها سينمائی ها نشون داد کسی نداشته تا حالا .. ميگی نه از بچه های دانشجو بپرس که حتی بعد از آزادی از زندون هم از جذبه اون رهائی نداشتند و چقده خودکشی و بهم خوردن تعادل روانی بعضی از اونها واسه جذبه خالی باف بوده  .. بازم پوزش ميخوام اگه احتمالا حرف بدی زدم ....;)

    ReplyDelete
  29. هنوز زمان هست .... !

    ReplyDelete
  30. سلام الن جان! هم تو هم همه بچه های تحريمی دوستان عزيز منيد! تو خوب باش ،خوش باش! من خودم ميرم جات ميدم...هوی رای منظورمه،نيشت رو بند!

    ReplyDelete
  31. دو شبه که هيچ کامنتي نذاشتم نميخامم قصيه اين دو شبو تعريف کنم نميخوام اون حرفرو که شايد هيچ وقت نبايد زد حده اقل الان بزنم نميخوام از تهديد خودم به قتل حرف بزنم و خيلي نه هايه ديگه نميخوام بگم که چه جنايتايي معين و دوستانش نکردن نميخوام بگم که اينکه کي راي بياره در رفتنه من به زندن هيچ فرقي ايجاد نميکنه اينم نميخوام بگم که شما مردم در حقه منو امثال من چه نامردميها که نکرديد نه هيچ کدوم از ينهارو نميخوام بگم مخصوصا الان که ديگه تو نظرسنجيها محرمانه معين اوولم هستو همه خوشحالن اين همه مقاله هايه قشنگ اينهمه نوشته هاي قشنگ اين هم

    ReplyDelete
  32. احساس دروغيه قشنگ ولي در آخر اينو ميگم که بيايد راي بديد به خاطر آزاديه خودتون بيايد راي بديد بيايد راي بديدو بعد بريد تو خونه هاتون باور کنيد کار بيشتري منو امثال من از شما ها نميخايم فقط يه راي خشکو خالي اونم برا اينکه نتونن همه مارو سلاخي کنن و ما يه چند تامون باقي بمونن که براي آزاديه شما بجنگن فقط هيچکدومتون ازتون خواهش ميکنم که تو کامنتايه بعدي چيزي نگين دلم خيلي ازتون از همتون پره ولي اين قصه پيش خودم بمونه بهتره اينم به کسي نگين که بعد از يه سال بالاخره امشب گريه کردم  ...

    ReplyDelete
  33. do shabe ke hich comenti nazashtam. nemikhamam ghesseye in do shabo tarif konam. nemikham oon harfaeero ke shayad hich vaght nabayad zadam hadde aghal al'an bezanam. nemikham az tahdide khodam be ghatl harf bezanam. va kheili nahaye dige. nemikham begam ke che jenayataee moeen va doostanesh nakardan, nemikham begam ke inke ki ray biare dar raftane man be zendan hich farghi ijad nemishe, inam nemikham begam ke shoma mardom dar haghghe mano amsale man che namardomihaee ke nakardid, na hich kodoom az inharo nemikham begam makhsoosan al'an ke dige too nazarsanjihaye mahramane moeen avvalam hasto hame khoshhalan, in hame maghalehaye ghashang inhame neveshtehaye ghashang in hame

    ReplyDelete
  34. ehsase doorooghie ghashang, vali dar akhar ino migam ke biyayd ray bedid be khatere azadie khodetoon biyayd ray bedid, biyayd ray bedido ba'd berid too khonehatoon, bavar konid kare bishtari man amsale man az shomaha nmikhaim, faghat ye raye khoshko khali oonam bara inke, natoonan hameye maro sallakhi konan, va ma ye chand taeemoon baghi bemoonan ke baraye azadie shoma bejangan, faghat hichkoodoometon azatoon khahesh mikonam ke too commentaye ba'di chizi nagin, delam kheili azatoon az hamatoon pore, vali in ghosse pishe khodam bemoonam behtare, inam be kesi nagin ke ba'd az ye sal belakhare emshab gerye kardam ...

    ReplyDelete
  35. آری راست ميگويی امير ..اما معين واقعا اسلام گراست ..چرا که اسلام ندای آزادی و حقوق بشر را با خود آورد اما اينها ميخواهند حرفهای معين را با کوته نظريشان به عوامل خارجی نسبت دهند ...

    ReplyDelete
  36. ايول! من با نظر انا موافقم !! ايول دکتر حال کردم خيلی با سياست جواب دادی!! فک کنم امير نظر منم بدونه!!

    ReplyDelete
  37. تحريم يا تحريفJune 16, 2005 at 11:25 AM

    تفکر تحريم تداوم تفکر نفرين در تاريکی پستوها است هيچوقت در سيني‌های طلا، حقوق و آزادي‌های مردم را در خانه نفرستاده‌اند، يا بايد برای آن خون داد يا رای. زمان خون دادن گذشته است، پس بايد برای حقوق و آزادي‌های مردم رای داد. با همه مشكلاتی كه هست. با تحريم انتخابات شوراها و مجلس هفتم ميدانها و پارکها را به قبرستان تبديل نموديم و فردا تمامی کشور را لکد کوب تفکرات نظامی خواهيم کرد. امروز رای هر ايرانی گلوله ای بر قلب مظهر استبداد در تاريکخانه اشباح خواهد بود رای ما هزينه عبور از استبداد و رسيدن به آزادی و دمکراسی خواهد بودو تحريم هزينه ای برای تحکيم استبداد و انانکه سود خويش را در خانه نشين شدن ملت ميبينند. دوباره ميسازمت وطن

    ReplyDelete
  38. سلام ماموستا ی من!

    ReplyDelete
  39. Doust114( آرش )June 16, 2005 at 12:46 PM

    تا حالا تو هيچ انتخاباتی به علت ماهيت ضد دموکراتيک آنها شرکت نکرده ام. اما بالاخره تصميم گرفتم در اين انتخابات ضد دموکراتيک شرکت کنم و به دکتر معين رای بدهم! ! من از رئیس جمهور شدن رفسنجانی يا ساير تروريست ها بيشتر واهمه دارم! اما شرکت در انتخابات هم کاقی نيست. بايد «غرزدن» های فردی را به «فرياد» مدنی برای تغيير فانون اساسی تبديل کرد!!!

    ReplyDelete
  40. azadeh va amirahmadJune 16, 2005 at 1:29 PM

    من و احمد جو گير شديم : ما همون دور اول ميريم بالا. ما قانون اساسی عوض می کنيم ما تو دهن اين دولت می زنيم .ها؟! خداييش ولی.. ولش کن نمی گم حالتون گرفته شه . بگم...  نه نمی گم امير پوست سرم رو می کنه.

    ReplyDelete
  41. قابل توجه خانم ستاره و ساير دوستان و " اي زن " خانم Yasi .. ما احيانا اگه دوست هم باهم باشيم دليل نميشه که شماها  کپی رايت Copy Right را رعايت نکنيد.. !  اين لقب مال خود خود منه ...خودم مبتکرش بودم ... . مهم نيست که شما هم مثل من جز  جبهه آزادی خواهی باشين يا نه .. مهم حق من است .. لطفا با کمال احترام عرض ميکنم .... تکرار نشــــــــــــــــــــــــــــــــــــود ;)

    ReplyDelete
  42. آفرين آرش .... حرف نداره حرفت .... بايد غر زدن های فردی را به فريادهای مدنی تبديل کرد .. مرســــــــــــی آرش .... پيروز باد ملت ... بر "ولی" ننگ و نفرت.. زنده باد جبهه آزاديخواهی و حقوق بشر.. دوستان تا آخرين لحظه بايد هوشيار و آماده بود ...تا پايان شمارش آزا بايد هوشيار بود و تلاش واپسگرايان را برای تقلب گسترده نقش بر آب کرد ..... پيروز باد کانديدای مردم ايران  دکتر معين ...

    ReplyDelete
  43. مرسی بچاها از همتون ممنون که ميخواين بهم رای بدين ولی بايد بگم من قراره فردا صب به نفع عمه کوچيکه دختر خاله بابام برم کنار! ... بازم مرسی و دستتون رو به گرمی ميفشارم ..

    ReplyDelete
  44. سلام .مطالب ارزنده ای داری. موفق باشی

    ReplyDelete
  45. سلام .. چند لحظه پيش روز ۲۷ خرداد آغاز شد .. اين روز در تاريخ ايران روزی خواهد بود که همه بيادش ميارند .. من اميدوارم که اين روز برای همه مردم خوب ايران روزی خوب و بياد ماندنی بشه .. روزی باشه که نسلهای آينده از ياد آوری اون به انسانهای اين دوره نفرين نکنندو باعث افتخار بدونند ... همانطوريکه ما الان روز ۱۴ مرداد يا ۳۰ تير يا ۲۲ بهمن را گرامی ميداريم .. صرفنظر از اينکه چه نتايجی ببار آوردند...

    ReplyDelete
  46. خيلی جالبه .. توی خيابون مردم ميخوان به هاشمی و قاليباف رای بدن ، اينجا به معين ، فلان جا تحريمه و ... / انگاری گذشت اون دوره همبستگی .. يا شايد هيچوقت وجود نداشت ..

    ReplyDelete
  47. چيزی که منو خيلی بفکر ميبره اين روزها .. سر درگمی برعضی از ماهاست .. هنوز بعضی تصميم نگرفتند .. شايد منتظرند ببيند بقيه چه ميکنند .. بابا بسه اينهمه ترديد .. يک طرف را انتخاب کن و برو جلو .. اشتباه هم باشه بهتره از ترديد .. بابا هملت ! بعضی از ماها خودمونو خيلی روشنفکر ميدونيم و عاقل .. نه اينکه کتاب زياد خونديم و شعر شاملو فرضن زياد ميدونيم تصور ما اينه که آره شديم end فلسفه .. شدیم دانشمند .. اما واسه یک چنین موضوع مهمی توش گیر کردیم .. بجای اینکه با شناخت صحیح هدف درست را انتحاب بکنم و چند تا آدم بیسواد را تشویق بکنیم .. الان هی با خودمون بگیم رای بدم ؟ رای ندم ؟؟؟ البته آخرش رای میدند .. اما چه فایده .. رایی که میتونشت خیلی موثر تر از این باشه با رای سک روستایی که نه از شاملو چیزی میئونه و نه از کافکا برابر میشه .. در حالیکه میشد ۱۰۰۰ برابر اون موثر تر میبود .. دوستان .. تردید کشنده است  به جریان تاریخ به صفوف متشکل جبهه آزادیخواهی بپیوندید و بگذارید که آرزوهای تحقق نیافته تاریخی مردمی ستمدیده در این طلوع مرحله جدید از سرنوشت ایران  با دست هماهنگ ما ها تحقق پيدا کنه ..........

    ReplyDelete
  48. با سلامه مجدد خدمت همه دوستاي خوبم ميدونم شايد بزيهاتون دلتون از من گرفته باشه و اگه کسي ناراحت شده من ازش همينجا صميمانه معذرت خواهي ميکنم همون جور که گفتم يه سري حرفا رو هيچ وقت نبايد زد ولي من ديشب دلم بيشتر از اين حرفا گرفته بود که بتونم جليه خودمو بگيرم بازم از همتون معذرت مي خوام موفق باشيم ...V...

    ReplyDelete
  49. دوست جون جونی نمی نويسی؟

    ReplyDelete
  50. قابل تو جه اقا؟ يا خانوم؟ جن جنگل....کجای کاری من از خيلی وقت پيشا با اين کلمه انس و الفت داشتم!!!!!!!!از امير بپرس

    ReplyDelete
  51. سلام امیر جان- مرسی که اومدی. قدم بر چشمهای من گذاشتی .مطلبت رو متاسفانه نتونستم بخونم آخه همه عزيزان امروز برای تولدم اومدن و من بايد برم به شونصد!نفر سر بزنم.حتما بازم ميام.تو هم بيا.من پنجشنبه ها آپم.نکنه ديگه نيايی؟؟؟منتظرتما.

    ReplyDelete